Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
    En als ze dat volgende week repareren, ben je dan boos omdat ze 'altijd overal werken' ?
    Als je ziet dat ze effectief voort doen dan ga ik daar niet zo gauw van klagen, maar heb hier al werven geweten die ze starten net voor het verlof, alle materieel naar daar brengen, rijbaan afsluiten en dan in verlof gaan.
    Ja daar krijg ik toch 't sch..t van.

    Als je kijkt naar Frankrijk bijvoorbeeld, daar schrapen ze hele stukken snelweg af en tegen de ochtend zijn ze als het ware al terug een laag aan 't opleggen.


    Maar goed, die situatie mocht er sowieso al niet geweest zijn als het met wat met manieren beheerd werd.
    De achterstand die ze nu hebben kunnen ze nooit of te nimmer meer inhalen.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Ik vind het schandalig hoe onze wegen er bijleggen..
      Ik soms ook, maar ik erger me nog meer aan die eindeloze hoop verkeersplateau's die onze stads-en dorps centra (en tot ver erbuiten) teisteren. Ik ben er van overtuigd dat de snelheid daar aan banden moet gelegd worden, maar dat kan ook in de meeste gevallen perfect door asverschuivingen e.d.
      Ik denk dat de schade aan wagens, veroorzaakt door de verkeersplateau's veel groter is dan die veroorzaakt door hier en daar een put in de baan.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik soms ook, maar ik erger me nog meer aan die eindeloze hoop verkeersplateau's die onze stads-en dorps centra (en tot ver erbuiten) teisteren. Ik ben er van overtuigd dat de snelheid daar aan banden moet gelegd worden, maar dat kan ook in de meeste gevallen perfect door asverschuivingen e.d.
        Ik denk dat de schade aan wagens, veroorzaakt door de verkeersplateau's veel groter is dan die veroorzaakt door hier en daar een put in de baan.
        en bovendien allemaal véél slechter voor ons milieu, het remt af en je moet opnieuw optrekken wat meer uitstoot van schadelijke stoffen veroorzaakt.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Heb het niet op die rotsneeuw, ben blij dat ze weg is..

