Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitale camera via internet kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• digitale camera via internet kopen?

ben van plan om een digitaal fototoestel (pentax 550) aan te kopen.
    blijkt dat dit toestel via het internet stukken goedkoper is dan hier. heeft iemand ervaring met aankopen via amerikaanse internetbedrijven (aangeboden via dprevieuw.com) en hoe zit het met verzendingskosten en douanetaxen? kan geen tarieven vinden op de desbetreffende sites.
    pentax optio 555

http://www.tweakers.net/pricewatch/54447

en bij topfoto €515
    http://www.topfoto-online.de/

in de US gaat ook wel, maar *kan* zijn dat je taxen moet betalen
    en dan is er ook nog die garantie kwestie, 't is dus niet allemaal rozegeur en ...
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ik heb ook geen ervaring met kopen in de States maar de invoertaksen zijn toch vrij hoog (ken ook het juiste tarief niet). Volgens velen hier bij bd zijn de prijzen in de EU vergelijkbaar of zelfs goedkoper alhoewel de dollar de laatste weken weer iets goedkoper geworden is.
      Ik heb mijn G3 een drietal maanden geleden gekocht bij www.alternate.nl. Op dat moment kostte het toestel zo'n 100€ meer in België, heb dus toch een serieuze korting kunnen versieren he.
      In Duitsland zijn er nog goedkopere en betrouwbare internetwinkels.
      bv www.top-foto.de
      Persoonlijk heb ik daar ook nog niets gekocht maar hier bij bd kun je al honderden positieve ervaringen noteren.

Greetz, elo

Comment

Ik zou het alleen via internet kopen als er een bedrijf of een winkel aangekoppeld is waar je de camera evt. zelf kan afhalen en afrekenen.
        Je heb dan geen risico met betalingen.

Originally posted by tania
        ben van plan om een digitaal fototoestel (pentax 550) aan te kopen.
        blijkt dat dit toestel via het internet stukken goedkoper is dan hier. heeft iemand ervaring met aankopen via amerikaanse internetbedrijven (aangeboden via dprevieuw.com) en hoe zit het met verzendingskosten en douanetaxen? kan geen tarieven vinden op de desbetreffende sites.

Comment

http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=25723&SearchTerms=amerika

Comment

Ik kan alleen maar bevestigen wat er hier gezegd is...

America heeft voor mij een te groot risico, kijk zeker eens naar de online winkels in Duitsland.
            Zeker www.topfoto-online.de en in België www.sdcard.be
            Twee winkels met een goede reputatie...

Ik heb wel nog enkele twijfels bij de pentax 550 als je keuze... Waarom dit toestel, ik denk dat je bij Canon/Nikon/Sony betere keuzes kan vinden dan deze!

Lees zeker eens reviews van camera's op www.dpreview.com
            Ben je dan nog altijd overtuigd van je Pentax, ga er dan voor, maar informeer je degelijk omtrend de mogelijkheden/beperking/... van je toestel...

Kijk voor je pentax op http://www.dpreview.com/reviews/pentaxoptio550/ (Deze krijgt bv enkel een recommended mee... (niet zo best))

Vraag zeker hier nog eens naar alternatieven...

Nick
            Nikon D300 & een beetje glas...
            Iets kleiners als carry everywhere

Comment

thanx voor de goede raad!
              ben al menige weken serieus aan het informeren naar een degelijk toestel, maar elkeen blijkt z'n voor- en nadelen te hebben.
              had twijfels tn canon s50 en deze pentax, maar de 4x optische zoom van deze laatst vond ik wel aantrekkelijk.
              heb ondertussen ook al heel wat forums doorlopen en daarbij ontdekt dat canon een horrible service biedt, en sony niet echt kaas gegeten heeft van de bijgeleverde software.
              van ons vorig pentax toestel (voor het digitale tijdperk) waren we meer dan tevreden, vandaar...
              had reeds de commentaren van dprevieuw grondig doorlopen en ik denk dat je een beetje voor jezelf moet uitmaken wat belangrijk is.
              wat opviel in het algemeen is dat de meeste toestellen problemen hebben met foto's in het donker, of zijn er dan toch uitzonderingen?
              ik spreek dan wel bij automatische instellingen, want momenteel sta ik niet verder dan dit. wel de bedoeling om met het volgende toestel te experimenteren!
              goede raad is altijd welkom natuurlijk!
              Originally posted by Infernoken
              Ik kan alleen maar bevestigen wat er hier gezegd is...

