Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Dan zullen die mannen wel extreem ( lees onverantwoord ) zware voeten hebben... mijn vrouw haar 2 bazen hebben allebei een Tesla ( vraag me niet wel type juist ) en die zijn beiden van hun actieradius zeer kontent , wel merkbaar minder in de winter volgens hen maar toch bij normaal rijgedrag nog rond de 300km...
    Wat het kost om te laden is en ander verhaal natuurlijk , hun auto stamt uit de tijd dat ze overal gratis aan Tesla palen kunnen gaan laden , enige probleem is dat er in de streek hier nog maar weinig staan...
    Ze hebben een vakantiehuis in Zuid Frankrijk en ik stel toch vast dat zij steeds met hun Tesla daar heen gaan ( in Frankrijk blijkbaar voldoende laadmogelijkheden )
    Ik kan maar zeggen wat die man mij vertelde hé Ryan, die auto loopt om en rond Knokke zo te horen, want naar Brussel
    reed hij veiligheidshalve met zijn AMG, die auto werd zo te horen gebruikt voor het bedrijf, en sprintjes waren wel dagelijkse kost,
    je wil toch niet afgaan als er van dat Knokke geweld naast je staat.....
    Maar draai en keer het zoals je wil, veel stoppen en vertrekken met een auto van bijna 2,2 ton krijg je niet gratis,
    die 2,2 ton van hier naar Zuid-Frankrijk verplaatsen doe je ook niet met pakweg 300 Kwh aan energie.
    Die mens gaf toe dat je met die auto aan een vaste snelheid van 100 Km/h en op cruise control misschien wel het dubbele
    kon halen, maar niet op de manier waarop zij die auto gebruiken.
    U die de vele pk's in je Audi gewoon bent, zou ook het beloofde niet halen met een Tesla S, wedden?

    Nu, mij kan het niets schelen, is toch geen spek voor mijn bek.

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Die rijden als TAXI.
      Zelfs als taxi is het nog ongeloofwaardig. Die klanten moeten dan allemaal opstappen en afstappen aan de op-en afritten van de highways waarop bussen en taxi's een eigen rijstrook hebben. Eens de highway af, staan ze met de rest in de file.
      Kijk eens op je dashboard naar je gemiddelde snelheid. Ik rij indien mogelijk altijd de maximum toegelaten snelheid en mijn gemiddelde snelheid staat op 33kmh met een mix van 50% secundaire wegen, 10% autostrade en 40% stadsverkeer.
      Op 24h zou ik dus 792km kunnen rijden. Ik mag dan niet stoppen om de batterijen op te laden of te slapen, of passagiers laten in-en uitstappen want anders kom ik niet aan mijn gemiddelde van 33kmh.

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Er wordt hier nogal dikwijls over super en super-super-super chargers geschreven.
        Mijns inziens is er maar één mogelijkheid voor een echte doorbraak van de e-auto: gestandaardiseerde batterijpacks in een omruilsysteem. Of desnoods een omruilsysteem per merk.
        Want een half uur staan laden, da's misschien goed voor op vakantie bij een stop onderweg.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Zelfs als taxi is het nog ongeloofwaardig. Die klanten moeten dan allemaal opstappen en afstappen aan de op-en afritten van de highways waarop bussen en taxi's een eigen rijstrook hebben. Eens de highway af, staan ze met de rest in de file.
          Kijk eens op je dashboard naar je gemiddelde snelheid. Ik rij indien mogelijk altijd de maximum toegelaten snelheid en mijn gemiddelde snelheid staat op 33kmh met een mix van 50% secundaire wegen, 10% autostrade en 40% stadsverkeer.
          Op 24h zou ik dus 792km kunnen rijden. Ik mag dan niet stoppen om de batterijen op te laden of te slapen, of passagiers laten in-en uitstappen want anders kom ik niet aan mijn gemiddelde van 33kmh.
          2 chauffeurs per dag hé.
          En die auto rijdt rond in Californië, waar er behoorlijk wat superchargers zijn.

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            https://www.autogids.be/autonieuws/b...kilometer.html

            Deze Tesla met 480.000km (300000miles) wordt in tientallen artikels vernoemd. Het zal dus wel een unicum zijn. Om het af te ronden heeft men er 500.000km van gemaakt.

            In het artikel staat dat deze firmawagen 1000km per dag rijdt. Als je al eens in de USA bent geweest, dan weet je met welke slakkengang daar wordt gereden.
            Rekening houdend met de tijd dat de Tesla aan de laadpalen hangt, kan die 1000km enkel met meerdere chauffeurs bereikt worden.
            Of was het dan toch 1 chauffeur die 20 uur per etmaal rijdt , en telkens een powernap doet en wat eet tijdens het laden ? Bovendien gaat die niet zomaar dagelijks 1000km doelloos rondrijden hé.
            Er zullen toch wel een aantal stopplaatsen zijn waar een bepaalde opdracht moet vervuld worden. Dat vraagt ook tijd.
            Mijn gedacht, maar volgense mij weer fake news of typische Amerikaanse Bull sh*t.
            Ewel, ik denk daar nét zo over. Enig simpel rekenwerk volstaat om die bel te doorprikken.

