Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ7 vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic FZ7 vraagjes

Hallo,

Zijn hier mensen die de Panasonic FZ7 hebben? Wat zijn volgens jullie de belangrijkste voor- en nadelen? Is dit een goede keuze voor een toestel voor een budget van max 500 euro?

Je kan de beeldverhouding van dit toestel instellen op 4:3, 3:2 of 16:9. Kan je dit permanent instellen op 3:2 of 16:9 of moet je dit elke keer aanpassen als je niet in de standaard 4:3-verhouding wilt trekken? (zou ik namelijk vervelend vinden want vind 4:3 een lelijke verhouding)

Wat zijn de voordelen van de duurdere DSLR's? Zou het de moeite zijn om eventueel toch iets meer geld te spenderen voor een spiegelreflex? Vanaf wel bedrag spreken we dan ongeveer?

Alvast bedankt
    Pib

Re: Panasonic FZ7 vraagjes

Niemand?

Comment

Ik zou zeggen, als fotografie DE hobby is, ga voor een DSLR. Neem je overwegend binnenshuis opnames is ook een DSLR aangewezen.

Is fotografie één van je hobby's, ga dan gerust voor een FZ7.

Ikzelf heb nu een klein jaartje de FZ5.

Je zal altijd iets meer (op normaal formaat vrijwel onzichtbare) ruis hebben en DOF is zwakker.
      Maar het zoombereik, de fantastische lens, het kleine gewicht en daarmee het komfort als je er een ganse dag meer rondzeult, maakt zeer veel goed.
      Een FZ7 kost rond de 400 euro, als je hetzelfde resultaat wil met een DSLR vermoed ik dat je ergens rond de 2000 euro zal uitkomen, da's nog altijd een factor x 5.

In elk geval is de FZ7 (of de FZ5) een hele goeie keuze prijs-kwaliteit.
      Last edited by nete; 9 april 2006, 09:11.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

2000 euro is echt te veel voor mij. De Nikon D50 voor ongeveer 600 euro zou mij wel interesseren als het echt grote voordelen heeft, maar fotografie is niet de enige hobby.

Hoe is je ervaring met die Anti-Shake? Ik vind het namelijk wel belangrijk om klare foto's te kunnen maken in bijv kerken etc. Met een DSLR zou ik geen anti-shake hebben maar wel de mogelijkheid om op hogere ISO te trekken zonder ruis. Wat zou in praktijk de beste resultaten geven?

Grtz
        Pib
        Last edited by Paint.It.Black; 11 april 2006, 01:08.

Comment

Ik vrees dat de Panasonic (ondanks/dankzij) zijn enorme zoomrange niet genoeg groothoek heeft voor binnen in kerken de foto's te maken die je wil, deze vertrekt pas op 36 mm, mss mot je daar ook eens naar kijken!

Op een DSLR kun je beginnen met een kitlensje van 18-55 wat dan ongeveer overeen komt met 27-82,5 bij Nikon.

Aja, bij een DSLR kun je later altijd nog gestabiliseerde lenzen bijkopen (bij Canon bvb 17-85 IS), of direct voor Konica-Minolta gaan waar het in de body verwerkt zit. (als die nog bestaan)

Succes met je keuze.
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paint.It.Black
            2000 euro is echt te veel voor mij. De Nikon D50 voor ongeveer 600 euro zou mij wel interesseren als het echt grote voordelen heeft, maar fotografie is niet de enige oplossing.

Hoe is je ervaring met die Anti-Shake? Ik vind het namelijk wel belangrijk om klare foto's te kunnen maken in bijv kerken etc. Met een DSLR zou ik geen anti-shake hebben maar wel de mogelijkheid om op hogere ISO te trekken zonder ruis. Wat zou in praktijk de beste resultaten geven?

Grtz
            Pib
            In kerken uit de hand zal niet altijd goed gaan, je zou dan steun moeten hebben of een statief gebruiken.
            Hierbij twee foto's waarbij ik de FZ5 op een bank min of meer "blokkeerde".
            De Anti shake is wel een serieuze hulp bij gebruik van de zoom.

BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oké, bedankt voor de info, de aankoop is nog niet voor direct gepland dus heb wel nog even tijd om te beslissen.

Pib

Comment

Working...
              X