Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 58

Standaard Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

Ik ben bezig aan het bouwen van een nieuwe PC en de C SSD is een nieuwe schijf.
    Nu dacht ik eerst mijn oude SSD met de Samsung software over te zetten op de nieuwe schijf maar dan heb ik wel alle stuurprogramma's en drivers van die andere hardware ook mee.
    Ik vrees dat ik dan tegen conflicten zal aanlopen, ik hou van een clean install en geen 1001 problemen met het overzetten.

Ik zou eventueel ook een nieuwe Windows 10 kunnen kopen maar bij het surfen verschillen die prijzen nogal wat zeg, van € 4,95 tot +/- €120,00.
    Mijn laatste aankoop was een licentie bij een Belgische krant, iets van € 30,00 dacht ik.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Standaard Re: Waar kan ik de goedkoopste Windows 10 kopen?

Op de oude SSD staat dus een windows met licentie.

Dan kun je deze toch terug opnieuw gebruiken met een nieuwe installatie.

--
    mlap.
    T.T.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
    Op de oude SSD staat dus een windows met licentie.

Dan kun je deze toch terug opnieuw gebruiken met een nieuwe installatie.

--
    mlap.
    T.T.
    Niet helemaal. Als je een OEM licentie hebt niet. Dat zijn de goedkope download and buy-a-key licenties (20€) klasse. De overdraagbare licenties kosten een pak meer .
    Die goedkope OEM licenties zijn doorgaans niet gebruikte, maar betaalde licenties van grote hardware producenten die herverkocht worden door handige shops meestal ergens uit Azie.
    YMMV.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Ook als je een niet_OEM-versie heb gekocht lukt dit niet altijd.
    Bij registratie wordt er gekeken naar de hardware die er vroeger ops tond en nde hardware die er nu aan hangt. Indien daar teveel verschil in zit lukt het niet om de installatie verder uit te voeren en wordt je gevraagd een nieuwe licentie aan te schaffen.
    Ik ben dit 2x tegen gekomen omdat een moederbord kapot was en ik een nieuw moederbord geplaatst had (een ander merk, versie). Na contact met Microsoft en een hele parlé stemden ze in om de installatie met de oude legale Win10-versie te laten door gaan. Ik kreeg een key daarvoor.
    Bij een tweede situatie was het een gewone vervanging van een heel oud toestel door een nieuwere en daar ging de vlieger niet op. Ik heb daar een nieuwe licentie moeten aan kopen, ook al kon ik bewijzen dat het te vervangen toestel naar de schroothoop ging.
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Klopt Wim, heb ik ook al voorgehad bij het wisselen van het mobo
    Maar vorig jaar heb ik een andere ssd moeten steken, de eerdere ssd was stuk gegaan, en ik kon met dezelfde licentie windows opnieuw installeren
    Dus normaal zou dat bij TS ook moeten lukken om gewoon met dezelfde licentie windows opnieuw te activeren

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Was het misschien een identieke SSD ? Ik weet dat ze naar enkele parameters kijken voor wat hardware betreft, maar vraag me niet dewelke.
    Dewelke Wim ?
    Ik weet het niet.

Maar ook het aantal veranderde hardwareprofielen die aangesproken waren telt mee. Ik vermoed dat indien je slechts één item verandert (bv een HD, SSD) dat dit geen problemen geeft.

Ik zou gewoon de installatie draaien. Lukt het niet, schaadt het niet en ben je enkel wat tijd kwijt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Klopt Wim, heb ik ook al voorgehad bij het wisselen van het mobo
    Maar vorig jaar heb ik een andere ssd moeten steken, de eerdere ssd was stuk gegaan, en ik kon met dezelfde licentie windows opnieuw installeren
    Dus normaal zou dat bij TS ook moeten lukken om gewoon met dezelfde licentie windows opnieuw te activeren

grts
    Sieg
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Het is een compleet nieuwe Pc die ik aan het maken ben (case modding en cable sleeving) daar komt een gloednieuwe Samsung SSD in en drie uit een andere Pc HDD's + DVD-R + 16GB DDR RAM
    Al de rest is nieuw, de oude Pc gaat helemaal uit elkaar en zullen alle hardware afzonderlijk verkocht worden min de zaken die ik al eerder vernoemde + de Samsung SSD waar dus W10 en alle software opstaat.

Ik heb dat eens in het jaar stillekens met een HDD geprobeerd om de oude C schijf in een nieuwe Pc te steken maar dat was nopes? Het was nog met XP, en da&t lukte dus niet.

