Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Vaccinatiecampagne krijgt boost van 1,5 tot 2 weken: alle 65-plussers tegen eind april ingeënt met eerste dosis

    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Buggenhout zit aan 8,93% gevaccineerden
      Cijfers zijn maar cijfers. Gemeenten die een groot rusthuiskamerpark hebben in verhouding met de plaatselijke bevolking scoren zo wie zo hoger.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Cijfers zijn maar cijfers. Gemeenten die een groot rusthuiskamerpark hebben in verhouding met de plaatselijke bevolking scoren zo wie zo hoger.
        Laat ons dan de effectieve cijfers nemen. [emoji6]
        Inwoners van woonzorgcentra zijn normaliter vooral in de 65+ leeftijd te zoeken.
        Het aantal gevaccineerden in Buggenhout is:
        -18 : 2 op 2812
        18 - 65 : 777 op 8745
        65+ : 281 op 3105
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Mol Centrum en de deelgemeenten; Achterbos, Donk, Ezaart, Ginderbuiten, Gompel, Heidehuizen, Millegem, Rauw, Sluis, Wezel en Postel behoren tot Mol.
          Het vaccinatie centrum "De Zwaan" bedient Mol (en uiteraard zijn deelgemeenten) plus de zelfstandige gemeenten Retie, Dessel en Balen.
          Hoeveel wooncentra dit samen zijn weet ik niet maar deze mensen zullen wel, na die kemel met die Sint in Mol, allemaal ingeënt zijn zeker?
          Als ik deze maand een prikje zal krijgen weet ik niet maar mocht het zo zijn zijn ze rijkelijk laat met hun uitnodigingen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            "Denemarken gebruikt voorlopig AstraZeneca niet meer: mogelijk bloedklonters als bijwerking, maar nog niet bewezen" bron VRT.NWS
            Nu ben ik zeker niet gebrand om dit vaccin te krijgen .
            Last edited by toerist; 11 maart 2021, 10:37.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Als ik deze maand een prikje zal krijgen weet ik niet maar mocht het zo zijn zijn ze rijkelijk laat met hun uitnodigingen.
              De uitnodigingen worden twee weken voor vaccinatie gestuurd.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                En dus zijn ze rijkelijk te laat.
                Vlaanderen, Belgiê en vooral de EU zijn in mijn ogen dik gebuisd.
                En de EU volhard in zijn boosheid, ik begrijp dat niet.
                De Russen de Speotnik V aan en ze gaan dat eens onderzoeken.
                Twee deelstaten gebruiken het vaccin al en in Italië gaan ze het produceren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                Ik weet het dat "Borgen" deels fictie is, maar daar stuurden ze de gebuisde politiekers uit Denemarken naar de EU, vandaar dat ik ze kiekens noem.
                Niet dat ik slimmer ben hoor, verre van, maar je zou verwachten dat de EU bestuurd wordt door de beste politiekers, toch?

                Wat hier in de EU gemaakt word zou hier moeten blijven, punt uit want dat doen de Amerikanen en de Engelsen ook en gelijk hebben ze.
                Maar het is met alles zo in dit apenlandje, zodra ze iets goed maken verkopen ze aan buitenlanders.
                Denk maar aan Engie en Jansen Farmaceutica enz.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Zonder Europese steun was geen enkel vaccin dat hier gebruikt wordt en zal worden al klaar. En als de Belgische overheid alleen had moeten onderhandelen zouden we - misschien - een half vaccin krijgen ergens einde volgend jaar

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Spijtig dat politiek zich in zoiets moeit. Die hebben gewoon de competentie niet om daar iets zinnigs over te zeggen. Maar ik blijf erbij: we hebben de politiekers die we zelf kiezen. Ach ja... het is kiezen tussen pest en cholera want echt grote lichten zitten er niet tussen.

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Spijtig dat politiek zich in zoiets moeit. Die hebben gewoon de competentie niet om daar iets zinnigs over te zeggen. Maar ik blijf erbij: we hebben de politiekers die we zelf kiezen. Ach ja... het is kiezen tussen pest en cholera want echt grote lichten zitten er niet tussen.
                      Ik zie niet in welke andere instantie daar beslissingen moet in nemen dan onze regering.
                      We kunnen toch maar moeilijk commerciële bedrijven laten beslissen over een vaccinatieprogramma ?
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Ik vrees dat ik het AZ vaccin ga weigeren, temeer omdat ik een bloedverdunner neem (ik ben geen antivaxer he)
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          Zonder Europese steun was geen enkel vaccin dat hier gebruikt wordt en zal worden al klaar. En als de Belgische overheid alleen had moeten onderhandelen zouden we - misschien - een half vaccin krijgen ergens einde volgend jaar
                          Werkelijk? ... en welke van de vaccin producerende firma's is Europees denkt ge?

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Ik vrees dat ik het AZ vaccin ga weigeren, temeer omdat ik een bloedverdunner neem (ik ben geen antivaxer he)
                            Met een bloedverdunners zouden klonters toch geen probleem moeten zijn? net daarom neemt men die medicatie, toch? ... (ik neem die ook, maar ik ben er ook niet helemaal gerust op!)

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              "Denemarken gebruikt voorlopig AstraZeneca niet meer: mogelijk bloedklonters als bijwerking, maar nog niet bewezen" bron VRT.NWS
                              Nu ben ik zeker niet gebrand om dit vaccin te krijgen .
                              Het is de VRT hé. "mogelijk bloedklonters als bijwerking maar nog niet bewezen". Komaan zeg mensen. Het gaat over in totaal 30 gevallen en Denemarken gaat nu het oorzakelijk verband onderzoeken.... Met een populatie van 30 mensen. Wie kan er me uitleggen hoe je dat doet ? Maar de coronadoden (bij ons gaat het op een jaar naar de 22 500) worden bepaald wel in vraag gesteld bij ons. Oja, wat is bij ons het maandelijkse sterftecijfer in het verkeer ?

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Het zou me niet verbazen dat uiteindelijk zal blijken dat die 30 gevallen van bloedklonters op een foute manier geïnjecteerd zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X