Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe foto's kleinder maken (met welke accessoire)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe foto's kleinder maken (met welke accessoire)

    waarom post ik deze vraag hier, wel, ik zoek een accessoire waardoor een laptop of pc te vermijden zou zijn ....

    Welke vraag ? Ik ken mensen die binnenkort 8 maand op reis gaan en een digitale camera gaan meenemen om foto's te nemen. Nu hebben ze me gevraagd om af en toe foto's die ze gaan doorsturen op een website te plaatsen.

    Nu ... ofwel nemen ze de foto's in klein formaat, ideaal om in een internet café door te mailen ...maar dan kun je er nadien geen mooie prints meer maken, ofwel nemen ze de foto's in uitstekende kwaliteit maar zijn de foto's té groot om met bv hotmail (maximum attachments van 1 mb) door te mailen. Dus om nadien nog iets aan de foto's te hebben gaan de foto's in de beste kwaliteit genomen worden

    dus, wat raad ik ze aan om hun foto's te verkleinen om doorgemaild te worden (en de originelen te bewaren) ?
    ik zou zo'n draagbare hdd (x-drive) of standalone cd-writer kunnen aanraden maar ... hoe krijgen ze dan de foto's op zo'n pc in een internet café.
    Met zo'n x-drive denk ik ... vergeet het maar dat je die mag aansluiten
    met een cdwriter denk ik dat ze wel een uitzondering maken dat je een geschreven cd in zo'n pc mag steken.

    maar dan ...hoe de foto's verkleinen om doorgestuurd te krijgen ? Iemand een idee ?

    of toch maar aanraden dat ze een laptop meenemen zodat ze de foto's daarop bewaren en ook kleinder kunnen maken (en best dan een cd-writer ook meenemen want hoe krijg je anders de foto's van de laptop op de pc in een internet café om de foto's door te mailen)

    of heeft iemand een beter idee/accessoire ?

  • #2
    Originally posted by PhilippeVDP
    waarom post ik deze vraag hier, wel, ik zoek een accessoire waardoor een laptop of pc te vermijden zou zijn ....

    Welke vraag ? Ik ken mensen die binnenkort 8 maand op reis gaan en een digitale camera gaan meenemen om foto's te nemen. Nu hebben ze me gevraagd om af en toe foto's die ze gaan doorsturen op een website te plaatsen.

    Nu ... ofwel nemen ze de foto's in klein formaat, ideaal om in een internet café door te mailen ...maar dan kun je er nadien geen mooie prints meer maken, ofwel nemen ze de foto's in uitstekende kwaliteit maar zijn de foto's té groot om met bv hotmail (maximum attachments van 1 mb) door te mailen. Dus om nadien nog iets aan de foto's te hebben gaan de foto's in de beste kwaliteit genomen worden

    dus, wat raad ik ze aan om hun foto's te verkleinen om doorgemaild te worden (en de originelen te bewaren) ?
    ik zou zo'n draagbare hdd (x-drive) of standalone cd-writer kunnen aanraden maar ... hoe krijgen ze dan de foto's op zo'n pc in een internet café.
    Met zo'n x-drive denk ik ... vergeet het maar dat je die mag aansluiten
    met een cdwriter denk ik dat ze wel een uitzondering maken dat je een geschreven cd in zo'n pc mag steken.

    maar dan ...hoe de foto's verkleinen om doorgestuurd te krijgen ? Iemand een idee ?

    of toch maar aanraden dat ze een laptop meenemen zodat ze de foto's daarop bewaren en ook kleinder kunnen maken (en best dan een cd-writer ook meenemen want hoe krijg je anders de foto's van de laptop op de pc in een internet café om de foto's door te mailen)

    of heeft iemand een beter idee/accessoire ?
    Misschien gewoon de foto's uploaden naar fotopic, daar kan je een optie aanvinken die de foto's resized. En ze hebben zo direct een fotoalbum erbij
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      Ik neem aan dat ze naar allerlei oorden zullen trekken waar ze al blij mogen zijn een cybercafé te vinden, en of de uploadsnelheid dan zo geweldig gaat zijn om enkele Mb's door te sluizen is nog maar de vraag!?

      Ze kunnen ook gewoon af en toe een foto 2x shooten, 1x groot en 1x klein en die kleine versies dan doorsturen hé

      En dan best zo'n ding pakken om cd's te branden zeker, alhoewel ik daar zelf geen voorstander van ben - xDrive lijkt me handiger

      Comment


      • #4
        vandaar dat de foto's best kleinder gemaakt worden of ze zitten uren achter een schermpje om foto's door te mailen ...nu in de meeste landen zullen ze wel iets vinden om 't door te sturen denk ik ...maar aan beperkte bandbreedte

        en 2 keer foto's nemen ... (neen het is niet omdat het 2 vrouwen zijn) ik heb alleen schrik dat ze dan al hun foto's in klein formaat gaan nemen (vergeten dat terug te zetten)

        Comment


        • #5
          Originally posted by PhilippeVDP

          en 2 keer foto's nemen ... (neen het is niet omdat het 2 vrouwen zijn) ik heb alleen schrik dat ze dan al hun foto's in klein formaat gaan nemen (vergeten dat terug te zetten)
          Misschien 2 camera's, ene grote en ene kleine , vergeten ze dat zeker niet terug te zetten! Misschien is het ook een grote vrouw en een kleine, hebben ze helemaal geen problemen..
          Lijn
          lijn
          canon eos 350d

          Comment


          • #6
            misschien ideetje voor belgiumdigital om ze te sponseren met een klein cameraatje ;-)

            Comment


            • #7
              Wie wil er nu niet even z'n toestel uitlenen ... voor een maand of 8

              Comment


              • #8
                Ik ben zeer sterk geďnteresseerd in deze discusie omdat ik ook met dit probleem worstel.

                Bestaat er een simpel software tooltje dat toelaat om foto's te 'resizen', zonder dat dit programma geďnstalleerd hoeft te worden? Ik bedoel daarmee: een programma dat je kan meenemen op een cd en in een cybercafé eenvoudig kan kopiëren op de harde schijf van de pc. En dit zonder een installatieprocedure te doorlopen, vermits dat zelden toegestaan wordt.

                Kent iemand zo'n programma? Of zoals Philippe vraagt: zijn er alternatieven?
                Groetjes, Rolle

                http://www.lighter-than-air.net

                Comment


                • #9
                  ifranview past op een diskette.... morgen eens testen of ik het kan laten draaien vanop een diskette ...maar dan nog ...moet je tijdelijk de kleinder gemaakte foto's bewaren op een pc(?) en die is in zo'n internet café meestal daartegen beveiligd :-(

                  Comment


                  • #10
                    En als je een slimme netwerkbeheerder hebt zit er zelfs geen floppy in die computers, en misschien zelfs geen cd-rom ... en wat dan?

                    Comment


                    • #11
                      Met irfanview gaat dit lukken want is enkel een exe geen installatie nodig.

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb net iets ontdekt ... ik was die foto's aan het bekijken die Jaja online heeft gezet, genomen met de Sony F828 ... ik wou die 8mp-versies opslaan maar klikte per ongeluk op e-mail picture en kreeg volgend venster te zien (WinXP met SP1):



                        En toen dacht ik meteen aan dit topic natuurlijk

                        Comment

                        Working...
                        X