Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Voilà, winterwielen en dito banden er weer af. De lente hangt in de lucht en dan wordt het tijd voor andere schoenen. Nu maar hopen dat het maandag niet weer gaat sneeuwen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Voilà, winterwielen en dito banden er weer af. De lente hangt in de lucht en dan wordt het tijd voor andere schoenen. Nu maar hopen dat het maandag niet weer gaat sneeuwen.
      ai, te overijverig geweest vrees ik...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Tsjah : als ik durf een korte post doen, om te verwijzen naar een kettingbotsing in Duitsland, dan krijg ik een reactie dat ik niet nuanceer en voor de rest mijn bakkes moet houden... Dat laatste doe ik dus niet .
        Mijn mening staat hierboven, en die is dus wel gefundeerd. Ook op winterbanden zouden dinsdag evengoed files gestaan hebben. Iemand die niet weet hou hij/zij met een auto moet rijden die zal altijd in de problemen komen. Een goede gerichte rijopleiding is nog altijd het belangrijkste. En mensen die er in het verkeer hun verstand bijhouden eigenlijk nog iets meer...

        Op nat wegdek zijn goeie zomerbanden in principe even goed. Je moet al heel snel rijden (of er moet super veel regen vallen) vooraleer de groeven van die banden hun werk niet meer kunnen doen. Maar uiteraard moet je dan met niet versleten banden rijden, en die 1.6 mm. die wettelijk toegelaten is best straal negeren, en min. de aanbevolen profieldiepte van de fabrikanten hanteren (wat 2.5 mm. is). Je zal altijd mensen hebben die dan opperen dat die fabrikanten voor hun eigen winkel staan, maar in dit geval hebben ze 100% gelijk...
        Er is trouwens geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om geen degelijke banden te kopen. Want op die 6-7 jaar kan ik die wel verslijten .
        Pol, je snapt het echt niet : er zijn mensen die met een permanent bandenprofiel rijden, ze hebben ook speciale voorruiten en superieure ruitenwissers. Dit, in combinatie met een superieur zicht en dito reactievermogen zorgt er voor dat er geen accidenten meer zijn.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Pol, je snapt het echt niet : er zijn mensen die met een permanent bandenprofiel rijden, ze hebben ook speciale voorruiten en superieure ruitenwissers. Dit, in combinatie met een superieur zicht en dito reactievermogen zorgt er voor dat er geen accidenten meer zijn.
          Allé : als je me kan meedelen waar die dingen te verkrijgen zijn... 't zou prachtig zijn : eindelijk geen accidenten meer !
          Ik vrees er helaas een beetje voor... (zucht...).
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            ai, te overijverig geweest vrees ik...
            Dat zou kunnen, maar ik heb naast fotografie nog een andere liefde, en dit is die voor auto's en het onderhoud ervan. Mocht ik je vertellen dat ik met plezier wekelijks mijn eigen wagen en die van mijn vrouw grondig schoonmaak, dan ga je dat misschien niet geloven. Maar dat is ook zo. En vier wielen verwisselen, daar draai ik ook mijn hand niet voor om, vandaar dat ik nogal eens overijverig ben...
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Dat zou kunnen, maar ik heb naast fotografie nog een andere liefde, en dit is die voor auto's en het onderhoud ervan. Mocht ik je vertellen dat ik met plezier wekelijks mijn eigen wagen en die van mijn vrouw grondig schoonmaak, dan ga je dat misschien niet geloven. Maar dat is ook zo. En vier wielen verwisselen, daar draai ik ook mijn hand niet voor om, vandaar dat ik nogal eens overijverig ben...
              Awel Pol, ik geloof je echt wel, voor zover ik je ken en ook weet hoe je met fotomateriaal omgaat, kan ik er best inkomen dat perfect onderhoud van je wagen, een echte hobby van jou is..
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                En zeggen dat ik vroeger 2.000.000 km gereden :
                Dus het grootste deel van uw leven doorgebracht in auto?

