Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

    Het filmpje dat Bart eerde postte geeft ook een verkeerd vergelijk, een accuboormachine vergelijken met een elektrische boormachine. [emoji107]
    Ze hebben in die vergelijking tussen de 6 boorhamers 1 boorhamer met accu gestoken, en die met accu komt helemaal niet als zwakste uit de test.
    Ik vind het prima dat ze die mee in de vergelijkende test hebben zitten, dan weet je of het werk met zo'n accuboorhamer trager (of sneller) verloopt dan met de boorhamers waar je op een bouwwerf steeds met verlengkabels moet sleuren om gaten te kunnen boren. In dit geval zie je dat die accuboorhamer niet echt moet onderdoen voor de boorhamers met een kabel.
    Er zijn ook nog veel zwakkere accuboorhamers, ik heb zelf zo'n Bosch groen die ik bij mijn Bosch stofzuiger heb gekregen, voor een gaatje van 8mm in beton gaat dat nog net, grotere boren zou ik er zeker niet in steken.
    Bovendien heeft Bosch daar weer een nieuwe boorvatting voor uitgevonden, "SDS-Quick", dat wil zeggen dat je alleen boren van Bosch zelf kan gebruiken, geen enkel ander merk maakt die (en dan betaal je ook altijd de maximale prijs want er is totaal geen concurrentie).
    Gelukkig zat er een setje boren bij de boormachine, maar als ik dat probleem eerder had gezien dan had ik voor de cashback gekozen in plaats van voor de "gratis boormachine", voor het geld van de cashback had ik dan een Parkside accuboorhamer kunnen kopen waar wel de standaard SDS boren in passen (het bedrag van de cashback was lager dan de winkelprijs van die boormachine).
    En bij een vergelijkende test tussen de Bosch Uneo Maxx die ik heb en de goedkoopste accuboorhamer van Parkside is het eigenlijk ook weer de Parkside die wint (die test heb ik pas achteraf gezien: https://www.youtube.com/watch?v=ryZ011wbFY8 )
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #62
      Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Hoe lang heb je daarop gezet om dat gat de eerste keer te boren?
      Ik boor zoiets op een paar seconden. [emoji6]
      Ok, Freddy, ge hebt er zelf om gevraagd.
      Twee opties ( mailt ze maar door )

      1) Ge komt es af om hier 1 gaatje in het plafond van mijn garage te boren.

      2) Merk van uw machine en boor graag. ( dat zal mij duurder komen denk ik )

      Optie 1 wordt betaald met een uitstekende latte macchiato met een koekje erbij.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #63
        Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ze hebben in die vergelijking tussen de 6 boorhamers 1 boorhamer met accu gestoken, en die met accu komt helemaal niet als zwakste uit de test.
        Ik vind het prima dat ze die mee in de vergelijkende test hebben zitten, dan weet je of het werk met zo'n accuboorhamer trager (of sneller) verloopt dan met de boorhamers waar je op een bouwwerf steeds met verlengkabels moet sleuren om gaten te kunnen boren. In dit geval zie je dat die accuboorhamer niet echt moet onderdoen voor de boorhamers met een kabel.
        Er zijn ook nog veel zwakkere accuboorhamers, ik heb zelf zo'n Bosch groen die ik bij mijn Bosch stofzuiger heb gekregen, voor een gaatje van 8mm in beton gaat dat nog net, grotere boren zou ik er zeker niet in steken.
        Bovendien heeft Bosch daar weer een nieuwe boorvatting voor uitgevonden, "SDS-Quick", dat wil zeggen dat je alleen boren van Bosch zelf kan gebruiken, geen enkel ander merk maakt die (en dan betaal je ook altijd de maximale prijs want er is totaal geen concurrentie).
        Gelukkig zat er een setje boren bij de boormachine, maar als ik dat probleem eerder had gezien dan had ik voor de cashback gekozen in plaats van voor de "gratis boormachine", voor het geld van de cashback had ik dan een Parkside accuboorhamer kunnen kopen waar wel de standaard SDS boren in passen (het bedrag van de cashback was lager dan de winkelprijs van die boormachine).
        En bij een vergelijkende test tussen de Bosch Uneo Maxx die ik heb en de goedkoopste accuboorhamer van Parkside is het eigenlijk ook weer de Parkside die wint (die test heb ik pas achteraf gezien: https://www.youtube.com/watch?v=ryZ011wbFY8 )
        Die Bosch Uneo Max is al bij al nog een heel lichte machine en enkel voor kleine lichte werkjes goed ... maar die werkjes doet hij nog redelijk goed.
        De kop is inderdaad anders, uitgezonderd indien men een aparte boorkop koopt is men inderdaad wat gebonden aan de eigen boortjes.
        Is dat een nadeel ... hangt ervan af voor wie, voor basis gebruikers ook wel heel handig.
        Beetje zoals met camera’s, je moet de juiste lensvatting blijven gebruiken. [emoji6]

