Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar verhaal.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raar verhaal.

    Naar aanleiding van deze topic http://forum.belgiumdigital.com/f36/...rm-254866.html heb ik een vraagje of twee.(het kunnen er ook meer worden )
    Ik ben in mijn zoektocht naar een nieuw scherm op iets raars uit gekomen.
    Deze monitor Dell 2709WA02 TFT kost bij Dell rechtstreeks tot 8 april 707 euro daarna 785 euro naar aanleiding van een aanbieding.
    Nu ben ik verder gaan zoeken naar een goedkopere prijs en wat vindt ik?
    Bij QSIX kost dezelfde monitor 549 euro met 5 JAAR ! garantie erbij.
    Maar omdat zij op hun site een pixelfoutcontrole aanbieden voor 19 euro en ook een soundbar voor 25 euro heb ik toch maar eens eventjes die firma gebeld.
    Met de vragen:

    Of de 5 jaar garantie ook telt in België.
    Of de schermen dan niet al in de fabriek getest worden op foute pixels.
    Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die volgens mij evenveel van PC schermen kent als ik
    Ze zei me dat ze iemand zou laten terug bellen die miin vragen wel kon beantwoorden
    Door een mijn eigen schuld heb ik die oproep via mijn gsm net gemist.
    Toen ik zag dat ze me hadden proberen te bellen heb ik dan zelf direkt terug gebeld.
    Ik kreeg de zelfde dame aan de lijn met de belofte dat de persoon die er alles vanaf wist me direkt terug zou bellen,waarom ze me niet gewoon kon door verbinden is me een raadsel
    Ik heb gans de dag niets meer van hen gehoord en toen ik s'avonds mijn émails nakeek stond daar een mailtje bij van QSIX met de vraag of ik mijn vragen niet via émail kon stellen.
    Ik heb dat dan gedaan maar toen ik vanmiddag nog geen antwoord had gekregen heb ik nog maar eens naar de firma gebeld.
    Tot zes keer toe met telkens een half uur er tussen,maar ik kreeg geen vriendelijke dame meer aan de andere kant van de lijn er werd gewoon niet opgenomen
    Ik dacht weet je wat ik ga die bestelling eens plaatsen en ik zie wel wat er gebeurt.
    Alles op hun site gaat in het Nedelands tot je bij het punt komt dat er betaald moet worden dan staat er:
    Make payable to, en dan een iban en bicnummer.
    en dan onderaan staat er in dikke letters:
    'your order will not ship untille we receive payment',ik snap wel dat ze eerst hun centen willen maar dat kunnen ze toch ook wel iets vriendelijker aanbrengen,niet.
    Ik zou dat scherm graag kopen maar heb nu zo wel een beetje mijn vertrouwen verloren in die firma.
    Nu is mijn vraag naar U toe:
    Is er iemand die al 'gehandeld' heeft met die firma?
    Ervaring heeft met zo'n pixelcontrole,krijg je daar een bewijsje bij of hoe werkt dat?
    Mij een ander adres kan geven waar ik dat zelfde scherm kan kopen?liefst ook aan die prijs

    Mocht blijken dat het allemaal een samenloop van omstandigheden is(wat ik morgen verder ga uitzoeken)ben je er aan voor de moeite van het lezen van deze topic.

    groetjes
    Ronald
    Last edited by The digital hunter; 18 april 2009, 10:37.
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Raar verhaal.

    Ondertussen heb ik gezien dat zij in Nederland een postbus hebben terwijl zij in Duitsland nog een filliaal hebben dat wel een 'normaal' adres heeft.
    Zie ik spoken of wat?
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

    Comment


    • #3
      Re: Raar verhaal.

      Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
      Ondertussen heb ik gezien dat zij in Nederland een postbus hebben terwijl zij in Duitsland nog een filliaal hebben dat wel een 'normaal' adres heeft.
      Zie ik spoken of wat?
      ik ben blijkbaar niet de enige die zich 'zorgen' maakt
      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

      Comment


      • #4
        Re: Raar verhaal.

