Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
    Eén meter is nog geen vierde van de lengte van je RAV4 (die iets meer dan 4m lang is), dus als je aan 50km/u zo kan stoppen dat je achterbumper nog niet geraakt tot aan de plaats waar je bent beginnen remmen, dan is er idd reden om te twijfelen aan je inschatting van één meter....
    En nee, niet happy, want je ziet nog altijd het onmogelijke er niet van in...

    @dirk007 : sneeuwophoping remt zeker af (daar twijfelt niemand aan) want het is extra weerstand, maar niet in dergelijke mate... tenzij er meters hoog sneeuw ligt
    ik weet dat dit ongelofelijk klinkt. Ik heb ook "ongeveer" gezegd, maar zeker niet langer als 2 meter.
    Vroeger op het werk moest ik lengtes schatten en dat pas gewijze. Ik zat er op 100 m nooit ver langs, amper 'n meter.
    ik kan heel goed inschatten hoe ver 'n afstand is en ik heb nooit 'n verkeerd sleutel genomen als ik 'n bout of moer zag, dat leer je gewoon uit ervaring.
    Maar als er iemand hier komt vertellen "maak er maar 20 meter van" is dat ook imo de klak erna gooien of getuigd van totaal onkunde kwestie inschatten.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      ik weet dat dit ongelofelijk klinkt. Ik heb ook "ongeveer" gezegd, maar zeker niet langer als 2 meter.
      Vroeger op het werk moest ik lengtes schatten en dat pas gewijze. Ik zat er op 100 m nooit ver langs, amper 'n meter.
      ik kan heel goed inschatten hoe ver 'n afstand is en ik heb nooit 'n verkeerd sleutel genomen als ik 'n bout of moer zag, dat leer je gewoon uit ervaring.
      Maar als er iemand hier komt vertellen "maak er maar 20 meter van" is dat ook imo de klak erna gooien of getuigd van totaal onkunde kwestie inschatten.
      Maar voor alle duidelijkheid, bedoel je nu:

      - Dat je wagen stopt van 50km/h tot stilstand in 2m?

      of

      - Dat je wagen bij een snelheid van 50km/h 2 meter sneller stilstaat dan voordien?


      In het 2de geval, heb ik geen problemen mee om dat te geloven (en bied ik je een uitweg uit je eigen spinnenweb aan ).

      In het 1ste geval, zou je in feite een uitdaging moeten aangaan.

      We trekken een lijn. Je komt af met 50km/h en je moet remmen vanaf die lijn. 2 meter verder zetten we je vrouw, je piano, je flatscreen TV, je andere auto...
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Maar voor alle duidelijkheid, bedoel je nu:

        - Dat je wagen stopt van 50km/h tot stilstand in 2m?

        of

        - Dat je wagen bij een snelheid van 50km/h 2 meter sneller stilstaat dan voordien?


        In het 2de geval, heb ik geen problemen mee om dat te geloven (en bied ik je een uitweg uit je eigen spinnenweb aan ).

        In het 1ste geval, zou je in feite een uitdaging moeten aangaan.

        We trekken een lijn. Je komt af met 50km/h en je moet remmen vanaf die lijn. 2 meter verder zetten we je vrouw, je piano, je flatscreen TV, je andere auto...
        ik zal 'n video proberen te maken, vrees wel da de omstandigheden niet dezelfde zullen zijn, het is hier niet meer gelijk paar dagen geleden. Is al aan 't dooien.
        Ik maak 'n noodstop op 40km/uur.
        Moet dat wel ff organiseren met de buur dat je de snelheid kunt zien via cam en met de buurman die de pionnekes zet.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Jaaaaaaaaaa leuk !!!

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Ik ben héél erg benieuwd.

            Wat bied je voor elke meter boven de 2m stopafstand?
            Ik geef je 1€ per centimeter eronder (en dat is een serieus cadeau, want 40km/h ipv 50km/h levert serieus wat verschil)

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Ik maak 'n noodstop op 40km/uur.
              Ik zal er al een tabelleke aan toevoegen.

              Leerstof oefeningen en testexamens voor het slagen voor het GOCA theorie examen en praktijkexamen en het behalen van een voorlopg rijbewijs B voor autorijden.


              Maar ik kan ook stoppen op 2 meter en zelfs aan 120 km/u ... tegen een brugpijler of zo.
              Nadeel is dat mijn auto dan 2 meter korter is.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik zal er al een tabelleke aan toevoegen.

                Leerstof oefeningen en testexamens voor het slagen voor het GOCA theorie examen en praktijkexamen en het behalen van een voorlopg rijbewijs B voor autorijden.


                Maar ik kan ook stoppen op 2 meter en zelfs aan 120 km/u ... tegen een brugpijler of zo.
                Nadeel is dat mijn auto dan 2 meter korter is.
                Die tabelletjes zullen wel kloppen, maar nat of droog is niet hetzelfde als 20cm sneeuw met of zonder 4X4 en helemaal recht rijden waar de sneeuw nog hoger ligt.
                Iedereen maakt zijn inrit zuiver tussen de weg en het fietspad/brievenbus. Waar denk je dat die sneeuw dan ligt ?

