Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

How he DOES create these images?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: How he DOES create these images?

    Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
    Er is toch nog iets wat ik niet helemaal begrijp.
    Om de zonnestralen te 'vangen' moet je toch met een langere sluitertijd werken? Hoe kan de fotograaf dan die bewegende mensen zo scherp houden?
    Zou dat dan ook trucage zijn?
    nee hoor daar heb je helemaal geen lange sluitertijd voor nodig.
    Die zijn er of zijn er niet en die "vang" je met een normale sluitertjd.

    Hier zitten hele mooie foto's bij, maar hij kan vertellen wat hij wil. Hij weet ook heel goed met photoshop om te gaan (waar op zich helemaal niets mis mee is
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

    Comment


    • #17
      Re: How he DOES create these images?

      Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
      Er is toch nog iets wat ik niet helemaal begrijp.
      Om de zonnestralen te 'vangen' moet je toch met een langere sluitertijd werken? Hoe kan de fotograaf dan die bewegende mensen zo scherp houden?
      Zou dat dan ook trucage zijn?
      What's next, zonnestralen pannen ?
      flickr

      Comment


      • #18
        Re: How he DOES create these images?

        Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
        What's next, zonnestralen pannen ?
        Alléé bedankt
        Ik ben een beginnend fotograaf die hier eens een vraag stelt, jammer dat je daarvoor belachelijk gemaakt wordt. Ik meende oprecht dat je om zonnestralen te fotograferen een lange sluitertijd nodig had.
        Ik zal misschien maar beter geen vragen meer stellen
        SITE: http://www.xraypictures.be
        FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

        Comment


        • #19
          Re: How he DOES create these images?

          Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
          Alléé bedankt
          Ik ben een beginnend fotograaf die hier eens een vraag stelt, jammer dat je daarvoor belachelijk gemaakt wordt. Ik meende oprecht dat je om zonnestralen te fotograferen een lange sluitertijd nodig had.
          Ik zal misschien maar beter geen vragen meer stellen
          Er is hier niemand die je belachelijk maakt, dus ik snap je hatelijke reactie niet
          en af en toe een grapje moet toch kunnen of niet dan?

          Maar zoals al werd verteld, het fotograferen van zonnestralen staat los van je sluitertijd
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #20
            Re: How he DOES create these images?

            Volgens mij komt er bij sommige toch wat compositing aan te pas. Bij deze bvb. vind ik het nogal toevallig dat die vogeltjes er zo netjes op staan tegelijk met die jongen die stunt.

            En bij deze valt het nog meer op. Volgens mij zijn alle componenten (de drie koeien) apart gefotografeerd en in beeld gezet. Let eens op de reflecties. Alsof ze over een oneindig lange spiegel lopen. En dan die maan. En die vogeltjes.

            Dat wil niet zeggen dat het geen mooie beelden zijn. Het zijn prachtige beelden. Maar men mag er ook niet om liegen, vind ik. Dat tast de geloofwaardigheid van de auteur aan, in mijn opinie.

            Anderen lijken me bewerkt met technieken die men in dit boek uitlegt. Een prima boek trouwens, dat ik niet ver uit de buurt heb liggen.

            Dave
            Last edited by GroovBird; 20 februari 2007, 12:20. Reden: heb het boek toegevoegd.
            pixelpusher

            Comment


            • #21
              Re: How he DOES create these images?

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Dat wil niet zeggen dat het geen mooie beelden zijn. Het zijn prachtige beelden. Maar men mag er ook niet om liegen, vind ik. Dat tast de geloofwaardigheid van de auteur aan, in mijn opinie.
              Hij liegt er toch niet over??? Kijk eens bij de foto die je zegt dat het nog meer opvalt, en klik eens op DETAILS, dan staat er: "Technical Details merged some images" open en bloot voor iedereen te lezen.

              Edit: GroovBird: dat boek ziet er inderdaad zeer goed uit! Staat op mijn lijstje!
              Last edited by rept; 20 februari 2007, 13:45.
              Gallery: http://www.fotogallerij.be

              Comment


              • #22
                Re: How he DOES create these images?

                Oorspronkelijk geplaatst door rept Bekijk bericht
                Hij liegt er toch niet over??? Kijk eens bij de foto die je zegt dat het nog meer opvalt, en klik eens op DETAILS, dan staat er: "Technical Details merged some images" open en bloot voor iedereen te lezen.