Dus ik zou weer een nieuwe licentie moeten aanschaffen, had ik wel gedacht, maar waar kan ik daar goedkoop aan geraken?
    Ik heb hier ook nog 2 x W8 en 1 x W8.1 liggen maar upgraden naar 10 zal niet meer lukken zeker, al lees ik hier en daar dat het toch nog moeten lukken.
    Maar dat klooien met upgraden doe ik niet graag en zou veel liever een echte W10 clean willen installeren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Het is een compleet nieuwe Pc die ik aan het maken ben (case modding en cable sleeving) daar komt een gloednieuwe Samsung SSD in en drie uit een andere Pc HDD's + DVD-R + 16GB DDR RAM
    Al de rest is nieuw, de oude Pc gaat helemaal uit elkaar en zullen alle hardware afzonderlijk verkocht worden min de zaken die ik al eerder vernoemde + de Samsung SSD waar dus W10 en alle software opstaat.

Ik heb dat eens in het jaar stillekens met een HDD geprobeerd om de oude C schijf in een nieuwe Pc te steken maar dat was nopes? Het was nog met XP, en da&t lukte dus niet.

Dus ik zou weer een nieuwe licentie moeten aanschaffen, had ik wel gedacht, maar waar kan ik daar goedkoop aan geraken?
    Ik heb hier ook nog 2 x W8 en 1 x W8.1 liggen maar upgraden naar 10 zal niet meer lukken zeker, al lees ik hier en daar dat het toch nog moeten lukken.
    Maar dat klooien met upgraden doe ik niet graag en zou veel liever een echte W10 clean willen installeren.
    Je kan altijd een W10 download doen ergens vanaf de Microsoft site. (eerst doen !) en er een bootable memory stick van maken (de instructies zijn er)
    Deze kun je clean installeren op je nieuwe machine (zelfs zonder key). Dan heb je 30 dagen tijd om een sleutel aan te schaffen (windows werkt zolang 'normaal' zelfs zonder sleutel.
    IK doe dat meestal met een google search: 'windows 10 OEM' om ergens een legale key te kopen. Introduceren en tis gepiept.
    Of dit de geschikte werkwijze voor je is kan ik niet beslissen.

YMMV

Juridisch is volgens MS een OEM licentie onlosmakelijk verbonden met één toestel.
    Wat er hier allemaal verteld wordt (sleutels aan 30 euro en zo) is, volgens mij, even illegaal als een gekraakte versie gebruiken.

Ik denk dat nog het minst "illegale" is om de key van je huidige installatie op te snorren en te gebruiken met een verse installatie. Mogelijks moet je dan de activatie telefonisch doen.

Wil je het helemaal volgens het boekje dan koop je een nieuwe OEM versie (normaal rond 110 euro) bij de winkel waar je de onderdelen kocht. Je hebt dan meteen een DVD met Windows 10
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Juridisch is volgens MS een OEM licentie onlosmakelijk verbonden met één toestel.
    Wat er hier allemaal verteld wordt (sleutels aan 30 euro en zo) is, volgens mij, even illegaal als een gekraakte versie gebruiken.

Ik denk dat nog het minst "illegale" is om de key van je huidige installatie op te snorren en te gebruiken met een verse installatie. Mogelijks moet je dan de activatie telefonisch doen.

Wil je het helemaal volgens het boekje dan koop je een nieuwe OEM versie (normaal rond 110 euro) bij de winkel waar je de onderdelen kocht. Je hebt dan meteen een DVD met Windows 10
    Fout. Je kan GEEN OEM kopen van Microsoft direct. Enkel retails. rond de 110€ dus.
    Aangezien de TS ZELF zijn PC bouwt, mag hij een OEM gebruiken (en die is idd. aan het toestel gebonden). Hoe er legaal aangeraken en waar die OEM vandaan komen leg ik uit in mijn eerdere posts.
    YMMV

Zelfbouwen heeft niets te maken met OEM of retail.

Het verschil zit hem vooral in meer support in retail en je mag deze versie op meerdere computers installeren.
    Echter niet tegelijkertijd tijd.

https://answers.microsoft.com/en-us/...6-b9206d5a97a1

--
    mlap.
    T.T.