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Die tabelletjes zullen wel kloppen, maar nat of droog is niet hetzelfde als 20cm sneeuw met of zonder 4X4 en helemaal recht rijden waar de sneeuw nog hoger ligt.
                  Iedereen maakt zijn inrit zuiver tussen de weg en het fietspad/brievenbus. Waar denk je dat die sneeuw dan ligt ?
                  Jij denkt dus nog altijd dat je sneller stopt op sneeuw dan op een droge ondergrond?
                  Rij tegen 50km/u tegen een betonnen muur en je gaat nog 2m verder , dan gaat dat beetje sneeuw u niet tegenhouden he.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Jij denkt dus nog altijd dat je sneller stopt op sneeuw dan op een droge ondergrond?
                    Rij tegen 50km/u tegen een betonnen muur en je gaat nog 2m verder , dan gaat dat beetje sneeuw u niet tegenhouden he.
                    Sneeuw aan gevroren is 'n betere ondergrond dan 'n nat wegdek, zeker op de foto''s die ik heb gepost.
                    Het zijn allemaal verschillend hoogtes, rij je in die sporen( wat normaal iedereen doet) heb je 'n slibberbaan, want dan ga je gegarandeerd meer veel meters verder stoppen.
                    Maar met de juiste banden/of gewoon banden ga je veel sneller stoppen als je niet in dat spoor rijdt

                    Op school maakte we toch ook 'n glijbaan door 1 spoor te trekken. Dat was op laatste 'n spiegel en daar kwam het op neer van de langste afstand te maken?

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      ik weet dat dit ongelofelijk klinkt. Ik heb ook "ongeveer" gezegd, maar zeker niet langer als 2 meter.
                      Vroeger op het werk moest ik lengtes schatten en dat pas gewijze. Ik zat er op 100 m nooit ver langs, amper 'n meter.
                      ik kan heel goed inschatten hoe ver 'n afstand is en ik heb nooit 'n verkeerd sleutel genomen als ik 'n bout of moer zag, dat leer je gewoon uit ervaring.
                      Maar als er iemand hier komt vertellen "maak er maar 20 meter van" is dat ook imo de klak erna gooien of getuigd van totaal onkunde kwestie inschatten.
                      Er al eens aan gedacht (ik heb het niet berekend) dat je al meer dan twee meter zal afgelegd hebben eer je reageert als je een noodstop moet doen.
                      Eigenlijk is die bewering zo'n waanzin (stoppen op 2 meter), dat w00ha waarschijnlijk plat ligt van het lachen omdat er zoveel reactie komt op die onzin.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        dat w00ha waarschijnlijk plat ligt van het lachen omdat er zoveel reactie komt op die onzin.
                        dat is 'n feit
                        Maar toch gaat die video eraan komen en als ik me dan heb overschat zal ik dat ook graag toegeven.
                        Ik wou alleen zeggen dat de remafstand, die al kort was, nu nog veel korter is.
                        En hoe toyota het doet weet ik niet maar, ik heb nog nooit iemand zijn handen op dashbord zien leggen.(normale reactie van de meeste mensen,passagier )
                        En btw als je achter 5 sec pas ziet dat je evt 'noodstop moet doen is meting niet correct. Dat zijn ettelijke meters verder en rijdt je niet defensief. reflexen en inzicht kunnen meters verschillen. (dat bedoelde ik met rijervaring en niet dat ik 'n goede chauffeur ben)
                        Ik ga dus 'n pionnetje zetten waar ik moet remmen en eentje waar ik stilsta en dat is de correcte gemakkelijke manier imho.
                        Of hoe dacht je dat ze dit uittesten?

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Nu de sneeuw bijna is gesmolten, moeten we geen draadje beginnen over zomerbanden?
                          Homo Sapiens Pentaxiensis

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                            Nu de sneeuw bijna is gesmolten, moeten we geen draadje beginnen over zomerbanden?
                            `tja...ook mijn gedacht.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                              Nu de sneeuw bijna is gesmolten, moeten we geen draadje beginnen over zomerbanden?
                              Het is nog altijd onder de 7 graden he nu hebben de winterbanden nog altijd nut.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                                Nu de sneeuw bijna is gesmolten, moeten we geen draadje beginnen over zomerbanden?
                                Ik dacht net hetzelfde, want ik ga regelmatig met hond wandelen en zie dat het niet meer dezelfde toestanden zijn.
                                Maar de video komt er zeker op verschillende snelheden 40KM,50KM en 60 KM/u
                                Kan dat niet alleen of ik zou sensors moeten zetten.
                                Zal voor volgend jaar zijn vrees ik. Maar posten doe ik 'm zeker...
                                En voor diegene die niet kunnen wachten mogen nu zelf komen testen.

                                Comment

                                Working...
                                X