Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

superzoom bridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • superzoom bridge

    Aangezien mijn reflex iets te "lomp" is om overal mee te nemen zou ik mij graag een degelijke superzoom bridge camera aanschaffen.
    vooral breedhoek vind ik tamelijk belangrijk telebereik maakt zoveel niet uit(maar toch 18-20x zoom ofzo.

    Dus: wat zijn momenteel de goede superzoom bridge camera's op de markt?

    Panasonic FZ38 zit daar zeker bij. Zoombereik ziet er geweldig uit en al goede reviews van gelezen maar ik heb meer de voorkeur voor manuele zooms.
    Ook gebruik ik liefst RAW files. wat bijvoorbeeld canon variant niet heeft.

    voorstellen of ervaringen?
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

  • #2
    Re: superzoom bridge

    canon powershot sx1 is heeft toch raw dacht ik ook?
    of de fujifilm s200exr
    of de fujifilm hs10
    hebben allemaal raw aan boord

    groeten
    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
    500px site: https://500px.com/crazy_b

    Comment


    • #3
      Re: superzoom bridge

      sorry, over die canon neem ik mijn woorden terug
      Oorspronkelijk geplaatst door Canon
      Type foto: JPEG-compressie (compatibel met Exif 2.2 [Exif Print])/ontwerprichtlijn voor camerabestandssysteem, RAW (mogelijk is een firmware-update vereist)
      fuji HS10 ziet er geweldig uit maar is o zo zwaar... dan is het verschil met mijn SLR te klein. S200 nog zwaarder zelfs...
      Panasonic is maar een kleine 400gr

      hmm misschien was mijn eerste gedacht dan nog het beste. of zijn er nog andere voorstellen?
      Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

      Comment


      • #4
        Re: superzoom bridge

        Je 24-105, 70-200 en body zonder batterij wegen tezamen circa 2,5 kg, is bijna 4x zoveel als het gewicht van de HS10.
        Het verschil in gewicht van de HS10 en de FZ38 zul je terugzien in de beeldkwaliteit.
        Een pijnlijk gemis op de FZ38 is een flitsschoen, en motorisch zoomen gaat snel irriteren.

        Comment


        • #5
          Re: superzoom bridge

          Je hebt tegenwoordig superzooms is compacte bodys. Denk dan aan de panasonic tz-reeks, die zijn daar ooit mee begonnen. Je hebt dan een 12x zoom ofzo. Zeker omdat het voor naast je dslr is, zou ik persoonlijk naar iets kleiners kijken, zo'n bridge is toch nog vaak wat groot. Een superzoom compact kan je desnoods nog in je broekzak kwijt, dat moet je met een bridge niet proberen. Maar dat zou uiteraard mijn persoonlijke keuze zijn.

          Comment


          • #6
            Re: superzoom bridge

            Ik breng het maar aan voor wat het waard is en omdat het nog niet is vermeld.

            Je hebt ook de nieuwere micro 4/3 reflex toestellen, zoals de Samsung nx10 (?), de Panasonics GF-H1, GF1, G2 , G10, de Olympus Pen, ...
            Wel wat duurder dan wat hiervoor voorgesteld, maar kleiner en lichter dan je huidig toestel. (alhoewel ik vermoed groter en zwaarder dan de FZ38)

            Comment


            • #7
              Re: superzoom bridge

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Ik breng het maar aan voor wat het waard is en omdat het nog niet is vermeld.

              Je hebt ook de nieuwere micro 4/3 reflex toestellen, zoals de Samsung nx10 (?), de Panasonics GF-H1, GF1, G2 , G10, de Olympus Pen, ...
              Wel wat duurder dan wat hiervoor voorgesteld, maar kleiner en lichter dan je huidig toestel. (alhoewel ik vermoed groter en zwaarder dan de FZ38)
              Samsung nx1 heeft een eigen mount (en is dus niet micro 4/3) een sensorafmeting, die is 1.6 of 1.5 crop.

              Comment

              Working...
              X