Zelfbouwen heeft niets te maken met OEM of retail.
    Zelfbouwen betekent technisch gezien een UNIEKE PC configuratie waar de licentie wordt op neergezet. Wees er zeker van, bij het activeren van de licentie wordt dat op een server van Microsoft geplaatst.Verander iets aan de configuratie of gebruik een andere Microsoft account en de heren van Microsoft detecteren dat.
    Daarom kun je de licentie niet overzetten -> bijna 100% is de hardware anders.

Het verschil zit hem vooral in meer support in retail en je mag deze versie op meerdere computers installeren.
    Echter niet tegelijkertijd tijd.

https://answers.microsoft.com/en-us/...6-b9206d5a97a1

--
    mlap.
    T.T.
    Correct EN er is een materiele levering. (CD, boekje, 14dagen support) Bij een OEM is dat niet het geval.

Ik heb indertijd nog een brief met gelukwensen ontvangen van Microsoft omdat ik (in bijberoep assembleerde en verkocht ik desktops) bij een bezoek van een anonieme "Microsoft klant" de juiste info verschafte over wat legaal was qua Microsoft software.
    Ik zal er dus misschien wel iets van weten.
    Als ik nu een desktop bij mijn huidige PC-boer koop dan levert die er desgewenst een OEM Windows op DVD bij (te betalen uiteraard). Idem als ik de onderdelen koop en zelf de assemblage wens te doen. Ik denk dat het qua legaliteit voor MS weinig verschil uitmaakt.
    Maar ik heb al lang ondervonden dat iedereen ongeveer zijn "eigen privé" regeltjes heeft wat "legale" software betreft.
    Ga me dus onthouden van verdere commentaar.
    Laatst gewijzigd door nete; 26 september 2018 om 23:34
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Dat kan ik begrijpen René, maar het beleid bij Microsoft zal sindsdien alle meerdere malen veranderd zijn geweest.
    In het begin van W8 koste het OS bitter weinig, toch in vergelijking met eerder uitgebrachte versies.
    Later volgde een gratis update naar W8.1 en nog later konden zelfs W7 Pc's gratis updaten naar W10.
    En nu blijft het W10 maar volgen er telkens gratis updates.
    Ik herinner me nog goed toen W98 uitkwam dat er in geen tijd een verbetering onder de naam van W98SE uitkwam en hebben we moeten voor betalen.
    Als je op straat staat te roepen dat je een illegaal OS hebt geïnstalleerd zullen ze wellicht ingrijpen, maar een particulier ook al zijn die met honderdduizenden, interesseert hen niet.
    Waar Microsoft wel zit op te jagen zijn de namakers van hun producten en die komen meestal uit China.
    Trouwens het is niet met Windows dat ze grote geld binnenhalen maar met hun Office pakketten, zelfs de gratis pakketten van diverse aanbieders moeten het afleggen tegen Microsoft.
    Ik heb dus bij die Vlaamse krant een licentiesleutel kunnen kopen voor iets van rond de € 30,00 en Windows aanvaarde die direct. Dus ik veronderstel dat dit volledig legaal is.
    Als ik mij niet vergis heb ik deze gekocht bij HLN Shop

Vreemd dat Microsoft je zelf de tools geeft om een licentie los te koppelen van de hardware
    zie google "How to deactivate and uninstall Windows Product Key" zie ook "slmgr.vbs" ...
    BTW upgrade version vanaf 7, 8 of 8.1 naar W10, hebben meestal een virtuele licentie ... FWIW

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Vreemd dat Microsoft je zelf de tools geeft om een licentie los te koppelen van de hardware
    zie google "How to deactivate and uninstall Windows Product Key" zie ook "slmgr.vbs" ...
    BTW upgrade version vanaf 7, 8 of 8.1 naar W10, hebben meestal een virtuele licentie ... FWIW
    En wat lees ik daar: (trouwens zie ik in Google allerlei sites verschijnen, maar niet microsoft.com)

"Once you have done this, you could sell or dispose off the laptop and use the Windows Product Key elsewhere, provided its licensing terms allow it. If it is a Retail key, you could do so, but if it is an OEM key, it would be tied to the machine."

