Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

noodtrap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • noodtrap







    Last edited by bommasien; 28 februari 2012, 08:35.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: noodtrap

    Op zich een leuke plaat (en een leuk idee!). Zeker met die schaduw.
    Alleen het stoort me dat de foto van onderaf is genomen; Aan beide zijden lijkt het alsof de foto naar boven toe naar buiten uitwijkt. Is ook niet echt te corrigeren geloof ik.
    Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

    Comment


    • #3
      Re: noodtrap

      Volg mijn voorganger
      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

      Comment


      • #4
        Re: noodtrap

        Wel te corrigeren met de perspectieftool. Heb het gauw even gedaan met deze foto.
        Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

        Comment


        • #5
          Re: noodtrap

          Oorspronkelijk geplaatst door Pepijn Bekijk bericht
          Op zich een leuke plaat (en een leuk idee!). Zeker met die schaduw.
          Alleen het stoort me dat de foto van onderaf is genomen; Aan beide zijden lijkt het alsof de foto naar boven toe naar buiten uitwijkt. Is ook niet echt te corrigeren geloof ik.
          Oorspronkelijk geplaatst door jozef De Ryck Bekijk bericht
          Volg mijn voorganger
          Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
          Wel te corrigeren met de perspectieftool. Heb het gauw even gedaan met deze foto.
          Dit is wat men in de werkelijkheid ook ziet. lijnen komen bijeen wanneer ze zich van ons verwijderen en dat in iedere richting Perspektief. Het kan dus niet een situatie die je ziet in motofoto zijn bewerking. Dit is niet meer de realiteit. Deze foto is van onder gemaakt dus de lijnen zullen bijeen komen. Iets anders is het wanneer je de trap frontaal fotografeerd en dat dan de lijnen naar binen zouden komen. Dan is er sprake van lensvertekening.
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #6
            Re: noodtrap

            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            Dit is niet meer de realiteit.
            De vraag is of een foto altijd de realiteit moet weergeven...
            In dit specifieke geval vind ik de gecorrigeerde versie beter geslaagd, maar dat is zeker niet altijd zo...

            Comment


            • #7
              Re: noodtrap

              Oorspronkelijk geplaatst door up-g Bekijk bericht
              De vraag is of een foto altijd de realiteit moet weergeven...
              In dit specifieke geval vind ik de gecorrigeerde versie beter geslaagd, maar dat is zeker niet altijd zo...
              er is een verschil tussen corrigeren. De foto die motofoto heeft gemaakt is een andere foto dan die van de TS. Iedereen is vrij, maar om steeds iets recht te zetten dat in werkelijkheid scheef is.
              En inderdaad de werkelijkheid moet niet altijd exact weergegeven worden. Maar ik denk dat het hier in de beginnershoek al moeilijk genoeg is om de werkelijkheid weer te geven.
              Intressanter zou zijn, hoe kan ik een foto maken waar de trap er recht opstaat, als dat de bedoeling is, zoals op de foto die Motofoto heeft bewerkt. Zou weer minder tijd zijn in het bewerken van de foto, wat toch nooit een 100% goed resultaat geeft.

              Iemand van de beginners een suggstie?
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment


              • #8
                Re: noodtrap

                bedankt voor de reactie, die had ik wel verwacht in die trend van recht en /of scheef. (wel een vezrschil met scherp of onscherp)
                Ik heb me bij het rechtzetten gebaseerd op de platvormkes van de trap. Die'perspectief vertekening' viel mij ook op! Zou dit niet een gezichtswaarneming kunnen zijn door de lijnen en hun schaduw? uiteraard camerastandpunt ook!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: noodtrap

                  Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  bedankt voor de reactie, die had ik wel verwacht in die trend van recht en /of scheef. (wel een vezrschil met scherp of onscherp)
                  Ik heb me bij het rechtzetten gebaseerd op de platvormkes van de trap. Die'perspectief vertekening' viel mij ook op! Zou dit niet een gezichtswaarneming kunnen zijn door de lijnen en hun schaduw? uiteraard camerastandpunt ook!
                  De lijnen lopen naar elkaar toe, dit heeft niets met gezichtsbedrog en schaduwen te maken.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: noodtrap

                    Of het minder tijd kost om de trap zonder vervorming te fotograferen weet ik niet hoor Robby, je moet misschien in een hoogtewerker stappen of in een boom klimmen. Ik had mijn aanpassing in een wip klaar
                    Maar ik weet wel wat je bedoelt: wat het mannetje/vrouwtje aan het fototoestel doet staat op de eerste plaats.

                    De update staat nu scheef in de andere richting en ook de horizontale lijn staat scheef.
                    Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

                    Comment


                    • #11
                      Re: noodtrap

                      Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
                      .......
                      Maar ik weet wel wat je bedoelt: wat het mannetje/vrouwtje aan het fototoestel doet staat op de eerste plaats.

                      De update staat nu scheef in de andere richting en ook de horizontale lijn staat scheef.
                      Op dat moment moet je uw fantasie laten werken als je alles recht wil hebben. Uw armen omhoog, staat je toestel al een kleine meter hoger, met je staief kun je er nog eens 1,5 m bij doen enz. Moet je uw toestel wel op timer zetten en zul je mischien enkele pogingen nodig hebben.
                      Robby BB
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

                      Comment


                      • #12
                        Re: noodtrap

                        Ik vind em toch net iets te druk.
                        If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

                        Comment


                        • #13
                          Re: noodtrap

                          Oorspronkelijk geplaatst door up-g Bekijk bericht
                          De vraag is of een foto altijd de realiteit moet weergeven...
                          Sterker nog, een foto geeft nooit de realiteit weer, ze is altijd een interpretatie van...

                          Het idee op zich is hier goed gezien. Het wegwerken van de perspectief vervorming is in dit geval een meerwaarde vind ik.
                          Vriendelijke groeten,Raf

                          www.rafvandenbogaert.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: noodtrap

                            Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                            Sterker nog, een foto geeft nooit de realiteit weer, ze is altijd een interpretatie van...

                            .
                            Dat moet je mij eens uitleggen aub
                            Robby BB
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: noodtrap

                              met de update kom je in de buurt, er is echter nog wat werk aan, grijze spie links onder en de lijnen van het stalen hek lopen nog niet recht.

                              of deze foto de realiteit moet weergeven laat ik aan sien.
                              mijn foto's doen dit nooit en bewust, laat ik dit mijn vrijheid nomen.
                              mijn plaat, mijn touch


                              groetjes
                              renske

                              Comment

                              Working...
                              X