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik kan maar zeggen wat die man mij vertelde hé Ryan, die auto loopt om en rond Knokke zo te horen, want naar Brussel
              reed hij veiligheidshalve met zijn AMG, die auto werd zo te horen gebruikt voor het bedrijf, en sprintjes waren wel dagelijkse kost,
              je wil toch niet afgaan als er van dat Knokke geweld naast je staat.....
              Maar draai en keer het zoals je wil, veel stoppen en vertrekken met een auto van bijna 2,2 ton krijg je niet gratis,
              die 2,2 ton van hier naar Zuid-Frankrijk verplaatsen doe je ook niet met pakweg 300 Kwh aan energie.
              Die mens gaf toe dat je met die auto aan een vaste snelheid van 100 Km/h en op cruise control misschien wel het dubbele
              kon halen, maar niet op de manier waarop zij die auto gebruiken.
              U die de vele pk's in je Audi gewoon bent, zou ook het beloofde niet halen met een Tesla S, wedden?

              Nu, mij kan het niets schelen, is toch geen spek voor mijn bek.
              Zoals gewoonlijk 100% mee eens Geert. En verder heb ik een heilig wantrouwen tegen ieder individueel voorbeeld dat als argument wordt gehanteerd. Enig zoekwerk zal leren dat er mensen zijn die een val vanop kilometers hoogte hebben overleefd (zonder valscherm).
              Geef me toch maar een valscherm zou ik zeggen.

              Voor wat het waard is : http://www.guinnessworldrecords.com/...out-parachute/

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                En die auto rijdt rond in Californië, waar er behoorlijk wat superchargers zijn.
                Als die auto nu al 500.000km heeft, dan heeft die al enige tijd rondgereden.

                Volgens info: Tesla bouwt wereldwijd een netwerk van eigen snellaadstations Superchargers genaamd. Bij een Supercharger kan in 30 minuten zo'n 270 kilometer actieradius geladen worden. In juli 2014 waren er wereldwijd 125 Supercharger-stations, najaar 2016 waren dit er bijna 700 met in totaal ruim 4.250 Superchargers.

                Eind 2016 waren er wereldwijd 700 snellaad stations met in totaal 4250 Superchargers.
                Tegen eind dit jaar willen ze aan 10.000 Superchargers komen (geen 10.000 stations).
                In Californië (423.970 km²) zijn er voor de 24.426 kilometer state highway plus alle andere wegen samen 72 actieve laadstations op dit moment.

                Als men dan ziet dat er in België (30.528 km²) alleen in 2015 zo'n 3.386 benzinestations zijn met elk een reeks pompen (10 Laadstations met Superchargers) ... dan is dat wereldwijd aantal laadstations toch maar een klein.
                In België is het gemiddeld aantal voertuigen per tankstation (2015) 1.612 stuks ... stel dat men iedereen elektrisch zou laten rijden en via Superchargers wil laten laden, dan zou elk station moeten vertienvoudigen in oppervlakte want met minimum 30 minuten laden per keer zit men al aan een tienvoud van een tankbeurt.
                Het zou dan ook minstens tien keer zo lang duren om iedereen te kunnen bedienen ... we kijken dus uit naar superparkings aan de benzinestations.
                OK, niet iedereen zal daar laden, mensen zullen ook thuis laden wanneer dat kan ... maar toch zal de overschakeling niet eenvoudig zijn.

                Nog veel werk als men iedereen wat comfortabel wil laten reizen.

                En een kennis heeft een hybride waarbij volgens het boekje 200 km elektrisch kan gereden worden ... in realiteit kan hij bij koud weer nog geen 20 km doen.
                Het merk doet er niet toe, anders blijft het een welles nietes spelleke.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Binnen enkel jaren moeten de kerncentrales gesloten worden, die zouden dan vervangen worden door gascentrales die ook CO2 uitstoten terwijl ze elektriciteit produceren.
                  Hoeveel minder CO2 zal er dan in de lucht geblazen worden als iedereen zijn wagen met verbrandingsmotor inruilt voor een elektrische?
                  De CO2 komt dan niet uit de uitlaat van de auto zelf, maar wel uit de schoorsteen van de gascentrale.
                  Het laden van de meeste wagens zal tijdens de nacht gebeuren, want dan hebben de meesten hun wagen niet nodig, op zonnepanelen moeten we dan ook niet rekenen, want dan schijnt de zon niet...
                  Het verlaagde elektriciteitstarief tijdens de nacht zal dan heel snel verdwijnen, waarschijnlijk wordt stroom in dat geval zelfs duurder tijdens de nacht omdat er dan veel meer vraag is dan overdag.
                  Windmolens werken wel tijdens de nacht, maar als er dan een nachtje bijna geen wind is dan zullen er een heleboel zijn die de volgende dag niet tot hun werk geraken omdat de accu van de wagen niet voldoende bijgeladen is.
                  En om voldoende stroom te leveren moeten er dan nog heel veel windmolens bijgeplaatst worden, en dat mag ook niet overal.

