Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn allereerste foto met de nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn allereerste foto met de nikon D60

    Dit is dus mijn allereerste foto met mijn nieuwe toestel

    ontmoet mijn favoriete model

    miss biebabeloeba balou

  • #2
    Re: mijn allereerste foto met de nikon D60

    Achtergrond kon beter gekozen worden en neem de foto ook op een lager f/ zodat je meer een wazige achtergrond krijgt.
    Bij het nemen van de foto had je naar mijn bescheiden mening ook wat door de knieên mogen gaan. Volgende iets van minder hoog nemen.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: mijn allereerste foto met de nikon D60

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Achtergrond kon beter gekozen worden en neem de foto ook op een lager f/ zodat je meer een wazige achtergrond krijgt.
      Bij het nemen van de foto had je naar mijn bescheiden mening ook wat door de knieên mogen gaan. Volgende iets van minder hoog nemen.

      Grtz, RF
      dank je wel voor je reactie
      ik moet het toestel nog leren kennen, is mijn allereerste foto zonder de handleiding te lezen, was zo fel om het uit te probreren dat ik geen rekening heb gehouden met de achtergrond, enkel met mijn hond
      volgende keer ga ik door mijn knieën hoor

      Comment


      • #4
        Re: mijn allereerste foto met de nikon D60

        Scherpte zit goed, en voor mij is 't diafragma ook goed gekozen. Vermoedelijk gemaakt met de 18-55, dus een beetje gediafragmeerd, waardoor de lens scherper is.
        Achtergrond verzorgen, standpunt best op hoogte van de hond, en opletten met de belichting. Het wit is net wel/niet op het randje. Tikkeltje onderbelichten, of een ander moment van de dag, of bewolkt weer kiezen, zodat het lichtverschil geneutraliseerd wordt.

        Comment


        • #5
          Re: mijn allereerste foto met de nikon D60

          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Scherpte zit goed, en voor mij is 't diafragma ook goed gekozen. Vermoedelijk gemaakt met de 18-55, dus een beetje gediafragmeerd, waardoor de lens scherper is.
          Achtergrond verzorgen, standpunt best op hoogte van de hond, en opletten met de belichting. Het wit is net wel/niet op het randje. Tikkeltje onderbelichten, of een ander moment van de dag, of bewolkt weer kiezen, zodat het lichtverschil geneutraliseerd wordt.


          inderdaad gemaakt met de 18-55
          heb echt niet op de omgeving gelet, enkel maar op mijn hond
          van de week heb ik meer tijd en ga ik nog eens wat uitproberen
          voorlopig alles nog op automatische stand

          Comment


          • #6
            Re: mijn allereerste foto met de nikon D60

            Aaah jij bent hier ook terecht gekomen, leuk!

            Comment


            • #7
              Re: mijn allereerste foto met de nikon D60

              De zon komt van op de zijkant op je model.
              Hierdoor krijg je een helft van z'n kop die op het randje van overbelicht is, en de andere helft is dan weer heel donker.

              Probeer er op te letten dat de zon wat rechter op je model valt.
              Dit maakt het voor de lichtmeting van je camera een stuk eenvoudiger en de foto zal ook mooier ogen.

              Verder sluit ik me aan bij reeds aangehaalde aandachtspunten :
              door de knieën gaan en wat meer aandacht aan de achtergrond schenken.

              Al bij al geen onverdienstelijke poging, keep on posting !!!
              http://www.knstyle.be

              What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

              Comment


              • #8
                Re: mijn allereerste foto met de nikon D60

                Ik wil hier niet dwars liggen, maar stel dat christelbalou een lager standpunt had ingenomen, dan had je ook deze schattige blik van een verstoten, naar liefde zoekende, door niemand geliefde, door iedereen afgewezen balou, niet gehad.
                Ik heb ook ene gehad die balou noemde, een amerikaanse dog, die kon ook zo'n tiestige blik hebben alsof hij nooit iets kreeg.
                Dit is toch een schattig gezicht, dus voor mij standpunt.
                Ik moet wel zeggen dat Red Falcon gelijk heeft dat het beter is dat je wat zakt, maar dat is een algemene regel en zulke regels hebben altijd een uitzondering die de regel bevestigd en deze foto is zo'n uitzondering.
                Achtergrond inderdaad maar het model maakt veel goed.
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #9
                  Re: mijn allereerste foto met de nikon D60

                  Niet slecht voor een eerste foto.
                  DOF zit wel goed (DOF of scherptediepte), de achtergrond mag er zijn voor mij althans.
                  De compositie, 2/3 dus dat zit wel goed.
                  Alleen had ik wat meer licht op de boxer willen zien, vooral de rechterkant.

                  Hoe is deze genomen, in Auto mode , S, P,A of manueel ?

                  Je bent goed begonnen zou ik zeggen
                  Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                  Comment

                  Working...
                  X