Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19

Standaard De Canon mannen gaan weer in kosten vallen

EOS R3, nieuwe 400mm en 600mm ...
    Doe uw portefeuille al maar open 😂

Standaard Re: De Canon mannen gaan weer in kosten vallen

Was al lang aangekondigd, de 400mm en 600mm zijn met RF vatting,
    De R3 zou dan de R1 zijn, waar de A1 van Sony bleek van wordt...

Raf

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
    Was al lang aangekondigd, de 400mm en 600mm zijn met RF vatting,
    De R3 zou dan de R1 zijn, waar de A1 van Sony bleek van wordt...

Raf
    Ik heb nooit met Canon gewerkt maar als je de eerste gelzkte foto van de R3 ziet dan zou je hem kopen gewoon omdat ie er zo sexy uitziet ��. Of was dat misschien de verkeerde reden om een camera te kopen? ��

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
    EOS R3, nieuwe 400mm en 600mm ...
    Doe uw portefeuille al maar open ��
    Links graag ?

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 13 april 2021 om 22:40
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Press release van de R3 staat op Dpreview. Maar die is "on it's way" dus je kan nog even sparen. Ze hebben "eye control" van onder het stof gehaald.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Links graag ?

grts
    Sieg
    Website van Canon

Canon munt tegenwoordig inderdaad niet uit in democratische aanbiedingen.
    Dikke bak, niet waar ik zit op te wachten.
    Maar de technologie druppelt wel ooit naar beneden.

Website van Canon
    Had er blijkbaar gisteren al enkele mails over gekregen Raf, had er nog niet naar gekeken.

Wat vind jij persoonlijk van die nieuwe 400 en 600, zelf lijkt het me alsof ze een goedkope oplossing gevonden hebben en gewoon een RF mount erop monteren en klaar
    Vind het eigenaardig hoe die lenzen eruit zien, als dat de uiteindelijke foto's zijn uiteraard
    Het zijn gewoon de EF versies met een andere mount, zelfs geen control ring voorzien, de meeste mensen hadden gehoopt op een upgrade van die lenzen en niet op een aanpassing
    Mij valt het in ieder geval tegen en geen reden om de EF versie de deur uit te doen, tegengestelde zelfs, er zal alleen nog een pak meer vraag komen naar de EF versies
    Als dat de enige aanpassing is aan die lenzen

Die R3 da's al een proevertje voor de R1, dus dat beloofd

grts
    Sieg

Had er blijkbaar gisteren al enkele mails over gekregen Raf, had er nog niet naar gekeken.

Wat vind jij persoonlijk van die nieuwe 400 en 600, zelf lijkt het me alsof ze een goedkope oplossing gevonden hebben en gewoon een RF mount erop monteren en klaar
    Vind het eigenaardig hoe die lenzen eruit zien, als dat de uiteindelijke foto's zijn uiteraard
    Het zijn gewoon de EF versies met een andere mount, zelfs geen control ring voorzien, de meeste mensen hadden gehoopt op een upgrade van die lenzen en niet op een aanpassing
    Mij valt het in ieder geval tegen en geen reden om de EF versie de deur uit te doen, tegengestelde zelfs, er zal alleen nog een pak meer vraag komen naar de EF versies
    Als dat de enige aanpassing is aan die lenzen

Die R3 da's al een proevertje voor de R1, dus dat beloofd

grts
    Sieg
    Canon laat opnieuw zien dat ze qua prestaties helemaal mee zijn.

Dat die lenzen gewoon de EF versie zouden zijn met een adapter erop vastgeschroefd vind ik te gek voor woorden.
    Gaat Canon zich zo belachelijk maken voor een beetje marketing ?
    De lenzen die tot nu toe een RF versie kregen zijn wel volledig herwerkt, beter, korter, lichter (en duurder).
    Maar er is toch sprake van een RF 400 f:4 DO die veel lichter zou zijn dan de bestaande.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Dat die lenzen gewoon de EF versie zouden zijn met een adapter erop vastgeschroefd vind ik te gek voor woorden.
    De lenzen die tot nu toe een RF versie kregen zijn wel volledig herwerkt, beter, korter, lichter (en duurder).
    Maar er is toch sprake van een RF 400 f:4 DO die veel lichter zou zijn dan de bestaande.
    Die EF versie III van de 400mm2.8 en 600mmF4 zijn nog maar net twee jaar oud hoor. Voor lenzen is dit splinternieuw..
    Toch begrijpelijk dat ze deze lenzen dan nemen voor hun RF versie.
    Hoewel er toch inwendig wat aanpassingen zijn, zoals de 5,5 stops tegenover de 5 stops stabilisatie.
    In ieder geval zijn het beide top lenzen.

Raf

De RF 600 mm zou 830 gram lichter zijn dan de EF versie, er zal wel degelijk een verschil zijn dan louter de vatting.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
    De RF 600 mm zou 830 gram lichter zijn dan de EF versie, er zal wel degelijk een verschil zijn dan louter de vatting.
    Klopt helemaal niet, de EF is lichter dan de RF versie, zowel voor de 400mm als de 600mm!