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Dus het grootste deel van uw leven doorgebracht in auto?
                  Snel gereden kan ook

                  Ik heb er op 33 jaar meer dan 1.300.000 km opzitten, de laatste jaren maar een 12.000 per jaar met mijn eigen wagen, madame heeft firmawagen. Toch nog overall dik 35.000 per jaar, ik heb 2 jaar na mekaar zo'n 120-150.000km per jaar gedaan, midden jaren '80. Toen leefde ik bijna in de wagen. Nog even aan toevoegen dat 3/4 van die km in België gereden zijn. Ik kende toen quasi elke wegomlegging... Als je me toen had gevraagd hoe je van bv Huy naar Lo-Reninge moest rijden (zonder snelwegen te gebruiken), dan kon ik je dat exact vertellen, inclusief de goedkopere tankstations, goede bakkers en slagers die broodjes maakten... En ik werkte dan ook nog (rijden was niet mijn broodwinning, maar ik moest naar klanten...)
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Dus het grootste deel van uw leven doorgebracht in auto?
                    Het grootste is veel gezegd hé. Maar dat was een leukere tijd dan het grootste deel van je leven achter een PC te zitten.
                    Maar gelukkig waren de kosten betaald door de werkgever.
                    En het leukste: op het einde van de maand hield ik er nog aan over.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Dat zou kunnen, maar ik heb naast fotografie nog een andere liefde, en dit is die voor auto's en het onderhoud ervan. Mocht ik je vertellen dat ik met plezier wekelijks mijn eigen wagen en die van mijn vrouw grondig schoonmaak, dan ga je dat misschien niet geloven. Maar dat is ook zo. En vier wielen verwisselen, daar draai ik ook mijn hand niet voor om, vandaar dat ik nogal eens overijverig ben...
                      Ik geloof jou hoor want mijn wagen zal en moet netjes zijn, zowel de binnen als de buitenkant.
                      Ik poets ook regelmatig mijn wagen, wekelijks dus, en heb een heel arsenaal aan bufty stuff in mijn kelder staan.

                      Dat geloven jullie misschien niet maar het is wél zo.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        ik heb naast fotografie nog een andere liefde, en dit is die voor auto's en het onderhoud ervan. Mocht ik je vertellen dat ik met plezier wekelijks mijn eigen wagen en die van mijn vrouw grondig schoonmaak, dan ga je dat misschien niet geloven. Maar dat is ook zo. En vier wielen verwisselen, daar draai ik ook mijn hand niet voor om, vandaar dat ik nogal eens overijverig ben...
                        Ik kan dat best geloven. Mijn buurman spoort ook niet goed en kuist zijn zilverkleurige Porshe Carrera 4S elke morgen. De afgelopen maand was het nog woestijnzand en nu is het weer stuifmeel van de mimosas.

                        Mijn anthracietzwarte auto heeft nog maar 2 wasbeurten gehad. Begin februari om het Franse strooizout te verwijderen uit de spatborden en van het chassis. Begin maart om het rosse woestijnzand eraf te blazen. Allemaal met de hogedrukreiniger (daar zal Enero wel kippevel van krijgen) en in 5 minuten gepiept.
                        Last edited by notex; 18 maart 2013, 02:51.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Ik kan dat best geloven. Mijn buurman spoort ook niet goed en kuist zijn zilverkleurige Porshe Carrera 4S elke morgen. De afgelopen maand was het nog woestijnzand en nu is het weer stuifmeel van de mimosas.

                          Mijn anthracietzwarte auto heeft nog maar 2 wasbeurten gehad. Begin februari om het Franse strooizout te verwijderen uit de spatborden en van het chassis. Begin maart om het rosse woestijnzand eraf te blazen. Allemaal met de hogedrukreiniger (daar zal Enero wel kippevel van krijgen) en in 5 minuten gepiept.
                          Neenee, geen kippevel van een hogedrukreiniger, maar je moet die wel goed weten te gebruiken. Mijn Kränzle is een onmisbaar instrument in de kunst van de detail want hij doet naast het reinigen ook dienst om bij ergere bevuiling met de foamlance een mooi schuimlaagje te bekomen en zo het vuil los te weken.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            wat een prachtig filmpje.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              wat een prachtig filmpje.
                              grt,bouk.
                              Inderdaad 6'30" spanning 'made in Holland'.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Inderdaad 6'30" spanning 'made in Holland'.
                                toch zit je steeds te wachten, of er nog wat gaat gebeuren.
                                dat heeft wel wat.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X