Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

    Om van al dat trappengeklauter vanaf te zijn zou ik graag een lange teleskoopheggeschaar kopen;
    maar nu zie ik het bos niet meer door de bomen: een elektrische , een benzine of een batterijheggeschaar.
    Wie o wie kan mij hierin goede raad geven en wie heeft al enige ervaring met deze machines
    Graag een antwoord aub

    Vriendelijk bedankt
    M .

  • #2
    Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

    Enkele jaren geleden heb ik er eentje gekocht. Ik weet echt niet meer welk merk of type. Het was een elektrische.
    Ik kon er niet mee werken. Het balanceren was voor mij veel te moeilijk. Onderaan had je de motor, bovenaan de schaar.
    Ik zou je adviseren de gewichtsverdeling in uitgeschoven toestand uitvoerig te testen voor je eentje koopt. Ik heb ze meegegeven met mijn schoonzoon. Die vindt het ook een onhandig ding. Ik denk dat hij er ook niet meer mee werkt.
    Mogelijk (hopelijk) zijn er betere.
    Ik kan je enkel mijn ervaringen meegeven.
    Ik denk dat je vooral moet zoeken naar een lichte en moet letten op een goede balans.

    Comment


    • #3
      Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

      Ik zou dat persoonlijk pas als laatste optie gebruiken. Ik werk niet graag boven mijn hoofd en al zeker niet met een lange hefboom. Levensgevaarlijk.
      Ik heb hier zelf een behoorlijke afstand beukenhagen staan, ik heb die gewoon getopt op werkhoogte. Idem voor alle knotwilgen. Aan de hoge kom ik niet meer zelf, voor alles is er een leeftijd.

      Comment


      • #4
        Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

        Er zijn er van o.a. Makita en die werken heel goed en een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Honda en dergelijke.
        Dit bestaat in meerdere merken met benzinemotor, elektrisch of op batterij.
        Belangrijkste is eentje dat redelijk in evenwicht te houden valt, dan werkt dat redelijk ... al kan ik het door mijn rugklachten niet echt meer zelf doen.
        Persoonlijk vind ik het minder gevaarlijk voor de gebruiker dan een gewone haagschaar ... je kan nooit je eigen been mee hebben met de messen.
        Wel opletten voor anderen natuurlijk. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

          Met een motorschaar werken lijk mij niet veilig voor een amateur, zeker niet boven je hoofd. Een handschaar is veilig maar kost veel energie bij een lange haag, maar je bent er wel zeker van dat je alleen de haag gekort hebt in plaats van je ledematen.

          Comment


          • #6
            Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Met een motorschaar werken lijk mij niet veilig voor een amateur, zeker niet boven je hoofd. Een handschaar is veilig maar kost veel energie bij een lange haag, maar je bent er wel zeker van dat je alleen de haag gekort hebt in plaats van je ledematen.
            Werk ooit eens met zo’n telescopische heggenschaar, dan besef je wel dat dit niet zo gevaarlijk is voor jezelf.
            In je handen kan je al niet snijden want als je niet beide handen op de contacten hebt, dan stopt die meteen.
            En om met een telescopische zelfs uw tenen nog te kunnen raken, dan zou men toch héél lange tenen moeten hebben hoor.
            Gebruik dan ook nooit een boormachine, je kan echt in je ledematen boren. [emoji6]
            De straat oversteken is 100 keer gevaarlijker. [emoji16]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

              Ja maar op dit forum zitten er toch met extreem lange tenen.
              Dus voor die membersOED OPLETTEN

              Comment


              • #8
                Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

                Een stevige, verrijdbare stelling kan ook een oplossing zijn.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Een stevige, verrijdbare stelling kan ook een oplossing zijn.
                  Daar kunt ge ook afvallen. [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

                    Niet het beste merk, maar relatief goedkoop.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

                      Allemaal bedankt voor jullie meedenken ; hetzij in de positieve of in de negatieve richting.
                      ik ben realistisch genoeg om elk werk en elk materiaal met de grootste zorg en voorzichtigheid te behandelen.
                      Vriendelijke groetjes
                      Mauritsius

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

                        Maak de goede keuze, persoonlijk geef ik liever iets meer aan deftig materiaal. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

                          Het hangt ook af van de soort haag.
                          Voor beuk zou ik eentje op benzine nemen.
                          Voor lichtgewicht een elektrische met een kabel, maar elektrisch is nooit zo krachtig.

                          Maar persoonlijk vind ik iets met een kabel zeer onhandig en als je er niet goed mee over weg kan, eigenlijk ook gevaarlijk.

                          Ik heb eentje op batterij, maar ik hen liever twee iets minder grote batterijen - en dan eens afwisselen , dan 1 zware batterij .
                          Werkt veel makkelijker
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

                            Inderdaad , het wordt er eentje met benzinemotor ; het merendeel van het werk is aan een beukenhaag en ook deels klimop . Ondertussen ben ik eens langs Hubo geweest en daar staat een fraai machientje , allicht niet de kwaliteit van een Stihl , maar de prijs is navenant en ik ben maar een hobbyhagenscheerder . Het kan een Powerplus worden ;POW XG2061 , voor de prijs van 199€; het ziet er een degelijke goed afgewerkte machine uit met 3 jaar waarborg.
                            Dat ding zal hier naar aloude gewoonte goed onderhouden en gereinigd worden.
                            Daar hoop ik dan toch enkele jaartjes plezier aan te beleven

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                              Inderdaad , het wordt er eentje met benzinemotor ; het merendeel van het werk is aan een beukenhaag en ook deels klimop . Ondertussen ben ik eens langs Hubo geweest en daar staat een fraai machientje , allicht niet de kwaliteit van een Stihl , maar de prijs is navenant en ik ben maar een hobbyhagenscheerder . Het kan een Powerplus worden ;POW XG2061 , voor de prijs van 199€; het ziet er een degelijke goed afgewerkte machine uit met 3 jaar waarborg.
                              Dat ding zal hier naar aloude gewoonte goed onderhouden en gereinigd worden.
                              Daar hoop ik dan toch enkele jaartjes plezier aan te beleven
                              Ik wil nu geen advokaat van de duivel spelen en tenslotte heb je drie jaar waarborg maar voor powerplus zou ik zelf passen. Niks zo ergerlijk als een ding op benzine dat niet start, met een snoer heb je dat minder. Wat ik wél wil benadrukken is dat je niet mag beknibbelen op de kwaliteit van benzine (2T). Ik heb mijn tweetakt jarenlang zelf gemengd, na 6 maanden in het voorjaar altijd vodden. Wat ik ook doe is de carburator altijd laten leegdraaien voor de winterstockage, lees : laat hem zonder benzine vallen. Ik zag hier ook iets van Scheppach passeren, dat lijkt me een ideaal compromis, ik heb jarenlang een hakselaar gehad van Scheppach (zware electrisch), best wel tevreden van geweest. Succes gewenst met je keuze want er is altijd een factor geluk

                              Comment

                              Working...
                              X