Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spijt van 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spijt van 450D

    ik heb denk ik toch een beetje spijt van de aankoop van mijn 450D

    Kheb zaterdag een loopwedstrijd gaan fotograferen, heb alles geprobeert, op de sport stand gezet, zelf sluitertijd bepaald, zelf eens diafragma etc...

    GEEN ENKELE FOTO IS ECHT SCHERP

    ik had toch beter een 40D gekocht he?

    veel sneller?

    ik denk echt niet dat dit aan mij ligt, 'k heb een boek van 40€ gekocht, kheb alles een beetje geleerd, tis gewoon NIET scherp, nieks!

    Groetjes

  • #2
    Re: spijt van 450D

    Zeg eens welke waarden je hebt gebruikt, of post eens wat voorbeelden met exif?
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

    Comment


    • #3
      Re: spijt van 450D

      Een 40D ging niet helpen hoor, snelheid van de camera (beelden per seconde) heeft niets te maken met de sluitersnelheid.
      Welke instellingen heb je gebruikt? Iso?

      btw: pas eens de titel van je topic aan, dit is de zoveelste onterechte verwijzing naar een merk/type. Maak er desnoods 'spijt van dslr' van ofzo.
      www.bigducksix.be

      Comment


      • #4
        Re: spijt van 450D

        Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
        Een 40D ging niet helpen hoor, snelheid van de camera (beelden per seconde) heeft niets te maken met de sluitersnelheid.
        Welke instellingen heb je gebruikt? Iso?

        btw: pas eens de titel van je topic aan, dit is de zoveelste onterechte verwijzing naar een merk/type. Maak er desnoods 'spijt van dslr' van ofzo.
        de autofocus is toch sneller van de 40D?

        Comment


        • #5
          Re: spijt van 450D

          zonder foto's te zien zal niemand hier kunnen zeggen of het aan je toestel ligt, aan je instellingen of - eventueel - aan jezelf.

          Heb indertijd met mijn D50 dikwijls sportfoto's getrokken, en die waren meestal toch ok. Indien niet lag het vooral aan mezelf. Te lage sluitersnelheid, verkeerde focusinstellingen...

          Dus: laat wat foto's zien, met exif info erbij, dan zal je gefundeerde commentaar krijgen. Welke lens heb je gebruikt, overigens? En was het binnen of buiten te doen?

          Comment


          • #6
            Re: spijt van 450D

            Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
            Lens Focal Length: 155,00 mm (18-200 mm)
            Shutter Speed: 1/320 sec
            F-Number: F5,6
            ISO: 400
            deze gaat dan nog, wacht tot als je deze foto trots aan je ouders wil tonen, zeer scherp op een 24" scherm hier... trekt gewoon op niks
            [IMG][/IMG]

            hier nog zo'n topper voor in't nieuwsblad!
            Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
            Lens Focal Length: 200,00 mm (18-200 mm)
            Shutter Speed: 1/250 sec
            F-Number: F5,6
            ISO: 400
            [IMG][/IMG]

            en hier is ie ook vreselijk op een 24" scherm, precies met een compactje!
            (deze is gemaakt in basic mode, sport)
            [IMG][/IMG]


            pffff

            Comment


            • #7
              Re: spijt van 450D

              Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
              de autofocus is toch sneller van de 40D?
              Dat hangt grotendeels van je lens af.

              Post eens een voorbeeld zodat we kunnen zien of het bewegingsonscherpte betreft of out-of-focus foto's.
              Trouwens, stond de IS af op je lens? Bij snelle onderwerpen is het beter dat je die afzet heb ik al gemerkt.
              www.bigducksix.be

              Comment


              • #8
                Re: spijt van 450D

                Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                de autofocus is toch sneller van de 40D?
                Maar de autofocus van de 450D is zeker snel genoeg om een aantal scherpe opnames overte houden aan het einde van de dag

                Mogelijke oorzaken zijn bijvoorbeeld het gebruik van destand One shot AF of te lange sluitertijden; als je iets meer over je instellingen vertelt kunnen we vast wel tot een zinnig antwoord komen ...

