Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

    EPC waarden, zie hier: http://www.epcinvest.be/epc-waarde/

    Betrouwbaar?..... ik weet het niet.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

    Comment


    • #17
      Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

      Kijk eens op www.epc-buro.be of op www.buro-cpe.be Daar vindt je goed informatie!

      Comment


      • #18
        Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

        Oorspronkelijk geplaatst door evelyne75 Bekijk bericht
        Kijk eens op www.epc-buro.be of op www.buro-cpe.be Daar vindt je goed informatie!
        Bij faq staat:

        Is het EPC dat bij nieuwbouw afgeleverd wordt, hetzelfde als het EPC dat opgemaakt wordt bij de verkoop en verhuur van bestaande woningen?
        Neen. Het EPC bij nieuwbouw en grote verbouwingen houdt rekening met meer gegevens en ziet er ook anders uit en is eveneens 10 jaar geldig. Een EPC voor nieuwbouw en grote verbouwingen kan u ook gebruiken wanneer u uw woning later wil verhuren of verkopen.


        Bedoel je niet EPB i.p.v. EPC voor nieuwbouw?
        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

        Comment


        • #19
          Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

          Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
          als referentie:
          wij kochten een open bebouwing van eind jaren '50: enkele beglazing, spouwmuren (die ooit wel geisoleerd waren), CV van +/- 15 jaar oud, geen vloerisolatie, noch dakisolatie.
          --> EPC was 622.

          Sindsdien:
          - nieuwe hoogrendementsketel
          - dakisolatie
          - vloerisolatie
          - dubbele beglazing (1,1k-waarde) met Aluminium ramen.

          Ik weet niet wat dat doet voor de EPC score maar goed..
          Vraag de energiedeskundige om de parameters aan te passen en je weet wat het opgebracht heeft!
          Bespreek een prijs!
          Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

          Comment


          • #20
            Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

            Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
            Vraag de energiedeskundige om de parameters aan te passen en je weet wat het opgebracht heeft!
            Bespreek een prijs!
            Bespreek een prijs? Een prijs voor wat?
            equipment: camera's, lenses & some imagination

            Comment


            • #21
              Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

              Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
              Bespreek een prijs? Een prijs voor wat?
              Een prijs bespreken om de parameters aan te passen!

              De energiedeskundige hoeft niet meer heel je woning op te meten.
              Hij/zij moet enkel in deEpact-software wat parameters aan te passen.
              Zoals i.p.v. vloer geïsoleerd "neen" wordt nu "ja" + type isolatie.
              Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

              Comment


              • #22
                Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

                Sinds 1 januari 2012 moet de EPC waarde zelfs geadverteerd worden.

                http://www.epcinvest.be/epc-score-ve...-januari-2012/



                Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                Tja, niet echt.
                Aan een huurhuis ga je zelf geen grote kosten doen he.
                ps: moeten ze dat niet laten zien VOOR je iets tekent?

                ik heb ook al rare stoten meegemaakt met dat EPC-gedoe.
                Ik ging kijken naar een klein appartementje en schotelen ze je het EPC-rapport voor in grijstinten (Z/W-afdruk)
                Dat lijkt me dan een trucje om het nog wat moeilijker te maken om te beoordelen, want dan zie je die schaal van groen naar rood niet.
                Wat komt overeen met groen en tot waar loopt dat dan?
                EPCinvest.be - onafhankelijke info over het EPC voor woningen

                Comment


                • #23
                  Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

                  Uit het EPB dat bij een nieuwbouw opgesteld wordt kan automatisch een EPC waarde berekend worden met de EPB-software.




                  Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                  Bij faq staat:

                  Is het EPC dat bij nieuwbouw afgeleverd wordt, hetzelfde als het EPC dat opgemaakt wordt bij de verkoop en verhuur van bestaande woningen?
                  Neen. Het EPC bij nieuwbouw en grote verbouwingen houdt rekening met meer gegevens en ziet er ook anders uit en is eveneens 10 jaar geldig. Een EPC voor nieuwbouw en grote verbouwingen kan u ook gebruiken wanneer u uw woning later wil verhuren of verkopen.


                  Bedoel je niet EPB i.p.v. EPC voor nieuwbouw?
                  EPCinvest.be - onafhankelijke info over het EPC voor woningen

                  Comment


                  • #24
                    Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

                    Die aanpassingen die daarvoor in de Epact-software (software die de energiedeskundige gebruikt voor de opmaak van het EPC) moeten gebeuren, zijn inderdaad vrij miniem.