        Beste,

        Dell levert normaal gezien nooit via externe kanalen en zeker niet via zulke websites met diverse adressen.

        Ik vrees dat dat modellen zijn die ergens 'van de kamion gevallen zijn' en zeker niet betrouwbaar zijn. Als er ooit iets mis mee is, zal je niet bij Dell moeten aankloppen.
        Ben vrijwel zeker dat de service tag zorgvuldig zal verwijderd zijn ...

        Dus : niet doen - kans is groot dat je het je zal beklagen.

        Comment


        • #5
          Re: Raar verhaal.

          Bij mijn weten is de Carrefour de eerste winkel (en wellicht de enige) die Dell producten mag verkopen. Of ze van de camion zouden gevallen zijn weet ik niet, maar zoals gezegd mag je de garantie van Dell wel vergeten. Neem desgevallend eens contact op met Dell. En geen Service Tag nummer is gewoonweg GEEN Dell. Namaak uit China????

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Raar verhaal.

            Hier ben ik met meer informatie.

            Ik heb gisteren nog eens twee keer proberen te bellen maar aan de andere kant van de lijn geen reaktie
            Dan kreeg ik dit mailtje

            Hallo Ronald,

            Jazeker ook in België

            In de fabriek gaat er helaas toch wel eens wat mis en zijn de monitoren die nieuw uitgepakt worden,

            niet zoals het hoort te zijn.

            Over pixelerrors maar helemaal niet te spreken. Dus zeker aan te bevelen.

            Standaard zitten er geen luidsprekers in een Dell monitor. Geluidskwaliteit is zeker goed te noemen voor

            zo’n bescheiden ding.

            Levertijd 1 werkdag. Verzendkosten via de site (die weet ik helaas niet van elk gewicht en land uit mijn hoofd…).



            Met vriendelijke groet



            ----- Original Message -----

            From: Ronald


            Geachte Heer



            Ik had een paar practische vraagjes.

            Geldt de vijf jaar garantie Op de Dell 2709WA02 TFT monitor ook in België?

            Worden de Dell monitoren in de fabriek niet getest op foute pixels of moet ik er veiligheidshalve de pixelcontrole bij nemen en krijg ik daar dan één of ander certificaatje bij?

            Ik zie dat ik er een soundbar bij kan kopen,zitten er standaard geen luidsprekers op het scherm of zijn die niet voldoende om een goede geluidskwaliteit te bekomen?

            En dan tenslotte mijn laatste vraag,wat is de levertijd naar België en klopt het dat de leveringskosten voor België 15 euro bedragen?

            Sorry,voor zoveel vragen.



            Mvg.



            Ronald Ceulemans



            Geachte heer Ceulemans,



            Wij proberen u telefonisch terug te bellen oo uw verzoek.

            Helaas krijgen wij op beide nummers geen contact.

            Zou u aub uw vragen per email kunnen stellen?



            Met vriendelijke groet,




            Een verkoper van een internetwinkel die niet weet wat het kost om zijn waren te verzenden
            Hij weet dan weer wel dat het maar één dag zal duren voor ik de bestelling krijg
            Als ik dat zo lees zijn pixelfouten de normaalste zaak van de wereld volgens hem



            Mvg.
            Ronald
            Last edited by The digital hunter; 20 april 2009, 22:01.
            Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

            https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

            Comment


            • #7
              Re: Raar verhaal.

