Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het FZ30 Topic ;-))

    In navolging van die andere gelijkaardige topics die hier al gepasseerd zijn

    Het kan altijd interessant zijn gelijkgestemden te kennen , daarom even deze vraag:

    Wie heeft hier nog een Panasonic FZ30 (nu ook voor FZ50'ers ) ?

    01. FilMar (FZ30)
    02. nabi (FZ30)
    03. Bucho (FZ30)
    04. nieuwkoopa (FZ30)
    05. beton (FZ30)
    06. BrunoB (FZ30)
    07. Dweeper (FZ30)
    08. Fluppe1 (FZ30)
    09. Cosmo (FZ30)
    10. Mar©'s (FZ30)
    11. Daniellevw (FZ30)
    12. Immage (FZ30)
    13. Brooklyn (FZ30)
    14. Formatje13 (FZ30)
    15. polydoor (FZ30)
    16. MrsMoe(iketreimeloe) (FZ30)
    17. Sparda (FZ30)
    18. nete (FZ30)
    19. KlikKlak (FZ30)
    20. gerd antwerpen (FZ30)
    21. psdpsd (FZ50)
    22. arleke (FZ50)
    23. kapitein (FZ50)
    24. ikkenie (FZ30)
    25. h2o (FZ50)
    26. madebra (FZ50) => 40D
    27. DrBob (FZ50)
    28. TheBlue (FZ50)
    29. Ziggy (FZ30)
    30. Jaems1303 (FZ??)
    31. ThEScReW (FZ50)
    32. Onkertje (FZ50)
    33. Mika (FZ50)
    34. bart Morrowind (FZ30)
    35. Scuba (FZ30)
    36. Orca45 (FZ50)
    37. rifwachter (FZ50)
    38. KENNETH_R (FZ50)
    39. FestinaLente (FZ30)
    40. Hans78 (FZ50)
    41. Roger (FZ50)
    42. lays526 (FZ50)
    43. D-RoC (FZ50)
    44. Johaninho (FZ50)
    45. OrlAndO (FZ50)
    46. thijsbouman (FZ50)
    47. Stanlie (FZ50)
    48. Vicky (FZ50)
    49. Roger V (FZ50)
    50. Pichygrue (FZ50)
    51. jos pannekoek (FZ50)
    52. sorbonne (FZ50)
    53. bartdevijfde (FZ50)
    54. Rockey (FZ50)
    55. LucasBols (FZ30)
    56. bobm (FZ50)
    57. Sr. Suerte (FZ50)
    58. ducaudi (FZ50)
    59. piekietje (FZ50) => D60
    60. Lollie-be (FZ50)
    61. MEIVIS (FZ50)
    62. OffTopic (FZ50)
    63. 3at (FZ50)
    64. JansH (FZ50)
    65. Jan.wybouw (FZ50)
    66. stimpy (FZ50)
    67. Fred10 (FZ50)
    68. Superduc (Leica V-Lux)
    69. Francis (Leica V-Lux)
    70. Pannemoto (FZ50)
    71. el marginalo (FZ50)
    72. blauwzwart (FZ50)
    73. Mountainhunter (FZ50)
    74. falconry (FZ50)
    75. Fliptje (FZ50)
    76. fragata (FZ50)
    77. sdx (FZ50) => D100
    78. Kas (FZ50)
    79. Doov (FZ50)
    80. JosV (FZ50)
    81. epo.user (FZ50)
    82. Ray 2 (FZ50)
    83. qpat (FZ50)
    84. MacJeroen (FZ50)
    85. krauser (FZ50)
    86. Hilde L. (Leica V-Lux)
    87. An DW (FZ50)
    88. JoopvtG (FZ50)
    89. Karek (FZ50)
    90. Jove (FZ50)
    91. Frimout (FZ50)
    92. ...


    Zijn er hier nog???
    Ons 'clubke' uitgebreid met de bezitters van de nieuwe FZ50. Kunnen dat hier eigenlijk beter al een hele bende noemen
    Er staan nu ook enkele Leica V_Lux eigenaars bij tussen de bende.
    Stand 22 april 2008
    Last edited by FilMar; 26 april 2008, 17:44. Reden: Toevoegingen aan lijst
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

  • #2
    Re: Het FZ30 Topic ;-))

    Ik meen te weten (van een vraag of antwoord op dit forum) dat Bucho ook een FZ30 bezit.

