Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kom dat tegen !!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kom dat tegen !!

Ik zet mijn Samsung TV, met banding, Gratis af te halen en niemand die mij gelooft.
    De ene heeft een andere gevonden, dat vraagt er weer ene hoeveel gratis moet kosten
    Er is er ene die een auto van een vriend nodig heeft en belooft op dag X erom te komen maar ik zie die niet.
    Reden zijn vriend had zelf de auto nodig.

Bied dan eens iets gratis aan dan zijn kl##thummels die met je voeten spelen.
    Ik had beter € 50 voor gevraagd en ze laten afbieden.
    Maja, dit is zowat de trend op die tweede hands sites, bieden voor de fun.
    Maar dat er nog zoveel ongeletterden rondliepen in Vlaanderen daar verschiet ik wel een beetje van.
    Die TV staat nog steeds thuis maar staat ferm in de weg.
    Buiten wat zichtbare banding op effen vlakken groen/blauw en rood zie je geen banding.
    Aan de achterkant heb ik ledstrips geplakt, beter voor de ogen.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Zolang ze je bankgegevens maar niet nodig hebben om die gratis op te komen halen dan valt het nog mee...

Breng die naar het containerpark, dat is gratis (je hebt daarvoor al een bijdrage betaald bij de aankoop).
    Je moet dan ook niet thuis zitten te wachten op iemand die om een of andere reden uiteindelijk toch niet komt opdagen.
    Hier kan ik op het containerpark ook spullen afgeven voor de kringwinkel, meestal hebben de kringwinkels een reparatiedienst, maar of ze daar ook tv's kunnen repareren, dat weet ik niet.
    Als ik spullen naar het containerpark breng, en er is iets bij dat iemand misschien nog kan gebruiken, dan vraag ik altijd of dat geschikt is voor de kringwinkel.
    Last edited by Black B@ndit; 6 januari 2024, 09:47.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Dat is nu bijna altijd zo, heb zelfs al gehad dat ze me vroegen om hun verplaatsingskosten te betalen.
      Ook al eens iets verkocht aan spotprijs omdat het in de weg stond, dan bieden ze nog af en zelfs als je toegeeft aan lagere prijs, dan hebben ze toevallig niet genoeg geld bij wanneer ze het komen halen.
      Alles wat nu bijna niets meer opbrengt, dat gaat naar het containerpark, sneller, vaak gratis en geen gezaag achteraf.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ook een mogelijkheid https://www.dpreview.com/news/229123...g-light-source

Comment

Herkenbaar, zelf ook al verschillende keren meegemaakt met het gratis aanbieden van een bankstel en dan nog eens met een nog werkende diepvries.
          Steeds zouden ze erom komen maar er kwam altijd iets tussen of ze hadden geen vervoer
          Zelfs verschillende die vroegen of ik het zelf bij hun thuis wilde afzetten, tjah ...

Zo is uiteindelijk het bankstel meegegaan naar de firma die het nieuwe bankstel kwam plaatsen
          En de diepvries is gratis meegegaan met Krefel die de nieuwe diepvries kwam plaatsen

Tegenwoordig zijn ze blijkbaar te lui om zelfs ook maar enige moeite te doen om iets gratis te gaan afhalen

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Ik zet mijn Samsung TV, met banding, Gratis af te halen en niemand die mij gelooft.
            De ene heeft een andere gevonden, dat vraagt er weer ene hoeveel gratis moet kosten
            Er is er ene die een auto van een vriend nodig heeft en belooft op dag X erom te komen maar ik zie die niet.
            Reden zijn vriend had zelf de auto nodig.

Bied dan eens iets gratis aan dan zijn kl##thummels die met je voeten spelen.
            Ik had beter € 50 voor gevraagd en ze laten afbieden.
            Maja, dit is zowat de trend op die tweede hands sites, bieden voor de fun.
            Maar dat er nog zoveel ongeletterden rondliepen in Vlaanderen daar verschiet ik wel een beetje van.
            Die TV staat nog steeds thuis maar staat ferm in de weg.
            Buiten wat zichtbare banding op effen vlakken groen/blauw en rood zie je geen banding.
            Aan de achterkant heb ik ledstrips geplakt, beter voor de ogen.
            Bekend terrein?

