Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stofkes...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stofkes...

    .

    Verdorie verdorie. Iets doet mij sterk vermoeden dat ik m'n sensor moet kuisen.
    Vanaf f16 krijg ik deze miserie



    Ik heb toevallig net gelezen dat overmatig zweten een veelvoorkomend symptoom is
    tijdens 't proper maken en bij mij begint het al door er alleen nog maar aan te denken ;-)

    Zou ik er mij alleen aan wagen of is er soms een "ervaren rot" in de buurt van Merchtem
    die me wil bijstaan? Eeuwige dankbaarheid tot gevolg uiteraard

    .
    Canon

  • #2
    Re: Stofkes...

    Oorspronkelijk geplaatst door bartdevijfde Bekijk bericht
    .

    Ik heb toevallig net gelezen dat overmatig zweten een veelvoorkomend symptoom is
    tijdens 't proper maken en bij mij begint het al door er alleen nog maar aan te denken ;-).
    gewoon wachten tot donderdag en de ramen open, volgens het weerbericht is het dan maar 13 graden.

    Het stelt geen bal voor, 10 á 20 sec werk plus een controle foto.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Stofkes...

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      gewoon wachten tot donderdag en de ramen open, volgens het weerbericht is het dan maar 13 graden.

      Het stelt geen bal voor, 10 á 20 sec werk plus een controle foto.
      kan daar maar een ding op zeggen:

      lolbroek
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Stofkes...

        als je naar Mollem afzakt kuis ik hem wel snel uit met de magic tape methode foto is genomen in het veld daar tussen Kobbegem en Zellik zeker? of is dat de oude legerkazerne

        Comment


        • #5
          Re: Stofkes...

          hoe werkt die tape methode nu eigenlijk juist (welke merken enzo)?
          ik heb er al eens wat over gelezen op het forum, maar er is toen niet meer gezegd dan dat het werkte. Toen nog getest op een redelijk nieuwe fuji S1
          Ik heb het ook nodig en ben niet van plan er 100 euro voor te betalen. Dan kan ik al bijna beter een nieuw toestel kopen
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment


          • #6
            Re: Stofkes...

            Groene scotch, en klaar is kees

            Comment


            • #7
              Re: Stofkes...

              Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
              als je naar Mollem afzakt kuis ik hem wel snel uit met de magic tape methode foto is genomen in het veld daar tussen Kobbegem en Zellik zeker? of is dat de oude legerkazerne
              Awel, dat zicht heb je op de heirbaan van Brussegem naar Meise. Als dat veld tussen Kobbegem en Zellik ook de moeite is, ga ik daar eens snel naar toe
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: Stofkes...

                dan zullen we svs eens het laatste van het rolletje opgebruiken om dat te proberen.
                Hopelijk lukt het
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment


                • #9
                  Re: Stofkes...

                  het werkt gedeeltelijk bij mij

                  het grote vuil (een haartje of iets leek het mij) is weg, maar er staan nog steeds een stuk of 10 kleine puntjes op.
                  Tape harder aanwrijven? Of stilletjes afblijven? Ze zijn toch bijna niet te zien.

                  Ik heb een beetje schrik dat ik bij harder aandrukken de sensor zelf ga beschadigen
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

                  **=ol

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stofkes...

                    Ja op die sensor moet je niet te veel druk zetten!!
                    Ik kom er niet aan, ik laat de plakband de sensor aanraken (door een lus te maken), en das meer dan genoeg..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stofkes...

                      k

                      ik heb het (de tape) zachtjes aangeraakt omdat ik anders maar een klein deel van de sensor bereikte. Hopelijk niet te hard gedrukt dan
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

                      **=ol

                      Comment

                      Working...
                      X