Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28 - 200 mm lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 28 - 200 mm lens

Hallo allemaal,

Ik ben niet echt zo'n lenzen kenner en heb een vraagje over een lens. Heeft iemand ervaring met de 28 - 200 mm lens van Sigma?

Groeten,
    Rutger
    Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

Twaalf uur verder en nog geen reply? Foei.

Rutger, een lens met zo een breed bereik is aantrekkelijk en lijkt interessant, maar de toegevingen die je op het vlak van beeldkwaliteit moet doen, zijn te groot in verhouding tot het gebruiksgemak. Ook als je binnen een beperkt budget werkt, kan je dit bereik verdelen over twee lenzen. Of je kan beginnen met één degelijke lens en op termijn een andere bijkopen.

De mensen die zo een lens hebben, gebruiken die eerder als een vorm van comfort: een lichte lens met groot bereik voor op vakantie, wanneer je geen zin hebt om met veel materiaal te zeulen. Bovendien is deze Sigma binnen zijn categorie al geen hoogvlieger. Ik weet zeker dat de 28-300 een stuk beter is. Als het voor op een digitaal toestel met crop factor is, kijk dan ook eens naar de Tokina 24-200. Het is de enige in zijn soort die op 24mm begint en nog een degelijke ook. Ook de Tamron 28-300 blijkt behoorlijk mee te vallen.

Welke lenzen zouden we je liever aanraden? Tamron heeft nog een meer dan behoorlijke 24-135. Als je Canon hebt, de 28-135IS, maar die is al iets duurder. Nikon heeft een 24-120VR, maar die is meer dan 700 euro, geloof ik. Sigma's 28-70EX heeft ook een goeie reputatie. Het hangt er een beetje van af hoeveel je wil uitgeven en voor welke camera je de lens gaat plaatsen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Hallo,

Bedankt voor de info!
      Pff die lenzen kosten toch een pak geld hé Ik weet echt niet wat te doen! Ik heb natuurlijk een lens nodig voor op de luchthaven, met de standaard lens kan ik daar niet veel mee doen Misschien 2de hands? weet het niet ...

Groeten,
      Rutger

Comment

Originally posted by Rutger
        Hallo,

Bedankt voor de info!
        Pff die lenzen kosten toch een pak geld hé Ik weet echt niet wat te doen! Ik heb natuurlijk een lens nodig voor op de luchthaven, met de standaard lens kan ik daar niet veel mee doen Misschien 2de hands? weet het niet ...

Groeten,
        Rutger
        voor welk toestel heb je een lens nodig?

Comment

300D. Had met iemand besproken wat het beste en vrij goedkoop zou zijn en hij heeft me deze aangeraden ...

Groeten,
          Rutger

Heb ondertussen nieuwe lens gevonden. Is wel minder maar toch ... De Canon AF 28 - 105 mm USM. Dan kan ik daarna nog verder sparen voor een 300mm lens hé ...

Comment

Rutger, u got mail !
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

Working...
            X