Maar ik vermoed dat ze geen heksenjacht gaan openen als je zo'n OEM key zou uninstallen op je oude PC en hergebruiken op de nieuwe. Maar "puur" juridisch is het illegaal.
    Laatst gewijzigd door nete; 28 september 2018 om 23:04
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Ik heb zelf al een OEM gebruikt met een nieuw moederbord, uiteraard krijgt men de melding dat men niet automatisch kan activeren maar moet bellen.
    Dat bellen is ook niets op zich ... is geen fysieke persoon maar een computerstem dat u begeleidt.
    En ik durf ervan uitgaan dat indien Microsoft u bijstaat om de Windows actief te krijgen, dat ze daar geen probleem van gaan maken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik heb zelf al een OEM gebruikt met een nieuw moederbord, uiteraard krijgt men de melding dat men niet automatisch kan activeren maar moet bellen.
    Dat bellen is ook niets op zich ... is geen fysieke persoon maar een computerstem dat u begeleidt.
    En ik durf ervan uitgaan dat indien Microsoft u bijstaat om de Windows actief te krijgen, dat ze daar geen probleem van gaan maken.
    Weet ik ook wel, vind het ook belachelijk van Microsoft, maar "puur juridisch" is het illegaal.
    Op die OEM verpakking staat zelfs geschreven dat de sticker met de code op de kast van de PC MOET geplakt worden. En die is er dan later niet of nauwelijks terug af te halen.

In de praktijk bestaat er een enorme "grijze zone" qua legaal of niet legaal, maar juridisch is die er niet. Software kan niet "een beetje" (of "min of meer") legaal zijn. Het is zwart of wit.
    Ik bedoel: het is niet omdat je een software KAN activeren dat je daarom perfect juridisch legaal bezig bent.
    Maar ze zullen u wel niet komen zoeken hé...
    Laatst gewijzigd door nete; 29 september 2018 om 00:05
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Weet ik ook wel, vind het ook belachelijk van Microsoft, maar "puur juridisch" is het illegaal.
    Op die OEM verpakking staat zelfs geschreven dat de sticker met de code op de kast van de PC MOET geplakt worden. En die is er dan later niet of nauwelijks terug af te halen.

In de praktijk bestaat er een enorme "grijze zone" qua legaal of niet legaal, maar juridisch is die er niet. Software kan niet "een beetje" (of "min of meer") legaal zijn. Het is zwart of wit.
    Ik bedoel: het is niet omdat je een software KAN activeren dat je daarom perfect juridisch legaal bezig bent.
    Maar ze zullen u wel niet komen zoeken hé...
    Juridisch illegaal?
    Bij mijn weten staat in geen enkele wet hoe men Windows mag of moet activeren, dat staat in hun gebruiksovereenkomst.
    Zij kunnen u bij inbreuk juridisch laten vervolgen door een klacht neer te leggen en te hopen dat een rechtbank u wil dagvaarden en veroordelen, maar de kans is zeer klein dat dit gebeurt als Microsoft het u zelf aangeboden heeft.

En sticker verplicht op kast te kleven?
    Waar staat dat heden op de verpakking?

Ik heb mijn Windows 10 online aangeschaft (toen gratis zelfs) en heb niet eens een sticker.

Gevonden op answers.Microsoft.com:

“Starting with Windows 8, Microsoft had changed from stickers that have the product key that the user has to type in when installing the operating system to new BIOS embedded product keys. The idea is that by eliminating the sticker, you eliminate one of the easier ways for nefarious users to get a legitimate product key. Eliminating the product key sticker also removes any worry that the sticker might get damaged while at the same time eliminating the long and irritating process of typing in various letters and numbers when installing the operating system.
    If the user has to reinstall the operating system on a machine that came with Windows 10, the installation process automatically grabs the software product key from the motherboard BIOS with no input from the user. This means that those familiar Windows product key stickers will no longer appear on the Windows 10 computers.
    You should be able to find the product key using the following instructions:
    Windows 10 came preinstalled on my computer, how do I find the product key?
    Press Windows key + X
    Click Command Prompt (admin)
    Enter the following command:
    wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey
    Hit Enter
    The product key will be revealed, copy the product key then enter it
    Click Start > Settings > Update & security > Activation > Change the product key then enter the new product key then click Next to Activate
    If you are unable to activate Windows 10 after all the above and you are certain you have the correct edition installed, then please attempt phone activation.”

En heeft u ooit de voorwaarden gelezen toen Microsoft de gratis upgrade naar Windows 10 aanbood?
    Er stond vermeld dat zelfs indien het vorige OS (W7 of W8) een volledige versie was, de gratis upgrade naar Windows 10 automatisch een OEM versie werd.
    En in principe werd de licentie van het vorige OS zelfs gedeactiveerd.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 29 september 2018 om 03:47
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik heb dit ook al gedaan en werkte als een trein... Wel veel intoetsen op de smartphone maar uiteindelijk was de nieuwe geactiveerd.