        Wat de test betreft, ze boren niet eens zoals het moet.
        Bij de ene test duwen ze zelfs met hun borst tegen de machine, bij de andere houden ze de machine niet recht en daardoor blokkeert de boor.
        Een deftig boormachine boort zonder echte druk op de machine ... het is de machine dat het werk doet.

        Trouwens kan men vooral bij de goedkopere systemen de machine beschadigen door er (te veel) op te duwen.

        Is elke kleinere of goedkopere machine daarom slecht?
        Neen, dat hangt af van het gebruik ... maar er blijft een extreem verschil tussen de verschillende machines met dezelfde boren.
        En wat met de ene boormachine heel moeilijk gaat, dat gaat met een andere heel goed.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #64
          Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ok, Freddy, ge hebt er zelf om gevraagd.
          Twee opties ( mailt ze maar door )

          1) Ge komt es af om hier 1 gaatje in het plafond van mijn garage te boren.

          2) Merk van uw machine en boor graag. ( dat zal mij duurder komen denk ik )

          Optie 1 wordt betaald met een uitstekende latte macchiato met een koekje erbij.
          Bij optie 1 ... gij kent mijn verplaatsingskosten niet zeker? [emoji23][emoji23][emoji23]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #65
            Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ja Bart, je kan dan ook foto’s laten nemen in plaats van duizenden Euro’s aan materiaal te geven.

            ...
            Wat is dat nu voor een opmerking op een fotografieforum .

            Bart kiest, zoals een moderne consument, zelf waaraan hij het liefst zijn geld aan uitgeeft.
            Op de parking van Lidl, Aldi en Action zie je trouwens regelmatig dure wagens (als dat u misschien kan overtuigen ).

            Comment


            • #66
              Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Wat is dat nu voor een opmerking op een fotografieforum .

              Bart kiest, zoals een moderne consument, zelf waaraan hij het liefst zijn geld aan uitgeeft.
              Op de parking van Lidl, Aldi en Action zie je trouwens regelmatig dure wagens (als dat u misschien kan overtuigen ).
              Het gaat hem niet over Bart, maar over het vergelijk van een product.
              Men kan op alles besparen ... maar dan heeft men niet hetzelfde resultaat. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                Om het nog eens over Ali te hebben ...
                Een lopende bestelling:
                Besteld op 10/01.
                Verzonden op 21/01.
                Aanvaard door vliegtuigmaatschappij op 23/01.
                Vertrokken uit land van herkomst op 06/02.
                Heden wachtend op update, maar het zal wel komen. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #68
                  Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Maar die beste boor geeft op een slechte machine geen goed resultaat, wel op een deftige machine en ja je hebt 100% ongelijk want je haalt weer alles door elkaar.

                  Ooit al met een boor van 1/10 met een klopboormachine in harde beton moeten boren?
                  Nu maakt jij je echt belachelijk vent!
                  Omdat je er weer op uit bent iemand belachelijk te willen maken een simpele vraag.
                  Leg me eens uit hoe je met een boortje van 1/10 een gaatje maakt in zacht plastiek van, laat ons zeggen, 3mm.
                  Tip: ik werkte daarmee in de modelbouw, plastiek en witmetaal (tin/zink legering).

