Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Waze

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Zeker dat je GSM wel mee wil hier?
    Bij mij blijft het perfect werken, maar ik rij dus wel met het scherm open.
    Yep. Probleem is niet de GSM.

    Waze support weet trouwens van deze problemen, maar wil er voorlopig niets aan doen.
    Had hen in het verleden ook al dit auto abort issue doorgegeven, maar het antwoord was "as designed" ;-)

    Snap nog altijd niet waarom een app die (o.a.) bedoelt is om de files te vermijden, auto abort als je even te lang stil staat.
    Maar aan de andere kant niet automatisch afsluit wanneer je je bestemming bereikt hebt.Compleet onlogisch als je het mij vraagt.

    Reden dat mijn scherm niet continue aan staat:
    - voor woon-werk verkeer moet ik enkel maar een instructie krijgen aan enkele splitsingen die ik links of rechts moet namen afhankelijk van het verkeer
    - ik kan mijn GSM nergens "proper" monteren in mijn wagen, dus die ligt op de passagiersstoel
    - buiten dat de batterij sneller leeg is, heeft het dus geen toegevoegde waarde (buiten voorgenoemde bugs of features te verhelpen)
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #62
      Re: Waze



      Ik gebruik dit om mijn GSM op het dashboard vast te houden.
      Metalen plaatje zit achterin mijn GSM hoes, en dan plakt de GSM gewoon op dit houdertje dat diskreet is.
      Alles kan met één hand. Ik verbind meestal de laadkabel, omdat ik nergens anders mijn GSM aansluit om op te laden.

      Comment


      • #63
        Re: Waze

        Zulke dingen ook al bekeken, maar ik kan niets aan de ventilatie openingen vast maken.
        Die hebben namelijk nogal een speciale vorm.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #64
          Re: Waze

          welke auto?

          Comment


          • #65
            Re: Waze

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            welke auto?
            Audi TT mk3.

            Hier zie je de air vents: https://goo.gl/images/amUk9Z

            Buiten het probleem dat er geen rechts stuk aan die vents is, is er het bijkomende probleem dat de bediening in de vent is ingebouwd.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #66
              Re: Waze

              Clearmounts: Custom Designed Audi Phone Holder - Over 25,000 Clearmounts sold worldwide!


              Moet hier ook nog wel te vinden zijn.

              Comment


              • #67
                Re: Waze

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                https://www.audiphoneholder.com/#aud...3-8s-2015-2019

                Moet hier ook nog wel te vinden zijn.
                Yep, heb ik al eens gevonden. Is de enige oplossing voor de TT denk ik. Merci voor het meezoeken ;-)

                Maar zoals gezegd, het heeft geen meerwaarde voor mij dat het scherm met Waze heel de tijd open staat.
                Ik moet slechts op een 4-tal splitsingen weten of ik beter links of rechts rij.

                Ook doe ik enkel woon-werk verkeer met de TT.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #68
                  Re: Waze

                  Al enkele jaren dit : https://www.sygic.com/gps-navigation#content

                  Kost weinig of niks. Gebruik dit vooral in het buitenland. Met off line maps, geen dataverbruik, geen roaming toestanden. En voor hier, mijn ingebouwd navigatiesysteem in de wagen. Werkt perfect voor mij.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #69
                    Re: Waze

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Al enkele jaren dit : https://www.sygic.com/gps-navigation#content

                    Kost weinig of niks. Gebruik dit vooral in het buitenland. Met off line maps, geen dataverbruik, geen roaming toestanden. En voor hier, mijn ingebouwd navigatiesysteem in de wagen. Werkt perfect voor mij.
                    Heb Sygic ook. Een paar jaar geleden aangekocht op een black friday met levenslange kaart updates voor gans de wereld ;-)
                    Dacht dat het een 20 euro gekost heeft.

                    Heb er ooit een rondreis in Zuid Afrika met gedaan, en dat werkte perfect.
                    Maakt gebruik van de TomTom kaarten.

                    Maar als je traffic updates wil hebben, kost ook dit data natuurlijk.

                    Vaste GPS in de auto is hopeloos verouderd als je apps als Waze gewoon bent.
                    Je kan bvb enkel met adressen werken, en dus niet bvb de naam van een winkel.
                    Ook is de verkeersinfo die in België naar de on board GPS wordt gestuurd bijzonder pover en dikwijls zelfs foutief.
                    Last edited by SteefD; 7 juni 2018, 06:25. Reden: toevoeging
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #70
                      Re: Waze

                      Ik zorg er gewoon voor dat ik in het buitenland ook data heb. Kan perfect met een lokaal sim kaartje, en voor mij gaat er echt niks boven Waze of Google maps.
                      Google maps kan je ook offline gebruiken als je vooraf de kaarten downloadt.
                      Voordeel van Google is dat het ook werkt voor voetgangers in een stad bv.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Waze

                        Ik gebruik op een vrij goedkope smartphone Waze en Magic Earth een beetje door mekaar. Het valt me wel op dat Waze véél meer moeite heeft om het GPS signaal vast te houden dan de andere app, op hetzelfde apparaat wel te verstaan.
                        Magic Earth is vooral bij het ingeven van een adres een stuk logischer dan alle andere apps (alleszins voor mij).
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #72
                          Re: Waze

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Het valt me wel op dat Waze véél meer moeite heeft om het GPS signaal vast te houden dan de andere app, op hetzelfde apparaat wel te verstaan.
                          Vreemd, want GPS ontvangst wordt afgehandeld door het toestel, een app gebruikt alleen de datastroom van de ontvanger.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #73
                            Re: Waze

                            ik heb nochtans hetzelfde ondervonden, bij een wandeling in een voor mij onbekende stad het adres van de parking ingegeven in "maps.me" enkel op een plein of midden op de straat gps bereik, gewoon niet bruikbaar.
                            overgeschakeld op "google maps" en alles verliep zonder haperen. de eene app heeft dus wel degelijk meer signaal nodig dan de andere.
                            D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                            https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                            Grt. Jos

                            Comment


                            • #74
                              Re: Waze

                              Oorspronkelijk geplaatst door Josca Bekijk bericht
                              de eene app heeft dus wel degelijk meer signaal nodig dan de andere.
                              De GPS chip levert gewoon data aan de app die dat nodig heeft. Er zijn aparte apps om de werking van je GPS te bekijken. Je ziet dan welke satellieten er binnen bereik zijn, welke gedecodeerd worden, de signaalsterkte, de coördinaten en veel meer. Het maakt dus niet uit welke app je gebruikt de ontvangen data is 100% hetzelfde. Ik gebruik regelmatig 2 apps naast elkaar (een geocaching app en Waze) en beiden hebben ofwel de juiste dan wel geen ontvangst. Nooit heeft 1 app wel en de andere geen locatie op de kaart.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment


                              • #75
                                Re: Waze

                                Ook nog nooit meegemaakt.
                                Sinds de iPhone6 werkt de GPS echt snel en accuraat.
                                De 5 was nog wel,traag.

                                Comment

                                Working...
                                X