Consulteer alle bedrijfsgegevens van Collect4people in Menen met btw-nummer BE0730771670.

Comment

Bedankt Geert, maar ik woon nu een kleine twintig jaar in Mol.
              Woensdag is die te vinden op het containerpark.
              Doe dan eens een schone geste.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Is ook een beetje afhankelijk van je regio.
                Ik moet veel in Brussel zijn. Je ziet daar wat op straat.
                Ik sta geparkeerd te wachten op mijn afspraak en rook mij een sigaretje.
                Komt er aan de overkant van de straat ene zijn inboedel buiten zetten. Smorgens vroeg nog. Ergens rond 7 uur. Duidelijk voor de ophaling van het grof vuil.
                Nog tijdens hij bezig was met alles buiten op te stapelen was er al ene komen kijken om de meubels te komen ophalen.
                Zo heb ik genoten van een klein stukje spectacle op zijn Brussels.

Hier bij ons is dat anders. Wij wonen in een zeer rustige buurt.
                Mijn buurman verkoopt zijn huis (van zijn vader dat net overleden is) en hij maakt de woning vrij.
                Telkens zet hij een paar mooie spullen buiten op de oprit met een bordje "gratis meenemen" bij.
                Telkens was alles de dag nadien weg.

Hij heeft bijna niets naar het containerpark moeten doen.

Maar ja, dat verkopen online is ook zo een dingetje. Toch weet ik met succes af en toe wat spulletjes te verkopen zonder opgelicht te worden (veel proberen wel).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Breng die naar het containerpark, dat is gratis (je hebt daarvoor al een bijdrage betaald bij de aankoop).
                  .
                  Euh, wanneer je bij ons naar het containerpark gaat, betaal je zowiezo een inkom. Of die spullen die je er brengt nu al een recyclagetakst hebben gehad of niet. Principe is: Wie binnen wil, die betaalt een inkom. En ja, alles staat natuurlijk binnen het park met uttzonderling van de glasbollen (indien er nog plaats in is, kan je daar je glas in kwijt).
                  Heb voor 2 jaar een intact, correct werkende computer (met licentie Windows10) willen kadeau doen, (gratis) en niemand wou die. Dan naar de kringloopwinkel getrokken en daar zeiden ze me dat ze geen computers meer mogen aanvaarden (ook geen werkende). Heb die tenslotte volledig uit elkraar gevezen en onderdelen dan maar verkocht. Tot zelfs de lege kas bracht me op. Blijkbaar staat gratis gelijk aan zeer slecht bij velen.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

Euh, wanneer je bij ons naar het containerpark gaat, betaal je zowiezo een inkom. Of die spullen die je er brengt nu al een recyclagetakst hebben gehad of niet. Principe is: Wie binnen wil, die betaalt een inkom.
                    En dan maar klagen over zwerfvuil en sluikstorten in de regio zeker? Hier betaal je voor veel afvalfracties gewoon niets (papier, karton, metaal, pmd, isomo verpakkingen, chemisch afval zoals olie en verf, elektrische toestellen, batterijen en alle herbruikbare spullen in goede staat) en andere afval per soort en naar gewicht. Lijkt me een eerlijker systeem te zijn hier.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Hier kan je gelukkig ook nog gratis binnen in het containerpark, je hebt wel een toegangskaart van de gemeente nodig.
                      Sommige dingen kan je gratis in de juiste container achterlaten, maar er zijn ook een heleboel zaken waarvoor je moet betalen.
                      Alle elektrische apparaten kan je in ieder geval gratis achterlaten.
                      Maar als je al toegang moet betalen om er afval achter te laten waarvoor je normaalgezien niet moet betalen, dan zijn er waarschijnlijk meer mensen die alles gewoon langs de weg dumpen, en dan kost het uiteindelijk nog meer aan de gemeente om alles op te halen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

