Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotopapier, kostprijs ??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotopapier, kostprijs ??

    Hallo,

    Ik had ook nog volgende vraag. Wat betalen jullie gemiddeld per A4-blad fotopapier? Bestaan er sites waar je deze aan goede prijzen kan bestellen?

    Groetjes
    Nicodemus
    "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

  • #2
    Ik koop meestal Ilford, photo-real silk paper ( niet heel echt foto-papier, maar goed genoeg voor huis-tuin en keuken -prints). Ik koop dat als het in reclame is in de Carrefour en betaal dan voor een 3-pak (= 3x20 vel A4) (afhankelijk van de reclame )tussen de 15 en 25 euro voor. Ik sla dus een voorraadje in als er reclame is....
    Peter

    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
    http://www.photoblog.be/peterwarson

    Comment


    • #3
      Dubbelzijdig fotopapier van Agfa te koop bij Action shop lijkt mij zeer voordelig, alhoewel ik de juiste prijs niet meer ken.De ene kant is Glossy de andere Satin.

      Comment


      • #4
        Nu in carrefour fotopapier printasia, 2+1 gratis
        1008 oude belgische frankskes voor 3 pakken, dus in totaal 60 bladen, mooie resultaten, net een testpagina afgedrukt



        GRtz Tj
        A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
        pics @ www.thejudge.be

        Comment


        • #5
          In het Kruidvat Kodak glossy fotopapier 25 vellen voor zo'n 5.88 Euro!
          groetjes,
          Kristein
          Olympus E500
          take the time it takes so it takes less time...
          www.pnh.be

          Comment


          • #6
            Pas toch wel op met fotopapier van andere merken te gebruiken sommige zijn echt slecht in samenwerking met jouw printer. Het enige dat je kan doen is wat testen en zien dewelke voor jouw printer ok zijn. Ikzelf heb al hele slechte ervaringen gehad met ander fotopapier en nog geen enkel is evengoed als het fotopapier van het merk van mijn printer. In mijn geval een HP.

            Comment


            • #7
              slipstream, welke printer heb jij dan?
              Ik heb de HP990Cxi en als ik dat zwaar (weet niet meer precies hoeveel gram) papier neem zijn de resultaten slecht.
              Ik krijg dan strepen.
              Ik heb hier trouwens ooit eens een topic over gestart.
              Nu neem ik dus papier van een ander merk (canon ) en dat is veel beter
              "Alive and Kicking"

              http://www.pbase.com/tinnew

              Comment


              • #8
                Yep inderdaad ik haal ook de beste resultaten met canon papier op mijn canon s900, hoewel Ilford ook niet slecht is...
                Canon 6D

                Comment


                • #9
                  Mijn ervaring: gebruik voor de ALLERBESTE kwaliteit het orginele papier bij de juiste printer. Moet erbij zeggen dat met name Epson printers (in mijn geval de 890) zeer gevoelig is voor het juiste papier en dat andere soorten al snel een minder bevredigend resultaat geven. Natuurlijk als het niet zo nauw komt, is een papiersoort van mindere kwaliteit ook goed.
                  Nu ook fotoprinters van HP en Canon (de laatste al wat langer) een zeer goede afdruk kunnen maken, is het makkelijker een printer te kopen, die voor de beste kwaliteit print en met meerdere papiermerken genoegen neemt, zodat je niet afhankelijk bent van een fabrikant. Het geknoei met het hervullen van de inkt heb ik allang achter mij gelaten en de resultaten zijn belabberd. Waarom een fototoestel kopen voor 500/1500 Euro en beknibbelen op de print! Liever geen afdruk dan een slechte.

                  Overigens ben ik van mening dat een fotocentrale vaak beter presteert dan mijn Epson 890. Een ander nadeel van mijn printer is de geringe houdbaarheid van de print. Al na enkele weken, ook uit de zon, nemen de kleuren zichtbaar af.
                  Vreemd is dat ik voorheen een Epson 1520 A3+ printer (geen fotoprinter) bezat, waarvan ik nu nog prints aan de muur achter glas heb hangen, die nauwelijks verbleekt zijn.
                  Wat de prijs van een afdruk betreft stond vorig jaar in een Nederlands fotomagazine het volgende over de Epson 890 (helaas had ik toen al de Epson gekocht):

                  Over het inktverbruik van deze printer konden we niet echt enthousiast zijn, al bij de 18e A4 afdruk verscheen er een waarschuwing dat de kleureninkt bijna op was! Na de twintigste foto was het ook echt afgelopen, de printer weigerde alle dienst. Het hoge inktverbruik schijnt ook te ontstaan doordat de printer de inktkanaaltjes voor elke printopdracht met inkt doorspuit.
                  De kleurencartridge kost 21.65. Omdat er twintig afdrukken (A4) geprint konden worden zijn de inktkosten 1.09 per afdruk. Papierkosten Epson Premium Glossy 17.25 : 20 vel = 0.86 per vel. Totale kosten per afdruk A4 1.95 (10/15 = 0,49)
                  Voor Canon 900 en een Hp printer (weet niet meer welke) lagen de kosten per A4 iets lager.
                  Alle bedragen in Euro’s.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tinne
                    slipstream, welke printer heb jij dan?
                    Ik heb de HP990Cxi en als ik dat zwaar (weet niet meer precies hoeveel gram) papier neem zijn de resultaten slecht.
                    Ik krijg dan strepen.
                    Ik heb hier trouwens ooit eens een topic over gestart.
                    Nu neem ik dus papier van een ander merk (canon ) en dat is veel beter
                    hp970cxi maar das normalerwijze dezelfde engine als de jouwe. papier dat ik gebruik voor bese kwaliteit is hp premium photo plus. maar dat is duur. hp premium photo is zo goed als even goed en goedkoper maar steeds moeilijker te vinden. Met ilford heb ik ook goede resultaten maar dat hangt wel van het onderwerp af. maar als ik echt goeie resultaten wil gebruik ik een labo want uiteindelijk is dit het beste en nog goedkoper ook maar ja je moet even wachten he.

                    Comment


                    • #11
                      oh ja en die strepen heb ik ook soms maar dat k-lijkt meer van de inktcartridge af te hangen dan van iets anders en purgen en uitlijnen helpt niet. Gewoon hp fotopapier vertoont wel regelmatig strepen en dat koop ik dus niet meer.

                      Comment


                      • #12
                        k10




                        Belgium
                        68 Posts
                        Posted - 20 September 2002 : 12:25:55
                        --------------------------------------------------------------------------------

                        In het Kruidvat Kodak glossy fotopapier 25 vellen voor zo'n 5.88 Euro!
                        groetjes,
                        Kristein

                        --------------------------------------------------------------------------------
                        take the time it takes so it takes less time...
                        Tot mijn grote spijt moet ik bekennen dat ik er ook in getrapt was om dat papier te testen. De resultaten op mijn Epson 895C en Canon S9000 zijn een pak slechter dan het papier van het eigen merk op de bijhorende printer!!!! Het is belange na niet zo glanzend als enerzijds het Premium Glossy Paper van Epson en anderzijds het Photo Paper Pro van Canon!!!!!!
                        Om niet te zeggen dat het SLECHT papier is maar ja als je de prijs bekijkt zou je de link naar kwaliteit al kunnen leggen he
                        Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                        Comment

                        Working...
                        X