Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag dit....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Mag dit....

    Oorspronkelijk geplaatst door veego Bekijk bericht
    Allen,

    Mijn oprechte excuus omdat ik bepaalde kaartjes gebruikt heb,maar dit was enkel om voorbeelden te geven. Ik wou hier niemand schade mee berokken.Ben nog maar net in deze discipline bezig .
    Doe dit ook alleen maar voor kennissen.En wou zo ervaring in communie-fotografie opdoen.
    Ten eerste: voorbeelden op je eigen website doe je met je eigen foto's
    Ten tweede: reclame maak je met je eigen foto's en niet met die van een ander
    Ten derde: hoe haal je het in godennaam in je hoofd om foto's te stelen van websites waar duidelijk vermeld staat dat ze auteursrechtelijk beschermd zijn.
    Ten vierde : als je foldertjes laat verdelen en met een btw nr is het niet de bedoeling dat je enkel voor kennissen werkt, dus ik geloof je niet!
    Ten vijfde : ja je hebt ook foto's van mij gebruikt !
    Mijn Fanpagina
    Mijn website
    Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

    Comment


    • #77
      Re: Mag dit....

      Ook ik aanvaard de flauwe excuses niet.
      Dat is gewoon om er goedkoop vanaf te komen.
      Dat wat je gedaan hebt is bedrog en diefstal.
      Facebook
      Flickr
      500px

      Comment


      • #78
        Re: Mag dit....

        Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
        @Veego: misschien moet je dan een minnelijke schikking treffen met de personen wiens foto's je "ter illustratie" hebt gebruikt. Dan hoeven er geen (dure) advocaten aan te pas te komen en kan deze affaire toch nog een goede afloop hebben.

        Met pek en veren hebben de anderen je al overgoten, die boodschap zal wel duidelijk zijn overgekomen.
        Lijkt me zeker geen slecht idee... ok, wat ze gedaan heeft is 'not done', maar 't is gebeurd hé. Kijk nu samen welke vergoeding er tegenover moet staan en probeer een schikking te vinden die voor iedereen 'aanvaardbaar' is.
        Jean Pierre.

        Comment


        • #79
          Re: Mag dit....

          Ook mijn foto's zijn gebruikt,(ik weet niet hoeveel) en ja, dat vind ik jammer... Heel jammer! Ik keur het vast en zeker niet goed!! Maar ik denk dat het is zoals de man boven mij zegt. Gedane zaken nemen geen keer. Dit gerechtelijk uitvechten zie ik niet als een oplossing, in tegendeel! Ik hoop dat Veego eerlijk de mensen van wie ze materiaal heeft genomen, mailt en zich persoonlijk verontschuldigd! En met deze mensen een schikking treft. Maar ik hoop nog meer dat ze voor zichzelf beseft dat ze fout is geweest...

          Maar ik snap natuurlijk wel de boosheid van iedereen!

          Comment


          • #80
            Re: Mag dit....

            In 2010 is hier ook al een topic over geopend. Toen waren er ook foto's van mij gestolen. Nooit niks meer over gehoord. Als ze verwijderd zijn is het blijkbaar oké. Ik denk dat er veel foto's worden gestolen en dat er weinig van geweten is en weinig tegen te beginnen is. Internet is nu eenmaal een open medium. Een groot logo door je foto zetten is een oplossing maar dan verniel je natuurlijk het uitzicht van je website

            Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
            Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

            Comment


            • #81
              Re: Mag dit....

              't Is inderdaad een open medium. Op een Nederlands forum gebruikte iemand een foto met Madonna erop om deel te nemen aan een wedstrijd. D'r zijn er ook die meerdere accounts aanmaken.
              Op zich vind ik het niet zo erg om een foto of een kaartontwerp als inspiratie te gebruiken , maar er reclame mee maken gaat er toch wat over. Ook ten op zichtte van een potentiële klant.
              @alfafocus: als je het op deze manier doet voor een communiesessie, doe je dat dan ook zo voor een huwelijk?
              Last edited by paly; 21 januari 2012, 08:06.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #82
                Re: Mag dit....

                Zo is maar eens bewezen hoe kwetsbaar je bent op internet. Ik keur het gedrag niet goed. Laat dat duidelijk zijn. Maar het laat velen toch inzien dat je voorzichtig moet omspringen met publicatie's op het net. Wat voordat je het weet gaat een kuisvrouw, annex voetbaltrainer, annex fotografiestudente ermee vandoor om profijt te doen.
                Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

                Comment


                • #83
                  Re: Mag dit....

