Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: 'Het Sony Alpha Topic'

    Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
    Zijn er collega's Sony Alpha gebruikers die zich al een afstandsbediening aangeschaft hebben. zo ja welke: draadloos of met draad? of is er een oplossing zoals met de remote control 'tv' zoals met de Nikon?
    Hallo Guido,

    Ik heb een afstandsbediening gekocht bij fotoshop aalten en die werkt perfect.


    wat ik ook al gezien heb is dat mensen één kopen met een korte kabel en daar in't midden van die 2.5mm stekkers aan solderen (zoals van een hoofdtelefoon).
    Dan kan je de remote als korte of als lange gebruiken als je er een verlengkabel tussen steekt.

    Als je in dit topic een beetje naar beneden scrollt zie je een voorbeeldje van wat ik bedoel : http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=15235

    G
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

    Comment


    • #77
      Re: 'Het Sony Alpha Topic'

      Ik had een vraagje ivm flitsen.
      Ik trek in diafragma voorkeuze iemand met de zon in zijn rug. Ik krijg dan een hoge sluitertijd en alles is correct belicht. Maar in het gezicht heb je dan een schaduw door het tegenlicht. Nu wou ik met de ingebouwde flash en op de stand invulflits die schaduw een klein beetje wegflitsen maar dan zet hij de sluitertijd niet hoger dan 1/125. Met als gevolg dat de hele foto dan overbelicht is.
      Hoe kan ik dit verhelpen?
      I put the sexy in dyslexia

      Comment


      • #78
        Re: 'Het Sony Alpha Topic'

        bedankt voor de tip GRF; ik ga binnen 14 dagen op verlof naar Andorra, wie weet kan ik daar wat goedkoper een vinden....
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #79
          Re: 'Het Sony Alpha Topic'

          Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
          Ik had een vraagje ivm flitsen.
          Ik trek in diafragma voorkeuze iemand met de zon in zijn rug. Ik krijg dan een hoge sluitertijd en alles is correct belicht. Maar in het gezicht heb je dan een schaduw door het tegenlicht. Nu wou ik met de ingebouwde flash en op de stand invulflits die schaduw een klein beetje wegflitsen maar dan zet hij de sluitertijd niet hoger dan 1/125. Met als gevolg dat de hele foto dan overbelicht is.
          Hoe kan ik dit verhelpen?
          Volgens mij kan dat enkel met een externe flitser, de interne ondersteund geen HSS (High Speed Sync).
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

          Comment


          • #80
            Re: 'Het Sony Alpha Topic'

            Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
            bedankt voor de tip GRF; ik ga binnen 14 dagen op verlof naar Andorra, wie weet kan ik daar wat goedkoper een vinden....
            Goed uitkijken en vergelijken is de boodschap, ik was dat vorig jaar ook van plan maar de prijsverschillen waren eigenlijk niet de moeite.

            Greg
            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

            Comment


            • #81
              Re: 'Het Sony Alpha Topic'

              goeie morgen topicers


              wat betreft de afstandsbediening van fotoshop Aalten: wat vragen die van verzendingskosten? Niet echt duidelijk vermeldt op hun site. anders stuur ik hen wel een mailtje
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

              Comment


              • #82
                Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                Hallo Guido,

                Toen (paar weken geleden) ik mijn afstandsbediening besteld heb bij Aalten was de verzending gratis.
                Ik denk niet dat dit ondertussen veranderd is.

                PS : het zijn geen echte van sony maar doen perfect wat ze moeten doen.

                G
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

                Comment


                • #83
                  Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                  topic terug wat leven inblazen..
                  Vertrek binnen 14tal dagen naar Andorra. Naast een UVfilter ook een polarisatie aangewezen?
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • #84
                    Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                    Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                    topic terug wat leven inblazen..
                    Vertrek binnen 14tal dagen naar Andorra. Naast een UVfilter ook een polarisatie aangewezen?
                    Pola fliter zeker meenemen in de bergen.
                    -> Donkerblauwe lucht
                    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                    Comment


                    • #85
                      Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                      Sorry mensen, maar ik kom mij hier eens goed afreageren.
                      Een paar uur geleden heb ik mijn Sony Alpha binnengedaan voor reparatie.
                      Bij fotohandel Verschoorre dus, waar ik hem gekocht heb.
                      En... de camera zal tussen de 4 à 8 weken weg zijn voor reparatie !!!!
                      ("Ja meneer, drukke periode hé..." )
                      En als ze in een winkel "4 à 8 weken" beloven, dan mag je er gif op innemen dat het 'op zijn minst' 8 weken zullen zijn.

