Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 of ...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D50 of ...?

    Ik ben van plan NIKON D50 zwart + AF-S DX 18-55 mm ED + AF-S DX 55-200 mm ED + SD 1 GB + EN-EL3 Compatibele accu te kopen (voor 847€ bij pixmenia.com) maar heb hier nu een Olympus E-500 gezien is die beter of ongeveer het zelfde? heeft in iedergeval meer MP of moet je daar niet echt naar omzien? en zijn er nog anderre concurrenten voor de D50 waar ik best eerst eens naar toe zou omkijken? in dezelfde prijsklasse of is de D50 de ideale camera om digitale fotografie aan te leren?

    groeten Ben

  • #2
    Re: D50 of ...?

    Over deze vraag zijn op BD al boeken vol geschreven.Mss eens kijken via zoekfunctie
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: D50 of ...?

      Prijs kwaliteit het beste wat op de markt te vinden is.

      Ik heb de kit bij Pixmania gekocht en afgehaald in Brussel.Vergeet ook niet een SD kaartje te bestellen.De 18-55 is een prima lens maar de 55-200 is wel een stukje minder alhoewel zeker niet te onderschatten.De batterij van de D50 gaat heel lang mee voor je die moet heropladen en de lader laad die op in een paar uur.
      De D50 heeft alles wat een DSLR moet hebben

      Groeten
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

      Comment


      • #4
        Re: D50 of ...?

        Vandaag ook een Nikon D50 kit aangeschaft. Heb er 499 euro voor betaald, bij Krefel in Borsbeek. Was wel de laatste die ze hadden.

        Comment


        • #5
          Re: D50 of ...?

          Oorspronkelijk geplaatst door spogy
          Prijs kwaliteit het beste wat op de markt te vinden is.
          Groeten
          Spogy
          Hier sluit ik me volledig bij aan, en de lenzen zijn compatibel met de Fuji DSLR ook, 1 soort lenzen en 2 soorten camera's die er mee werken, 2 vliegen in 1 klap dus.....
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: D50 of ...?

            Kijk ook eens op www.dpreview.com Ik zelf ben zeer tevreden van de Nikon D50, ik denk dat het prijs/kwaliteit een hele goeie is, maar ik heb verre van alles geprobeerd wat op de markt te vinden is, en daarvoor is een site als dpreview wel handig, kan je meteen trouwens eens sample foto's bekijken.

            Comment


            • #7
              Re: D50 of ...?

              Ik heb zelf de D50,mijn schoonbroer de E-500.Heb met beide gewerkt en ik persoonlijk heb een heeeeeel grote voorkeur voor de D50.Sorry schoonbroerke.......
              Marc

              Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

              Comment


              • #8
                Re: D50 of ...?

                de grote concurrent van de d50 is de canon 350d denk ik
                heb ook lang tussen deze beide getwijfeld, maar ik heb toch ook voor d50 gekozen

                Met vriendelijke groeten
                Joeri

                Comment


                • #9
                  Re: D50 of ...?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
                  Ik heb zelf de D50,mijn schoonbroer de E-500.Heb met beide gewerkt en ik persoonlijk heb een heeeeeel grote voorkeur voor de D50.Sorry schoonbroerke.......
                  Verklaar je nader dit is wel makelijk,ik zou nu wel willen horen wat je voor een voor of nadelen hebt ten aanzien van de e500.

                  De e500 beste kwaliteit prijs verhouding kan je overal vinden dat dat zo is.
                  sswf super sonic wave filter dus geen last van stof op de sensor.
                  groot display om je foto,s te bekijken is wel makkelijk.eigenlijk een must
                  8mp is wel makkelijk als je de foto,s op je pc inzoomd wat ik veel doe
                  2 goede lenzen worden meegeleverd (dat is bij de meeste camera,s anders).met deze lenzen kun je voorlopig heel goed mee uit de voeten zonder eerst ook nog veel geld uit te moeten geven voor lenzen.(tamron gaat lenzen produceren voor de four third ,sigma heeft ze al dus de lenzen komen er aan)
                  Acuu gaat ongeveer 300 foto,s mee ik praat uit ervaring.
                  Boven de iso 400 idd wat meer ruis maar geloof dat is bij de andere camera,s niet schrikbarend beter.
                  mensen met wat grotere handen hebben een goed houvast (ligt lekker in de handen)
                  Het probleem is dat de meeste mensen deze camera niet eens gezien of vastgehouden hebben,maar wel oordelen
                  Ik heb zelf wel met de 350d bv gewerkt om te vergelijken

                  SPOTTERKE ik begrijp heel goed dat jij je op dit forum gesterkt voelt,je broer zal hier niet veel posten denk ik,dit is niet echt een forum voor olympus gebruikers,dat is op eos digital trouwens wel anders.
                  Last edited by cyberson; 9 juli 2006, 07:39.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D50 of ...?