                  Lees eerst wat er staat!
                  Moet juist jij zeggen; lees eerst eens #55.
                  Zijn er nog mensen die denken dat Metabo brol is?
                  Last edited by Red Falcon; 9 februari 2020, 01:39.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #69
                    Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Nu maakt jij je echt belachelijk vent!
                    Jij bent nu gewoon kinderlijk aan het doen, ge kent gewoon geen kl*ten van wat in een boormachine steekt en wat het verschil is tussen een deftige machine en een minder deftige.
                    En ja ik ken dat, ik kan van een bepaald beter merk de meeste types zelfs geblinddoekt uit elkaar halen, een onderhoud geven (ook als is dat al een tijd geleden) en terug monteren en weet perfect wat het verschil is met basis machines.
                    Jij kan dat ook?
                    Omdat je er weer op uit bent iemand belachelijk te willen maken een simpele vraag.
                    Ik maak nooit iemand belachelijk man, jij trekt het altijd in het belachelijke gelijk zo vaak als je het fout hebt en tevens schrijf jij letterlijk dat anderen belachelijk zijn. [emoji56]
                    Ik reageer enkel op een gegeven dat onjuist is, niet op een persoon.

                    Leg me eens uit hoe je met een boortje van 1/10 een gaatje maakt in zacht plastiek van, laat ons zeggen, 3mm.
                    Tip: ik werkte daarmee in de modelbouw, plastiek en witmetaal (tin/zink legering).
                    Net hier kaart je het nu zelf aan dat je alles verdraait ... van in het begin heb ik het over boren in harde beton en dergelijke ... zwaarder werk en dan kom jij af met modelbouw en een boortje van 1/10. [emoji1785]
                    Dat een boortje van 1/10 of zelfs 3 mm niet evident te gebruiken is valt ook niet te betwisten maar dat doet men niet met een krachtige klopboor.
                    Zijn er nog mensen die denken dat Metabo brol is?
                    Heeft iemand het hiervoor ergens over Metabo als brol gehad?
                    Inderdaad niet ... enkel over goedkope machines uit Aldi of Lidl of elders.

                    En ja ik heb uw reactie gelezen in #55, maar uw reactie daar is een ander probleem.
                    Heb ik eerder ook vermeld dat men uiteraard een deftig boor moet hebben (kost niet veel meer) ... maar zoals ik ondertussen al meerdere keren aanhaal zal die “betere boor” voor harde beton op een deftige machine veel beter werken dan op bepaalde speelgoedmachines.
                    Niet de prijs doet dat, niet het merk, maar wat er in zit ... en dat zit niet in de goedkope.

                    En ja ik heb ook een Uneo Max, een Metabo op batterij en een Bosch en Hilti van +25 jaar ... een extreem verschil in boren in harde materialen.
                    Met die Hilti boor ik in harde beton tien keer sneller dan met de andere en neen het is geen zware machine maar de techniek is wel heel anders en dat doet extreem veel.
                    Bart haalde aan dat de kop van de Uneo Max speciale boren eiste, klopt volledig, maar dat systeem (SDS Quick) is alvast veel beter dan een standaard draaikop waar de boor vast zit ... tenminste voor steen of beton ... al lukt het met wat meer geduld uiteraard ook wel.

                    Om in een stuk plastiek te boren is die Uneo Max meer dan genoeg, maar in beton is dat toch een heel andere zaak.
                    En het is niet omdat een merk gekend is als goed, dat al hun machines (even) goed zijn.

                    Probeer het verschil eens uit en neem dan je besluit nog eens opnieuw ... ik ben er 100% zeker van dat indien je eerlijk oordeelt je mening heel anders zal zijn. [emoji6]
                    Last edited by VerSeg; 9 februari 2020, 03:30.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Bij optie 1 ... gij kent mijn verplaatsingskosten niet zeker? [emoji23][emoji23][emoji23]
                      Ok, ok, ik heb het begrepen: Ne Latte Macchiato, een koekske, een Mignonetteke én een stukje taart.