                      Gedoemme man, ik loop er echt ongelooflijk beu van. (Dat en het feit dat ik gestopt ben met roken).
                      Vier tot acht weken, en dat in de mooiste tijd van het jaar. Man, dat gaat echt een lastige periode worden. Een pure cold-turkey met zware af-kick verschijnselen.

                      Is dat normaal zo'n lange wachttijd voor een reparatie?
                      Ik vraag me af hoe andere merken het doen op dat vlak.

                      Comment


                      • #86
                        Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                        miljaar Leonbidon, das heel dikke pech man. voel met je mee. Hoelang had je je toestel al en wat is het probleem? Dju ik schrik er van se, en zeggen dat ik binnenkort naar Andorra ga, zou het niet willen tegenkomen. Hou vol (ook met het stoppen met roken he ) Ik kan je een analoge Canon 1000FN lenen als je echt een toestel nodig hebt, met externe flash en een tamron 75-300.

                        Sterkte, ik ga der ne jenever op drinken se!!!
                        Sony RX10 Mark IV
                        nog een fijne dag verder!
                        Guido

                        Comment


                        • #87
                          Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                          Normaal, als je een body voor reparatie rechtstreeks binnen brengt bij VIDEP, dan krijg je 3 à 4 weken te horen.
                          De paar keer dat ik er iets liet repareren, lag alles telkens binnen de 10 werkdagen weer klaar om af te halen. Zou dus beter kunnen lopen dan je denkt. (Hangt er ook van af hoe lang de fotowinkel wacht om het toestel naar Videp te sturen natuurlijk ).

                          In elk geval, alles wat je nu uitspaart aan sigaretten, kan je misschien investeren in een goeie tweedehands 5D als back-up
                          Sterkte en succes !
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #88
                            Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                            Wel Paul (K-2) "Verschoorre" is een fotozaak in Nederland, hier net over de grens. En ze sturen hun spullen op naar de Nederlandse service-dienst van Sony. Het schiet me even niet te binnen waar in Nederland dit juist is.

                            K-2 schreef: In elk geval, alles wat je nu uitspaart aan sigaretten, kan je misschien investeren in een goeie tweedehands 5D als back-up
                            Sterkte en succes !
                            Ik vrees dat den beer zijn vel al verkocht is . In de twee weken dat ik nu reeds gestopt ben met roken heb ik al op voorhand het uitgespaarde geld van een jaar niet-roken er doorgedraaid aan lenzen .

                            miljaar Leonbidon, das heel dikke pech man. voel met je mee. Hoelang had je je toestel al en wat is het probleem?
                            Wel bedankt Guido voor je medevoelen. Het probleem aan mijn camera is er één van de vervelende soort want soms is het er niet, soms heel erg, soms maar een beetje. De ontspanknop die hapert, waardoor het toestel slecht of niet wil focussen, en waardoor het toestel soms zelfs niet wil "klikken".
                            Misschien is het gewoon maar een zandkorreltje tussen de contacten maar het zou dus ook veel erger kunnen zijn. Dat het aan het AF-systeem ligt bijvoorbeeld en niet aan de ontspanknop, of aan beide. Heel duidelijk is het allemaal niet want het probleem uit zich op veel verschillende manieren. Allen om ter vervelendst.

                            Bedankt ook voor je aanbod van je analoge camera maar zoiets heb ik ook nog liggen.
                            Ik zal het maar in de groep smijten: Momenteel zit ik aan een gemiddelde van 3000 clicks per maand. Ik heb dus gewoon het harde spul nodig dat me grote dosissen fotoplezier kan verschaffen

                            Comment


                            • #89
                              Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                              Dat is dus dikke pech luc,
                              gelukkig ben je net terug van reis,dat is al iets positief,
                              (anders mocht je daar je fotos vergeten)
                              wat is het probleem precies? toch niet dat geval van bakfocus?

                              Comment


                              • #90
                                Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                                Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                                Ik vrees dat den beer zijn vel al verkocht is . In de twee weken dat ik nu reeds gestopt ben met roken heb ik al op voorhand het uitgespaarde geld van een jaar niet-roken er doorgedraaid aan lenzen .

                                ...

                                Ik zal het maar in de groep smijten: Momenteel zit ik aan een gemiddelde van 3000 clicks per maand. Ik heb dus gewoon het harde spul nodig dat me grote dosissen fotoplezier kan verschaffen
                                3000 per maand zou ook geen probleem mogen zijn hé. Wacht even af. Kan gewoon iets kleins zijn...

                                En jouw taktiek van op voorhand uit te geven wat je plant te sparen, is natuurlijk wel goed gezien hé. Nu ben je eigenlijk wel verplicht je aan de rookstop te houden
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X