              Beeldschermen worden ingedeeld in kwaliteitsklasses.
              Afhankelijk van de klasse (en kostprijs) kunnen er geaccepteerde pixel fouten in het scherm zitten.
              Vb bij één van de betere beeldscherm fabrikanten, stond vroeger een overzicht van de toegelaten pixelfouten op hun site. Jammer genoeg is deze info van de site gehaald. Het kwam er op neer dat consumer schermen tot klasse II behoren, daarbij werden per 1.M pixels, 2 zwarte, 2 witte en 5 defecte subpixels geaccepteerd (ieder pixel bestaat uit 3 subpixels)
              Een scherm van 1650x1050 pix heeft 1.7M pixels., (5.1M subpixels)....
              Ik denk dat vooral "witte" dode pixels zeer storend kunnen zijn.
              Ik heb mijn scherm bij Carrefour gekocht, omdat als er dode pixels in zaten er ik het zonder discussie kon terugbrengen.
              Gelukkig zaten er geen in.
              Het is dus raadzaam om aan de verkoper te vragen wat de garantie tav dode pixels inhoud.
              Eventueel kun je het scherm vóór de aankoop zelf bekijken op dode pixels,
              Hier vind je een goed testbeeld: http://www.dataproductservices.com/dpt
              meer testbeelden en info vind je hier:
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment


              • #8
                Re: Raar verhaal.

                Bedankt voor de uitleg en een knappe site heb je zeg.
                Daar kan je nog eens iets van leren zeg.
                Al de anderen die me geantwoord hebben ook een dike mercie
                Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                Beeldschermen worden ingedeeld in kwaliteitsklasses.
                Afhankelijk van de klasse (en kostprijs) kunnen er geaccepteerde pixel fouten in het scherm zitten.
                Vb bij één van de betere beeldscherm fabrikanten, stond vroeger een overzicht van de toegelaten pixelfouten op hun site. Jammer genoeg is deze info van de site gehaald. Het kwam er op neer dat consumer schermen tot klasse II behoren, daarbij werden per 1.M pixels, 2 zwarte, 2 witte en 5 defecte subpixels geaccepteerd (ieder pixel bestaat uit 3 subpixels)
                Een scherm van 1650x1050 pix heeft 1.7M pixels., (5.1M subpixels)....
                Ik denk dat vooral "witte" dode pixels zeer storend kunnen zijn.
                Ik heb mijn scherm bij Carrefour gekocht, omdat als er dode pixels in zaten er ik het zonder discussie kon terugbrengen.
                Gelukkig zaten er geen in.
                Het is dus raadzaam om aan de verkoper te vragen wat de garantie tav dode pixels inhoud.
                Eventueel kun je het scherm vóór de aankoop zelf bekijken op dode pixels,
                Hier vind je een goed testbeeld: http://www.dataproductservices.com/dpt
                meer testbeelden en info vind je hier:
                http://users.telenet.be/beertjesfoto...dschermen.html
                Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                Comment


                • #9
                  Re: Raar verhaal.

                  Twee jaar geleden heb ik via Qsix een Dell 2406FPW gekocht, nog voor de optie voor pixelgarantie. Voordien had ik verschillende mails uitgewisseld met de heer Haffmans en hij gaf mij blijk van de toestellen door en door te kennen. Hij was bvb op de hoogte van de verschillende panels in de monitoren (Dell en vele anderen leveren dezelfde monitoren soms met andere panels, die kunnen in sommige gevallen minderwaardig zijn). Dell kan je geen enkele garantie geven over het typenummer van de panels, Qsix doet dit wel.

                  Alles is perfect afgehandeld. Het is natuurlijk altijd een risico, en de tijden kunnen veranderen. Er zijn hier ook nog andere handelaars de revue gepasseerd die altijd een onbetwistbare service leverden en een paar later plots een hoop gedupeerden achterlieten.

                  Ergens op een forum had ik een paar statements gevonden dat Dell inderdaad een soort power/authorized resellers heeft die effectief Dell materiaal kunnen aan-en verkopen. Geen idee of dat klopt of niet, ik heb nog geen support nodig gehad op mijn 24"....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raar verhaal.