Euh, wanneer je bij ons naar het containerpark gaat, betaal je zowiezo een inkom. Of die spullen die je er brengt nu al een recyclagetakst hebben gehad of niet. Principe is: Wie binnen wil, die betaalt een inkom. En ja, alles staat natuurlijk binnen het park met uttzonderling van de glasbollen (indien er nog plaats in is, kan je daar je glas in kwijt).
                        Heb voor 2 jaar een intact, correct werkende computer (met licentie Windows10) willen kadeau doen, (gratis) en niemand wou die. Dan naar de kringloopwinkel getrokken en daar zeiden ze me dat ze geen computers meer mogen aanvaarden (ook geen werkende). Heb die tenslotte volledig uit elkraar gevezen en onderdelen dan maar verkocht. Tot zelfs de lege kas bracht me op. Blijkbaar staat gratis gelijk aan zeer slecht bij velen.
                        Dat is niet zo. Zie art. 5.1 van het "REGLEMENT BETREFFENDE HET RECYCLAGEPARK VAN APPELS, BERLARE, DENDERMONDE, LAARNE, LEBBEKE, MELLE, WETTEREN WICHELEN en BUGGENHOUT: Personen die enkel AEEA, batterijtjes, herbruikbare kringloopgoederen, frituurvet of frituurolie, auto- of motorbanden, officiële gemeentelijke huisvuilzakken, PMD-zakken, matrassen aanbieden, vermalen snoeihout t.b.v. het thuiscomposteren komen afhalen en gebonden asbesthoudende materialen afleveren onder het tegoed van 20 gratis verpakkingen per jaar (zie ook art. 5.2.1.e) zoals door het systeem bijgehouden wordt via de identiteitskaart, zijn ook geen inkomgeld verschuldigd."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht

Dat is niet zo. Zie art. 5.1 van het "REGLEMENT BETREFFENDE HET RECYCLAGEPARK VAN APPELS, BERLARE, DENDERMONDE, LAARNE, LEBBEKE, MELLE, WETTEREN WICHELEN en BUGGENHOUT: Personen die enkel AEEA, batterijtjes, herbruikbare kringloopgoederen, frituurvet of frituurolie, auto- of motorbanden, officiële gemeentelijke huisvuilzakken, PMD-zakken, matrassen aanbieden, vermalen snoeihout t.b.v. het thuiscomposteren komen afhalen en gebonden asbesthoudende materialen afleveren onder het tegoed van 20 gratis verpakkingen per jaar (zie ook art. 5.2.1.e) zoals door het systeem bijgehouden wordt via de identiteitskaart, zijn ook geen inkomgeld verschuldigd."
                          Dat is gemeente per gemeente geregeld. Bij ons is het ongeveer zoals bij Hombre: De meeste zaken die recycleerbaar zijn, zijn gratis. Metaal, batterijen, kga, harde plastic, electro, kurk, papier, glas... Maar grof vuil, hout, bouwafval en zo zijn te betalen per volume. En sinds vorig jaar staat er een container (transport soort) voor kringloopspullen. Moet je niet naar de kringloopwinkel ermee. Kan je daar ook gratis achterlaten. Waarschijnlijk doet de kringloopwinkel dan ter plekke een sortering en kan wat ze niet kunnen gebruiken direct naar het afval. Inkom betaal je niet. Enkel aanschuiven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Dat is gemeente per gemeente geregeld. Bij ons is het ongeveer zoals bij Hombre: De meeste zaken die recycleerbaar zijn, zijn gratis. Metaal, batterijen, kga, harde plastic, electro, kurk, papier, glas... Maar grof vuil, hout, bouwafval en zo zijn te betalen per volume. En sinds vorig jaar staat er een container (transport soort) voor kringloopspullen. Moet je niet naar de kringloopwinkel ermee. Kan je daar ook gratis achterlaten. Waarschijnlijk doet de kringloopwinkel dan ter plekke een sortering en kan wat ze niet kunnen gebruiken direct naar het afval. Inkom betaal je niet. Enkel aanschuiven...
                            Dat is helemaal correct. Maar waarvoor je bv ooit recupel betaald hebt MAG geen inkom gevraagd worden. Dat is OVERAL zo, bv voor elektra en voor batterijen. Dus wat Wim hierboven beweerde is manifest onjuist.

Comment

Vroeger bracht ik goede bruikbare spullen (rommel gaat bij mij bij het grofvuil) die bij mij overbodig waren naar een kringloopwinkel, totdat ze daar gingen uitzoeken wat ze aannamen en de rest kon ik weer mee terug nemen. Nu gaat alles ook sommige nieuwe overbodige spullen direct de cliko in. Ik ga niet liggen zeulen of iemand ze nog kan gebruiken.

Comment

Working...
                              X