America heeft voor mij een te groot risico, kijk zeker eens naar de online winkels in Duitsland.
              Zeker www.topfoto-online.de en in België www.sdcard.be
              Twee winkels met een goede reputatie...

Ik heb wel nog enkele twijfels bij de pentax 550 als je keuze... Waarom dit toestel, ik denk dat je bij Canon/Nikon/Sony betere keuzes kan vinden dan deze!

Lees zeker eens reviews van camera's op www.dpreview.com
              Ben je dan nog altijd overtuigd van je Pentax, ga er dan voor, maar informeer je degelijk omtrend de mogelijkheden/beperking/... van je toestel...

Kijk voor je pentax op http://www.dpreview.com/reviews/pentaxoptio550/ (Deze krijgt bv enkel een recommended mee... (niet zo best))

Vraag zeker hier nog eens naar alternatieven...

Nick
              pentax optio 555

Comment

Heb ooit geinformeerd om id de VS te kopen, maar je moet 21% btw bijtellen + 6 of 7 % andere taxen. Het vervoer is misschien net iets duurder, maar dat verschil zal weinig zijn. B&H in NY is een zeer gereputeerde en betrouwbare, andere ken ik niet.

Zou zoals de meesten hier al zeiden eens kijken op de Duitse of Nederlandse online winkels. Een aantal winkels bieden COD (Cash on Delivery) dus je betaald aan de postbode en je hebt dan weinig risico van niet leveren enzo.

success
                Groetjes,
                Arvid

Reis- en fotowebsite

Comment

en sony niet echt kaas gegeten heeft van de bijgeleverde software.
                  wat is er dan zo speciaal aan de bijgeleverde software van de andere merken(pentax?) ?

Comment

Heb nu zelf nog een beetje gelezen over de Pentax en lijkt me inderdaad geen slechte keuze te zijn...

Wat ik als een beetje gelijkwaardig zie:
                    Pentax Optio 550
                    Olympus Camedia C-50 Zoom
                    Canon PowerShot S50

Pentax komt er zeker niet slecht uit, heeft inderdaad een 5x zoom...

Zou deze met een gerust hart kopen, nu enkel nog een goede winkel vinden.

Nick
                    Nikon D300 & een beetje glas...
                    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

waarschijnlijk is die software niet echt speciaal te noemen, maar wat belangrijk is, is dat hij z'n doel dient, hetgeen volgens heel wat sony-gebruikers (die hun ervaringen bij dprevieuw.com hebben gepost) een grote bron van ergenis was en in vele gevallen beroep op andere software dienden te doen.

tania

Originally posted by PhilippeVDP
                      en sony niet echt kaas gegeten heeft van de bijgeleverde software.
                      wat is er dan zo speciaal aan de bijgeleverde software van de andere merken(pentax?) ?
                      pentax optio 555

Comment

inderdaad, mede dankzij de reeds verkregen informatie van jullie allemaal, waarvoor hartelijk dank, heb ik me verder geïnformeerd over bijkomende kosten, en jawel 21% btw en 4.2% invoertaxen.
                        daarbij geteld de vervoerskosten, begint dit toestel aardig de prijs te benaderen van de duitse aanbieders zoals bvb topfoto.de.

tania

Originally posted by amest
                        Heb ooit geinformeerd om id de VS te kopen, maar je moet 21% btw bijtellen + 6 of 7 % andere taxen. Het vervoer is misschien net iets duurder, maar dat verschil zal weinig zijn. B&H in NY is een zeer gereputeerde en betrouwbare, andere ken ik niet.

Zou zoals de meesten hier al zeiden eens kijken op de Duitse of Nederlandse online winkels. Een aantal winkels bieden COD (Cash on Delivery) dus je betaald aan de postbode en je hebt dan weinig risico van niet leveren enzo.

success
                        pentax optio 555

Comment

Working...
                        X