Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
    Conclusie is dat de bestuurder het gevaarlijkste element in de keten is.
    Dat is eigenlijk een correcte conclusie die dit hele topic samenvat, en winterbanden zijn gewoon een extra hulpmiddel . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Winterbanden zouden verplicht moeten zijn, net als in Duitsland en sommige andere landen. Als je hoort op het nieuws dat een 16 jarig meisje is omver gereden en zwaargewond door een slippende wagen door sneeuw/ijzel, dan leg ik de verantwoordelijkheid bij de regering.
      Ik leg de verantwoordelijkheid bij de sneeuw/ijzel en bij de chauffeur die zijn voertuig niet bestuurd volgens de omstandigheden. Winterbanden zijn een hulpmiddel, net als ABS, ASR, ESP, en de rest van die huidige rijhulpmiddelen die er moeten voor zorgen dat de gevaarlijkste factor in het verkeer : namelijk de bestuurder, zoveel mogelijk "omzeild" wordt. Jammer genoeg zijn er de wetten van de fysica, die sommigen ook willen omzeilen, maar waar ze dus niet in slagen. Daar was dat ongeval met die Porsche Cayenne en Mercedes C AMG een tijdje geleden ook een prachtig voorbeeld van...
      Ik heb nog nooit met winterbanden gereden, en heb nog nooit een ongeval gehad tijdens de winter (ik rij sinds 1989). Wel al tijdens de zomer op zomerbanden. Dus ik denk dat we beter zomerbanden tijdens de zomer zouden verbieden, want mijn statistiek leert dus dat daar wel problemen mee ontstaan....
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Ik heb nooit winterbanden gestoken gehad bij mijn vorige Vito (voorwielaandrijving).
        Nu heb ik er één met achterwielaandrijving en vrijdag zette die zijn gat al telkens scheef bij het zacht loslaten van de koppeling En dit op een mooie, rechte baan. Zonder lading in de laadruimte wel.
        Deze week ga ik toch ook maar een set winterbanden laten steken. Is anders bijna niet mee te rijden. Stomme achterwielaandrijving ook...

        Grtz,
        Kurt

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Je zegt het ook hé. Geen lading, dus het minste gas, en je wielen slippen.

          Misschien ook nog een zakse zand op de achteras, en hat gaat nog beter.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Ben ik hier dan echt de enige die het plezant vindt om in de sneeuw te rijden met zomerbanden ???????

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Ben ik hier dan echt de enige die het plezant vindt om in de sneeuw te rijden met zomerbanden ???????
              Nope, ik vind dat ook plezant van kleine baantjes enzo te gaan doen. Maar met rond de 50.000km per jaar koop ik mij toch winterbanden. Als je moet km's doen op gladde baan en redelijk steile hellingen moet nemen (en dat meestal nog voor ze beginnen met strooien) dan is de lol er anders soms wel heel rap af.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Je zegt het ook hé. Geen lading, dus het minste gas, en je wielen slippen.

                Misschien ook nog een zakse zand op de achteras, en hat gaat nog beter.
                Was idd van plan om er een pallet in te zetten met een paar zakjes zand op om meer druk op de achteras te krijgen. Maar ga toch ook voor de winterbanden gaan vanaf nu

                Bij een Ford Transit kan je kiezen welke aandrijving je wil. Bij Mercedes standaard achterwielaandrijving tegenwoordig dacht ik. Terwijl een Vito toch niet alleen door werklui en bedrijven gekocht wordt die steeds een hoop gewicht vervoeren.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Het kan perfect plezant zijn , hopelijk moet je niet remmen voor een voorligger met winterbanden want die staat wel enkele meters sneller stil.Als je afstand houd geen probleem.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Ben ik hier dan echt de enige die het plezant vindt om in de sneeuw te rijden met zomerbanden ???????
                    Met plezier zeker doe ik dat maar met winterbanden en 4X4

                    grts
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                      Met plezier zeker doe ik dat maar met winterbanden en 4X4

                      grts
                      Dat hebben we hier in België echt wel broodnodig.
                      Of wel ?

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        bolt toch goe zo, zou niks anders meer willen

                        grts
                        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                        www.korandoke.be

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Hier kan ik ook niet volgen.
                          in de zin van dat ik niet langer deelneem aan deze nutteloze en overbodige discussie en niet langer argumenteer dat winterbanden zoveel positieve voordelen hebben t.o.v. winterbanden.
                          De die-hards (keikoppen) zijn er toch steevast van overtuigd dat je evengoed met een zomerband over de sneeuw rijdt (weliswaar aan 10km/u) dan met een winterband
                          dus wat zou je daaraan nog tijd of moeite besteden. Ik heb wel betere dingen te doen hoor... ;
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Dat hebde gij ne keer goe gezegd zie Kirsten..
                            En hou U maar ver genoeg weg van die keikoppen, of ge slipt er nog tegen met uw winterbanden. Ah ja, hun fout dan toch hé, die reden te traag hé om toch maar niet te slippen, die keikoppen met hun zomerbanden....
                            Last edited by perman; 10 december 2012, 19:52.
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                              Dat hebde gij ne keer goe gezegd zie Kirsten..
                              En hou U maar ver genoeg weg van die keikoppen, of ge slipt er nog tegen met uw winterbanden. Ah ja, hun fout dan toch hé, die reden te traag hé om toch maar niet te slippen, die keikoppen met hun zomerbanden....
                              mja, met jou op kop als aanvoerder zeker?

                              ik vind het té gek voor woorden wanneer mensen, die nog nooit één meter met of op winterbanden hebben gereden, tekeer gaan als een duivel in een wijwatervat over de onzin van winterbanden.
                              Last edited by kirsten_dl; 10 december 2012, 21:57. Reden: n.v.t.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                mja, met jou op kop als aanvoerder zeker?

                                ik vind het té gek voor woorden wanneer mensen, die nog nooit één meter met of op winterbanden hebben gereden, tekeer gaan als een duivel in een wijwatervat over de onzin van winterbanden.
                                Je hebt volkomen gelijk.

                                Comment

                                Working...
                                X