Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Volgens mij gaan we dus echt te maken krijgen met een strenge tot zeer strenge winter welke zich reeds vrij vlug zal inzetten, ik schat reeds medio november.
    Dat was je voorspelling ook voor de voorbije 'winter'...

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Voor de komende dagen worden volgende maxima voorspeld :

      vandaag 21°
      zondag 23°
      maandag 23°
      dinsdag 22°
      woensdag 20°
      donderdag 22°
      vrijdag 23°
      zaterdag27°
      zondag 22°

      En het blijft droog !!

      Wie daar depressief van wordt lijdt waarschijnlijk aan een chronische vorm van depressie en moet dringend naar de apotheek om een verse emmer Temesta of dergelijke .

      Hier nu reeds 19°, volledig open blauwe hemel, windstil.......

      Groetjes
      Gisteren voorspelden ze 18°C in West-Vlaanderen (uitgezonderd de kustregio) en het was er 24...

      Veel mensen lijken niet te snappen dat vele oogsten gaan mislukken als het nog een tijd droog blijft. Gevolg: alweer hogere prijzen volgend jaar voor allerlei groeten, fruit en dergelijke.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
        Dat was je voorspelling ook voor de voorbije 'winter'...
        Wanneer je iets jaar na jaar na jaar na jaar volhoudt dan heb je kans dat het ooit eens klopt .
        En wie weet : "Hangen er nu veel noten aan de twijgen dan gaan we een strenge winter krijgen"......en de takken van onze notenboom hangen bijna tegen de grond omdat er zo veel noten op staan, nog nooit gezien .
        Maar meestal worden deze weerspreuken als 'simplistische oude wijvenpraat' afgedaan, dus.....

        Groetjes

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          26°C, blauwe lucht met bewolking.

          D-Day in Brazilië
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            prachtig zonnig met helder witte wolken.
            veel foto,s genomen vandaag.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              S C H I T T E R E N D weer vandaag.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                S C H I T T E R E N D weer vandaag.
                Wat een rotweer !!!!! En dan nog dat rotvoetbal erbovenop !!!!
                Beam me up Scotty, there's no intelligent life down here...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                  Dat was je voorspelling ook voor de voorbije 'winter'...
                  Ooit, misschien komt het ooit wel uit hoor... ooit.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  S C H I T T E R E N D weer vandaag.
                  Je zegt daar zoiets, vanochtend omstreeks 04.45u opgestaan, rugzakje klaargemaakt en per fiets richting natuurgebied.
                  Het was al bijna licht en éénmaal daar toegekomen meteen mijn picknick ontbijt genuttigd, de vogels waren al volop aan het poetsen.

                  Na een uurtje verscheen de zon boven de horizon en het warmde meteen flink op, geen wolkje aan de hemel en compleet windstil.
                  Ik spotte een zwarte Ibis, 2 witte koereigers en een ijsvogel. Helaas allemaal te ver verwijderd om op foto vast te leggen.

                  Dan maar genieten door de verrekijker en overvliegende vogels spotten. Rond de klok van 10 uur mezelf eventjes languit in het gras gelegd en het was ZALIG !
                  Nadien nog een rondje gewandeld en een babbeltje gedaan met collega vogelaars.

                  Rond de middag huiswaarts gekeerd met een zoveelste foto van een koppel scholeksters en een (ondanks veelvuldig en royaal factor 20 zonnecrème smeren) verbrande snoet.

                  Dit weertje mag gerust tot eind oktober aanhouden maar volgend weekend zal het een pakske minder zijn vrees ik.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Dit weertje mag gerust tot eind oktober aanhouden
                    Gij wilt mij dood, zeker ?
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Gij wilt mij dood, zeker ?
                      Rustig Kaneda , voor de komende 14 dagen zullen de maxima dichter bij de 20° dan bij de 25° komen,
                      Tenzij je een speciaal beschut hoekje gaat zoeken waar het iets warmer wordt, maar ja, ik ken er ook die hun thermometer in de zon hangen en dan aflezen dat het 45° is .
                      Dus zo erg zal het wel niet worden. Enkel de droogte begint me de keel uit te hangen......elke dag sproeien.....
                      Hier nu 19.2°, zon en een héééél klein beetje wind.

                      Groetjes

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Rustig Kaneda
                        Altijd... Maar eind oktober mogen de temperaturen niet hoger liggen dan 8°. Gezellig Halloween vieren...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Altijd... Maar eind oktober mogen de temperaturen niet hoger liggen dan 8°. Gezellig Halloween vieren...
                          Dat klopt, maar ik denk dat we goed op weg zijn naar jaren van twee seizoenen ipv vier.
                          Nl. 6 maanden lente en 6 maanden herfst.......goed voor jou hé .
                          Groetjes

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Prachtige wolken onderweg.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Nl. 6 maanden lente en 6 maanden herfst.......goed voor jou hé .
                              Super-de-super-de-super-de-super
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Gij wilt mij dood, zeker ?
                                Hoezo ? Ik heb graag zomerweer tijdens de zomer(maanden) en wat de rest wil boeit mij niet, echt niet.

                                Halloween vieren doe ik niet, daaraan doe ik niet aan mee zoals aan eender welk commercieel circus.
                                Soit, ik ga niet teveel tijd verprutsen voor mijn pc schermpje, er zijn nu veel teveel andere leuke dingen om te doen met dit prachtige weer.
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X