Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji x20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: fuji x20

    Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
    En mocht ik het geld hebben, dan zou ik toch voor de X100S gaan
    Net hetzelfde voor hier, heb ook de x10, maar ook de Fuji X-E1, de X100S is natuurlijk DE perfecte camera om altijd bij te hebben.....maar die prijs he.....
    Last edited by Franciskine; 28 april 2013, 21:33.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #17
      Re: fuji x20

      Volgens de specs hebben de X10/20 4x optische zoom, die je digitaal kan verdubbelen tot 8x; hoe gaat dat precies in zijn werk met de manuele zoomlens (bij de toestellen met motorzoom kan je gewoon doorzoomen) ?

      Comment


      • #18
        Re: fuji x20

        Ik vermoed het zelfde als mijn HS50 gewoon via menu de digitale zoom op 1.5x zetten of 2x zetten.
        Als ik het maantje trachtte fotograferen een paar dagen geleden vergat ik het terug te zetten gevolg was dat ik al vreesde dat ik de zoom kapot had
        gedraaid omdat ik mijn 24mm kwijt was en ineens 48mm had

        Comment


        • #19
          Re: fuji x20

          @Franciskine: zijn de X1S en HS50EXR alternatieven voor een X10/20 indien meer zoom gewenst (omdat de G1X 4x digitale zoom heeft = x 16 totaal) , gezien ze dezelfde sensor gebruiken als X10/20, of zijn er behalve het volume en gewicht nog andere nadelen aan verbonden ? Ik zie echter dat de X1S een 2/3' sensor EXR I heeft , waarschijnljk dezelfde van de X10, en de recentere HS50 jammer genoeg (?) een 1/2' sensor, maar dan wel EXR II, jammer genoeg niet dezelfde als de X20 ...
          Last edited by noppenrijder; 30 april 2013, 07:24.

          Comment


          • #20
            Re: fuji x20

            Vergeet digitale zoom, enkel optische zoom is belangrijk.....welk toestel bedoel je met de X1S?
            Ik neem aan dat je de fuji S-x1 bedoelt?
            De sensor in de Fuji S-x1 en in de X10 zijn krak dezelfde maar de Fuji S-x1 staat echt wel een trapje hoger qua mogelijkheden, deze benadert heel dicht de werking van een DSLR, ook dankzij de manuele zoom. Het volume en gewichrvan de Fuji S-x1 zie ik zeker niet als een nadeel tenzij je hem in je broekzak wil steken. Wil je een goede compact dan zou ik voor de X20 gaan maar die vind ik op dit ogenblik wel te duur.
            Last edited by Franciskine; 30 april 2013, 07:40.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #21
              Re: fuji x20

              inderdaad S-X1; zou je deze dan ook verkiezen boven de X20, met verbeterde sensor (onder andere) van de X10 ?
              ik las ondertussen uw andere draadjes over de keuze van je camera; de HS 50 heeft inderdaad een kleinere sensor dan de S-X1, maar volgens mij maakt hij dat goed met de vernieuwde technologie EXR II
              Last edited by noppenrijder; 30 april 2013, 09:22.

              Comment


              • #22
                Re: fuji x20

                Oorspronkelijk geplaatst door noppenrijder Bekijk bericht
                inderdaad S-X1; zou je deze dan ook verkiezen boven de X20, met verbeterde sensor (onder andere) van de X10 ?
                Als ik moest kiezen tussen beiden en grootte heeft geen belang.....dan ga ik resoluut voor de Fuji S-X1, indien het toestel min of meer in je broekzak moet passen ging ik voor de X20.
                En als je geen zoom nodig moest hebben, kijk dan eens naar een 2de handse Fuji X100, da's een topper met een sensor van een DSLR.
                Last edited by Franciskine; 30 april 2013, 07:52.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: fuji x20

                  Nieuwste Fuji X20 review, een hele brok...:-)

                  The enthusiast compact sector has undergone a distinct revival in recent years, with every major manufacturer now producing a model or two that offers full manual control and Raw recording, aimed as a second camera for enthusiasts who usually carry an SLR. In general these have split into two camps - small, slimline 'shirt pocket' cameras designed for portability, and larger models with more external controls, flash hot shoes, and large aperture zoom lenses. The X20 is Fujifilm's latest offering in the latter class.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: fuji x20

                    zoom vind ik toch wel belangrijk ; de S-X1 werd hetzelfde jaar uitgebracht als de X10, zelfde sensor ; misschien is de kans groot dat er straks een S-X2 komt met dezelfde verbeteringen als de X20

                    Comment


                    • #25
                      Re: fuji x20

                      Ik vind zijn overal score een beetje tegenvallen tegenover zijn voorganger
                      Slechts 1 procent verbetering, al neem ik dat met een dik korreltje zout.
                      En inderdaad de digitale zoom is enkel voor extreme gevallen goed je kan beter eenmaal een foto genomen die wat bijsnijden en/of vergroten.
                      Hier eentje zonder digitale zoom 1000mm http://i1329.photobucket.com/albums/...ps9b5db071.jpg
                      En deze met de 2x 1000mm zoom http://i1329.photobucket.com/albums/...ps91bd748f.jpg
                      Zo uit de camera stand manueel 1/160 iso 200 F8

                      Comment


                      • #26
                        Re: fuji x20

                        Bompie, waarom ging je voor de HS50 en niet voor de S-X1?

                        Comment


                        • #27
                          Re: fuji x20

                          Oorspronkelijk geplaatst door noppenrijder Bekijk bericht
                          Bompie, waarom ging je voor de HS50 en niet voor de S-X1?
                          Ik ben toen naar Kamera Expres gereden en heb beide toestellen ter hand genomen prijsverschil was maar een 40€
                          Mijn doorslag was het scherm, bij de HS50 kan je dat helemaal draaien zodanig dat mijn baard/neus niet tegen het lcd schuurt.
                          Ik kijk met links oog door de zoeker en mijn neus zit op het scherm anders lol
                          Alsook het gebruiksgemak om foto/film te maken als ik er eindelijk eens op sta op een foto want dat gebeurt maar zelden ik plak slecht
                          Dus je mag stellen dat ik ben gevallen voor het lcd scherm dat je volledig in alle standen kan draaien wat niet het geval is bij de X S1.
                          De afmetingen van beide toestellen is ook maar miniem de X S1 is een + - 5mm groter dan de HS50
                          De X S1 werd aangeschreven als het betere toestel van de 2 maar voor wat ik het ga gebruiken is er maar weinig van aan.
                          Snel mijn kleinkinderen op de foto/film te krijgen zonder dat ze gaan poseren wat de oudste nu al doet als ze ziet dat ik het toestel bij heb en ze is maar 2 jaar de deugniet lol

                          Comment

                          Working...
                          X