                    Beste Mede -BDers,

                    Ik moet tot mijn vreugde toegeven dat ik mij vergist heb in de firma Qsix.
                    Ik kreeg vanmorgen een zeer vriendelijk telefoontje van een Mijnheer van Qsix.
                    Hierin heeft hij mij pikfijn uitgelegd hoe de steel aan de vork zit en ik moet zeggen hij heeft mij overtuigd van zijn goede wil en kennis van zaken.
                    Blijkbaar is er één en ander mis gegaan omdat zij volop in een verhuis zitten en zo als zoveel firma's vandaag met een te kort aan personeel kampen.
                    Ik ga nu dus toch de stap doen en bij hun mijn scherm bestellen,het is dan aan hen om mijn vertrouwen niet te beschamen.
                    Het probleem vandaag de dag is dat er veel kaf tussen het koren zit op internet en je vanachter je computer niet kan zien met wie of wat je aan het handelen bent.
                    Ik vindt het dan ook tof van die Mhr. dat hij me persoonlijk opbelt om heel het verhaal uit te klaren.
                    Ik hou U op de hoogte van mijn bevindingen.

                    Nogmaals bedankt voor alle reaktie's.

                    Ronald
                    Last edited by The digital hunter; 20 april 2009, 22:03.
                    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raar verhaal.

                      Zoals beloofd mijn bevindingen in verband met Qsix.
                      Wel ik blijf bij mijn standpunt dat ik ingenomen heb na het telefoontje dat ik kreeg van Qsix.
                      Na overschrijving van het bedrag is het scherm netjes na een paar dagen afgeleverd(er zat een weekend tussen)
                      Het aansluiten ging vlot en het is een prachtscherm voor een superprijs(je)
                      Zeker een aanrader
                      Zowel het scherm als de service.
                      Voor hen die denken dat ik nu een percentje krijg van Qsix
                      Dit is niet zo !
                      Ik heb hen ten onrechte in een slecht daglicht gesteld en vindt dan ook dat als het wel goed is dit ook mag/moet vermeld worden.


                      Mvg.

                      Ronald
                      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Raar verhaal.

                        Ik heb zelf ook twee Dell schermen, maar rechtstreeks bij Dell zelf gekocht (was toen ook een aktie en kreeg nog extra korting, dus zij waren wel degelijk de goedkoopste) en omdat het over de betere UltraSharp monitoren ging zat daar een gratis 100% pixel warranty bij.

                        Dus zelfs aan één enkele pixel het laat afweten zou ik een nieuw scherm krijgen, yeah right , volgens mij is dat alleen maar sales pitch waarschijnlijk.
                        Wat blijkt : na enkele maanden zie ik ineens een heldere blauwe pixel op een van de schermen, ik dus een mail naar Dell gestuurd, kreeg een vriendelijke mail terug waar in vermeld werd dat een splinternieuw scherm onderweg was naar mij (van een nieuwer type zelfs) en dat ik het oude scherm maar met de koerierdienst moest meegeven ... volledig gratis

                        Dell mag dan iets duurder zijn, maar dergelijke service is voor mij gewoon onbetaalbaar

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Raar verhaal.

                          Sorry dat ik deze post zo laat zie.

                          Maar qsix is 100% betrouwbaar hoor. Verkoopt ook veel via ebay, en hier is deze persoon voor 99 % positief (dit wil toch ook wat zeggen)
                          Ik heb er zelf een 27 inch besteld, en deze is keurig geleverd. Omdat ik iets langer moest wachten (lees 5 dagen) kreeg ik een gratis soundbar.

                          En wat vindt je van het 27 inch scherm bevalt het een beetje?
                          Welke instellingen gebruik jij?

                          Ik heb deze monitor ingesteld op adobe RGB kleurweergave, omdat ik toch meestal werk in adobe rgb.

                          Heb dit scherm nu al enkele maanden, en is een van de beste schermen dat ik tot nu mee heb gewerkt.
                          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Raar verhaal.

                            Dag PVA,

                            Inderdaad prima scherm
                            In het begin schrok ik wel van het formaat(mijn vrouwke dacht dat ik een nieuwe TV gekocht had)
                            Zij is het die hier de foto's 'bewerkt' omdat ik deze ziekte heb www.opsvereniging.be en niets kan onthouden of uitelkaar kan houden.
                            Resultaat,ik heb het scherm aan haar gegeven (vroeg moederdag kado )en ik zit terug achter mijn (klein) 19'' schermke.
                            Zij heeft het scherm ook ingesteld op adobe RGB
                            Ik ben blij dat ik mijn vertrouwen in de man terug gevonden heb en wens hem nog veel goede zaken toe.