Kan zijn dat deze afbeeldingen pre productiemodellen zijn Jan, het lijkt me persoonlijk sterk dat Canon een blinkend deel in hun lenzen gaat steken
    Als je zulke lenzen gebruikt voor wildlife dan is het de bedoeling dat ze zo min mogelijk opvallen, dus vind ik het raar dat er een zilver blinkend stuk in zit
    Maar het kan uiteraard, nieuwe generaties die er aan werken geven ook meestal nieuwe ideeën, maar daarom niet altijd beter

grts
    Sieg

De R3 is niet de opvolger van de 1dx mkiii maar wordt gepositioneerd tussen de R5 en de 1dx mkiii.

In bijlage de oficiële aankondiging vanuit Japan.
    https://www.youtube.com/watch?v=HZaSs7skjP4&t=566s

Groetjes,
    Dirk

Klopt helemaal niet, de EF is lichter dan de RF versie, zowel voor de 400mm als de 600mm!
    Volledig juist, Raf. Ik had de vergelijking gemaakt met de mkII.

Kan zijn dat deze afbeeldingen pre productiemodellen zijn Jan, het lijkt me persoonlijk sterk dat Canon een blinkend deel in hun lenzen gaat steken
    Als je zulke lenzen gebruikt voor wildlife dan is het de bedoeling dat ze zo min mogelijk opvallen, dus vind ik het raar dat er een zilver blinkend stuk in zit
    Maar het kan uiteraard, nieuwe generaties die er aan werken geven ook meestal nieuwe ideeën, maar daarom niet altijd beter

grts
    Sieg
    Het is niet uitgesloten dat de lenzen mechanisch en optisch hetzelfde zijn als de EF-versie, maar met elektronika aangepast aan de R.
    Alhoewel de type II en III EF supertele's blijkbaar al de volle snelheid halen op R5 en R6 met de converter.
    Maar misschien geen 30fps op de R3 (voor wie dit denkt nodig te hebben).

Oudere types zijn trager op R dan op EF, enkel om ze uit de markt te krijgen denk ik.

Sieg, hoe onderbouw jij de grote vraag naar EF lenzen, ik zou eerder denken dat iedereen er vanaf wil ?
    Laatst gewijzigd door palombian; 14 april 2021 om 21:15 Reden: oudere types EF

Sieg, hoe onderbouw jij de grote vraag naar EF lenzen, ik zou eerder denken dat iedereen er vanaf wil ?
    Veel hogere prijzen voor net dezelfde kwaliteit in het RF segment
    Ik merk zelf totaal geen verschil tussen mijn 70-200 te plaatsen op een 1DxII of op een R5, eigenlijk werkt deze nog sneller zelfs op de R5
    En aangezien de Rf lenzen wederom eens een pak duurder zijn geworden is de vraag (op het ogenblik) naar deftig EF glas heel hoog.
    Want je haalt dezelfde snelheden en kwaliteiten met EF glas gemonteerd via converter op de nieuwste R body's
    Uiteraard zal na een tijd het RF glas wel de overhand op zich nemen maar voor nu zie ik enorm veel vraag op Amerikaanse sites naar deftige 2de hands EF lenzen
    Moest ik ginder wonen dan zou mijn 600mm f4II al verkocht geweest zijn denk ik

grts
    Sieg

Canon heeft zich stevig herpakt. Alleen maken ze dezelfde fouten als Sony - ze vergeten de instroommarkt.

En ja met een MC11 - kan ik natuurlijk op jacht naar deftig EF-glas.

M.a.w. de dure Sony Full-Frame-lenzen houden de markt voor EF-glas misschien wel meer in leven dan u zou kunnen denken.
    (al zijn wij beperkt tot lenzen met ingebouwde motor als we AF willen).

Dus ja - ook ik volg die aanbiedingen! (want ik moet dringend iets doen met die mc11, we patchen die wel - maar we hebben nog geen glas, dat is beschamend!).

Het is niet uitgesloten dat de lenzen mechanisch en optisch hetzelfde zijn als de EF-versie, maar met elektronika aangepast aan de R.
    Alhoewel de type II en III EF supertele's blijkbaar al de volle snelheid halen op R5 en R6 met de converter.
    Maar misschien geen 30fps op de R3 (voor wie dit denkt nodig te hebben).
    Hardware matig zijn die bijna hetzelfde als de 400 F2.8 III en de 600 F4 III, maar software matig zit er toch een groot verschil in hoor.
    Vooral om te kunnen voldoen aan de eisen van de supersnelle R3 en de R1
    Zeker om de AF te houden bij die 30 fps.

Soortgelijke discussies

1. Daar gaan we weer
    Door theokus in forum Chit Chat
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 12 december 2013, 11:39
  2. Mannen moeten zittend gaan plassen
    Door schollaert in forum Chit Chat
    Reacties: 51
    Laatste bericht: 30 augustus 2012, 12:03
  3. Daar gaan we weer, pff
    Door IL Corvo in forum Showcase Mensen & Straatfotografie
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 25 oktober 2011, 18:47
  4. Somige mannen gaan 's nachts naar de hoeren.....
    Door Mriya in forum Transport
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 30 augustus 2011, 20:30
  5. Reacties: 8
    Laatste bericht: 18 juni 2006, 20:34

Regels voor berichten