Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Hoe gek mensen rijden hangt niet af van de wagen maar van de bestuurder.
    Vreemd dat de oplossing voor dat hoger aantal ongevallen met bedrijfswagens neerkomt op : "meer telewerken"... (link).
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Vreemd dat de oplossing voor dat hoger aantal ongevallen met bedrijfswagens neerkomt op : "meer telewerken"... (link).
      Zou dat kunnen te maken hebben dat bedrijfswagens meer kilometers rijden?
      en dus procentueel meer kans maken op ongelukken?

      Mijn vader rijdt met zijn bedrijfswagen op 4jaar een 200.000tal km (tkan zelfs nog meer zijn)
      ik rijd dat op 10 jaar... zou mijn vader meer kans maken op ongelukken?

      zo'n vergelijkingen... zijn lastig te generaliseren... maar je mening over de bedrijfswagen met al dan niet winterbanden zijn duidelijk...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Ik heb zelf een bedrijfswagen, al een jaar of vijftien. Het heeft voor en nadelen. Maar als ik een nieuwe job zou krijgen wil ik terug een wagen.
        Ik hoef niet wakker te liggen dat ik morgen autopech zou hebben, of zoals overmorgen nieuwe winterbanden laat leggen. Donderdag ga ik even naar Frankrijk over en weer een vriendin ophalen, en die voer ik zondag wel even terug.
        En in december ga ik nog wel even een paar dagen naar de kerstmarkt in Keulen.
        Juist zorgen dat ik in België voltank.

        Maar moest ik zelf de wagen moeten bekostigen, al betaald de werkgever me dan meer loon, dan zou ik wel iets minder kilometers doen.
        Kies je voor meer loon, dan zal je later wel een hoger pensioen hebben. Maar wanneer heb je het meeste geld van doen, als je jong bent, en een woning koopt of bouwt, schoolgaande kinderen hebt, of wanneer je rustig op je oude dag van je eigen woning wilt genieten...
        Verder mag je dan met je eigen wagen niet veel problemen hebben. Oké ik hoor jullie al denken een omnium zorgt dat je goed verzekert bent. Maar heb je teveel schade gevallen, jawel zelfs in je recht, vind je geen verzekeraar die je wilt verzekeren. Mijn broer is het tegengekomen. Slecht één ongeval in fout, de rest was hij in zijn, recht, soms ook vlucht misdrijf. Toen hij zijn nieuwe wagen kocht, wouden ze hem niet omnium verzekeren.

        En over de nieuwe wetgeving moet ik ook lachen, mijn wagen is zelfs goedkoper geworden per maand sinds Di Rupo zijn aanpassingen doorvoerde, ik dacht zo'n 30€.

        En inderdaad bedrijfswagens doen vaak meer kilometers, ik heb in tien jaar tijd meer dan 600000km gereden, dat zijn cijfers die je niet snel met een privé wagen doet.
        Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
          Oké ik hoor jullie al denken een omnium zorgt dat je goed verzekert bent. Maar heb je teveel schade gevallen, jawel zelfs in je recht, vind je geen verzekeraar die je wilt verzekeren.
          Doe hetzelfde met een bedrijfswagen en buiten geen verzekering heb je al snel ook geen werk meer.
          Als je wat te veel ongevallen hebt, dan staan de meeste werkgevers niet meer te springen om je nog een wagen te geven en vaak lossen ze dit op door ontslag.
          Of denk je dat ze hun bedrijfsnaam graag linken aan gekken op de baan?
          Misschien plakt de bedrijfsnaam niet bij iedereen op de wagen maar op je aangifte moet je het wel invullen en roddels gaan snel.

          Je geeft zelf wel een heel negatieve indruk over bedrijfswagens.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Doe hetzelfde met een bedrijfswagen en buiten geen verzekering heb je al snel ook geen werk meer.
            Als je wat te veel ongevallen hebt, dan staan de meeste werkgevers niet meer te springen om je nog een wagen te geven en vaak lossen ze dit op door ontslag.
            Of denk je dat ze hun bedrijfsnaam graag linken aan gekken op de baan?
            Misschien plakt de bedrijfsnaam niet bij iedereen op de wagen maar op je aangifte moet je het wel invullen en roddels gaan snel.