                  Er is al veel gezegd, maar wat ik niet snap.
                  Als ik kijk welke prachtige foto's in haar folder werden gebruikt en kijk naar de foto's die op haar FB pagina staan, dan snap ik niet hoe ze haar eventuele klanten dezelfde kwaliteit foto's zou bezorgen als wat ze op haar folder voorhield...
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #84
                    Re: Mag dit....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Er is al veel gezegd, maar wat ik niet snap.
                    Als ik kijk welke prachtige foto's in haar folder werden gebruikt en kijk naar de foto's die op haar FB pagina staan, dan snap ik niet hoe ze haar eventuele klanten dezelfde kwaliteit foto's zou bezorgen als wat ze op haar folder voorhield...
                    Auw !
                    FB account afgesloten momenteel ? Enfin, ik heb nog geen 'echt' werk van haar kunnen bewonderen.

                    Tjerri

                    Comment


                    • #85
                      Re: Mag dit....

                      Is het niet verstandig als de gene waarvan de foto's zijn gebruikt dit onderling bespreken. En dit verder afhandeling met haar ?

                      Het is niet netjes wat ze heeft gedaan en dat wil ik zeker niet recht schrijven, maar denk dat we ook beetje respect moeten hebben voor haar privacy ?

                      Comment


                      • #86
                        Re: Mag dit....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Er is al veel gezegd, maar wat ik niet snap.
                        Als ik kijk welke prachtige foto's in haar folder werden gebruikt en kijk naar de foto's die op haar FB pagina staan, dan snap ik niet hoe ze haar eventuele klanten dezelfde kwaliteit foto's zou bezorgen als wat ze op haar folder voorhield...

                        Zoals ik idd ook al schreef
                        Op de link zag je verschillende stijlen.
                        vb de kaartjes van creative service, vergeleken met de kaartjes van 'gekiekt"
                        Stel als klant wil ik een kaartje in de stijl van "gekiekt"
                        Vraag me af hoe ze dit zou opgelost hebben

                        Comment


                        • #87
                          Re: Mag dit....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                          Is het niet verstandig als de gene waarvan de foto's zijn gebruikt dit onderling bespreken. En dit verder afhandeling met haar ?

                          Het is niet netjes wat ze heeft gedaan en dat wil ik zeker niet recht schrijven, maar denk dat we ook beetje respect moeten hebben voor haar privacy ?
                          Had zij een beetje respect getoond dan was er deze discussie niet geweest !!!
                          Mijn Fanpagina
                          Mijn website
                          Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

                          Comment


                          • #88
                            Re: Mag dit....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                            Auw !
                            FB account afgesloten momenteel ? Enfin, ik heb nog geen 'echt' werk van haar kunnen bewonderen.

                            Tjerri
                            Neen, hij is nog online
                            ::: Flickr :::

                            Comment


                            • #89
                              Re: Mag dit....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Brienemien Bekijk bericht

                              Wss kan ik hier niets tegen doen?
                              Dit kan inderdaad niet door de beugel.
                              Ik kan u de volgende werkwijze aanraden (heb ervaring met copyrightschendingen)
                              1. printscreen maken als bewijsmateriaal (adresbalk mee opnemen)
                              2. prijslijst raadplegen van Sofam (staat op www.sofam.be)
                              3. mail sturen naar copyrightschender met printscreen en minnelijke schikking: 3X adviesprijs van Sofam te betalen binnen de 7 dagen. Bij niet ingaan op voorstel wordt de zaak doorgegeven aan Sofam en zijn alle advocaats- en administratiekosten uiteraard ten laste van de copyrightschender. Als je reeds lid bent van Sofam (aan te raden) ook je lidnummer vermelden.
                              4. bij geen reactie, Sofam contacteren.
                              5. de briefwisseling kort en kordaat houden en niet teveel uitleg geven. Hou het bij "advocatentaal".

                              De laatste twee copyrightschendingen (beide in Nederland) brachten elk 445 € in het laatje voor ongeoorloofd gebruik van een foto op hun website. In één geval heb ik Sofam niet hoeven in te schakelen.

                              Groetjes,
                              Philippe
                              Last edited by Photophil (De); 23 januari 2012, 07:25.
                              beeldbank www.arterra.be
                              persoonlijke site www.wildeyes.be
                              Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Mag dit....

                                Jeeeee wat een verhaal, hier word ik een beetjevan.
                                Ik hoop dat deze persoon goed word aangepakt.

                                OK.... ff een vraag als het mag.?????
                                Is er dan niks in deze tijd om je foto zodanig te beveiligen om tegen dit soort kl..... je werk te beschermen. Nu ben ik geen prof of verdien mijn geld er niet mee, maar voor deze mensen zouden ze de gevangen poort weer open moeten maken in Den Haag.

                                Veel sterkte met het afhandelen van deze zaak.
                                Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

                                Comment

                                Working...
                                X