          Ik vind het schandalig hoe onze wegen er bijleggen..
          Het probleem is net dat ze de sneeuw vegen. Als ze die laten liggen hebben de wegen minder problemen. Als je strooit wordt dat water. Water kruipt in de spleetjes en bevriest weer waardoor die spleetjes groter worden en op langere termijn heb je putten. Als je de sneeuw niet ruimt blijft het wegdek onder een laagje ijs zitten waar de temperatuur geen jojo kan spelen.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik denk dat de schade aan wagens, veroorzaakt door de verkeersplateau's veel groter is dan die veroorzaakt door hier en daar een put in de baan.
            Vrijdagmorgen een klapband gehad door zo'n put op de snelweg ... was alles behalve plezant!
            Ontwijken van de putten is gewoon onmogelijk, er zijn er zoveel dat eender hoe je rijdt er altijd een mee hebt ... probleem is als het nog wat donker is dat ge die niet zo goed kunt inschatten.
            Ergste van al was nog niet die kapotte band maar de miserie om heb te vervangen.
            Haalt ge uw krik uit en past die niet onder de auto ... werd dus in de helft van de auto zetten en zo naar voor schuiven.
            Wilt ge aan die hendel draaien welke vast op de krik staat en komt die tegen de grond waardoor ge niet rond kunt draaien (ook geen halve toeren).
            Neemt ge die sleutel voor de moeren en natuurlijk past die daar niet volledig op wegens een foutje in dat metaal.
            Probeert ge toch die sleutel er zo ver mogelijk op te krijgen en bij het minste dat ge daar wat macht op zet scheurt die moerdop open. Einde speeltijd.
            Belt ge naar de assistance en na de nodige wachttijd krijgt ge iemand aan de lijn waar ge alles moet aan uitleggen zoals uw privé-adres om de ambulance te sturen (snap het ook niet) om dan na twintig minuten te horen dat de wagen volgens hun nog onder garantie is en dat ge maar de bijstand van het merk moet bellen.
            Die geeft mij dat telefoonnummer en ik probeer te bellen ... bestaat dat nummer ondertussen niet meer en staat ge daar weer zonder iets.
            Bel ik mijn vrouw op om even dat nummer te zoeken via internet en uiteindelijk kon ik dan naar de dienst bellen ... na weer een hele uitleg en nodige bemerkingen zouden ze binnen de 45 minuten eindelijk iemand sturen!
            Strafste is dat die vroeg of ik dat wiel toch niet met de bijgeleverde sleutel probeerde los te krijgen ... dat was volgens die man brol en lukt bij niemand.
            Dan volgde de vraag nog of ik handenvrij aan het bellen was omdat hij mij moeilijk kon verstaan ... heb hem maar geantwoord dat het via de originele carkit was.
            Na twintig minuten krijg ik een sms om te zeggen dat ze een andere maatschappij opdracht gegeven hebben om mij te helpen en dat die mij zouden contacteren.
            Mits er een telefoonnnummer bij stond heb ik niet gewacht en zelf eens gebeld ... gelukkig maar want ze hadden een verkeerde locatie opgegeven!
            Daar waren ze dan uiteindelijk toch wat gedienstiger en nog geen twintig minuten later stond die er met de nodige kruisskeutel.
            Heb ik daar dus meer dan twee uur gestaan waarvan 1u40 enkel om uitgelegd te krijgen dat ik hulp nodig had!
            Ben dan maar met zo'n mini-wiel naar de bandencentrale gereden, dat is ook niet alles om daarmee rond te bollen ... beter dan niets maar toch niet veilig!
            Had ik daar uiteindelijk toch geluk, was direct aan mij en er was enkele minuten ervoor net een corresponderende band geleverd ... wat ook niet evident is omdat het winterbanden zijn.
            Nu allemaal geen ramp maar door die gaten is het toch niet evident om ergens heel aan te komen!
            Elke dag zie ik tientallen mensen langs de kant staan met kapotte banden en vaak ook kapotte velgen. Ik heb er ook al gezien die hierdoor een ongeval hadden, dat is nog veel minder plezant.
            België valt letterlijk uiteen!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Verseg, bij welke auto steken ze zo'n onbruikbare krik?
              Zelfs in mijn Clio steekt een heel handige krik waarmee ik probleemloos de auto omhoog krijg. Er zit ook nog een echt reservewiel in, geen "noodwiel" waarmee je meteen naar de garage moet rijden.
              De wielsleutel is ook sterk genoeg, maar ik moet er wel op gaan staan om de wielmoeren los te krijgen. Een langere sleutel zou zeker handiger zijn.


              De staat van de Belgische wegen is inderdaad verschrikkelijk slecht, gisteren ben ik nog in Nederland geweest, met je ogen toe merk je wanneer je de grens over gaat (ik reed zelf niet).
              Misschien hebben ze de winter daar aan de grens tegengehouden...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Winterbanden

                tja... da's natuurlijk dikke miserie VerSeg, nooit leuk wanneer je zoiets meemaakt...

                maar ik heb al geleerd om ALTIJD een kruissleutel bij te hebben, neemt geen ruimte in beslag en kost ook de wereld niet...

                Ik heb zelfs geen reservewiel in mijn wagen maar werk met zo'n busjes waarmee je banden opnieuw kan oppompen,
                tuurlijk wanneer ik een gapend gat in mijn band zou hebben sta ik daar ook mooi te kijken met mijn busjes...
                maar dan bel ik wel naar de "supersnelle" pechverhelping...
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  tja... da's natuurlijk dikke miserie VerSeg, nooit leuk wanneer je zoiets meemaakt...

                  maar ik heb al geleerd om ALTIJD een kruissleutel bij te hebben, neemt geen ruimte in beslag en kost ook de wereld niet...

