Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Zorg ervoor dat je een betonboor hebt die voorzien is op betonijzer, dat zijn er met vier snijvlakken op de kop ipv twee snijvlakken. Dat voorkomt dat de boor gaat blokkeren. Meestal rammelt de betonboor wel door het betonijzer door, natuurlijk niet bevorderlijk voor de boor. Bij dikker betonijzer kan je een metaalboor opofferen maar dan moet er echt goed haaks opzitten zoniet zal de metaalboor afbreken en ben je nog verder van huis. Meestal ga ik er los doorheen met de betonboor.

    Een dispute termijn verlengen kan natuurlijk maar daarmee heb je de bestelling nog niet in huis
    Ha, dat van die snijvlakken wist ik nog niet. Thx

    Ali komt wellicht goed hoor, maar ja, dat wachten hé
    Als het echt de spuigaten uitloopt vraag je gewoon een refund, maar dan moet je natuurlijk opnieuw op zoek gaan naar je product
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #77
      Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Bart, heb jij als fervent fietser ervaringen met de Lidl persluchtset voor fietsbanden? Ik zit al jaren te knoeien met de aansluiting om fietsbanden op te pompen met de compressor. Nog geen enkele gevonden die goed werkt. Ofwel lekt de aansluiting aan alle kanten, ofwel loopt de fietsband direct weer leeg zodra men stopt met lucht geven. Ergerlijk! Waarom bestaat daar geen simpel systeem zoals voor auto/motobanden? Dat gedoe met zo een knullig messing reductiestukje werkt voor geen meter.
      Voor het oppompen van fietsbanden gebruik ik eigenlijk liever een degelijke fietspomp waar een degelijke koppeling aan zit, dat werkt inderdaad beter dan de adapterstukjes die van schrader (autoventiel) naar een Frans ventiel gaat (ze hebben er nog andere benamingen voor, maar dat is het meest gebruikte ventiel voor fietsbanden in België).
      Als je veel druk op een fietsband wil kunnen zetten, koop dan een pomp met een smalle buis, daar kan je gemakkelijker veel druk mee maken dan met een "dikke" pomp.
      De beste ventielen zijn schraderventielen (zoals een autoband), daarvan kan je het ventiel zelf op een paar seconden vervangen als het lekt, en het is eigenlijk ook het meest betrouwbare ventiel voor banden.
      Schraderventielen worden ook in de koeltechniek gebruikt, maar daar zijn ze dikwijls wel de zwakste schakel in de installatie (ik heb er bij een reparatie vorige vrijdag nog twee moeten vervangen, het ene was duidelijk lek, en als dan het koelmiddel al uit de installatie is gehaald is het beter om ze allemaal te vervangen).
      Mountainbikebanden hebben dikwijls ook schraderventielen, alle andere fietsen moet het stellen met de Franse of Nederlandse ventielen die veel minder betrouwbaar zijn...

      De fietspomp die ik gebruik is een "Airace Veloce P", ik heb ooit ook heel wat fietspompen geprobeerd, en meestal is de koppeling de zwakste schakel, de pomp die ik nu heb heeft zo'n koppeling https://www.amazon.co.uk/Airace-Pump.../dp/B00HRVXYO4 , en die gebruik ik nu al een paar jaar zonder dat ik er ooit een probleem mee heb gehad.
      Op de goedkope fietspompen zitten gewoonlijk dubbele koppelingen (twee verschillende gaten), en mijn ervaring is dat die vooral bij lage temperaturen (winter) en iets hogere drukken (vanaf 5 Bar) heel gemakkelijk beginnen te lekken.
      Daarom is het beter om bij een fietsenmaker één keer wat meer geld uit te geven dan aan verschillende goedkope pompen waarvan de koppeling na een korte tijd begint te lekken terwijl je probeert om een band op te pompen.
      Wat je wel niet mag vergeten is om het ventieltje even in te drukken voor je er de koppeling van de pomp op zet, anders blijft het ventiel soms "kleven" en krijg je er geen lucht in.

      Een fietsband oppompen met een degelijke pomp gaat voor mij sneller dan met de compressor, met de pomp kan ik er direct aan beginnen, met de compressor met ik wachten tot er druk opgebouwd is, ik moet de slang afrollen, en nadien moet ik de slang ook weer terug oprollen, in die tijd kan ik met de fietspomp al heel wat banden oppompen.

