Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Synchroon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Synchroon



    >Klik hier voor grote versie<

    Net terug van de Japan workshop van dit jaar, een van mijn favoriete reizen. Heb nog geen tijd gehad om foto's uit te zoeken, want na aankomst in Nederland moesten we vrijwel meteen door naar IJsland, waar ik momenteel ben.

    Dit is dan ook een foto van de vorige Japan reis. Op de foto tonen twee bedreigde Japanse kraanvogels hun elegante winterdans - een lust voor het oog.

    Groeten uit Reykjavik,
    Marsel
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

  • #2
    Re: Synchroon

    heel mooi, zeker die grote.
    mis wel wat meewerkende schaduw.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Synchroon

      Strakke foto. Mooi werk. Aparte overgang belichting achtergrond. Van wit naar witblauw. Zo komen de vogels ook weer meer los. Bewust?
      Gr David

      Comment


      • #4
        Re: Synchroon

        Oorspronkelijk geplaatst door David Verdonck Bekijk bericht
        Aparte overgang belichting achtergrond. Van wit naar witblauw. Zo komen de vogels ook weer meer los. Bewust?
        Niet bewust. Het gevolg van het half bewolkte weer. Kraanvogels staan in de zon, het gebied erachter is nog in de schaduw van de wolken.
        Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

        Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

        Comment


        • #5
          Re: Synchroon

          Amai, heel mooi hoor
          Klasse

          groeten,
          Raf
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Synchroon

            De gekende dans van de Kraanvogels, heel mooi vastgelegd Marsel
            Al heb ik wel de indruk dat je het wit op sommige delen naderhand hebt moeten naar beneden halen ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Synchroon

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Al heb ik wel de indruk dat je het wit op sommige delen naderhand hebt moeten naar beneden halen?
              Nee hoor. Ik schiet altijd manueel, dus ik word nooit verrast door plotseling overbelichte (of onderbelichte) delen. Als ik de helderheid of het contrast selectief verander, dan is dat omdat ik dat mooier vind, niet omdat het moet.

              Ik heb hier een selectieve contrastaanpassing gedaan op de lichte en de donkere veren om het detail duidelijker te maken.
              Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

              Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

              Comment


              • #8
                Re: Synchroon

                vind dit een zeer mooie . Al denk ik dat je nog een tikkeltje zakt met de levels tussen de zwarte en middentonen ze nog meer van de achtergrond los komen .
                als je begrijpt wat ik juist bedoel .

                Comment


                • #9
                  Re: Synchroon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                  .... Ik heb hier een selectieve contrastaanpassing gedaan op de lichte en de donkere veren om het detail duidelijker te maken.
                  Bedankt Marsel om dit even uit te leggen, ik had er iets aan gezien maar kon het niet echt thuisbrengen.

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Synchroon

                    "Buiten categorie" zoals we van jou gewoon zijn, Marsel !
                    Hoop er nog veel van jou te mogen zien (hetzij van Japan, hetzij van IJsland, laat maar komen) !
                    KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

                    Comment

                    Working...
                    X