Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vuurbal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] vuurbal

    Lang geleden dat ik nog iets poste, bij deze nog eens een poging


    Voor Sieg - de andere versie

    Last edited by Dynax7d; 16 juni 2021, 20:00.
    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: vuurbal

    Schitterende foto en zeker een lovenswaardig initiatief, maar iets teveel verscherpt naar mijn gevoel (vooral goed te zien in de grotere afbeelding).
    Misschien dat lichtpuntje links van die grote boom wegklonen?
    In elk geval mooie komp en kleuren.
    Dus iets minder scherp en de zon zelf misschien iets warmer maken, beetje meer detail in de boom krijgen daardoor.
    Verder is de foto subliem voor mij.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: vuurbal

      Ik 'denk' dat ik qua compositie liever de zon had gezien tussen de bomen ipv erachter. De kleuren zitten goed. Mooi resultaat.

      Comment


      • #4
        Re: vuurbal

        Heel mooie kleuren en geweldig landschap met veel lagen, die sporen in het veld, en dat gras dat nog net in tegenlicht zit.

        Comment


        • #5
          Re: vuurbal

          Schitterende kleuren en prachtig gekozen beeldopbouw Christel
          Ik had zelf ook wel gekozen voor de zon naast de bomen, maar deze is ook wel heel apart op deze manier

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: vuurbal

            Dank voor de feedback iedereen

            @Red Falcon : ik heb het oplichtende vlekje weggekloond (dak van een schuur) en de foto beetje minder verscherpt
            @Sieg : ook eentje met de zon naast de bomen, maar er zit flare in de lens...

            Ter toelichting, ik stond op een bult van 2 m hoog, wat me weinig bewegingsruimte had. En de zon zakte zo snel dat ik niet teveel keuze meer had.
            Terug gaan zeker :-)?
            Nog dit : ik heb de verzadiging niet opgetrokken, dit kwam zo uit de camera. De lucht stond gewoon in vuur en vlam.... altijd genieten
            Last edited by Dynax7d; 16 juni 2021, 20:04.
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: vuurbal

              Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
              @Sieg : ook eentje met de zon naast de bomen, maar ik vind de compo van deze foto minder geslaagd.
              Vind ik minder geslaagd Christel ,had eerder verwacht de zon aan de andere kant van de boom en hoger te zien
              Dus toch maar het origineel dan

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: vuurbal

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Vind ik minder geslaagd Christel ,had eerder verwacht de zon aan de andere kant van de boom en hoger te zien
                Dus toch maar het origineel dan

                grts
                Sieg
                Ik had de verkeerde update geplaatst ;-(
                https://www.behance.net/Lynx1966

                Comment


                • #9
                  Re: vuurbal

                  lang geleden en al direct binnen met een BANG, prachtig gewoon, op t eerste zicht meteen kiezen voor de 1e vanwege die magnifieke bol door de boom , maar na even kijken heeft de 2e toch meer kleur in zich.
                  moelijk kiezen, ze mogen allebie aan mijn muur
                  enige bedenking: de foto heeft nogal een zoom effect,n ik had misschien ook wel wat voorgrond willen zien voor nog meer diepte... maar dat hangt natuurlijk af van de eventuele interessante voorgrond...
                  maar dat is detail kritiek op een verder schitterende foto!
                  de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                  Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: vuurbal

                    Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
                    enige bedenking: de foto heeft nogal een zoom effect,n ik had misschien ook wel wat voorgrond willen zien voor nog meer diepte... maar dat hangt natuurlijk af van de eventuele interessante voorgrond...
                    maar dat is detail kritiek op een verder schitterende foto!
                    Morgen krijg je een pano van 10 foto's te zien - dus je krijgt dan heel wat voorgrond
                    https://www.behance.net/Lynx1966

                    Comment


                    • #11
                      Re: vuurbal

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                      Ik had de verkeerde update geplaatst ;-(
                      A inderdaad, dat was hetgeen ik bedoelde Christel, deze vind ik nog mooier
                      (Maar door het weghalen van je eerste update en te vervangen door deze, slaagt mijn commentaar op niks meer hé )

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: vuurbal

                        De "andere versie" is super! Heel erg goed gemaakt. De weg links leidt ons naar de vuurbal en heel mooi zoals de sporen (rechts) in de begroeiing een diapositieve tegehanger krijgen even verder op.
                        Dit wringt zelf een beetje maar maakt de foto nog interessanter
                        http://www.smuttynose.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: vuurbal

                          Ga voor de tweede versie.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: vuurbal

                            beide schitterende foto's maar de 2e is helemaal Top..

                            Rob,

                            Comment


                            • #15
                              Re: vuurbal

                              2 schitterende beelden Christel, moeilijk kiezen ...
                              1 voor de compo
                              2 voor het licht
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment

                              Working...
                              X