                      Trouwens: kan ik geen “sociaal tarief” krijgen - voor de iets minder begoede mensen ?
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #71
                        Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                        In heel de discussie over betonboren vergeet men in de vergelijking één ding: beton is niet gelijk van samenstelling. In mijn leven al duizenden gaatjes en gaten geboord in beton, in hetzelfde stuk beton kan het ene boorgat dubbel zo snel (en gemakkelijk) gaan als het volgende boorgat met dezelfde betonboor en -boormachine. En dan spreek ik niet over het raken van betonijzer, voor alle duidelijkheid.
                        En om terug te komen op Aliexpress, mijn bestellingen van eind november 2019 zijn nog steeds niet toegekomen.
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #72
                          Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          In heel de discussie over betonboren vergeet men in de vergelijking één ding: beton is niet gelijk van samenstelling. In mijn leven al duizenden gaatjes en gaten geboord in beton, in hetzelfde stuk beton kan het ene boorgat dubbel zo snel (en gemakkelijk) gaan als het volgende boorgat met dezelfde betonboor en -boormachine. En dan spreek ik niet over het raken van betonijzer, voor alle duidelijkheid.
                          En om terug te komen op Aliexpress, mijn bestellingen van eind november 2019 zijn nog steeds niet toegekomen.
                          Ja dat is zeker waar, even aansluitend: wat doe je ( of kan je doen ) als je op een betonijzer zit en het is geen optie op je boorgat op te schuiven ?
                          En ik spreek hier over het boren in een plafond, wat nog moeilijker is dan in een verticaal stuk.

                          Wat betreft Ali: eventueel je dispute termijn laten verlengen, ik heb nu ook ontdekt dat het kan.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #73
                            Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Op het werk was een tijdje geleden het persluchtblindnietpistool weer eens kapot, toen stonden er toevallig bij Lidl in de aanbieding voor 30 euro
                            Bart, heb jij als fervent fietser ervaringen met de Lidl persluchtset voor fietsbanden? Ik zit al jaren te knoeien met de aansluiting om fietsbanden op te pompen met de compressor. Nog geen enkele gevonden die goed werkt. Ofwel lekt de aansluiting aan alle kanten, ofwel loopt de fietsband direct weer leeg zodra men stopt met lucht geven. Ergerlijk! Waarom bestaat daar geen simpel systeem zoals voor auto/motobanden? Dat gedoe met zo een knullig messing reductiestukje werkt voor geen meter.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #74
                              Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Ja dat is zeker waar, even aansluitend: wat doe je ( of kan je doen ) als je op een betonijzer zit en het is geen optie op je boorgat op te schuiven ?
                              En ik spreek hier over het boren in een plafond, wat nog moeilijker is dan in een verticaal stuk.
                              Een betonijzer, ook al zitten er meerdere in, dat kan je beter niet gaan doorboren of je haalt een deel van de sterkte van de structuur weg.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Ja dat is zeker waar, even aansluitend: wat doe je ( of kan je doen ) als je op een betonijzer zit en het is geen optie op je boorgat op te schuiven ?
                                En ik spreek hier over het boren in een plafond, wat nog moeilijker is dan in een verticaal stuk.

                                Wat betreft Ali: eventueel je dispute termijn laten verlengen, ik heb nu ook ontdekt dat het kan.
                                Zorg ervoor dat je een betonboor hebt die voorzien is op betonijzer, dat zijn er met vier snijvlakken op de kop ipv twee snijvlakken. Dat voorkomt dat de boor gaat blokkeren. Meestal rammelt de betonboor wel door het betonijzer door, natuurlijk niet bevorderlijk voor de boor. Bij dikker betonijzer kan je een metaalboor opofferen maar dan moet er echt goed haaks opzitten zoniet zal de metaalboor afbreken en ben je nog verder van huis. Meestal ga ik er los doorheen met de betonboor.

                                Een dispute termijn verlengen kan natuurlijk maar daarmee heb je de bestelling nog niet in huis
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X