                    SPOTTERKE ik begrijp heel goed dat jij je op dit forum gesterkt voelt,je broer zal hier niet veel posten denk ik,dit is niet echt een forum voor olympus gebruikers,dat is op eos digital trouwens wel anders.
                    Het aantal gebruikers van een Olympus, is waarschijnlijk wel een minderheid op dit forum, maar dat wil niet zeggen, dat die niet kunnen posten he. Wat mij betreft, mogen er gerust wat meer Olympus of andere niet-NikonCanon gebruikers posten. Ook al ben ik bijzonder tevreden van mijn Nikon, een andere mening of invalshoek, houdt je geest open.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D50 of ...?

                      Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                      Verklaar je nader dit is wel makelijk,ik zou nu wel willen horen wat je voor een voor of nadelen hebt ten aanzien van de e500.
                      Je wilt een argument:

                      E500 heeft toch enkele interessante instellings mogelijkheden extra t.o.v de D50. Maar de beeldsensor heeft een 4/3de formaat. Dit is voor mij een reden waarom ik nooit voor deze e500 heb gekozen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D50 of ...?

                        Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                        Acuu gaat ongeveer 300 foto,s mee ik praat uit ervaring.
                        Das niet echt lang he, bij de D50 gaat ie rustig 2x zo lang mee, en als je niet te gek doet met flitsen en rommelen met het display 3x zo lang.
                        Een hoop ouwe zooi
                        www.rbfoto.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: D50 of ...?

                          Acuu gaat ongeveer 300 foto,s mee ik praat uit ervaring.
                          Boven de iso 400 idd wat meer ruis maar geloof dat is bij de andere camera,s niet schrikbarend beter.
                          300 shots is wel heel er weinig , mijn Pentax komt tot zo'n 1.100 foto's (met gewone oplaadbare 2500 Mph batterijen), let wel: geen flits gebruikt en bekijk zelden terug op de lcd.
                          Wat ruis betreft: 1600 iso is bij de Pentax nog heel goed bruikbaar, op 3200 is de ruis echt wel storend.
                          Enfin, wat je dan ook beslist, Nikon, Oly, Canon, Pentax... het zijn allemaal prachtige stukjes techniek hoor. Koop je camera and don't look back !
                          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D50 of ...?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Petertje
                            300 shots is wel heel er weinig
                            Onlangs mijn E-500 een 13tal uren laten opstaan, 600 foto's genomen op een feest, de flash gebruikt bij ong. 10% van de shots en de foto's aan zeker 20 personen laten zien. Heb zelfs toen de halfvol melding van de batterij nog niet gezien !
                            Wat de 4/3 verhouding betreft daar kun je ook de voordelen eens van bekijken : met andere dslr's worden optische kunstgrepen toegepast om de hoeken van de CCD toch maar enigszin fatsoenlijk belicht te krijgen, bij de Olympus hoeft dit niet. Door het meer vierkante formaat kan ook alles compacter blijven, dus ook lichtere lenzen.
                            Ik crop ook veel foto's achteraf naar het 3/2 formaat, ik hou er gewoon rekening mee tijdens het fotograferen, een luxe door de 8 Mpixel
                            Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: D50 of ...?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bingel
                              Ik crop ook veel foto's achteraf naar het 3/2 formaat, ik hou er gewoon rekening mee tijdens het fotograferen, een luxe door de 8 Mpixel
                              Ah je lost het op door te croppen

                              IMHO is het toch fijner om direct de foto op je viewfinder te kunnen kadreren, en nadien NIET te hoeven croppen. Het was één van de grootste hekelpunten aan m'n vorig fototoestel . Ik vind het 3/2 formaat ook gewoon mooier dan 4/3.

                              4/3de systeem, voordelen of niet: ik hoef het niet. period.

                              Comment

                              Working...
                              X