Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telefoonperikelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telefoonperikelen

    Ben onlangs van het "vertrouwde" Belgacom overgestapt naar de Diamond Shake van Telenet.
    Hoor nu bij een oproep én tijdens een gesprek steeds een "geklik", wat op den duur toch vervelend overkomt.
    Ook heb ik het probleem dat ik een gemiste oproep niet meer automatisch kan terugbellen.
    Zie wél het juiste nummer verschijnen maar op het moment dat ik opbel wordt de "0" weggelaten dus ipv 053624552 krijg je dan 53624552
    Iemand die een mogelijke oplossing ziet/kent?
    Oh ja...;heb wél al contact gehad met telenet maar het antwoord kan nog een paar weken duren
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

  • #2
    Re: Telefoonperikelen

    is het een traag geklik of een snel tikken, ratelen? 60 keer per tien seconden, dus zes keer per seconde zo een tikje? Dat heb ik ook, al vanaf het moment dat ik de hoorn opneem om een nummer te gaan vormen. Het is erg storend. Ik ben wel bij Scarlet maar had voorheen dat probleem niet.
    Volgens mij saboteert belgacom Scarlet nadat het is overgenomen, om terug klanten te winnen voor belgacom.

    Comment


    • #3
      Re: Telefoonperikelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      is het een traag geklik of een snel tikken, ratelen? 60 keer per tien seconden, dus zes keer per seconde zo een tikje? Dat heb ik ook, al vanaf het moment dat ik de hoorn opneem om een nummer te gaan vormen. Het is erg storend. Ik ben wel bij Scarlet maar had voorheen dat probleem niet.
      Volgens mij saboteert belgacom Scarlet nadat het is overgenomen, om terug klanten te winnen voor belgacom.
      Denk niet dat Belgacom hier nog voor iets tussen zit ...de kabel is immers doorgesneden!
      het geklik is in het begin om de 5sec maar wordt erger naarmate het gesprek verloopt...
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

      Comment


      • #4
        Re: Telefoonperikelen

        In het geval van Aquarius kan Belgacom er niet tussenzitten daar telefonie bij Belgacom en Telenet 2 totaal verschillende technologiën zijn die over verschillende media gaan.

        Heb ook telefonie bij Telenet en had tot nu nog nooit over dat probleem gehoord. Misschien een foutje bij je splitter?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Telefoonperikelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          In het geval van Aquarius kan Belgacom er niet tussenzitten daar telefonie bij Belgacom en Telenet 2 totaal verschillende technologiën zijn die over verschillende media gaan.
          Dan wil ik bij gelegenheid wel eens weten hoe hij iemand met een Belgacom abo gaat bellen.

          Comment


          • #6
            Re: Telefoonperikelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Dan wil ik bij gelegenheid wel eens weten hoe hij iemand met een Belgacom abo gaat bellen.
            Dat wordt in de centrale gereroute.

            Maar bij de mensen thuis zijn het 2 aparte technologiën.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Telefoonperikelen

              In het geval van Scarlet worden wel de belgacomkabels gebruikt. En vermits belgacom het goedkope Scarlet heeft opgeslokt, verdenk ik hen ervan de boel nu passief te saboteren (storingen niet te verhelpen) om klanten terug te winnen.
              Maar telenet heeft inderdaad zijn eigen kabels.

              Comment


              • #8
                Re: Telefoonperikelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Dat wordt in de centrale gereroute.
                Dus kan dit nog steeds
                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Volgens mij saboteert belgacom Scarlet nadat het is overgenomen, om terug klanten te winnen voor belgacom.

                Comment


                • #9
                  Re: Telefoonperikelen

                  belgacom, is tot aan de centrale nog gewoon analoog (de voice communicatie), als er daar iets misgaat, dan hoor je wat ruis en een slechte verbinding.
                  Tele2 en telenet zijn voip, als daar de lijn wat slechter is, of de router is druk in gebruik en die voip packetjes zitten niet in een apparte vlan die prioriteit boven alles anders heeft, ja dan gaan er daar ook af en toe eens wat packetjes verloren, en dat zal misschien dat geklik zijn.


