Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dan ga je de lichtjes van je Husky misschien eens zien pinken. [emoji6]
    Dan kom ik efkes den uwe halen; ze zijn toch perfect uitwisselbaar. Alleen zijn geofence wat vergroten
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Onze gemeente zit in schijf 8, de eerste dus, maar onze woning/straat in schijf 6, oef.

      Oh ironie: een topic over elektrische auto's begint af te glijden naar een afschakel-topic
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Dan kom ik efkes den uwe halen; ze zijn toch perfect uitwisselbaar. Alleen zijn geofence wat vergroten [emoji3]
        Zal niet lukken want die moet de afbakeningsdraad en station detecteren en zonder spanning werk dat niet.
        Maar misschien heb je nog plaats voor een generator. [emoji1]
        Of een lange verlengkabel. [emoji56]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Illusie of een leugen?

          Last edited by Guest42; 26 oktober 2018, 11:40.

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Allebei zo te zien. Zeker met een overheid als de onze die echt van geen hout meer pijlen weet te maken qua energie- en milieubeleid.

            Wat ik toch lichtjes wil nuanceren is deze bewering uit zijn betoog:

            "Hybrides kunnen dan weer noodzakelijk blijken om de stad binnen te rijden zodra voertuigen met verbrandingsmotor daar verboden zijn.
            Maar ze zijn economisch absurd en hun verbruik en CO2-uitstoot bij doordeweeks gebruik op de weg zijn veel hoger dan die van hun niet-hybride equivalenten."

            Ik rij sinds kort met een niet plugin hybride wagen (Lexus ct200h). Ik kan moeilijk geloven dat diezelfde wagen zonder batterij en elektromotor met enkel zijn 1800 cc benzinemotor nog een stuk minder zou verbruiken dan de 4,9 liter die ik nu haal.
            Plus dat die wagen beperkt elektrisch rijdt waar een niet-hybride net het meest verbruikt (dus vervuilt): starten, stadsverkeer waar je om de paar honderd meter verkeerslichten hebt.
            Plus dat die wagen zijn batterijen voor een groot deel oplaadt met energie die anders verloren is: bij remmen of zelfs bij gewoon "uitbollen".
            Last edited by nete; 26 oktober 2018, 11:36.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Bij deze de link ZONDER tracking ID van facebook

              tracking:
              utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_s ource=socialnetwork&fbclid= xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                ik moet omwille van de LEZ in A'pen volgend jaar mijn lichte vracht van amper tien jaar en 135.000 km vervangen. Omdat ik nu toch wel eens automatisch wil rijden ben ik verplicht terug aan diesel, welliswaar euro zes in plaats van mijn huidige euro vier, aan te schaffen. Elektrische lichte vracht van het formaat dat ik wens bestaan er gewoon niet, zij zouden ook onbetaalbaar zijn. Ik houd mijn hart vast dat ik na tien jaar weer een wagen met in verhouding te weinig kilometers zal moeten vervangen omdat een aantal lobbyisten ons weer eens wat anders door onze strot zullen duwen. Alhoewel dat dan waarschijnlijk minder een probleem zou moeten zijn, tegen dan ben ik 78 en volgens velen dan niet meer bekwaam om veilig op de baan te komen.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  ik moet omwille van de LEZ in A'pen volgend jaar mijn lichte vracht van amper tien jaar en 135.000 km vervangen. Omdat ik nu toch wel eens automatisch wil rijden ben ik verplicht terug aan diesel, welliswaar euro zes in plaats van mijn huidige euro vier, aan te schaffen. Elektrische lichte vracht van het formaat dat ik wens bestaan er gewoon niet, zij zouden ook onbetaalbaar zijn. Ik houd mijn hart vast dat ik na tien jaar weer een wagen met in verhouding te weinig kilometers zal moeten vervangen omdat een aantal lobbyisten ons weer eens wat anders door onze strot zullen duwen.
                  Heel juist.

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Ja man......

