Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phishing?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Phishing?

    Heb je niet gewoon een vuilbak? [emoji23]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Phishing?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Heb je niet gewoon een vuilbak? [emoji23]
      Wat is daar nu de lol aan?

      Comment


      • #18
        Re: Phishing?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Wat is daar nu de lol aan?
        Wat is daar nu vreemd aan?
        Als er hier een brief van een advocaat uit Aberdeen zou komen met een Franse zegel op, dan gaat die gewoon de vuilbak in.
        Net als een phishing mail recht naar de digitale vuilbak gaat. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Phishing?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Wat is daar nu vreemd aan?
          Als er hier een brief van een advocaat uit Aberdeen zou komen met een Franse zegel op, dan gaat die gewoon de vuilbak in.
          Net als een phishing mail recht naar de digitale vuilbak gaat. [emoji6]
          Dacht je nu echt dat ik er maar één ogenblik gedacht heb hier iets van te geloven? Ik wou dit hier maar even melden daar deze manier van phishing mij totaal onbekend was.
          Ah ja, de brief ligt hier nog altijd en papier gaat hier niet in de vuilbak. Wij sorteren!
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #20
            Re: Phishing?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Dacht je nu echt dat ik er maar één ogenblik gedacht heb hier iets van te geloven? Ik wou dit hier maar even melden daar deze manier van phishing mij totaal onbekend was.
            Ah ja, de brief ligt hier nog altijd en papier gaat hier niet in de vuilbak. Wij sorteren!
            Heb ik ooit maar laten blijken dat u er iets van gelooft?
            Mijn reactie was gewoon op een grappige manier zeggen … gooi dat gewoon weg. [emoji6]
            En papier is hier sinds een maand of twee eigenlijk een vuilbak geworden … container met geel deksel voor papier en karton.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Phishing?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wat is daar nu vreemd aan?
              Als er hier een brief van een advocaat uit Aberdeen zou komen met een Franse zegel op, dan gaat die gewoon de vuilbak in.
              Net als een phishing mail recht naar de digitale vuilbak gaat. [emoji6]
              Moest ik postzegelverzamelaar zijn, zou ik toch eens over nadenken om toch minstens de postzegel bij te houden.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #22
                Re: Phishing?

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Moest ik postzegelverzamelaar zijn, zou ik toch eens over nadenken om toch minstens de postzegel bij te houden.
                Als alle spam (en scam) via de post zou binnenkomen, dan zouden de postzegelverzamelaars ook genoeg postzegels krijgen om te verzamelen.
                (De post zou er ook héél veel geld aan verdienen , de postbodes zouden dan ook wel grotere bestelwagens nodig hebben).

                Als er hier zo'n brief zou binnenkomen, dan gaat die door de papierversnipperaar, en daarna in de gele bak die ze 1 keer per maand komen ophalen.
                Er komen hier geregeld mails binnen over hetzelfde soort oplichting (scam) en die worden ook altijd meteen verwijderd.
                Als iemand die ik niet ken, en die dan gewoonlijk ook nog helemaal aan de andere kant van de aardbol woont mij een mail stuurt dat ik een paar miljoen dollar (of euro) zal krijgen, dan weet ik dat het voor hun niet de bedoeling is om geld af te geven, het is de bedoeling dat ze op een of andere manier aan mijn geld geraken zodat ze er zelf rijk van worden.

                Als het te goed lijkt om waar te zijn, dan is het gewoonlijk ook te goed om waar te zijn...

                Er zijn spijtig genoeg nog altijd mensen die zich laten vangen als er bijvoorbeeld iemand van "hun bank" opbelt om te vertellen dat er eigenaardige transacties aan het gebeuren zijn op hun rekening, de enige eigenaardige transactie komt dan wel van de persoon aan de andere kant van de lijn, en het lukt blijkbaar nog geregeld om op die manier de rekening van goedgelovige mensen leeg te maken...

                De mannen die Engels spreken met een Indisch accent, en die zogezegd voor Windows Security werken, die heb ik gelukkig al een tijdje niet meer gehoord, maar ik vermoed dat die ook nog altijd actief zijn.
                Last edited by Black B@ndit; 18 mei 2023, 07:52.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #23
                  Re: Phishing?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Als alle spam (en scam) via de post zou binnenkomen, dan zouden de postzegelverzamelaars ook genoeg postzegels krijgen om te verzamelen.
                  (De post zou er ook héél veel geld aan verdienen , de postbodes zouden dan ook wel grotere bestelwagens nodig hebben).
                  Daarom dat er geregeld voorstellen zijn om het versturen van email niet meer gratis te laten. Eigenlijk zoiets als een postzegel. Nu kost het niets om 1 miljoen emails te sturen. En als er ook maar 1 goedgelovige ziel is dan heb je al opbrengst.