    FilMar, een vraagje. Maar het heeft wat uitleg nodig, sorry.
    Door omstandigheden heb ik nog niet veel plezier gehad van mijn nieuwe aanwinst (10 dagen oud). Ik heb nog maar slechts een 90 tal fototjes plus twee korte filmpjes gemaakt, dit om het een of ander uit te proberen.
    Tot dusver ben ik ontgoocheld over de levensduur van de batterij want ik heb al voor de derde keer moeten opladen.
    Maar: toen ben ik in panne gevallen (ikke, niet de FZ30). En fotograferen moet dus even wachten.
    Als ik het instructieboekje goed begrijp, en het zou kunnen kloppen met mijn ervaring tot nu toe, heeft de batterij een levensduur van +/- 140 minuten (=280 opnamen volgens Panasonic). Hoeveel foto's je maakt met een volle batterij is (denk ik) eerder afhankelijk van de tijd die je verdoet met instellen of iets anders, terwijl het toestel dus 'ON' staat. Want dat zou kunnen verklaren waarom mijn batterijduur - of beter: het aantal mogelijke foto's -beperkt is gebleven. (manual lezen, instelling zoeken en wijzigen, ... kortom tijd verprutsen)
    Heb ik het correct? Of heb jij andere ervaringen? Of tips?
    Vergeet niet dat ik nieuw ben in de digitale fotografie.

    Comment


    • #3
      Re: Het FZ30 Topic ;-))

      Ik was ook wat ontgoocheld van de batterijduur maar ik heb de indruk dat het wat betert, en vooral, dat het veel afhangt van wat je doet.
      Ik het het toestel nu bijna 2 maand (en al meer dan 1000 foto's). In het begin waren de batterijen ook snel leeg (<100 foto's) maar dat was wel met gebruik van interne flits, en ook veel instellen op de menu enz, enz.
      Zonder gebruik van interne flits zit ik nu toch goed boven de 200 foto's per oplaadbeurt.
      Ik had wel direct een reserve-batterij gekocht om niet zonder te vallen en daar heb ik nog geen spijt van gehad.
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

      Comment


      • #4
        Re: Het FZ30 Topic ;-))

        ge weet het hé als het niet C of N is,hmmm moeilijk
        gr, eb

        Comment


        • #5
          Re: Het FZ30 Topic ;-))

          Reserve batterijen waren niet in voorraad. Heb me er een besteld (60 euro)
          Een eigenaardig verhaal vond ik dit: De verkoper had een FZ30 uit de winkel gebruikt om een trouwreportage te doen. Batterij opgeladen. +/- 250 opnames en de batterij was nog halfvol. Bovendien niet constant aan/uit geschakeld.
          Verkooppraatje? Of hebben wij een extra slechte batterij?

          Comment


          • #6
            Re: Het FZ30 Topic ;-))

            Ik weet dat de FZ5 2 soorten stabilisatie heeft. 1 die altijd aanstaat of 1 die aangaat op het moment van afdrukken. Als dit bij de FZ30 ook zo is, dan zal de 2de soort stabilisatie ook spaarzamer zijn voor de batterijen.
            En anders het grote LCD scherm zo weinig mogelijk gebruiken.
            The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
            Fuji XT-2 + .......

            Comment


            • #7
              Re: Het FZ30 Topic ;-))

              Ja, FZ30 is hetzelfde hiervoor. Staat bij mij op mode 2, afgezien van het feit dat hij minder stroom verbruikt zou deze ook beter zijn.

              Ook de continu Autofocus gebruik je IMHO beter niet.

              Ik weet niet of er veel verschil is in stroomverbruik tussen het LCD-scherm en de zoeker (hebben evenveel pixels) want ik dacht niet dat je het scherm volledig kon uitschakelen. Ik heb hem wel ingesteld dat hij na 2 min in Power-save modus gaat.