                    Het concept “elektrische auto” is vrij eenvoudig, maar deze dame heeft er toch wat moeite mee. De vrouw is in een pompstation duidelijk op zoek naar het klepje waarlangs ze kan tanken, maar met diesel of benzine zal ze uiteraard weinig kunnen doen, haar Tesla is immers 100% elektrisch. Het tafereel werd gefilmd door enkele kerels in een auto achter haar, die zich te pletter lachen met de onhandigheid van de dame. De scene blijft duren en de kerels geloven hun ogen niet. Uiteindelijk gaan ze de dame toch vertellen dat ze met een Tesla weinig te zoeken heeft in een gewoon pompstation. Het tafereel is wel amusant, zeker als ze ook nog gaat klooien met haar koffer, maar missen is ook menselijk… in het vervolg graag wat sneller gaan helpen jongens!

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                      ik moet omwille van de LEZ in A'pen volgend jaar mijn lichte vracht van amper tien jaar en 135.000 km vervangen. Omdat ik nu toch wel eens automatisch wil rijden ben ik verplicht terug aan diesel, welliswaar euro zes in plaats van mijn huidige euro vier, aan te schaffen. Elektrische lichte vracht van het formaat dat ik wens bestaan er gewoon niet, zij zouden ook onbetaalbaar zijn. Ik houd mijn hart vast dat ik na tien jaar weer een wagen met in verhouding te weinig kilometers zal moeten vervangen omdat een aantal lobbyisten ons weer eens wat anders door onze strot zullen duwen. Alhoewel dat dan waarschijnlijk minder een probleem zou moeten zijn, tegen dan ben ik 78 en volgens velen dan niet meer bekwaam om veilig op de baan te komen.
                      Je weet toch dat Euro 4 nog het hele jaar 2019 binnen mag in Antwerpen.
                      Als je die camionet op 10 jaar tijd niet terug verdiend krijgt, dan kan je beter gewoon geen opdrachten meer aanvaarden in Antwerpen.

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Is compleet in scene gezet.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          Is compleet in scene gezet.
                          Daar ben ik ook vrij zeker van.
                          Waarom zou ze trouwens gaan tanken als er geen brandstofmeter is die aangeeft dat ze moet tanken?
                          Wie met een Tesla rijdt, die weet perfect goed dat men daarmee niet moet tanken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Je weet toch dat Euro 4 nog het hele jaar 2019 binnen mag in Antwerpen.
                            Als je die camionet op 10 jaar tijd niet terug verdiend krijgt, dan kan je beter gewoon geen opdrachten meer aanvaarden in Antwerpen.
                            Ik woon in Antwerpen en die cammionette is mijn prive vervoermiddel. Ik moet die niet terug verdienen en kan dat ook niet maar vind het wel zonde om ze weg te doen. Nu gaat hij naar één van mijn zonen die niet in 't Stad moet zijn met de wagen. Mijn probleem is dat stukken van de Singel in de LEZ vallen. En ja ik kan er normaal nog heel 2019 mee rijden maar dat is slechts uitstel van executie met een beperkt aantal maanden.
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                              Ik woon in Antwerpen en die cammionette is mijn prive vervoermiddel. Ik moet die niet terug verdienen en kan dat ook niet maar vind het wel zonde om ze weg te doen. Nu gaat hij naar één van mijn zonen die niet in 't Stad moet zijn met de wagen. Mijn probleem is dat stukken van de Singel in de LEZ vallen. En ja ik kan er normaal nog heel 2019 mee rijden maar dat is slechts uitstel van executie met een beperkt aantal maanden.
                              Op de parking wonen heeft zo zijn voordelen!
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Je weet toch dat Euro 4 nog het hele jaar 2019 binnen mag in Antwerpen.
                                Als je die camionet op 10 jaar tijd niet terug verdiend krijgt, dan kan je beter gewoon geen opdrachten meer aanvaarden in Antwerpen.
                                Euro 4 diesel of naft of beide ?
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X