Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 174 van 178 EersteEerste ... 74 124 164 170 171 172 173 174 175 176 177 178 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.326 t/m 4.350 van 4438

Discussie: Winterbanden

Standaard Winterbanden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    En ik weet niet waar de prijs van 2000 EUR vandaan komt, 4 Michelin Alpin 6 195/65/R15 91T gemonteerd voor mijn auto kosten 300 EUR bij een gekende bandencentrale hier ter stede (en dat zijn de allerduurste, er zijn er al voor 200).
    Misschien omdat op een A5 standaard al geen 195 van band staat en evenmin 15”?
    Als men een set winterbanden met velg koopt, dan mag men al content zijn dat men er met 2000€ vanaf komt.
    Ja ik weet het, men kan ook goedkope velgen kiezen of enkel banden kopen en twee keer per jaar de banden wisselen.

Langs de andere kant is een set banden nog steeds goedkoper dan een ongeval door slechte banden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard Re: Winterbanden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Misschien omdat op een A5 standaard al geen 195 van band staat en evenmin 15”?
    Als men een set winterbanden met velg koopt, dan mag men al content zijn dat men er met 2000€ vanaf komt.
    Ja ik weet het, men kan ook goedkope velgen kiezen of enkel banden kopen en twee keer per jaar de banden wisselen.

Langs de andere kant is een set banden nog steeds goedkoper dan een ongeval door slechte banden.
    Ik heb gepland een zuinige auto aangeschaft in plaats van één om mee te stoefen hoe duur de velgen en de banden wel zijn .
    Dit laat me toe op zelfs op pensioen onbekommerd rond te reizen.
    Nochtans allemaal volgens het boekje en van een goed merk.

2000 EUR voor een stel banden, ik zou me opgelicht voelen.

Standaard Winterbanden

Ik heb gepland een zuinige auto aangeschaft in plaats van één om mee te stoefen hoe duur de velgen en de banden wel zijn .
    Dit laat me toe op zelfs op pensioen onbekommerd rond te reizen.
    Nochtans allemaal volgens het boekje en van een goed merk.

2000 EUR voor een stel banden, ik zou me opgelicht voelen.
    Wat heeft een auto te maken met stoefen?
    Of gaat het nu om jaloezie misschien?

Iedereen koopt wat hij wil, iedereen bespaart waar hij wil en men maakt anderen hun rekening niet.

De ene geeft zijn geld aan een wagen, de andere aan reizen, de andere aan drank of steekt het in brand (roken).
    Wij reizen, roken en drinken niet ... een veel groter fortuin uitgespaard dan een set banden of velgen.

Een wat bredere band heeft ook te maken met het draagvermogen, de baanhouding en de verhouding tegenover de grootte van de wagen, de specificaties worden vooral opgelegd door de fabrikant met mogelijkheid tot wat afwijkingen naar keuze van de klant.

Een 30 jaar geleden was een 195 al een extreem brede band voor de gemiddelde wagen.
    Heden is 225 bij veel wagens al een basis, de meeste wagens zijn ook veel groter en/of krachtiger geworden.

Als men bij de merkgarage een set banden plus velgen koopt, dan is 2000€ inderdaad niet veel voor de meeste wagens, 4000€ of meer voor een set is eerder de prijs bij de A merken.
    Bij de B merken ligt dat uiteraard wat lager.

Ja een set 15” op stalen velg is goedkoper of enkel de banden ook, dat weet ik ook.

Verder gaat dit topic over het nut van winterbanden, niet over de breedte van anderen hun banden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

... 4000€ of meer voor een set is eerder de prijs bij de A merken.
    Bij de B merken ligt dat uiteraard wat lager.

...

Verder gaat dit topic over het nut van winterbanden, niet over de breedte van anderen hun banden.
    Bij de aangehaalde prijzen - en het onderstrepen van A merken - zou dit toch betwijfelen en is dit draadje duidelijk voor de elite, mijn excuses dat ik jullie gestoord heb .
    Laatst gewijzigd door palombian; 23 september 2019 om 17:26

Standaard Winterbanden

Bij de aangehaalde prijzen - en het onderstrepen van A merken - zou dit toch betwijfelen en is dit draadje duidelijk voor de elite, mijn excuses dat ik jullie gestoord heb .
    Jij wou er een budget aan plakken hé ... het gaat hem vooral over het nut en dat is bij alle wagens hetzelfde.
    Ik noemde specifiek A en B merken om geen merken te moeten noemen.