                  De mannen die Engels spreken met een Indisch accent, en die zogezegd voor Windows Security werken, die heb ik gelukkig al een tijdje niet meer gehoord, maar ik vermoed dat die ook nog altijd actief zijn.
                  Te zien aan al de problemen die we op het werk met Microsoft Defender 365 hebben werken die nu echt voor microsoft....

                  Comment


                  • #24
                    Re: Phishing?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Daarom dat er geregeld voorstellen zijn om het versturen van email niet meer gratis te laten. Eigenlijk zoiets als een postzegel. Nu kost het niets om 1 miljoen emails te sturen.
                    Als zoiets besproken wordt, dan is dat eerder om zakken te vullen dan wat anders.
                    Verschil met gewone post is wel dat men daar geen duur abonnement te betalen heeft om het nog maar mogelijk te maken een brief te kunnen versturen.
                    Als we per e-mail zouden moeten betalen, dan betalen we eigenlijk dubbel.
                    Een correcte manier zou al kunnen zijn van geregistreerde e-mailadressen zoals ook alle SIM-kaarten geregistreerd zijn.
                    Grootste probleem is dat die regel ofwel per land of Europa zal beslist worden en dat die spammers dat zullen blijven versturen vanuit een land waar dat niet betalend is of met software waarmee ze dat kunnen omzeilen.
                    En als e-mail betalend zou worden, dan zoeken mensen wel een andere manier om te communiceren.
                    Maar dan blijven al de andere communicatiekanalen nog open, bellen is met het juiste abonnement ook gratis, FB, Skype, Twitter, … ook daar wordt scam/phishing/spam gebruikt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Phishing?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Google is heel karig met info van dit advocaten kantoor.
                      Me dunkt dat het een fake website is.
                      Who Is ? https://who.is/whois/horsmangeorgelaw.com
                      ---Registered On 2023-03-30 --- ??

                      Edit : Zal dit de website zijn die ze nagemaakt hebben ? https://www.horsmangeorgesllp.com/ (DIe huist in een klein winkeltje...)
                      Kijk eens naar #3.

                      Dit geven ze als adres aan:

                      OFFICE ADDRESS

                      11 Back Wynd, Aberdeen AB10 1JN, United Kingdom.
                      Tel: +44 745 217 0442
                      Email: info@horsmangeorgelaw.com

                      en kijk nu eens met streetview........... het is een kledingzaak.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Phishing?

                        Vandaag in de mailbox:

                        Gefeliciteerd

                        Zeshonderdduizend euro is aan u geschonken door Naul Family die heeft gewonnen

                        Euro-Millions Jackpot van € 190 miljoen op 19 februari 2019. Stuur een e-mail naar

                        deze e-mail voor meer details?


                        Het mailadres eindigt op .pe, ik heb het even opgezocht, en dat is Peru, ze komen dus van ver om mij geld te schenken... (of om een poging te wagen om aan mijn geld te geraken)
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Phishing?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Kijk eens naar #3.

                          Dit geven ze als adres aan:

                          OFFICE ADDRESS

                          11 Back Wynd, Aberdeen AB10 1JN, United Kingdom.
                          Tel: +44 745 217 0442
                          Email: info@horsmangeorgelaw.com

                          en kijk nu eens met streetview........... het is een kledingzaak.
                          Volgende keer eens beter kijken? Op de muur tussen de kledingzaak en de drankenhandel hangt een grote messing plaat met daarop "Michael Horseman & Co sollicitors".

                          Comment


                          • #28
                            Re: Phishing?

                            Onlangs een mail gekregen op mijn werkaccount beginnend met,

                            Beste,

                            tijdens het lossen op de bedrijfsparking deze morgen is er met een vrachtwagen tegen uw wagen gereden.
                            We vermoeden dat dit uw wagen moet zijn: (dan was er een link met een zogenaamde foto).
                            Gelieve ons te contacteren om dit schadegeval op te nemen: tel...

                            hoogachtend,

                            ----
                            Moet lukken dat mijn wagen net voor mijn kantoor was geparkeerd , geen enkele vrachtwagen gezien...
                            Het email adres was een gmail.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Phishing?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Onlangs een mail gekregen op mijn werkaccount beginnend met,

                              Beste,

                              tijdens het lossen op de bedrijfsparking deze morgen is er met een vrachtwagen tegen uw wagen gereden.
                              We vermoeden dat dit uw wagen moet zijn: (dan was er een link met een zogenaamde foto).
                              Gelieve ons te contacteren om dit schadegeval op te nemen: tel...

                              hoogachtend,

                              ----
                              Moet lukken dat mijn wagen net voor mijn kantoor was geparkeerd , geen enkele vrachtwagen gezien...
                              Het email adres was een gmail.
                              Beter zo dan omgekeerd... collega heeft dat voorgehad. Heel de zijkant gedeukt en niemand meer te zien.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Phishing?

                                ik kreeg een brief met volgend logo:


                                ook phishing zeker??
                                De gustibus et coloribus non est disputandum
                                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                                Comment

                                Working...
                                X