Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telenet basic internet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telenet basic internet

    heb een vraagje voor de "kenners" onder ons want ik ken er niet veel van.
    ik zit nu met een "oudere" groovy shake voor internet en digi tv bij telenet , nu vind ik voor hetgeen ik mijn internet gebruik heb ik genoeg aan een goedkoper pakket (toch 20euro verschil de maand) .
    het enige wat me tegenhoudt is dat er staat voor maar 2 computers ipv nu 4 ? maar ik zit met een draadloze verbinding voor de macbook's, ps3, iphone enzovoort, kan ik deze dan niet meer allemaal gebruiken of is dit draadloos geen enkel probleem?
    Last edited by Franciskine; 4 augustus 2011, 09:40.

  • #2
    Re: telenet basic internet

    geen enkel probleem.

    gaat waarschijnlijk gewoon niet met 4 pc tegelijk snel kunnen downloaden maar dat had je zelf wel al bedacht

    Comment


    • #3
      Re: telenet basic internet

      ah ok, de vier tegelijk staan amper aan maar 3 gebeurt toch dagelijks dus zou echt wel zekerheid moeten hebben voor ik dat goedkopere pakket aanschaf.
      Last edited by Franciskine; 4 augustus 2011, 09:40.

      Comment


      • #4
        Re: telenet basic internet

        gewoon zien dat je uw eigen draadloze router hebt
        als je die aansluit op de modem van telenet gaat die uw router aanzien als 1 pc
        op je eigen router kan je meerdere al dan niet draadloze pc's aansluiten zonder dat telenet kan zien dat het meer dan 1 pc is
        zo werk ik al jaren met mijn abonnement dat in principe ook maar voor 2 pc's is
        Last edited by gert007; 3 augustus 2011, 22:06.

        Comment


        • #5
          Re: telenet basic internet

          ok dan zit ik goed want die router van telenet is al tijd geleden kapot gegaan en toen zeiden ze bij telenet zelf van een eigen router te halen omdat het bij hun duurder was

          bedankt voor de info , basic pakket is besteld.

          Comment


          • #6
            Re: telenet basic internet

            geen probleem
            zo werk ik al een aantal jaren , eigen router ,die kan je ook beter instellen dan die van hun zelf

            Comment


            • #7
              Re: telenet basic internet

              Dat je maar 2 computers kunt gebruiken ligt dus aan het modem, die heeft maar 2 poorten.
              Ik heb inderdaad ook een eigen router op het modem aangesloten, daarop kan je bekabeld 4 computers aansluiten en draadloos 256
              Dit is een perfecte en snelle router en hier is hij momenteel nog het goedkoopst ook; http://www.digitique.nl/nl/product/10518
              .
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

              Comment


              • #8
                Re: telenet basic internet

                Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                Dat je maar 2 computers kunt gebruiken ligt dus aan het modem, die heeft maar 2 poorten.
                Ik heb inderdaad ook een eigen router op het modem aangesloten, daarop kan je bekabeld 4 computers aansluiten en draadloos 256
                Dit is een perfecte en snelle router en hier is hij momenteel nog het goedkoopst ook; http://www.digitique.nl/nl/product/10518
                .
                je kan op zo'n router ook een switch aansluiten, dan kan je bekabeld meer dan 4 pc's aansluiten

                Comment


                • #9
                  Re: telenet basic internet

                  Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                  draadloos 256
                  <OT>
                  Dat mag je altijd proberen maar ik kan je verzekeren dat het niet gaat lukken (en dan heb ik het nog niet over snelheid gehad alleen over het uitdelen van IP's).
                  </OT>
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: telenet basic internet

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    <OT>
                    Dat mag je altijd proberen maar ik kan je verzekeren dat het niet gaat lukken (en dan heb ik het nog niet over snelheid gehad alleen over het uitdelen van IP's).
                    </OT>
                    dat is geen enkel probleem kwestie van IPs, neem dan gewoon een class A private subnet zoals bv 10.x.x.x met een netmask 255.0.0.0 en je kan je huis opvullen met pcs + buren + de hele stad erbij nemen zelfs heel de provincie is nog geen probleem

                    moraal van het verhaal:
                    installeer een router net na je modem en je kan er pcs op zetten zoveel je wil, en teleslet kan het nooit zien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: telenet basic internet

                      ben ik blij dat ik dan toch de vraag heb gesteld want zoveel beter was mijn oude abbonement niet dan wat ze nu basic noemen en toch een klei n20 euro de maand besparen.

                      nog is bedankt

                      Comment


                      • #12
                        Re: telenet basic internet

                        Is het niet zo dat als je vermindert van abo, dat je dan 50€ moet betalen?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: telenet basic internet

                          ja ze zullen altijd geld uit de zakken halen als je probeert te besparen, maar kom die heb ik na 3 maand al terugverdiend dus stoort het me iets minder
                          Last edited by Franciskine; 4 augustus 2011, 09:41.

                          Comment


                          • #14
                            Re: telenet basic internet

                            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                            dat is geen enkel probleem kwestie van IPs, neem dan gewoon een class A private subnet zoals bv 10.x.x.x met een netmask 255.0.0.0 en je kan je huis opvullen met pcs + buren + de hele stad erbij nemen zelfs heel de provincie is nog geen probleem

                            moraal van het verhaal:
                            installeer een router net na je modem en je kan er pcs op zetten zoveel je wil, en teleslet kan het nooit zien.
                            Strikt technisch gezien kan telenet dat wel zien, maar ik kan me niet voorstellen dat ze zich daarmee zouden bezighouden...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: telenet basic internet

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Strikt technisch gezien kan telenet dat wel zien, maar ik kan me niet voorstellen dat ze zich daarmee zouden bezighouden...
                              toch wel
                              een paar jaar geleden had ik ook een abonnement dat voor 2 pc's was
                              toen ik er eens drie pc's op aansloot via de bijgeleverde hub en hun modem dan wou er een pc niet op internet gaan
                              de andere twee wel
                              alle drie pc's opnieuw opgestart en modem gerest en dan was het een andere pc die niet op internet wou enzo...
                              het was effectief via ip adress dat die geblokkeerd werd
                              teleslet kan en doet dit dus wel effectief

                              Comment

                              Working...
                              X