Stel de vraag eens bij uw garage wat een set originele lichtmetalen velgen plus banden kost.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Jij wou er een budget aan plakken hé ... het gaat hem vooral over het nut en dat is bij alle wagens hetzelfde.
    Ik noemde specifiek A en B merken om geen merken te moeten noemen.

Stel de vraag eens bij uw garage wat een set originele lichtmetalen velgen plus banden kost.
    Ik wou er zeker een budget aan plakken, in de eerste plaats als repliek op iemand die het voorstel van de garage vergeleek met 2 maanden pensioen.
    Er is niets mis met stalen velgen, temeer daar hierop kleinere en dunnere banden kunnen gemonteerd worden, die meer druk hebben op de weg en meer water kunnen evacueren.
    Bovendien zijn ze ook merkelijk goedkoper, waardoor meer mensen van de voordelen van winterbanden kunnen genieten.
    Het voorbeeld voor mijn wagen kan zeker ook uitgewerkt worden voor een A5, dat zal iets duurder zijn maar zeker geen 2000 of 4000 EUR.

Ik hoef het dus helemaal niet te nemen dat u mij hiervoor denigrerend behandelt.

Met uw poeha bewijst u de lezers van dit draadje m.i. weinig dienst.

Vergelijk de prijzen van de garage ook eens met die van een bandencentrale.
    Bij een bandencentrale geven ze doorgaans een "all-in prijs" (en ze verkopen daar ook velgen als je die nodig hebt), bij de meeste garages geven ze vooraf alleen de kostprijs van de onderdelen (de banden in dit geval), en komen de werkuren er nog bij, dat heb ik vroeger ooit toch meegemaakt bij het vervangen van een paar banden bij mijn Renault Express.
    Daarom laat ik geen banden meer wisselen in een merkgarage, want dat kwam uiteindelijk een stuk duurder uit (dat zag ik pas toen ik na de bandenwissel het factuur kreeg...).

Ik hoef het dus helemaal niet te nemen dat u mij hiervoor denigrerend behandelt.

Met uw poeha bewijst u de lezers van dit draadje m.i. weinig dienst.
    Dat doet u door bredere banden voor stoefers te noemen ... voor niets nodig.

Op een van onze wagens mag niets smaller dan 225 staan, op een andere is dat zelfs meer.
    De standaard velgenmaat is op de ene 17” en op de andere 19” ... zonder optie.
    Daar mag wettelijk gezien dus geen 15” 195 op en technisch kan het ook niet omdat de schijfremmen er dan niet in passen.

De goedkoopste set lichtmetalen velgen met banden komen in de merkgarage voor de ene wagen op 2200€ gemonteerd, voor de andere wagen zit dat rond de 4000€.
    Ja bij Auto 5 of online kan men goedkoper vinden ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dat doet u door bredere banden voor stoefers te noemen ... voor niets nodig.

Op een van onze wagens mag niets smaller dan 225 staan, op een andere is dat zelfs meer.
    De standaard velgenmaat is op de ene 17” en op de andere 19” ... zonder optie.
    Daar mag wettelijk gezien dus geen 15” 195 op en technisch kan het ook niet omdat de schijfremmen er dan niet in passen.

De goedkoopste set lichtmetalen velgen met banden komen in de merkgarage voor de ene wagen op 2200€ gemonteerd, voor de andere wagen zit dat rond de 4000€.
    Ja bij Auto 5 of online kan men goedkoper vinden ...
    Als u dat normale prijzen vindt hoeft u niet de schijn te wekken dat dit de enige mogelijkheid is, zeker niet voor wie op voorhand een beetje rekent, wat ik persoonlijk eerder een deugd vind.
    Uw toon ( ... Auto5 ... - redelijk duur m.i.) uit zoveel misprijzen voor wie dit niet kan of wil betalen dat u het zelf niet meer weet .

Standaard Winterbanden

Als u dat normale prijzen vindt hoeft u niet de schijn te wekken dat dit de enige mogelijkheid is, zeker niet voor wie op voorhand een beetje rekent, wat ik persoonlijk eerder een deugd vind.
    Dat zijn bij veel merken (merkgarages) gangbare prijzen voor een volledige set, daar hoeft men niets abnormaals voor te doen.
    Of men dat wil betalen is een andere kwestie.

