Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strabrechtse Heide

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strabrechtse Heide

    Uit verveling een middag over de heide gefietst, vol bepakt met kilo's digitaal fotospul. Maar één foto geschoten die de moeite waard is.
    De andere zeven gaan na een laatste blik de prullenbak in


    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: Strabrechtse Heide

    Ik vind het wel leuk dat je het zo eerlijk verteld
    dacht al dat ik de enige was bij wie dit voor kwam
    Maar deze mag er echt wezen
    gr.ron.
    http://exhi-fotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Strabrechtse Heide

      Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
      Ik vind het wel leuk dat je het zo eerlijk verteld
      dacht al dat ik de enige was bij wie dit voor kwam
      Maar deze mag er echt wezen
      gr.ron.
      Waarom daar niet eerlijk over zijn?
      Ik geloof dat ik wel tientallen keren mijn camera tevoorschijn heb gehaald, en even zo vaak minuten lang blijven staan om de omgeving "op me in te laten werken." Ik vind het zinloos om eindeloos te blijven fotograferen. Alleen als het gevoel er is dat het 'iets' wordt, druk ik af.
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #4
        Re: Strabrechtse Heide

        Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
        Waarom daar niet eerlijk over zijn?
        Ik geloof dat ik wel tientallen keren mijn camera tevoorschijn heb gehaald, en even zo vaak minuten lang blijven staan om de omgeving "op me in te laten werken." Ik vind het zinloos om eindeloos te blijven fotograferen. Alleen als het gevoel er is dat het 'iets' wordt, druk ik af.
        Natuurlijk helemaal gelijk,maar zeker bij de plaatjes die jij vaak laat zien
        denk ik wel eens....die schudt ze zo uit zijn mouw
        gr.ron.
        http://exhi-fotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Strabrechtse Heide

          Sfeervol en gemoedvol.
          Zeer bewuste selectie, maar ik denk dat jouw prullenmand beslist een goudmijntje moet zijn voor velen.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Strabrechtse Heide

            knap

            groetjes,

            Comment


            • #7
              Re: Strabrechtse Heide

              Een interessante gelijke verdeling van lucht/grond; beide delen zijn hier
              immers even boeiend en aanvullend. Een wegje dat je leidt naar
              een punt netjes op het midden van de gezichtseinder.
              Dus een centrale compositie.
              Natuurlijke kleuren, voldoende detail en alles netjes belicht.
              Ziet er dus voor mij ok uit.

              off topic: het wordt 'tijd' dat ik ook wat 'tijd' heb om me eens te vervelen;
              want tot vandaag heb ik bijna voor niets 'tijd'; tenzij wat reageren op BD.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Strabrechtse Heide

                Knappe foto, heeft iets dreigends.

                Comment


                • #9
                  Re: Strabrechtse Heide

                  Goh waar ken ik dat van, vanochtend 5:45 heerlijk open weer. Rugzak gepakt en de hei op gegaan, nog voordat ik er was werd het al helemaal grauw. Zegge en schrijve 2 foto's gemaakt.

                  V.w.b. jouw foto, technisch natuurlijk in orde (voor zover ik dat kan beoordelen). Aantrekkelijkheid voor mij niet zo heel bijzonder, dat kan er mee te maken hebben dat ik dit soort plaatjes in het echt zeer regelmatig zie en ik denk dat een onbekende omgeving vaak als aantrekkelijker wordt ervaren (althans door mij). Wel een hele mooie wolkenlucht!

                  ps, Ik zag dat de hei in bloei begon te komen, is een stuk mooier natuurlijk met wat kleur erin.
                  Last edited by Willem.; 29 juni 2008, 19:23. Reden: Ps toegevoegd.
                  Ik ben er klaar mee.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Strabrechtse Heide

                    Als we allemaal onze prullenbak eens moesten openen, der zouden wat knappe foto's kunnen tevoorschijn komen . . . héél zeker van.
                    Soms een beetje te bang voor kritiek en vaste regeltjes hoe het wel moet
                    Hé het mag gezegd, jij hebt er toch al hele mooie gepost . . . ook deze foto
                    Groetjes en fotogenietbare volgende week . . .
                    zero

                    Comment


                    • #11
                      Re: Strabrechtse Heide

                      Dank jullie wel voor de aardige reacties

                      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                      Sfeervol en gemoedvol.
                      Zeer bewuste selectie, maar ik denk dat jouw prullenmand beslist een goudmijntje moet zijn voor velen.

                      Henri
                      Die prullenmand wordt regelmatig geleegd, hoor
                      Met dit soort foto's mag je best kritisch zijn hoor...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
                      Goh waar ken ik dat van, vanochtend 5:45 heerlijk open weer. Rugzak gepakt en de hei op gegaan, nog voordat ik er was werd het al helemaal grauw. Zegge en schrijve 2 foto's gemaakt.

                      V.w.b. jouw foto, technisch natuurlijk in orde (voor zover ik dat kan beoordelen). Aantrekkelijkheid voor mij niet zo heel bijzonder, dat kan er mee te maken hebben dat ik dit soort plaatjes in het echt zeer regelmatig zie en ik denk dat een onbekende omgeving vaak als aantrekkelijker wordt ervaren (althans door mij). Wel een hele mooie wolkenlucht!

                      ps, Ik zag dat de hei in bloei begon te komen, is een stuk mooier natuurlijk met wat kleur erin.
                      Overbekend uitzicht voor jou, inderdaad. Ik zie het ook als een simpele registratie zonder ingewikkeld gehannes met standpunt of onderwerp. De werkelijkheid is, dat ik gedurende de dag honderd van dit soort plaatjes had kunnen maken - elk met een ander uitzicht. Veel zin heeft dat niet. Mede omdat ik er - net als jij - regelmatig vertoef, zullen uiteindelijk veel van dit soort overzichten hetzelfde blijken te zijn. Vandaar ook weinig foto's gemaakt.

                      Dit stuk zal weinig heidebloei vertonen. Het is tot aan de einder begroeid met Bochtige Smele, die alle heide overgroeid. Maar ook dit, met zijn rossig rode tint tijdens de bloei, heeft zo zijn charmes.

                      ps - grauw weer vind ik meer sfeer geven dan open helder weer. Toen ik vertrok regende het, een uurtje later brak de bewolking. Het is in de foto te zien.
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Strabrechtse Heide

                        Knappe plaat
                        mvg,
                        Ludo V.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Strabrechtse Heide

                          daar gaat mijn laatste zekerheid, ik dacht dat jij enkel perfecte foto's kon schieten..

                          deze mag er in ieder geval opnieuw zijn
                          ::| Verbeelding |::

                          Comment


                          • #14
                            Re: Strabrechtse Heide

                            Oorspronkelijk geplaatst door pirke Bekijk bericht
                            daar gaat mijn laatste zekerheid, ik dacht dat jij enkel perfecte foto's kon schieten..

                            deze mag er in ieder geval opnieuw zijn
                            Ik laat alleen de perfecte zien. Zo krijg je een lekker vertekend beeld
                            Dank je wel.
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Strabrechtse Heide

                              Knappe dieptewerking,mooie foto

                              Comment

                              Working...
                              X