      In de fietstas heb ik wel een oplaadbaar pompje zitten (een band op druk zetten met een klein fietspompje duurt veel te lang, en dan kom ik te laat op het werk als ik lek rij), dat werkt redelijk zolang het adaptertje niet begint te lekken, want de koppeling is voor een schraderventiel, en er zit zo'n messing verloopstukje bij dat niet op elk ventiel even goed afdicht.
      En als het koud is dan geeft die pomp maximaal 4 Bar (in de zomer gaat die veel hoger, dan is de accu krachtiger), en dat is net de minimumdruk die ik op de banden van de woon-werk fiets zet (ik pomp ze op tot 5 Bar, 4 Bar gaat nog net maar dan moet ik wel opletten als ik ergens over een scherpe rand rij, en met 4 Bar voel ik dat de rolweerstand toch wat hoger is). Met dat pompje heb ik ondertussen al wel een paar andere fietsers gedepanneerd, voor mijn fiets heb ik het gelukkig tot nu toe nog niet nodig gehad.
      Dit is zo'n pompje https://nl.aliexpress.com/item/40001...chweb201603_53
      Last edited by Black B@ndit; 9 februari 2020, 10:32.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #78
        Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

        Een goede fietspomp heb ik ook, helaas mét schraderventiel Bedankt voor de toelichting, Bart!
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #79
          Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Zorg ervoor dat je een betonboor hebt die voorzien is op betonijzer, dat zijn er met vier snijvlakken op de kop ipv twee snijvlakken.
          Zoiets dus ... [emoji6]

          Hilti Beton- en metselwerkboren - TE-YX (SDS Max) Metrische hamerboor - Ultieme SDS Max-hamerboor (TE-Y) voor exceptionele boorprestaties in gewapend beton (metrisch)
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #80
            Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

            Ja, zelfs in zeskant zie ik nu.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #81
              Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Ja, zelfs in zeskant zie ik nu.
              Inderdaad, ze vinden alsmaar beter.
              Maar op een boortje van 6 of 8 zal dat wel al wat moeilijker te verwezenlijken zijn.
              Langs de andere kant, van wervels zou ik toch niet zomaar betonijzers beginnen doorboren als dat niet echt noodzakelijk is.
              Enfin, soms kan het ook niet anders.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #82
                Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ja dat is zeker waar, even aansluitend: wat doe je ( of kan je doen ) als je op een betonijzer zit en het is geen optie op je boorgat op te schuiven ?
                Gewoon met een goede kernboor met HM of diamant korrel toch Marc.

                Comment


                • #83
                  Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht


                  Om in een stuk plastiek te boren is die Uneo Max meer dan genoeg, maar in beton is dat toch een heel andere zaak.
                  Ik ga niet zeggen zoals jij "ge kent er geen kl#ten van" maar veel kent ge er in elk geval niet van want:
                  - ik zie je met dat boormachine geen boortje van 1/10mm opspannen.
                  - die boormachine draait maar 900 toeren per minuut.
                  - om te boren met een boor van 1/10mm moet je boormachine minsten 30.000 toeren per minuut draaien.
                  - moet je boormachine in een boorkolom of in een draaibank kop zitten.

                  En veel zegt over jezelf door jouw woordenkeuze.
                  En nu mag je antwoorden wat je wilt, vanaf nu sta je in mijn negeer lijst, adios.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #84
                    Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Ik ga niet zeggen zoals jij "ge kent er geen kl#ten van" maar veel kent ge er in elk geval niet van want:
                    - ik zie je met dat boormachine geen boortje van 1/10mm opspannen.
                    - die boormachine draait maar 900 toeren per minuut.
                    - om te boren met een boor van 1/10mm moet je boormachine minsten 30.000 toeren per minuut draaien.
                    - moet je boormachine in een boorkolom of in een draaibank kop zitten.

                    En veel zegt over jezelf door jouw woordenkeuze.
                    En nu mag je antwoorden wat je wilt, vanaf nu sta je in mijn negeer lijst, adios.
                    Stop met dat gelul over een boortje van 1/10 en plastiek ... het ging hem over zwaarder werk zoals een klopboor en harde beton. [emoji1785]
                    Begin met #44 nog eens te lezen. [emoji56]
                    Dan begin jij over heel licht precisiewerk. [emoji1785]
                    Altijd hetzelfde gezever met u, steeds over iets heel anders beginnen. [emoji107]
                    En ja een boortje van 1/10 zal met gepaste boorkop passen, maar het zal op een zware machine niet handig werken zijn of zelfs praktisch onmogelijk om ermee te werken zonder statief dat ervoor nog niet te vinden is en uiteraard zal het toerental niet ideaal zijn met eender welke machine.
                    Maar goed, zo blijf je over een pruts drie maand bezig zoals met je TV box.
                    Goed, zet me maar op je negeerlijst, dan ben ik van je gezaag af ... toch iets positiefs. [emoji106]
                    Ik begin weer spijt te krijgen dat ik voor mensen als jij lidgeld betaal.
                    Last edited by VerSeg; 9 februari 2020, 15:53.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #85
                      Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                      ... en om nog eens op het (begin)onderwerp van dit topic terug te komen: is het wel veilig om spullen van ginder te laten komen?!
                      Niet alleen mondmaskers worden verplicht, maar kennelijk ook het dragen van handschoenen. Dus zou het virus ook via contact kunnen verspreid worden denk ik dan, ook al als je ziet dat ze de hele inboedel soms spuiten om te desinfecteren. Allicht is nog niet alles geweten over dat virus.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                        ... en om nog eens op het (begin)onderwerp van dit topic terug te komen: is het wel veilig om spullen van ginder te laten komen?!
                        Niet alleen mondmaskers worden verplicht, maar kennelijk ook het dragen van handschoenen. Dus zou het virus ook via contact kunnen verspreid worden denk ik dan, ook al als je ziet dat ze de hele inboedel soms spuiten om te desinfecteren. Allicht is nog niet alles geweten over dat virus.
                        VRT NIEUWS:


                        Kan je via AliExpress-pakketjes besmet raken met het coronavirus? Onze redactie kreeg die vraag vaak na de uitbraak van het virus in China. AliExpress biedt spotgoedkope spullen aan die je rechtstreeks vanuit China kan bestellen. In Europa is het pakjesbedrijf de afgelopen jaren zeer populair geworden. Het is dus niet gek dat mensen die vraag stellen, maar zorgen hoeven ze zich er toch niet over te maken.

                        De levensduur van het coronavirus buiten een menselijk of dierlijk lichaam is veel te kort om de lange tocht naar België te kunnen overleven. Een standaardlevering van AliExpress duurt gemiddeld 15 tot 45 dagen. Wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat de coronavirussen niet zo lang kunnen overleven buiten een lichaam.

                        SCIENTAS.NL:
                        Twee Duitse onderzoekers hebben de data van 22 eerdere studies over diverse coronavirussen vergeleken. Wat opvalt is dat verschillende coronavirussen even lang blijven overleven, namelijk tot negen dagen. Gemiddeld overleven coronavirussen vier tot vijf dagen. “Is er sprake van een hoge luchtvochtigheid en een lage temperatuur, dan kunnen deze virussen langer overleven”, vertelt professor Günter Kampf van het Universitätsmedizin Greifswald.

                        Het is dus belangrijk dat besmette oppervlakten zo snel mogelijk worden schoongemaakt. Volgens de onderzoekers werken desinfectiemiddelen met ethanol, waterstofperoxide of natriumhypochloriet het best. Stel, er zitten één miljoen pathogenen op een deurklink en iemand maakt de deurklink één minuut lang schoon met één van deze desinfectiemiddelen, dan daalt het aantal pathogenen naar circa honderd. “Dit is goed genoeg om de kans op infecties aanzienlijk te verkleinen”, legt Kampf uit. Andere desinfectiemiddelen werken minder goed.
                        Last edited by Alfa Centauri; 10 februari 2020, 09:02.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #87
                          Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                          Mocht alles uit China een risico zijn, dan zouden er veel producten niet meer verkocht mogen worden.
                          Bijna alles bevat wel onderdelen uit China. [emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #88
                            Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Ik ga niet zeggen zoals jij "ge kent er geen kl#ten van" maar veel kent ge er in elk geval niet van want:
                            - ik zie je met dat boormachine geen boortje van 1/10mm opspannen.
                            - die boormachine draait maar 900 toeren per minuut.
                            - om te boren met een boor van 1/10mm moet je boormachine minsten 30.000 toeren per minuut draaien.
                            - moet je boormachine in een boorkolom of in een draaibank kop zitten.

                            En veel zegt over jezelf door jouw woordenkeuze.
                            En nu mag je antwoorden wat je wilt, vanaf nu sta je in mijn negeer lijst, adios.
                            Nooit kwaad worden tegen deze man, slecht voor de gezondheid, hij heeft toch AAAAAALLLLLLLTTTTTTTTIIIIIIIJJJJJJJJJDDDDDDD gelijk, hoe is het godsmogelijk.
                            Gewoon lekker gezellig stoorzender blijven spelen.
                            Voor dergelijke hardnekkige gevallen zijn alle middelen geoorloofd .

                            Alhoewel dit een fotografieforum is heb ik niets tegen chit-chat, zolang er nuttige ervaringen en informatie wordt uitgewisseld met respect voor ieders mening en positie, in plaats van nietszeggende opmerkingen met een minachtende ondertoon.
                            Probeer eens een degelijke toon te gebruiken bij de beoordeling van een foto, je zou nogal een post pakken.

                            Comment


                            • #89
                              Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Nooit kwaad worden tegen deze man, slecht voor de gezondheid, hij heeft toch AAAAAALLLLLLLTTTTTTTTIIIIIIIJJJJJJJJJDDDDDDD gelijk, hoe is het godsmogelijk.
                              En gij komt ALTIJD stoken bij zaken die afgesloten zijn.
                              ALTIJD uit om u te moeien. [emoji107]
                              Uiteraard ook ALTIJD off-topic. [emoji56]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #90
                                Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                De levensduur van het coronavirus buiten een menselijk of dierlijk lichaam is veel te kort om de lange tocht naar België te kunnen overleven. Een standaardlevering van AliExpress duurt gemiddeld 15 tot 45 dagen. Wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat de coronavirussen niet zo lang kunnen overleven buiten een lichaam
                                Zouden ze pakjes bewust ergens langer doen wachten om zeker te zijn dat dit echt zeker is?
                                Een quarantaine voor pakjes. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X