                Edit: GroovBird: dat boek ziet er inderdaad zeer goed uit! Staat op mijn lijstje!
                > Dear Chris,
                >
                > There are no special techniques in photography, including in editing.
                > I only use my amateur camera EOS 350D, some cheap lenses and no
                > special effect/filters in photoshop. Believe me.
                pixelpusher

                Comment


                • #23
                  Re: How he DOES create these images?

                  heel selectieve layers, layer masks, blending modes, dodging and burning zou ik zeggen

                  en een goede kennis van curves ook precies en uiteraard van een hele goeie basisexposure werken

                  very nice shots and postproduction

                  Comment


                  • #24
                    Re: How he DOES create these images?

                    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    > Dear Chris,
                    >
                    > There are no special techniques in photography, including in editing.
                    > I only use my amateur camera EOS 350D, some cheap lenses and no
                    > special effect/filters in photoshop. Believe me.
                    Ja, hij houdt zich een beetje van de domme.
                    Raar, hij heeft niets om zich over te schamen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: How he DOES create these images?

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      > Dear Chris,
                      >
                      > There are no special techniques in photography, including in editing.
                      > I only use my amateur camera EOS 350D, some cheap lenses and no
                      > special effect/filters in photoshop. Believe me.
                      Verschillende foto's bijeen doen is nu toch geen 'special technique'? k'Ga akkoord dat hij zich een beetje van den domme houdt maar bij de foto's staat toch duidelijk dat hij verschillende foto's gemerged heeft... dus om te zeggen dat hij erover liegt?

                      En ik denk ook niet dat hij een tutorial gaat maken
                      Gallery: http://www.fotogallerij.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: How he DOES create these images?

                        Oorspronkelijk geplaatst door rept Bekijk bericht
                        Verschillende foto's bijeen doen is nu toch geen 'special technique'? k'Ga akkoord dat hij zich een beetje van den domme houdt maar bij de foto's staat toch duidelijk dat hij verschillende foto's gemerged heeft... dus om te zeggen dat hij erover liegt?

                        En ik denk ook niet dat hij een tutorial gaat maken
                        Zoals hij erover schrijft komt het over alsof ze zo uit het toestel komen. Trouwens, om te compositen heb je filters nodig. Misschien niet in de strikte zin van Photoshop "filters", maar wel in de ruimere zin van het woord.

                        In cinema behoort de techniek van de compositing ook tot het "visual effects" department.

                        Uiteindelijk wordt er een "foto" getoond van iets dat nooit bestaan heeft: de verschillende elementen waren nooit samen aanwezig op de scene. Dat op zich kan al "speciale techniek" genoemd worden, en dan zeker als ook de mist en de weerspiegeling gefabriceerd is.

                        Het allemaal toewijzen op de kunsten van de "fotograaf" en de "kwaliteit van het licht" zou men leugenachtig kunnen noemen, en dat stoort me een beetje.

                        De dichter liegt de waarheid, zeker?

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #27
                          Re: How he DOES create these images?

                          ik begrijp ook niet waarom men zich blijft afschermen, PS is de huidige donkere kamer en een kunst op zich

                          sounds like the film guys die blijven leuteren over digitaal

                          nu ja, het zal wel over gaan met de tijd

                          Comment


                          • #28
                            Re: How he DOES create these images?

                            De portretten zijn vermoedelijk met een dragan action gemaakt, in velen meen ik een midnight action gold te zien.

                            Comment


                            • #29
                              Re: How he DOES create these images?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fotoshooter Bekijk bericht
                              De portretten zijn vermoedelijk met een dragan action gemaakt, in velen meen ik een midnight action gold te zien.
                              Dit is noch dragan noch een action. Dit is maatwerk.

                              Comment


                              • #30
                                Re: How he DOES create these images?

                                Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                                Dit is noch dragan noch een action. Dit is maatwerk.
                                Natuurlijk is het evident dat er verder "maatwerk" gebeurd is, maar vlgs mij is dit http://www.photo.net/photodb/photo?photo_id=4972091 toch een mooi voorbeeldje van dragan.
                                Probeer zelf ook eens de midnight gold action, het effect zal er op lijken (van ver).

                                Comment

                                Working...
                                X