                  Ik heb zelfs geen reservewiel in mijn wagen maar werk met zo'n busjes waarmee je banden opnieuw kan oppompen,
                  tuurlijk wanneer ik een gapend gat in mijn band zou hebben sta ik daar ook mooi te kijken met mijn busjes...
                  maar dan bel ik wel naar de "supersnelle" pechverhelping...
                  Waar gebruik jij die kruissleutel dan voor?

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Waar gebruik jij die kruissleutel dan voor?
                    tricky question...

                    Puur uit gewoonte en overmacht, kwestie van je weet maar nooit en zoals ik reeds schreef
                    neemt het geen ruimte in beslag...
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      tricky question...

                      Puur uit gewoonte en overmacht, kwestie van je weet maar nooit en zoals ik reeds schreef
                      neemt het geen ruimte in beslag...

                      Met die busjes werken kan ook hoor.
                      Ik deed in het verleden (toen ik veel meer reed dan nu) een dikke schroef draaien in het gat, band bijblazen en weer verder rijden.
                      Ik had er speciaal schroeven voor bij me.
                      Aan het eind van de dag het lek laten plakken bij de bandenservice.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Waar gebruik jij die kruissleutel dan voor?
                        Het voordeel van een kruissleutel (die ik heb sinds ik er met m'n allereerste kruk niet in slaagde een bout los te krijgen) is dat je inderdaad meer kracht kunt zetten, indien nodig. En meer kracht betekent: met één hand aan de rechterarm van het kruis omhoogtrekken, terwijl je met je andere voet de linkerarm van het kruis naar beneden drukt.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Het voordeel van een kruissleutel (die ik heb sinds ik er met m'n allereerste kruk niet in slaagde een bout los te krijgen) is dat je inderdaad meer kracht kunt zetten, indien nodig. En meer kracht betekent: met één hand aan de rechterarm van het kruis omhoogtrekken, terwijl je met je andere voet de linkerarm van het kruis naar beneden drukt.

                          Ik bedoelde het als een vraag met een knipoog omdat Kirsten schreef wel altijd een kruissleutel bij zich te hebben maar geen reservewiel.

                          Verder zie ik het nut van goed gereedschap wel in.
                          Maar ook van een beetje (koper)vet aan de wielbouten en niet al te vast zetten.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                            ...
                            Maar ook van een beetje (koper)vet aan de wielbouten en niet al te vast zetten.
                            Allemaal als je ze zelf hebt vastgezet, wat meestal net niet het geval is.
                            Trouwens... als ik ze zou hebben vastgezet, zouden ze er wellicht onderweg afgerammeld zijn.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Ik bedoelde het als een vraag met een knipoog omdat Kirsten schreef wel altijd een kruissleutel bij zich te hebben maar geen reservewiel.

                              Verder zie ik het nut van goed gereedschap wel in.
                              Maar ook van een beetje (koper)vet aan de wielbouten en niet al te vast zetten.
                              Ik wissel altijd zelf mijn wielen in de winter.(een drietal sets wielen met de banden erop) Om zeker te zijn dat ik de wielbouten niet te vast aandraai heb ik mij hiervoor een momentsleutel aangeschaft. Hierop 100 à 110 Nm en je zal je bouten er altijd af krijgen. En vet op de bouten wordt door sommigen afgeraden omdat de bout hierdoor nog vaster zou komen te zitten. Maar of dat waar is weet ik niet met zekerheid.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Het voordeel van een kruissleutel (die ik heb sinds ik er met m'n allereerste kruk niet in slaagde een bout los te krijgen) is dat je inderdaad meer kracht kunt zetten, indien nodig. En meer kracht betekent: met één hand aan de rechterarm van het kruis omhoogtrekken, terwijl je met je andere voet de linkerarm van het kruis naar beneden drukt.
                                lol ik ga gewoon op mijn sleutel staan/springen hoor minder vermoeiend.

                                Comment

                                Working...
                                X