                  En ik heb ook nog nergens gelezen dat er plannen zijn om het hele stroomnet aan te passen aan het vermogen dat er nodig is als iedereen een elektrische wagen wil laden.
                  Een "supercharger" kan ook niet zomaar overal op het net aangesloten worden.
                  Als er zo nog meer naast elkaar worden geplaatst, dan zullen die heel dicht bij een hoogspanningsnet moeten worden geplaatst, met een eigen transfo om de gewenste spanning te krijgen.
                  Om een 100KWh accu (de grootste capaciteit voor Tesla) bij te laden tot 80% (volledig laden op zo'n korte tijd is onmogelijk, dan krijg je een explosie, de laatste fase van de laadcyclus moet veel trager verlopen) in een half uurtje is er een heel groot vermogen nodig, dat doe je niet met een kabeltje van 2 x 2,5mm², want dan geeft die licht zoals de gloeidraad van een gloeilamp.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Die rijden als TAXI.

                    En wat de 500.000miles betreft, dat was een typo, moest km zijn.
                    Gelukkig zijn er nog een aantal lichtgelovigen zoals U Tommie, enkel dezen kunnen er voor zorgen
                    dat er elektrische auto,s verkocht worden...

                    Wij krijgen hier met twee auto,s (een Subaru XV AWD CVT en een kleine Nissan Micra) een gemiddelde
                    factuur van om en rond de 120€ per maand benzine, en dat voor gezamelijk rond de 24.000 Km.
                    Dus nog geen 1.500€ per jaar, geef mij één goede reden waarom ik mij elektrisch zou moeten verlaatsen.
                    En begin niet dat elektrisch rijden properder is dan benzine, diesel of gas, want zolang dat productie probleem
                    niet opgelost is is dat niet zo, integendeel.

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Binnen enkel jaren moeten de kerncentrales gesloten worden, die zouden dan vervangen worden door gascentrales die ook CO2 uitstoten terwijl ze elektriciteit produceren.
                      Hoeveel minder CO2 zal er dan in de lucht geblazen worden als iedereen zijn wagen met verbrandingsmotor inruilt voor een elektrische?
                      De CO2 komt dan niet uit de uitlaat van de auto zelf, maar wel uit de schoorsteen van de gascentrale.
                      Het laden van de meeste wagens zal tijdens de nacht gebeuren, want dan hebben de meesten hun wagen niet nodig, op zonnepanelen moeten we dan ook niet rekenen, want dan schijnt de zon niet...
                      Het verlaagde elektriciteitstarief tijdens de nacht zal dan heel snel verdwijnen, waarschijnlijk wordt stroom in dat geval zelfs duurder tijdens de nacht omdat er dan veel meer vraag is dan overdag.
                      Windmolens werken wel tijdens de nacht, maar als er dan een nachtje bijna geen wind is dan zullen er een heleboel zijn die de volgende dag niet tot hun werk geraken omdat de accu van de wagen niet voldoende bijgeladen is.
                      En om voldoende stroom te leveren moeten er dan nog heel veel windmolens bijgeplaatst worden, en dat mag ook niet overal.

                      En ik heb ook nog nergens gelezen dat er plannen zijn om het hele stroomnet aan te passen aan het vermogen dat er nodig is als iedereen een elektrische wagen wil laden.
                      Een "supercharger" kan ook niet zomaar overal op het net aangesloten worden.
                      Als er zo nog meer naast elkaar worden geplaatst, dan zullen die heel dicht bij een hoogspanningsnet moeten worden geplaatst, met een eigen transfo om de gewenste spanning te krijgen.
                      Om een 100KWh accu (de grootste capaciteit voor Tesla) bij te laden tot 80% (volledig laden op zo'n korte tijd is onmogelijk, dan krijg je een explosie, de laatste fase van de laadcyclus moet veel trager verlopen) in een half uurtje is er een heel groot vermogen nodig, dat doe je niet met een kabeltje van 2 x 2,5mm², want dan geeft die licht zoals de gloeidraad van een gloeilamp.
                      100% gelijk Bart, een tijd geleden was er het nieuws van een nieuw soort batterij dat je zou kunnen opladen
                      op 6 min tijd, een snelle berekening gaf als resultaat dat je daarvoor 1080 Amp per fase op een 3X400 volt net
                      nodig zou hebben om een batterij van 100 Kwh op te laden, daar laat je een klein fabriek op draaien, en dat om één
                      auto aan de charger te hangen, gewoon te zot voor woorden.

