Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Historisch rijkostuum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Historisch rijkostuum

    Het historisch rijkostuum door Erika Bús.

    If you always do what you always did, you will always get what you always got.
    www.sylviehuybrecht.be

  • #2
    Re: Historisch rijkostuum

    leuk gedaan, maar mis de rijlaarzen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Historisch rijkostuum

      Mijn gedacht : de afgeronde onderkant vind ik niet zo geslaagd.
      Doet me meer denken aan een zwevende Mary Poppins.

      with all due respect

      greetz
      Cheeta
      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Historisch rijkostuum

        Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
        Mijn gedacht : de afgeronde onderkant vind ik niet zo geslaagd.
        Doet me meer denken aan een zwevende Mary Poppins.

        with all due respect

        greetz
        Cheeta
        Da's er eigenlijk niet om gedaan. Hieronder, op het origineel, zie je dat het gewoon zo uitkomt. Door de onnatuurlijke bewerking van mijn post valt het wel meer op

        If you always do what you always did, you will always get what you always got.
        www.sylviehuybrecht.be

        Comment


        • #5
          Re: Historisch rijkostuum

          Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
          Da's er eigenlijk niet om gedaan. Hieronder, op het origineel, zie je dat het gewoon zo uitkomt. Door de onnatuurlijke bewerking van mijn post valt het wel meer op

          vind ik veel mooier.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Historisch rijkostuum

            In het origineel zit er toch meer reliëf in de schaduw (onderaan de rok).
            Zelf vind ik het origineel véél beter ... waarmee ik niet wil zeggen dat ik je bewerkingen niet kan appreciëren hoor

            greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Historisch rijkostuum

              Ik verwacht niets anders hoor van fotoliefhebbers. Ik begrijp het wel .

              Alleen houdt het voor mij daar niet op. Ik geef graag weer wat in mijn geest leeft en die mist ofwel grip op de dingen (wat ik dan vertaal in vage en fluide beelden), of ziet teveel details (wat ik vertaal met de sketchfilters die mijn partyfoto's bijvoorbeeld hebben). Ik ben er mij van bewust dat dat 'de fotografie voorbij is'. Het hangt ergens tussen fotografie en kunst omwille van mijn motieven. Maar helaas ben ik dan weer niet 'kunstenaar' genoeg om echt helemaal in die richting te gaan zoeken

              Jullie zullen mij hier nog maar wat moeten verduren
              If you always do what you always did, you will always get what you always got.
              www.sylviehuybrecht.be

              Comment


              • #8
                Re: Historisch rijkostuum

                doe maar het origineel, gewoon lekker

                grtjs

                jk

                Comment


                • #9
                  Re: Historisch rijkostuum

                  Poeh...ik kan beide foto's erg waarderen. De laatste oogt reeeler en is prachtig De bewerkte versie heeft iets betoverends en dar komt haar gelaat minder hard over.
                  Zou je iets willen verklappen over je lichtopstelling? Het licht lijkt van linksvoor te komen (handje op de heup), maar rechts is ook prima belicht (hand op stok)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Historisch rijkostuum

                    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Poeh...ik kan beide foto's erg waarderen. De laatste oogt reeeler en is prachtig De bewerkte versie heeft iets betoverends en dar komt haar gelaat minder hard over.
                    Zou je iets willen verklappen over je lichtopstelling? Het licht lijkt van linksvoor te komen (handje op de heup), maar rechts is ook prima belicht (hand op stok)
                    Geen probleem :-)
                    Mijn lichtopstelling is in dit geval de eenvoud zelve. 1 studioflitser met beauty disc schuin rechtsvoor. Dat licht is net hard genoeg om zo'n 'meespelende' schaduw te fabriceren.
                    Ik maak het nooit moeilijk hoor! Het merendeel van de tijd werk ik met één flitser en buiten altijd gewoon met mijn statief. Ik val anders toch maar over de poten van die dingen
                    If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                    www.sylviehuybrecht.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Historisch rijkostuum

                      LOL.....herkenbaar. Ik heb ook wel eens een "elegante" snoekduik genomen over die krengen
                      Eenvoud siert...qua belichting. Die boodschap heb ik van Jorgen meegekregen en ik zie het ook duidelijk terug in jouw foto's. Je kan wel 5 lampen opstellen, maar daarmee kun je een foto "dood" belichten. Met 1 lamp kun je dus prachtige belichtingen creeeren. Die beautydish vind ik wel super. Dat staat nog op mijn verlanglijstje (met grid).

                      Sjieke foto weer

                      Comment


                      • #12
                        Re: Historisch rijkostuum

                        Ik vind de bewerking van het model mooi is, behalve dan die onderkant die m'n voorgangers al benoemd hadden.
                        Wel vind ik de saturatie van het paars iets te hoog. Nu heb je een soort ouderwets (modeltint) en nieuwerwets (achtergrondpaarsgloed) gemengd.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Historisch rijkostuum

                          linkerhand te licht, geen detail meer in de huid, schaduw zweepje valt weg op achtergrond, kreukels in het kleed, te norse blik, ingedoken houding, veel te experimenteel bewerkt.....kortom... helemaal mijn ding

                          Origineel trouwens ook heel fraai. Mss wat minder ruimte nog bij dr voeten, maar das ziften. Mss vind ik m zelfs nog iets mooier dan de bewerkte, maar ik kom nog een keer terug
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Historisch rijkostuum

                            Sorry, voor mij ook de originele 'authentieke' foto.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Historisch rijkostuum

                              Wat een slappe zever over rijlaarzen die gewoon in die tijd helemaal NIET getoond mochten worden.
                              De jurk is correct geheel en al tot op de grond.
                              Zover zelfs dat bij lopen ook de voet niet getoond kan worden.
                              Dat hoorde toen gewoon zo.
                              Kennis van zaken is een vereiste als je beoordelen wilt

                              Ik vind je eerste post de lekkerste fopperij en goed op een oude ansicht kaart laaten gelijken, ook al mis ik daar wat sepia kleur in.
                              En het origineel is gewoon de beste foto op zich, maar je originele post is het origineelste in gedachte en uitwerking.
                              En met wat lichte sepie toevoeging een hele leuke foto.
                              Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                              Comment

                              Working...
                              X