Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica M9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica M9

    Voor de liefhebbers:
    http://tweakers.net/nieuws/62329/bro...uitgelekt.html

  • #2
    Re: Leica M9

    5500 Euro...
    Tja als ik er te veel had dan wel...Krijg het water al in de mond ervan..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Leica M9

      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      5500 Euro...
      Tja als ik er te veel had dan wel...Krijg het water al in de mond ervan..
      Inderdaad, heb al een litertje kwijl verloren

      Comment


      • #4
        Re: Leica M9

        hier ook! ! en w.s. komt er ook nog een nieuw r-modelleke aan, mogelijk de R10...eigenlijk vreemd, aangezien leica onlangs nog aangaf volledig te stoppen met de r-serie-lensjes...

        de m9 zal w.s een 18mp FF sensor krijgen..ga er maar van uit dat eea peperduur zal zijn..

        zou zo graag nog een r-type groothoek lenske willen bemachtigen voor mijn sl, maar alles is zo ontzettend duur!! ... en dat trekt alex voorlopig nog niet... zelfs een ouwetje is nog reteduur!

        de nieuwe s-2 bv. is btw een midden-formaat toestel met 37 Mp, en zal ongeveer de lieve somma van 18600 euri's kosten en de bijbehorende lenskes zijn ook niet voor de poes, in prijs niet en qua kwaliteit ook niet...

        9 september weten we w.s meer, al zal het vooral bewonderen, vergapen en gefrustreerd raken zijn, hahahahaha!!

        het is gewoon niet eerlijk...

        Comment


        • #5
          Re: Leica M9

          de sluitertijd loopt van 1/4000s tot ...
          2,5"-lcd met 230.000 subpixels
          Voor een camera van meer dan €5000 verwacht ik toch iets meer, of heeft een meetzoeker voordelen die de meerprijs waard zijn?
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: Leica M9

            Tja. Wat moeten ze.
            Voor dat geld en de huidige levenscyclus van een camera van 325 dagen heb ik
            een
            Canon G10 (nov 2008)
            Canon G11 (okt 2009)
            Canon G12 (sep 2010)
            Canon G12.9 (aug 2011)
            Canon G14 (jun 2012)
            *
            *
            *


            moet ik door doen ? Hetzelfde concept voor 2000 euro zou mij echter interesseren.

            -m-
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Leica M9

              Misschien is de X1 wel interessanter voor gewone stervelingen

              Comment


              • #8
                Re: Leica M9

                Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                Voor een camera van meer dan €5000 verwacht ik toch iets meer, of heeft een meetzoeker voordelen die de meerprijs waard zijn?
                Optisch zal elke meetzoeker een DSLR deklasseren. Dat de DSLR populair is ligt aan de markt, niet aan het technische potentieel.
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Leica M9

                  Hier een -niet al te objectieve- kijk op de M9: http://kenrockwell.com/leica/m9.htm

                  Hoe dan ook, met de M8 hebben ze de bal toch wel een beetje mis geschoten, maar ik dénk dat ze het nu ruimschoots zullen goedmaken. We weten alweer van iets te dromen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Optisch zal elke meetzoeker een DSLR deklasseren. Dat de DSLR populair is ligt aan de markt, niet aan het technische potentieel.
                  Zo is dat inderdaad.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leica M9

                    Wat is er eigenlijk zo speciaal aan deze toestellen, zodat de prijs te rechtvaardigen valt?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leica M9

                      eigenlijk moet dit leica m9-toestel gezien worden als een FF-pro-toestel...

                      en dan wordt het verhaal over de prijssetting al iets anders...

                      voor mij ook veel en veel te duur, maar qua optiek en bouwkwaliteit is leica in a class of it´s own..

                      ik zit te denken aan foto-journalisten, die naar verre oorden gestuurd worden, barre omstandigheden, mss zelfs oorlogsgebied...

                      deze fotografen zullen mss een leica meetzoeker prefereren tov een pro-dslr, die toch wat erg opvalt...

                      klein, licht, compact, build-to-last, en het valt wat minder op dan een dslr met een joekel van een pro-lens erop...

                      en in dat licht gezien, is de prijs van iets meer dan 5000 euro een ware ´steal-deal´...!!

                      ik heb lange tijd nooit begrepen 'what all the fuzz is all about' wat betreft leica, en de leica-cult moet ik nog steeds totaal niets van hebben...ieder merk of toestel heeft zijn eigenaardigheden en mishaps..ook leica...

                      grootste nadeel van leica en haar lensjes?? ieder stofje of haartje op het frontglas oid staat haarscherp op de pic...lachen!!
                      ik heb weliswaar zelf geen meetzoeker-leica, maar wel een leica-slr, en toch is het iets bijzonders.. qua optiek en bouwkwaliteit is het idd niet te vergelijken met enig ander merk, optisch een ware lust, en alles voelt gewoon super-goed aan...

                      ergonomisch niet altijd even lekker, ik noem het maar duits industrieel design..

                      een leica vergt veel van de fotograaf achter het toestel, maar je krijgt ontzettend veel waar voor je geld...(en heel veel plezier..)

                      da's mijn mening...


                      groetjes, Alex!
                      Last edited by Sjinouck; 8 september 2009, 12:50.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leica M9

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                        Wat is er eigenlijk zo speciaal aan deze toestellen, zodat de prijs te rechtvaardigen valt?
                        De resultaten die de M reeks al meer dan 50 jaar aflevert. Natuurlijk zal het altijd op de fotograaf aankomen, maar de Leica M is gewoon de ultieme camera.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leica M9

                          wat ook mooi is, is dat er zoveel oudere leica-lenzen op deze nieuwe camera gebruikt kunnen worden...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leica M9

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            De resultaten die de M reeks al meer dan 50 jaar aflevert. Natuurlijk zal het altijd op de fotograaf aankomen, maar de Leica M is gewoon de ultieme camera.
                            Voor mij is dat de Leica S2, maarja, in vergelijking daarmee lijkt de M9 bijna een koopje .

                            Vanwege de vele reacties me toch eens wat verdiepen in meetzoeker vs SLR.
                            about.me/stijnv

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leica M9

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                              Vanwege de vele reacties me toch eens wat verdiepen in meetzoeker vs SLR.
                              laat ons iets weten.

                              voordelen volgens mijn gebruikservaring
                              flitssynchronisatie op hogere snelheden door centraalsluiter.
                              Eenvoudigere techniek (kan minder aan kapot)
                              Manueel focussen is veel gemakkelijker met het meetzoekersysteem
                              mirror lock up is niet nodig.
                              Stiller en onopvallender
                              Optiek.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X