                            Mvg.
                            Ronald
                            Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                            Sorry dat ik deze post zo laat zie.

                            Maar qsix is 100% betrouwbaar hoor. Verkoopt ook veel via ebay, en hier is deze persoon voor 99 % positief (dit wil toch ook wat zeggen)
                            Ik heb er zelf een 27 inch besteld, en deze is keurig geleverd. Omdat ik iets langer moest wachten (lees 5 dagen) kreeg ik een gratis soundbar.

                            En wat vindt je van het 27 inch scherm bevalt het een beetje?
                            Welke instellingen gebruik jij?

                            Ik heb deze monitor ingesteld op adobe RGB kleurweergave, omdat ik toch meestal werk in adobe rgb.

                            Heb dit scherm nu al enkele maanden, en is een van de beste schermen dat ik tot nu mee heb gewerkt.
                            Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                            https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Raar verhaal.

                              Oorspronkelijk geplaatst door LLV Bekijk bericht
                              Beste,

                              Dell levert normaal gezien nooit via externe kanalen en zeker niet via zulke websites met diverse adressen.

                              Ik vrees dat dat modellen zijn die ergens 'van de kamion gevallen zijn' en zeker niet betrouwbaar zijn. Als er ooit iets mis mee is, zal je niet bij Dell moeten aankloppen.
                              Ben vrijwel zeker dat de service tag zorgvuldig zal verwijderd zijn ...

                              Dus : niet doen - kans is groot dat je het je zal beklagen.
                              Hier heb je dus een gedupeerde van Qsix die het zich nu beklaagt dat hij bij deze zaak een scherm (Dell Ultrasharp 2408WFP) gekocht heeft.

                              De bestelling is geplaatst op 7 april 2009. Na een week was het scherm nog niet geleverd. Op 15 april een telefoontje naar Qsix in Rotterdam en onmiddellijk een mail dat de bestelling verzonden was. Na 2 dagen werd er inderdaad geleverd.

                              Na installatie en een eerste test heb ik het scherm gekallibreerd met een Eye 1 display 2 van gretagmacbeth. Onmiddellijk viel op dat het scherm links helderder was dan rechts. Er is ook een lichte rood-zweem zichtbaar die duidelijker wordt naar rechts toe. Ik doe nogal wat wit/zwart fotografie en daarvoor is het scherm niet goed bruikbaar. Door de helderheidsverschillen en kleurzweem is de grijstint overal anders en is het met de foto schuiven over het scherm om een goede positie te vinden. Het kleurbereik is nochtans fenomenaal bij dit scherm, ik kan mij dan niet van de indruk ontdoen dat er iets mis is met het scherm.

                              Ik heb alles uitgeprobeerd, gecallibreerd en nog eens gecallibreerd met verschillende instellingen van contrast en herlderheid, het mag niet baten.

                              Op 8 mei heb ik dit probleem gemeld aan Qsix. Sindsdien heb ik al een 4-tal mails gestuurd, 5 à 6 keer gebeld. Telkens een vriendelijke juffrouw aan de lijn met de beste bedoelingen maar dan houdt het op. Geen enkele reactie van Qsix. Nochtans geeft Qsix 5 jaar Premium Pannel garantie op dit scherm. Sinds gisteren bel ik Qsix dagelijks.

                              Ik heb ook Dell gebeld en men schijnt daar van Qsix nooit gehoord te hebben.
                              Uiteindelijk ga ik het bij Dell opnieuw proberen nu maandag. Op de website van Dell vraagt men om je vragen goed voor te bereiden en het service tag nummer klaar te houden.
                              Wat blijkt:
                              • Geen Service Tag label op het scherm aanwezig (verwijderd???)
                              • Bij nader inzien was bij de levering ook geen factuur of leveringsbon aanwezig.


                              Raar, maar waar. Wordt vervolgd.

                              Comment

                              Working...
                              X