De ene koopt voor het goedkoopst, de andere voor het meeste comfort of de beste afwerking, dat is iedereen zijn keuze en recht.
    Dat gaat meestal gepaard met de wagen ... wie zoekt naar een goedkope wagen, die zoekt vermoedelijk ook naar goedkope banden en velgen.
    Maar er rijden ook genoeg wagens rond van meer dan 50.000€, dan steekt men daar ook geen stalen velgen onder.
    Of niet logisch?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dat zijn bij veel merken (merkgarages) gangbare prijzen voor een volledige set, daar hoeft men niets abnormaals voor te doen.
    Of men dat wil betalen is een andere kwestie.

De ene koopt voor het goedkoopst, de andere voor het meeste comfort of de beste afwerking, dat is iedereen zijn keuze en recht.
    Dat gaat meestal gepaard met de wagen ... wie zoekt naar een goedkope wagen, die zoekt vermoedelijk ook naar goedkope banden en velgen.
    Maar er rijden ook genoeg wagens rond van meer dan 50.000€, dan steekt men daar ook geen stalen velgen onder.
    Of niet logisch?
    Om het even duidelijk te maken, ik ben niet arm.
    Ik leef eenvoudig, dat siert de mens, en dat geeft mij de gemoedsrust dat ik in geval van tegenslag de mogelijkheid heb om het probleem te verhelpen. Daarvoor dient geld.
    Hopelijk geldt dat ook voor u in verhouding met uw "train de vie".

U hebt ondertussen al 3 keer vermeld dat uw velgen en banden 4000 EUR kosten, als dat geen stoefen is weet ik het niet.

Laat ons even afstand nemen van dit gekibbel, er is hier iemand overleden.

Maar als u opnieuw begint komt u mij terug tegen .

Standaard Winterbanden

U hebt ondertussen al 3 keer vermeld dat uw velgen en banden 4000 EUR kosten, als dat geen stoefen is weet ik het niet.
    Fout, dat maakt u ervan ... ik heb niet eens een set wintervelgen.
    Ik heb nog nergens vermeld wat ik (of iemand anders) heeft.
    En zelfs al had ik velgen van 20.000€ ... wat maakt dat uit?
    Er zijn zelfs wagens waar één achterlicht 60.000€ kost (gezien in een reportage) ... dus ja, dat is die mens zijn keuze.
    Als ge de slimme wil uithangen ... doe het dan goed en trek de juiste besluiten.
    Er is maar één iemand hier op BD dat echt weet wat wij hebben, wij ook wat hij heeft ... geen van ons beiden vermeldt hier of ergens enige merken of prijzen omdat wij beiden zo zijn, wij kopen voor onszelf, niet voor een ander.
    Als je iemand stoeffen wil verwijten, dan ben je bij ons toch aan het verkeerd adres.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 23 september 2019 om 21:49
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

en wanneer komen de winterbanden er weer op?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
    en wanneer komen de winterbanden er weer op?
    Hier op 2 november.
    Vorig jaar afspraak al vastgelegd en bijna alles ervoor was al volzet.
    Maar dat is wel zowat de periode dat we zelf kiezen ... eind oktober of begin november.
    Maar voor anderen kan dat schelen, wie veel naar het buitenland in de bergen moet bijvoorbeeld.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Er zijn veel dingen die ik niet begrijp: :-) :-)
    Waaronder:
    -) Waarom rijden mensen die niet van flitspalen houden niet een beetje trager? Zodat flitspalen en andere snelheidscontroles overbodig worden. Dat geeft een enorme besparing door het niet plaatsen van die camera's.
    -) Waarom gaat iedereen mee in de hype van winterbanden?
    Als NIEMAND winterbanden zou kopen dan zouden de bandenmakers zich niet de luxe kunnen veroorloven om
    de gewone banden (we heten ze nu zelfs zomerbanden ???? ) zodanig te bouwen qua rubbersamenstelling en profiel
    dat ze onbruikbaar zijn in de winter.
    Vergelijk eens het profiel van een goede band van 20 jaar geleden met die van vandaag.
    De huidige "zomerbanden" zijn bijna racebanden.
    En de bandenindustrie kan de perfecte band bouwen voor zomer en winter.
    Maar kassa kassa hebben ze liever. En jullie doen mee. Kuddegedrag!