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Ik kan maar zeggen wat die man mij vertelde hé Ryan, die auto loopt om en rond Knokke zo te horen, want naar Brussel
                        reed hij veiligheidshalve met zijn AMG, die auto werd zo te horen gebruikt voor het bedrijf, en sprintjes waren wel dagelijkse kost,
                        je wil toch niet afgaan als er van dat Knokke geweld naast je staat.....
                        Maar draai en keer het zoals je wil, veel stoppen en vertrekken met een auto van bijna 2,2 ton krijg je niet gratis,
                        die 2,2 ton van hier naar Zuid-Frankrijk verplaatsen doe je ook niet met pakweg 300 Kwh aan energie.
                        Die mens gaf toe dat je met die auto aan een vaste snelheid van 100 Km/h en op cruise control misschien wel het dubbele
                        kon halen, maar niet op de manier waarop zij die auto gebruiken.
                        U die de vele pk's in je Audi gewoon bent, zou ook het beloofde niet halen met een Tesla S, wedden?

                        Nu, mij kan het niets schelen, is toch geen spek voor mijn bek.
                        Alles hangt af van de voet hé Geert , wees gerust, ik kan met m'n wagen ook netjes aan een verbruik tussen de 6 en 6.5l bollen hoor maar ik kan ook zonder veel moeite bijna het dubbele daarvan verbruiken ( met alle andere gevolgen van dien, lees bandenslijtage ).
                        Zo'n Tesla zegt me momenteel helemaal niks, ik zou die laadstilstanden te vervelend vinden ( ik doe bijna wekelijks wel eens een dag waar ik 800km ofzo op de teller heb ), ik ben er van overtuigd dat ik momenteel niet goedkoper kan rijden met datgene wat ik nu rij ( als ik de beschikbare pk's erbij in beschouwing neem dan ) en ik ben van plan om met m'n huidige zo lang mogelijk ( zolang de kosten wegblijven) rond te rijden .
                        Op vandaag zou ik eigenlijk niet direct weten wat te kopen, hopelijk zal de markt binnen een jaar of 3 wat ruimer/duidelijker worden. Een Q7 etron zou momenteel een optie kunnen zijn en ik zou hem toch heel vaak puur elektrisch kunnen rijden ( woon-werk heen en terug +/- 40km ) , die Q7 doet wat hij beloofd en naast de elektro heb je een krachtige V6 tdi en fiscaal voor mij zeer intressant... nadeel is de offerte die ik kreeg... met de opties die ik wilde ruim 92.000 euro... deze zal het niet worden dus ...
                        Last edited by RDB; 28 november 2017, 19:36.
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Als ik alles hier lees, dan zal het dus onmogelijk worden om electrisch te rijden.
                          Dus Noorwegen zal na 2025 stil staan.
                          Bussen en scooters in china rijden binnenkort 100% electrisch. Daar kan het wel. Niemand die zegt dat het simpel is, maar het gaat gewoon gebeuren.
                          Als de prijs van den Tesla batterij op een paar jaar zakt van 50k naar 12k.... dan kan het dus wel hé.
                          Trouwens, Tesla is niet de enige die electrische autos maakt.

                          Ik stop er mee hier.

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Maar hoe zal iedereen de nieuwe wagen betalen?
                            Hoe meer men elektrisch verplicht, hoe minder de restwaarde van de actuele wagens (ook zeer recente).
                            Men zal eerder nog moeten bijbetalen om er vanaf te geraken.
                            Veel mensen zullen miserie kennen vrees ik.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Dus Noorwegen zal na 2025 stil staan.
                              Een beetje bij de realiteit blijven.

                              Noorwegen heeft de ambitie om vanaf 2025 te stoppen met de verkoop van nieuwe auto’s die enkel met een verbrandingsmotor zijn uitgerust.
                              Andere berichten spreken over enkel volledig elektrische wagens.

                              Hybride zal volgens het ene bericht dus wel nog verkocht worden.

                              Ook is het enkel voor nieuwe wagens, Noorwegen zal dus niet volledig stilvallen in 2025.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Waarom geen enkele repliek op #138 ???
                                Want dat is volgens mij méér realiteit dan al die laadpalen.
                                Last edited by nete; 28 november 2017, 23:20.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X