            Je geeft zelf wel een heel negatieve indruk over bedrijfswagens.
            Eugh waar lees jij dat ik een negatieve indruk geef over bedrijfswagens ?
            En natuurlijk zal een werkgever een wegpiraat niet willen linken aan zijn firma.
            Zoals ik al zei ik heb drie ongevallen op meer dan 15 jaar tijd. Waarin ik bijna jaarlijks 60000 km doe. Allemaal in mijn recht. Zij gaan mij niet straffen omdat een idioot 's nachts zonder licht door het rood reed. Of een iemand die rechts staat voor gesorteerd om af te slaan toch recht door rijd of iemand die rechts inhaalt aan de lichten en zich misrekend. Ik kan u zelfs meegeven dat deze drie brokkenpiloten allemaal niet met een bedrijfswagen reden, met een uitzondering waar het dienstvoertuig van de politie was.
            Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
              Eugh waar lees jij dat ik een negatieve indruk geef over bedrijfswagens ?
              En natuurlijk zal een werkgever een wegpiraat niet willen linken aan zijn firma.
              Zoals ik al zei ik heb drie ongevallen op meer dan 15 jaar tijd. Waarin ik bijna jaarlijks 60000 km doe. Allemaal in mijn recht. Zij gaan mij niet straffen omdat een idioot 's nachts zonder licht door het rood reed. Of een iemand die rechts staat voor gesorteerd om af te slaan toch recht door rijd of iemand die rechts inhaalt aan de lichten en zich misrekend. Ik kan u zelfs meegeven dat deze drie brokkenpiloten allemaal niet met een bedrijfswagen reden, met een uitzondering waar het dienstvoertuig van de politie was.
              Niet dat het regel is, maar als je wat veel ongelukken krijgt zonder in fout te zijn, verhoogt dat de kans dat jouw verzekeringsmij je niet meer wil verzekeren. Rechtsbijstand is ook voor een verzekering niet gratis en betalen ze liever niet, net zo min als door jou veroorzaakte schade.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Binnenkort geen voor of tegenstanders meer enkel nog gebruikers.Dat is dan weer een onderwerp dat niet meer aan bod komt .

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Goed initiatief.
                  Vorige zaterdag ook mijn winterset gemonteerd.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Goed initiatief.
                    Gisteren op tv een test gezien Pol, op een ijspiste met een snelheid van 25 KM/h
                    op zomerbanden hadden ze een remafstand van 23 meter nodig om tot stilstand te komen,
                    met winterbanden slechts 9 meter.

                    Grootste probleem voor ons winterbanden gebruikers is dat ze in je gat rijden, dus met
                    winterbanden blijft ook mijn trekhaak op de auto.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Ik denk dat dit voorstel niet ingegeven is door de bezorgdheid om de verkeersveiligheid maar eerder door een simpele rekensom: (Aantal auto's * 4 * prijsband) = mooie BTW inkomsten. Herinner je de reflecterende nummerplaten die een paar jaar later dan door een Europees model vervangen werden. Men had die stap kunnen overslaan maar de opbrengsten zullen voor die enkele miljoenen nummerplaten ook niet gering geweest zijn.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • Ik kan het me niet meer voorstellen tijdens de winter zonder winterbanden te rijden....mag er niet aan denken...bij sneeuw echt onmisbaar zeker als je met 19 duims rijdt zoals ik....
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Grootste probleem voor ons winterbanden gebruikers is dat ze in je gat rijden, dus met
                          winterbanden blijft ook mijn trekhaak op de auto.
                          Effectief, vorige winter meegemaakt. Ik kon tijdig remmen op besneeuwd wegdek, met winterbanden. Achterligger heeft echter 2 auto's geramd, inclusief de mijne, en wel op zomerbanden. Gelukkig enkel blikschade... Daarom alleen al zouden winterbanden verplicht moeten worden!
                          BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Wanneer is het de beste tijd om winterbanden te kopen qua prijs?
                            Ik dacht nu, vermits er veel vraag naar is imo.
                            Er zal meer keuze/voorraad liggen of promotie's zijn.
                            Voor mijn nieuwe wagen heb ik ze deze winter niet meer nodig, maar ik had ze toch al graag gereed liggen.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Wanneer is het de beste tijd om winterbanden te kopen qua prijs?
                              Ik dacht nu, vermits er veel vraag naar is imo.
                              Er zal meer keuze/voorraad liggen of promotie's zijn.
                              Voor mijn nieuwe wagen heb ik ze deze winter niet meer nodig, maar ik had ze toch al graag gereed liggen.
                              Bij sommige automerken zijn er vanaf september-oktober speciale winterpromoties. Ik heb al gemerkt dat de prijzen met de bandencentrales weinig of niks meer in prijs verschillen.
                              Bij BMW bvb. zijn de banden dan ook speciaal voor het bepaalde type van wagen aangepast. De banden hebben een bepaald kenteken (sterretje) dat ze speciaal voor dit merk gemaakt zijn.
                              Ik heb de indruk dat men dat meer en meer vanuit de merken zelf begint te organiseren.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X