PS: Sorry voor de racers onder ons als ze zich niet meer zouden kunnen voorzien van een set banden: voor de winter, voor de zomer, voor de stad, om de kinderen naar school te brengen, om naar de Aldi boodschappen te doen, voor de trek naar het zuiden met de zomervakantie, of naar het noorden etc...
    Maar de bandenfabrikanten hebben jullie bij de neus.
    En hoe??? LOL
    Laatst gewijzigd door Skitch; 28 september 2019 om 03:22
    Eens je zuurdesem kent, wil je nooit meer zonder.
    (Once you go sourdough you never go back.)

Toen ik met de auto begon te rijden waren de bandenprofielen voor "gewone banden" inderdaad toch meer geschikt om er in de winter mee rond te blijven rijden.
    De standaardbanden van nu hebben een heel ander profiel waardoor die zeker in sneeuw geen enkel stukje profiel hebben dat een beetje tractie garandeert (een paar "ringen" rondom is het standaardprofiel van de meeste banden, en daarmee geraak je niet vooruit en kan je ook niet stoppen in sneeuw).

Maar toen bestonden er toch ook al winterbanden met een nog groffer profiel, en die hadden ook een andere samenstelling om wat meer grip te bieden op een koud wegdek.
    Het verschil tussen de gewone banden en de winterbanden van toen was inderdaad minder groot, met de huidige zomerbanden in het zeker op een besneeuwd wegdek bijna onmogelijk om vooruit te geraken (en dus ook onmogelijk om veilig te stoppen).
    Daarom zijn voor de weggebruikers die niet veel kilometers rijden de "all-weather" banden zeker geen verkeerde keuze (mijn volgende bandenset wordt er ook zo eentje, ik heb nu twee sets, maar die zullen gewoon te oud worden zonder dat ze versleten zijn).
    Tegen de huidige toegelaten maximumsnelheden kom je daar normaalgezien nooit mee in de problemen (snelheid aanpassen als het echt glad wordt natuurlijk), de openbare weg is geen race-circuit, al zijn er sommigen die er blijkbaar anders over denken.

Flitspalen, trajectcontrole, verkeersdrempels, wegversmallingen en andere soorten snelheidsremmers zijn er inderdaad alleen maar omdat er nog teveel automobilisten rondrijden die denken dat ze tegen een veel hogere snelheid ook nog veilig aan het rijden zijn in de huidige verkeersdrukte.
    De beperking van 70km/h is er ook alleen maar gekomen omdat er teveel waren die zich niet hielden aan de 90Km/h.
    Op plaatsen waar je nu onmogelijk uit de bocht kan geraken tegen de maximaal toegelaten snelheid gebeuren nog altijd ongevallen waarbij de auto in stukken uit elkaar vliegt, als je dan het commentaar hoort op het nieuws dan zeggen ze dat ze de snelheid op die plaats nog willen verlagen, maar volgens mij helpt dat niet veel, want de ongelukken die daar dan al gebeurd zijn, daar is overduidelijk dat er nog altijd zijn die denken dat de verkeerswetgeving voor hun niet van toepassing is...
    In Wijnegem is er zo'n baan waar ze beter een verkeersbord zouden maken "verboden voor Porsche", want daar gebeuren spijtig genoeg teveel extreme accidenten met zo'n sportieve wagens.

