Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 hapert?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50 hapert?

    Bij het automatisch scherpstellen met mijn D50 gebeurt het soms dat ik de lens hoor werken, maar toch krijgt ze het blijkbaar niet voor mekaar om wel degelijk scherp te stellen, want ik kan geen foto maken. Na een kleine wachttijd of na uit- en aanzetten van de camera, werkt alles terug normaal. Dit gebeurt dan enkele keren na elkaar en dan lijkt dit euvel opgelost.
    Doe ik iets verkeerd of ligt de fout bij de camera?

    Raf

  • #2
    Re: Nikon D50 hapert?

    Hallo Rafke,

    Probeer eens de contacten, zowel in het camerahuis als op de lens, schoon te maken met Eclipipse of iets dergelijiks (bvb alcohol). Heb dit probleem ook eens voorgehad. Camera wou niet meer scherpstellen en kon dus ook niet afdrukken. Na eventjes te wachten ging het soms weer eens goed, maar dat is zeer vervelend. Je kan niet meer op hje camera rekenen. Tot ik het idee kreeg deze contacten eens te reinigen. Je kunt niet geloven hoeveel zwart er daar kan van afkomen. Sedertdien geen problemen meer.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50 hapert?

      Toch vreemd, want mijn toestel is nog maar twee maanden oud!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D50 hapert?

        Focus "hunting" is normaal in bepaalde omstandigheden. Heb je telkens wel met hetzelfde model getest?

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D50 hapert?

          Sorry, ik denk dat ik hier iets mis. Ik versta de uitleg niet en ook de vraag gaat aan mij voorbij.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D50 hapert?

            Autofocus is geen wondermiddel. Lees het stuk in je handleiding eens over objecten waar de autofocus faalt.

            Mijn vraag was of je telkens op hetzelfde onderwerp scherpstelde, omdat sommige onderwerpen te donker kunnen zijn of te weinig contrast hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D50 hapert?

              Op een volledig hetzelfde oppervlak kan je niet scherp stellen.
              Probeer eens scherp te stellen op de een klein voorwerp ( die niet de volledige zoeker in neemt).
              Op bv een muur die geplakt is waar niks van detail in zit zal je niet kunnen scherp stellen.
              Stel dan scherp op een kader bv die op dezelfde focus afstand zit
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment

              Working...
              X