              @Sloefke: Ik weet het en, afgezien daarvan, er zijn er hier ook veel minder aanwezig ook. Nog een andere reden kan zijn dat de compact/prosumer kopers, eenmaal ze hun materiaal hebben, minder nog in dit forum komen dan de DSLR-kopers.
              Last edited by FilMar; 10 december 2005, 11:00.
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

              Comment


              • #8
                Re: Het FZ30 Topic ;-))

                Bij mij staat alles ook zo ingesteld.
                Dus ... ????

                Comment


                • #9
                  Re: Het FZ30 Topic ;-))

                  Vermits het hier toch over de FZ-30 gaat, even m'n vraag hierbij zetten.

                  Ik ga (na veel rondkijken en vergelijken) een FZ-30 kopen, maar zit enkel nog met het probleem waar ik die zou kopen.
                  In Duitsland kan ik die bij Topfoto voor zo'n 610 euro kopen. Hier in België is het laagste dat ik gevonden heb 685 euro (bij Grobet).
                  Wat is nu wijsheid? Online kopen en laten verzenden of toch hier (in België) aankopen, ondanks de meerprijs?
                  Panasonic Lumix DMC-FZ30

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het FZ30 Topic ;-))

                    Oorspronkelijk geplaatst door beton
                    Vermits het hier toch over de FZ-30 gaat, even m'n vraag hierbij zetten.

                    Ik ga (na veel rondkijken en vergelijken) een FZ-30 kopen, maar zit enkel nog met het probleem waar ik die zou kopen.
                    In Duitsland kan ik die bij Topfoto voor zo'n 610 euro kopen. Hier in België is het laagste dat ik gevonden heb 685 euro (bij Grobet).
                    Wat is nu wijsheid? Online kopen en laten verzenden of toch hier (in België) aankopen, ondanks de meerprijs?

                    Voor wat nuttig is: In Media Markt (Hasselt) 669 euro

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het FZ30 Topic ;-))

                      Ik ben even naar Duren (Top-Foto dus) gereden ...
                      Staat ie nu aan 589,-
                      En een extra batterij aan 29,- (Geen Panasonic batterij maar zelfs hogere capaciteit voor de helft van het geld)

                      Ik vond de tas van Panasonic zelf ook heel mooi passend met extra plaats voor reserve batterij en extra kaartjes. De tas die bij de paketten (topfoto) zit is een stoffen tas die groter is en die vond ik niet zo mooi.
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het FZ30 Topic ;-))

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi
                        Voor wat nuttig is: In Media Markt (Hasselt) 669 euro
                        Hier in Antwerpen 739 in de MM.

                        Volgend weekend dus best zelf eens naar Duren rijden. Wel zo'n 350km op en neer, maar dan ben ik nog goedkoper uit.
                        Garanatie is toch 2 jaar, want dat vond ik niet op hun site?

                        Alvast bedankt voor de reacties.
                        Panasonic Lumix DMC-FZ30

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het FZ30 Topic ;-))

                          Beton,
                          Ik zou voor je naar Duitsland rijdt eens kijken bij cameranu.nl daar kost hij 570 +11euro verzending met nederlandse handleiding




                          Comment


                          • #14
                            Re: Het FZ30 Topic ;-))

                            Oorspronkelijk geplaatst door klada
                            Beton,
                            Ik zou voor je naar Duitsland rijdt eens kijken bij cameranu.nl daar kost hij 570 +11euro verzending met nederlandse handleiding

                            http://www.cameranu.nl/index.php?hg_...76&view=detail
                            Ik had die aanbieding ook gezien, maar had hier eens gelezen dat dat import-toestellen zijn.

                            Anyway, ik moet toevallig volgend weekend in Aachen zijn. Heb daarom net de camera bij TopFoto besteld. Volgend week ben ik dan ook een trotse bezitter van de FZ 30.

                            Iedereen bedankt voor de antwoorden..
                            Panasonic Lumix DMC-FZ30

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het FZ30 Topic ;-))

                              Veel plezier ermee
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                              Comment

                              Working...
                              X