Standaard Winterbanden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Er zijn veel dingen die ik niet begrijp: :-) :-)
    .../...
    -) Waarom gaat iedereen mee in de hype van winterbanden?
    Als NIEMAND winterbanden zou kopen dan zouden de bandenmakers zich niet de luxe kunnen veroorloven om
    de gewone banden (we heten ze nu zelfs zomerbanden ???? ) zodanig te bouwen qua rubbersamenstelling en profiel
    dat ze onbruikbaar zijn in de winter.
    .../...
    PS: Sorry voor de racers onder ons als ze zich niet meer zouden kunnen voorzien van een set banden: voor de winter, voor de zomer, voor de stad, om de kinderen naar school te brengen, om naar de Aldi boodschappen te doen, voor de trek naar het zuiden met de zomervakantie, of naar het noorden etc...
    Maar de bandenfabrikanten hebben jullie bij de neus.
    En hoe??? LOL
    Ten eerste heeft niet iedereen de keuze, er zijn ook wettelijke verplichtingen als men naar bepaalde landen rijdt.
    Ten tweede hebben winterbanden niets, maar dan ook helemaal niets te maken met racen.
    Integendeel zelfs, want ze helpen het beste bij normaal rijgedrag en hebben meer nut om te kunnen remmen en draaien dan te kunnen vertrekken want niet kunnen vertrekken is niet echt onveilig maar hoogstens vervelend.
    Ten derde, als winterbanden iemand niet interesseert dan is dat zijn recht maar wie ze wel koopt zal er toch wel een nut in zien zeker?

Met dezelfde redenering zou men dan ook nooit een afzonderlijke telelens, een breedhoeklens, een macrolens of zo moeten kopen ... dan zouden fabrikanten gedwongen zijn om één deftige te maken die alles kan.
    En daar kan men meer mee besparen dan met banden.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 28 september 2019 om 10:29
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

T...
    Met dezelfde redenering zou men dan ook nooit een afzonderlijke telelens, een breedhoeklens, een macrolens of zo moeten kopen ... dan zouden fabrikanten gedwongen zijn om één deftige te maken die alles kan.
    En daar kan men meer mee besparen dan met banden.
    Een nogal zwakke opmerking op een fotografieforum, meneer "altijd het laatste woord" .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Toen ik met de auto begon te rijden waren de bandenprofielen voor "gewone banden" inderdaad toch meer geschikt om er in de winter mee rond te blijven rijden.
    De standaardbanden van nu hebben een heel ander profiel waardoor die zeker in sneeuw geen enkel stukje profiel hebben dat een beetje tractie garandeert (een paar "ringen" rondom is het standaardprofiel van de meeste banden, en daarmee geraak je niet vooruit en kan je ook niet stoppen in sneeuw).

Maar toen bestonden er toch ook al winterbanden met een nog groffer profiel, en die hadden ook een andere samenstelling om wat meer grip te bieden op een koud wegdek.
    Het verschil tussen de gewone banden en de winterbanden van toen was inderdaad minder groot, met de huidige zomerbanden in het zeker op een besneeuwd wegdek bijna onmogelijk om vooruit te geraken (en dus ook onmogelijk om veilig te stoppen).
    Daarom zijn voor de weggebruikers die niet veel kilometers rijden de "all-weather" banden zeker geen verkeerde keuze (mijn volgende bandenset wordt er ook zo eentje, ik heb nu twee sets, maar die zullen gewoon te oud worden zonder dat ze versleten zijn).
    Tegen de huidige toegelaten maximumsnelheden kom je daar normaalgezien nooit mee in de problemen (snelheid aanpassen als het echt glad wordt natuurlijk), de openbare weg is geen race-circuit, al zijn er sommigen die er blijkbaar anders over denken.

Flitspalen, trajectcontrole, verkeersdrempels, wegversmallingen en andere soorten snelheidsremmers zijn er inderdaad alleen maar omdat er nog teveel automobilisten rondrijden die denken dat ze tegen een veel hogere snelheid ook nog veilig aan het rijden zijn in de huidige verkeersdrukte.
    De beperking van 70km/h is er ook alleen maar gekomen omdat er teveel waren die zich niet hielden aan de 90Km/h.
    Op plaatsen waar je nu onmogelijk uit de bocht kan geraken tegen de maximaal toegelaten snelheid gebeuren nog altijd ongevallen waarbij de auto in stukken uit elkaar vliegt, als je dan het commentaar hoort op het nieuws dan zeggen ze dat ze de snelheid op die plaats nog willen verlagen, maar volgens mij helpt dat niet veel, want de ongelukken die daar dan al gebeurd zijn, daar is overduidelijk dat er nog altijd zijn die denken dat de verkeerswetgeving voor hun niet van toepassing is...
    In Wijnegem is er zo'n baan waar ze beter een verkeersbord zouden maken "verboden voor Porsche", want daar gebeuren spijtig genoeg teveel extreme accidenten met zo'n sportieve wagens.
    hiermee is alles duidelijk gezegd over winterbanden, en ik ben volledig mee eens. Veiligheid eerst en niet alleen voor u maar ook voor de andere onschuldigen die vaak mee betrokken raken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Ik kan dit ook grotendeels onderschrijven.