                  Gewoon slechte lijn, vroeger maakte niemand hem daar zorgen over, dat er wat ruis opzat, en dat er af en toe eens moest geroepen worden aan de telefoon
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telefoonperikelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                    Ook heb ik het probleem dat ik een gemiste oproep niet meer automatisch kan terugbellen.
                    Zie wél het juiste nummer verschijnen maar op het moment dat ik opbel wordt de "0" weggelaten dus ipv 053624552 krijg je dan 53624552
                    Iemand die een mogelijke oplossing ziet/kent?
                    Oh ja...;heb wél al contact gehad met telenet maar het antwoord kan nog een paar weken duren


                    Voor die dienst betaal je toch extra bij telenet ? (dus dat moet zeker in orde zijn). Als ik nog eens tot bij mijn ouders geraak, zal ik het eens nakijken, want ik dacht niet, dat zij dit probleem hadden, ze hebben daar wel 4 keer van telefoon veranderd voor het correct werkte
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telefoonperikelen

                      Hello!

                      Ik heb thuis ook telenet telefoon, geen klik in mijn telefoon hoor!

                      Greetz,
                      Peeke
                      ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telefoonperikelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
                        Hello!

                        Ik heb thuis ook telenet telefoon, geen klik in mijn telefoon hoor!

                        Greetz,
                        Peeke
                        Peeke,
                        Dan heb je meer geluk en ja voor die optie moet je wél bijbetalen.
                        Geen probleem maar dan wil ik dat ze tenminste ook werkt!
                        Het geklik hoor je al bij de kiestoon dus van "sabotage" van Belgacom ...maak dat de ganzen wijs...
                        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                        BD0290BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telefoonperikelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          In het geval van Scarlet worden wel de belgacomkabels gebruikt. En vermits belgacom het goedkope Scarlet heeft opgeslokt, verdenk ik hen ervan de boel nu passief te saboteren (storingen niet te verhelpen) om klanten terug te winnen.
                          Maar telenet heeft inderdaad zijn eigen kabels.
                          Als Scarlet is opgeslokt door Belgacom, wat maakt het dan voor Belgacom uit of je een klant bent van Belgacom of van Scarlet ??? De kassa die je vult is dezelfde hoor...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telefoonperikelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                            Peeke,
                            Dan heb je meer geluk en ja voor die optie moet je wél bijbetalen.
                            Geen probleem maar dan wil ik dat ze tenminste ook werkt!
                            Het geklik hoor je al bij de kiestoon dus van "sabotage" van Belgacom ...maak dat de ganzen wijs...
                            Ben nu al meer dan 5 jaar klant bij telenet, sinds kort zo een golden shake genomen
                            En niks nada problemen met de telefoon, zou het mogelijk zijn dat je toestel mankeert ???
                            Zou mij verbazen als het aan de lijn zou liggen maar alles kan natuurlijk
                            Even kontact opnemen met de helpdesk (spijtige zaak is dat kan wel even duren)
                            Mijn telefoontoestel is er zo eentje uit de aldi (duo setje van 39€) en werkt perfect
                            Zit zelfs een antwoordaparaat op en dat wist ik niet maar gebruik dat niet dus is dat afgezet.
                            Heb hier nog een telefoon van belgacom zelf met nummer herkenning maar bij telenet nooit een nummer gezien op dat toestel
                            Gebruik die als handfree set naast mijn pc wreed gemakelijk
                            Maar ook hier geen vervelende klikken dus toch even hulp vragen van Telenet lijkt mij de beste oplossing.
                            Anders eens van uw voeten maken dat ge op een ander gaat met alles en dat ze hun matriaal maar op komen halen, staan dan meestal nogal rap aan de deur

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telefoonperikelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                              Ben onlangs van het "vertrouwde" Belgacom overgestapt naar de Diamond Shake van Telenet.
                              Hoor nu bij een oproep én tijdens een gesprek steeds een "geklik", wat op den duur toch vervelend overkomt.
                              Ook heb ik het probleem dat ik een gemiste oproep niet meer automatisch kan terugbellen.
                              Zie wél het juiste nummer verschijnen maar op het moment dat ik opbel wordt de "0" weggelaten dus ipv 053624552 krijg je dan 53624552
                              Iemand die een mogelijke oplossing ziet/kent?
                              Oh ja...;heb wél al contact gehad met telenet maar het antwoord kan nog een paar weken duren
                              Ben ook ooit eens overgestapt naar telenet. VEEL MISERIE... Ben van armoe teruggekeerd naar het oude vertrouwde Belgacom. Betaal liever wat meer dan een hoop problemen in huis te halen.

                              Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X