Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON A70 - AUTOFOCUS - P en AUTO stand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CANON A70 - AUTOFOCUS - P en AUTO stand

    Hallo

    Heb volgende vraag (probleempje) met de werking van de autofocus :

    In AUTO mode, duidt de autofocus verschillende "zones" aan waarop scherpgesteld wordt; soms is dit niet het object waarop ik wil scherpstellen. Bvb een persoon aan tafel zittend, tussen 2 bloempotten, een fles en een beeldje. Hierbij kan de autofocus bvb 3 objecten aanduiden bvb twee bloempotten en een fles, maar niet het aangezicht van de persoon. Ik dacht dat het dan logisch zou zijn dat je aan de "autofocus" zou kunnen zeggen (via cursortoetsen) : dit wil ik nu scherp hebben. Dit gaat echter niet.

    Daarentegen in P mode, kan ik selecteren dat de AF enkel spot in het midden werkt, en dit werkt steeds prima en feilloos. Ik doe dan een AF op het gewenste object, blijf de shutter half ingedrukt houden, herkadreer mijn beeld en klaar is kees. Dit werkt altijd perfect.

    Conclusie : ik begrijp niet waarvoor die AUTO mode (die eigenlijk voorzien is als standaardmode) eigenlijk dient met die verschillende AF-zones ? Personen staan meestal onscherp tussen andere onderwerpen. Dit kan toch de bedoeling niet geweest zijn van CANON ? Wat doe ik verkeerd of begrijp ik verkeerd ?

    De beperkte handleiding gaat hier niet op in.

    Groetjes,


    NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320
Working...
X