Zolang MS dit zelf toelaat zou ik er niet van wakker liggen...

Juridisch illegaal?
    Bij mijn weten staat in geen enkele wet hoe men Windows mag of moet activeren, dat staat in hun gebruiksovereenkomst.
    Zij kunnen u bij inbreuk juridisch laten vervolgen door een klacht neer te leggen en te hopen dat een rechtbank u wil dagvaarden en veroordelen, maar de kans is zeer klein dat dit gebeurt als Microsoft het u zelf aangeboden heeft.

En sticker verplicht op kast te kleven?
    Waar staat dat heden op de verpakking?
    En weer die verdachtmakingen, om moedeloos van te worden
    Ik heb enkele weken terug voor iemand in de buurt zijn PC geupgrade met een SSD en een Windows 10. Op de omslag waarin de DVD zit van Windows 10 OEM PLAKT EEN STICKER MET DE ACTIVATIE KEY EN DE TEKST ERBIJ DAT IK DIE OP DE KAST MOET PLAKKEN.
    Ik wordt jouw onophoudelijke verdachtmakingen overal waar ik iets schrijf stilaan kotsbeu. Ga naar een PC winkel, vraag naar een OEM versie, bekijk hem langs alle kanten, lees wat er op staat en geef hem terug aan de verkoper. En dan mag je hier komen verkondigen of ik lieg of niet.
    Maar als je me niet kan "pakken" dan is je dag niet goed hé.
    Laatst gewijzigd door nete; 29 september 2018 om 08:59
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Ik heb onlangs ook een nieuwe pc gebouwd en netjes Windows 10 gekocht.
    Echter van een DVD was geen sprake.

Gewoon een key. Windows moest je maar downloaden.

de sticker zat er ook wel bij om op de kast te plakken.

Of het nu nog geld weet ik niet maar een aantal jaren terug was het verboden aan een officiële verkoper/hersteller,
    om een pc te herstellen waar de stikker niet op zat.
    en dit werd wel degelijk gecontroleerd door Micrososft door pc's aan te bieden zonder sticker.

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Standaard

Zoals ik al eerder vermelde, Microsoft verandert zijn beleid als ze dat nodig achten.
    En trouwens, als die licentie van HLN niet legaal was dan aanvaardt men dat niet bij MS.
    Ik startte dat draadje niet om ruzie te maken, dus hou daar a.u.b. mee op zeg.

De vraag is nog altijd niet beantwoord: Waar kan ik de goedkoopste licentie kopen?
    Het moet wel legaal zijn en bij een betrouwbare firma, en of die nu kranten verkoopt of potten en pannen kan mij niet schelen.
    Laatst gewijzigd door Franciskine; 29 september 2018 om 12:16

Standaard

De vraag is nog altijd niet beantwoord: Waar kan ik de goedkoopste licentie kopen?
    Het moet wel legaal zijn en bij een betrouwbare firma, en of die nu kranten verkoopt of potten en pannen kan mij niet schelen.
    https://www.ictofficecentre.nl/windo...EaAthpEALw_wcB
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Zoals ik al eerder vermelde, Microsoft verandert zijn beleid als ze dat nodig achten.
    En trouwens, als die licentie van HLN niet legaal was dan aanvaardt men dat niet bij MS.
    Dat klopt volledig, hun voorwaarden veranderen met de jaren steeds.
    Zo was een systeembouwer vroeger enkel een professionele verkoper van samengestelde systemen en werd het nadien versoepeld naar eenieder dat een systeem samenstelde.
    (Mogelijks ondertussen terug veranderd)

Wat voor u mogelijks interessant is:
    https://support.microsoft.com/nl-be/...s-10-reinstall
    Laatste punt “U kunt Windows 10 opnieuw installeren nadat u een belangrijke wijziging hebt doorgevoerd in de hardware van uw pc (zoals vervanging van het moederbord).”
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Goedkoopste winkel om Memorysticks te kopen.
    Door bjorno in forum Accessoires
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 13 maart 2006, 20:20
  2. Waar de goedkoopste CF cards
    Door Reintje in forum Accessoires
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 24 januari 2005, 01:39
  3. waar de goedkoopste xd kaart?
    Door r.marijnissen in forum Camera's
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 19 mei 2004, 00:14

Regels voor berichten