Omdat in dit draadje de toon nogal eens gezet wordt door wie met een "dikke bak" rijdt is het niet te verwonderen dat er associaties gemaakt worden met (te) snel rijden.

Het zou inderdaad beter zijn dat alle banden het hele jaar door kunnen gebruikt worden, maar ik vrees dat de autoindustrie dicteert wat wij moeten kopen, en met hun huidige zomerbanden kan je wel 200 km/h rijden, wat in de praktijk nergens nog mag, maar valt niet te rijden op sneeuw of ijs. Vandaar dat het in sommige landen verplicht is geworden dat de banden aangepast moeten zijn aan de weersomstandigheden.

Na mijn berekening dat winterbanden niet persé meer moeten kosten werd mij zonder omwegen duidelijk gemaakt dat dit zeker niet het geval was voor de wagens waarmee bepaalde heren hier rondrijden.
    Zolang die patserige ondertoon hier rondhangt zullen er ook terechte reacties op blijven komen.

Een nogal zwakke opmerking op een fotografieforum, meneer "altijd het laatste woord" .
    Dat laatste moet gij juist zeggen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Omdat in dit draadje de toon nogal eens gezet wordt door wie met een "dikke bak" rijdt is het niet te verwonderen dat er associaties gemaakt worden met (te) snel rijden.
    Wat heeft een dikke bak met rijgedrag of winterbanden te maken?
    Er zijn kleine rammelkarren die sneller (kunnen) rijden dan dikke luxewagens (of omgekeerd) en 120km/u kunnen ze allemaal, ook in een zone 30.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Het is met wagens zoals met fototoestellen. Prachtige foto’s worden niet per sé gemaakt met peperdure toestellen: het is nog altijd de persoon die op het knopje duwt die een mooie foto maakt.
    Met wagens hetzelfde.
    En het is ook fout ( imho. ) om mensen met een bepaalde wagen een stempel te geven. Ik ken BMW rijders die zeer beheerst en perfect volgens het verkeersreglement rijden.
    En toch hebben mensen die met een BMW rijden of met een auto waar vier nullen op staan de naam van snelheidsduivels te zijn. Vaak volkomen onterecht.
    Wél is het zo dat die vaak moeiteloos sneller kunnen rijden, dus als je zo eentje in je achteruitkijkspiegel ziet naderen, is de kans groot dat het zo’n bolide is.
    Dus dat geeft misschien wel een verkeerd beeld.
    Een Fiat 500 zie je niet zo gauw tegen 200 km per uur in het linkervak rijden.
    Gewoon een voorbeeldje hé. Ik vind de cinquecento nog steeds een heel sympathieke auto.
    En verder, het is nog al gezegd: ieder koopt wat hij of zij wil. Soms gaat dat over wat de mensen mooi vinden, soms moet het gewoon praktisch zijn, soms kijkt men vooral naar het comfort.
    En goed dat er zoveel keuze is: voor elk wat wils
    Amen.
    "I come to bury Caesar, not to praise him.
    The evil that men do lives after them;
    The good is oft interred with their bones”

Wat heeft een dikke bak met rijgedrag of winterbanden te maken?
    Er zijn kleine rammelkarren die sneller (kunnen) rijden dan dikke luxewagens (of omgekeerd) en 120km/u kunnen ze allemaal, ook in een zone 30.
    120 per uur in een zone 30 lijkt me ook gevaarlijker dan 150 per uur op een niet al te drukke autosnelweg.
    Alhoewel, waar ga je in België nog zo’n autosnelweg vinden ?
    "I come to bury Caesar, not to praise him.
    The evil that men do lives after them;
    The good is oft interred with their bones”

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    120 per uur in een zone 30 lijkt me ook gevaarlijker dan 150 per uur op een niet al te drukke autosnelweg.
    Toch zijn er gekken die dat doen.
    En het hoeft geen luxe wagen te zijn, al kunnen we niet ontkennen dat het soms met een dikke bak gebeurt.

https://www.hln.be/bizar/dronken-poo...trum~a45870b7/
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten