Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    VAB.... wat denk je, zij hebben er alle baat bij, voor hen is iemand die vastzit een potentiële klant.

    Ik heb zelf winterbanden liggen op mijn achtertrekker en weet het verschil, zo simpel is het.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Amaai, in zo'n vuil kot komt er bij mij geen enkele band op. Voor de perfectionist is dit naar problemen vragen.
      Vraag mij trouwens af hoeveel bandencentrales of bandenleggers een band kunnen of willen plaatsen zonder een velg te beschadigen. Om dit te vermijden op mijn dure velgen verplaats ik mij zelfs 110 km richting Geel. Met de verplaatsing komt het mij wat duurder uit, maar daar worden de banden met grote precisie en speciale aparatuur gelegd zonder de minste schade.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Vraag mij trouwens af hoeveel bandencentrales of bandenleggers een band kunnen of willen plaatsen zonder een velg te beschadigen.
        Ik ken er tenminste eentje ... na dat die vorig jaar een velg beschadigde en uit eigen zak mocht betalen is die nu wel héél voorzichtig geworden.

        Maar het is inderdaad rampzalig te weten hoeveel velgen door onvoorzichtigheid beschadigd worden.
        De meeste bandencentrales hebben toch redelijk wat modern materiaal en bij correct gebruik kan alles zonder schade.
        Probleem is dat het personeel onvoorzichtig is en door de toename van het aantal winterbanden werken de meesten tijdens de drukke periodes met interims.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          VAB.... wat denk je, zij hebben er alle baat bij, voor hen is iemand die vastzit een potentiële klant.

          Ik heb zelf winterbanden liggen op mijn achtertrekker en weet het verschil, zo simpel is het.
          Het erge is dat door gebruik van winterbanden het aantal ongevallen NIET daalt. De oorzaak hiervan is gekend. Het is niet dat winterbanden niet veiliger zijn, maar bestuurders vinden die meer veiligheid een reden om onveiliger te rijden... Winterbanden zijn GEEN sneeuwbanden, en dat vergeten een aantal van die gasten...

          Winterbanden verhogen de grip blijkbaar met 30%. Dat betekent dat de remafstand bij 60 km./h op winterbanden ongeveer even groot is als op zomerbanden bij 50 km./h... Dus aan 100 km./h vlammen op winterbanden is niet bijster verstandig . Winterbanden zorgen dus voor meer marge, maar die is snel opgesoupeerd als je die compenseert door sneller te rijden...
          Last edited by polleke_cgc; 25 maart 2013, 11:34.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Het erge is dat door gebruik van winterbanden het aantal ongevallen NIET daalt. De oorzaak hiervan is gekend.
            Ah ja ... die kunnen stoppen en die met zomerbanden knallen er op.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ah ja ... die kunnen stoppen en die met zomerbanden knallen er op.
              Als dat zo zou zijn, dan zou het aantal ongevallen moeten dalen, wat dus niet het geval is...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • Re: Winterbanden

                wederom de winterbanden bezitters vervloek tijdens onze reis van Yerseke naar huis.
                de winterband bezitters rijden je dan voorbij op de linker rijstrook waar de meeste sneeuw en water ligt.
                daarna ziet de niet winterband bezitter gewoon even niet waar hij of zij rijd door die mafketels die je links voorbij scheuren.
                laat het maar weer snel zomer worden.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  laat het maar weer snel zomer worden.
                  grt,bouk.
                  Volledig mee eens..
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Amaai, in zo'n vuil kot komt er bij mij geen enkele band op. Voor de perfectionist is dit naar problemen vragen.
                    Vraag mij trouwens af hoeveel bandencentrales of bandenleggers een band kunnen of willen plaatsen zonder een velg te beschadigen. Om dit te vermijden op mijn dure velgen verplaats ik mij zelfs 110 km richting Geel. Met de verplaatsing komt het mij wat duurder uit, maar daar worden de banden met grote precisie en speciale aparatuur gelegd zonder de minste schade.
                    110 km om uw banden te laten wisselen, als iedereen dat doet staat er weer een file bij.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rorxy Bekijk bericht
                      110 km om uw banden te laten wisselen, als iedereen dat doet staat er weer een file bij.
                      Begrijp mij niet verkeerd Rorxy, het gaat hem hier enkel voor als ik nieuw schoeisel nodig heb. Een wissel van wielen (geen banden natuurlijk) doe ik zelf. Ben goed geoutilleerd en beschik over drie sets velgen en dito banden om af en toe eens te wisselen als het mij past. Dus een bandenwissel komt niet jaarlijks voor tenzij ik wat meer op circuit zou vertoeven. En een mooie velg is bovendien een belangrijk onderdeel van de wagen voor wie liefhebber is natuurlijk, net zoals een goed statief en balhoofd om een camera nauwkeurig te onderstutten.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Ik heb het probleem van mijn winterbanden opgelost.
                        Ik heb een tweede wagen gekocht met winterbanden op, dan moet ik niet om de zes maanden verwisselen van banden.
                        Ik kan niet fotograferen daarom moet ik Photoshop leren.
                        Member of Han Fan Clan

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Ik rij nu terug 2 weken met mijn gewone banden. Moet zeggen dat ik wel de lage temperatuur van de ondergrond gewaar word in het gedrag van de banden. Je voelt goed dat de wagen minder grip heeft op de weg. Op plaatsen waar mijn stabiliteitscontrole systeem normaal niet ingrijpt doet die dat nu wel. Dus voor diegenen die nog zouden twijfelen, een winterband met zachtere gom plakt beter aan de weg bij lage temperaturen.
                          Last edited by enero; 26 maart 2013, 12:49.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Ik rij nu terug 2 weken met mijn gewone banden. Moet zeggen dat ik wel de lage temperatuur van de ondergrond gewaar wordt in het gedrag van de banden. Je voelt goed dat de wagen minder grip heeft op de weg. Op plaatsen waar mijn stabiliteitscontrole systeem normaal niet ingrijpt doet die dat nu wel. Dus voor diegenen die nog zouden twijfelen, een winterband met zachtere gom plakt beter aan de weg bij lage temperaturen.
                            Dat klopt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik met mijn voorwielaandrijver niet rij op een manier waarop ik die stabiliteitscontrole normaal zou nodig hebben . Datzelfde gevoel, ga je trouwens ook voelen als je je winterbanden zou gebruiken bij 20°C. Dan zijn het die dingen die minder goed op de weg liggen dan zomerbanden...
                            Van mij mag die temperatuur eindelijk beginnen stijgen .
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Opa Bekijk bericht
                              Ik heb het probleem van mijn winterbanden opgelost.
                              Ik heb een tweede wagen gekocht met winterbanden op, dan moet ik niet om de zes maanden verwisselen van banden.
                              Allé, dat heeft toch iedereen.
                              Voor de winter een X5 met winterbanden, en een 911 Cabrio voor de zomer.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                en een 911 Cabrio voor de zomer.
                                En als't dan regent?
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X