                    Op een minuutje of 10 kan de EPC deskundige die aanpassingen simuleren. Dat zou niet te veel mogen kosten.


                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                    Een prijs bespreken om de parameters aan te passen!

                    De energiedeskundige hoeft niet meer heel je woning op te meten.
                    Hij/zij moet enkel in deEpact-software wat parameters aan te passen.
                    Zoals i.p.v. vloer geïsoleerd "neen" wordt nu "ja" + type isolatie.
                    EPCinvest.be - onafhankelijke info over het EPC voor woningen

                    Comment


                    • #25
                      Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

                      wij hadden een EPC energiedeskundige die kortingen geeft voor woningen in Mechelen en Zemst (vlaanderen.epc@gmail.com)

                      Comment


                      • #26
                        Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

                        Hoe bepalen ze zoiets eigenlijk ?
                        Zo'n certificaat hangt ook af van de gebruikte energie ? Hier is ALLES elektrisch.
                        Verbeteren aanwezige zonnepanelen (die 1/3 van alle energieverbruik leveren) de score ?
                        Of moet ik, als ik deze woning ooit verkoop nog gauw een gasaansluiting vragen en een gaskachel plaatsen ?

                        Als ik eens rondkijk op internet, lijkt me de bepaling van die score soms een lachertje.
                        Ik heb bv. grote zuidgerichte ramen, waardoor bv. gisteren de verwarming bijna de ganse dag af mocht. Blijkbaar wordt dat afgestraft omdat er zo teveel warmte (!) binnenkomt in de zomer. Precies of ik kan dan mijn rolluiken niet een beetje neerlaten....
                        Last edited by nete; 13 maart 2012, 19:16.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

                          Op het EPC staat een kengetal van 0 tot en met 700. Hoe lager dit getal, hoe energiezuiniger uw huis is. Het getal is uitgedrukt in kilowattuur (kwh) per vierkante meter (m2). Het getal zegt dus alles over het energieverbruik van uw huis.
                          De waarde wordt ook op een kleurenbalk getoond. Groen wijst op een goede score, rood betekent dat er nog wat werk aan de winkel is.
                          Ter illustratie: voor nieuwbouw ligt de waarden normaal gezien in de omgeving van de 100 tot 175 kwh per m2. Wie een bestaande woning koopt, moet beseffen dat de EPC hoger is, en dus minder goed zal zijn.
                          700 is de bovengrens die gehanteerd wordt, maar de waarde in kwh per m2 kan vooral voor oude huizen soms nog hoger liggen.

                          De samenvatting van wat tot nu toe op dit forum besproken is, vindt u op de volgende link:

                          Comment


                          • #28
                            Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

                            Het VEA krijgt vaak de vraag waarom er een verschil is tussen de resultaten op het EPC en de werkelijke verbruiken op de ontvangen factuur. Het EPC geeft een berekende waarde van het energieverbruik, waarbij geen rekening wordt gehouden met de situatie van de bewoner.

                            De uitgebreide behandeling van dit onderwerp vindt u op de volgende link:

                            Comment


                            • #29
                              Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

                              Wij wonen in een huurhuis sinds 2 en een half jaar (waar we eind dit jaar uit trekken)
                              Toen we tekenden kwam 'de dochter van de immo makelaar' het epc verslag maken.
                              Wat opgemeten en in 20 minuten was ze klaar.
                              Toen vroeg ik haar: 'Moet je dan niet kijken of het dak geïsoleerd is?'
                              Antwoord: 'Goh, kweetnie, ik meet eigenlijk meestal appartementen op en daar is da niet nodig'

                              Nuf said...
                              [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                              [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                              Comment


                              • #30
                                Re: EPC waarde wat is goed, en wat slecht.

                                Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                                Wij wonen in een huurhuis sinds 2 en een half jaar (waar we eind dit jaar uit trekken)
                                Toen we tekenden kwam 'de dochter van de immo makelaar' het epc verslag maken.
                                Wat opgemeten en in 20 minuten was ze klaar.
                                Toen vroeg ik haar: 'Moet je dan niet kijken of het dak geïsoleerd is?'
                                Antwoord: 'Goh, kweetnie, ik meet eigenlijk meestal appartementen op en daar is da niet nodig'

                                Nuf said...
                                Kan best, maar je bewijst niemand een dienst met cowboyverhalen van 2,5 jaar geleden op te rakelen.
                                Het gaat er stilaan wel iets ernstiger aan toe.

                                Comment

                                Working...
                                X