                Bij die laatste foto lijkt een te lange sluitertijd de oorzaak: het relatief statische deel van loper (de borst en het motief erop) is redelijk scherp maar de "dynamische" handen zijn behoorlijk onscherp.
                Last edited by hapa; 14 januari 2009, 17:07.

                Comment


                • #9
                  Re: spijt van 450D

                  De eerste is bijna volledig scherp, net iets kortere sluitertijd gebruiken en 't zou ok zijn denk ik.
                  De tweede is gewoon een mislukte focus volgens mij.
                  De derde heeft een veel te lange sluitertijd, voor bewegende onderwerpen is 1/160 veel te traag...
                  Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: spijt van 450D

                    AI SERVO stond ie trouwens.

                    pfff, ik post er hier nu 3... in mijn map heb ik er 150 staan waarvan misschien 10tal goeie..

                    Comment


                    • #11
                      Re: spijt van 450D

                      Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                      ... in mijn map heb ik er 150 staan waarvan misschien 10tal goeie..
                      Welkom in de wereld van de Slr's.

                      Niets abnormaals hoor, hoe langer je oefent, hoe kleiner het verschil zal worden tussen beide getallen.
                      www.bigducksix.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: spijt van 450D

                        Hoe lang ben je al bezig met fotografie?
                        Ik ben er van overtuigd dat met wat meer oefening je foto's wel zullen beteren. Er zijn maar weinig mensen die met een reflexcamera van in het begin perfect scherpe foto's maken.
                        Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: spijt van 450D

                          Inderdaad. Vrijdag heb ik foto's getrokken op een receptie, ruimte zo donker als een café. 100 of meer foto's getrokken, een 15-tal acceptabele kwamen eruit. Toen ik aan het trekken was had ik dat wel al door, en heb ik zoveel mogelijk aangepast enzo.

                          Bij zulke moeilijke onderwerpen is het normaal dat je vele mislukte hebt... Zorg dat je sluitertijd snel genoeg is, met een redelijk groot diafragma. Als je foto's dan een beetje onderbelicht zijn kun je 't nadien altijd nog wat bijwerken op je pc, niet te veel natuurlijk.
                          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: spijt van 450D

                            Voor mijn part koopt ge u een 1D markIII.
                            Dan nog kunt ge onscherpe foto's maken zenne.

                            Sportfotografie moet je éénmaal bevriezen met zeer korte sluitertijden.

                            Als je een bewegend onderwerp wil fotograferen, moet je de continu-focus (ook wel servo genoemd) gebruiken. In dat geval wordt de scherptestelling voortdurend aangepast zolang je de ontspanknop half ingedrukt houdt.
                            Basiskennis = ofwel studeren of veel boeken lezen ,magazines, enz,...
                            Door slechte foto's te maken leer je veel meer dan als je steeds goeie maakt.

                            En wat de titel van dit topic betreft past mss beter, "spijt dat ik dacht dat ik fotograaf ben".
                            In plaats van steeds een bepaald merk of type te viseren.
                            Wees gegroet,
                            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                            Comment


                            • #15
                              Re: spijt van 450D

                              Je sluitertijd is veel te laag voor sport. Probeer eens met een sluitertijdvoorkeuze op 1/400 of sneller bij max 200 mm brandpuntsafstand. Dit moet dan betere resultaten geven.

                              Continue autofocus (AI-servo geloof ik bij Canon) en goed gebruikt is ook een voorwaarde.

                              Probeer ook eens een statische foto te maken van een grote vaas of zo met dezelfde instellingen als je voor sport gebruikt (1/400 of sneller en IA Servo). Als het dan wel scherp is, moet je leren omgaan met de AF en de beperkte scherptediepte bij lange brandpuntsafstanden.

                              Als het dan echter ook niet scherp is kun je de AF van je camera laten calibreren bij Canon.

                              Oh ja: oefenen, oefenen, oefenen
                              Groetjes, KC
                              www.sportbeelden.com

                              Comment

                              Working...
                              X