Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC Medion bij Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe PC Medion bij Aldi

    Hallo

    Wat denk je van de nieuwe PC die Aldi nu aanbiedt ?
    Zou deze NX2 van Nikon vlot kunnen draaien ?

    http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_34/OFF01.SHTML

    Bedankt!
    Freddy
    Groeten, Freddy
    http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1461346

  • #2
    Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

    Volgens mij wel.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

      De snelste Medion computers staan altijd op het einde van het jaar in de aanbieding, maar met deze zal je ook alle fotobewerkingen vlot kunnen uitvoeren.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

        Mijn PC is nog niet zo zwaar en hij draaid alle software vlot, ook beeldbewerking.
        Belangrijk is dat er 4 Gb aan ram in zit
        Sony A7III & Sony A7 RIII
        Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

          Oorspronkelijk geplaatst door smetse Bekijk bericht
          Belangrijk is dat er 4 Gb aan ram in zit
          Belangrijker dan 4 GB (4 Gb is gelijk aan 512 MB, 8 bit (b)= 1 byte (B)) is het juiste besturingssysteem: met een 32 bit Windows 7, dan wordt er maximaal 3,2 GB aangesproken al heb je 32 GB erin zitten.

          En als je goed kijkt naar de kleine lettertjes onderaan zie je die waarschuwing van maximaal geheugen dat aangesproken kan worden.....
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

            Koop aub geen Medion brol. Gewoon zelf samenstellen en laten assembleren. Er zijn genoeg online shops die dat doen.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Koop aub geen Medion brol. Gewoon zelf samenstellen en laten assembleren. Er zijn genoeg online shops die dat doen.
              dat zou ik niet zo direct brol durven noemen
              en voor die prijs ga je dat zelf niet kunnen samenstellen vrees ik met dezelfde onderdelen en software dat erbij zit (Windows 7 en works oa die niet echt gratis zijn voor zover ik weet)
              vergeet bij uw zelf samengestelde pc er geen officiële windows bij te tellen he
              wat op een medion zit een officiële windows en geen gecopiërde windows

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Gewoon zelf samenstellen en laten assembleren.
                En als je die kennis nu niet hebt? Van adviezen in de computer bizniz wordt je nog minder wijs als van die hier...
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                  => goede punten; HW voor performantie is voldoende; Kleine letters zeggen dat 64bit windows ook meegeleverd wordt; dat is ok (je kan je 4GB normaal dus volledig gebruiken).
                  => slechte punten: ik vind niet direct terug hoe de 4GB geplaatst is: kan je later uitbreiden -is er nog plaats voor extra geheugen?
                  => waar de Medion desktops nogal op faalden was op geluidsproductie; ik zie helaas weinig info over de geluidsproductie van dat ding.

                  Houdt zeer goed je garantiebewijs bij; drie jaar garantie voor een PC is lang en zorg dat je als er iets stuk gaat je je PC een tijd kan missen (ik begrijp dat je je PC moet inleveren bij een probleem, geen on site garantie).

                  Walter
                  Canon 350D, 50mm 1.8, Sigma 15-30, 50mm 1.4, 70-200F4 en nog wel wat...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                    Ik ben ook geen fan van Medion. De dagen dat ik PC's samenbouwde liggen ver achter me, maar die Medion's dat bleek altijd afgezwakte hardware te zijn waar functies of uitbreidingssloten aan ontbraken. Niet echt future proof. Ik zou liever 100 of 200€ meer geven voor een PC die is opgebouwd uit retail componenten.

                    Je ziet de Medion mentaliteit al goed terug in de windows 7 versie die er op draait : kan niet het volledige geheugen aanspreken want is 32-bit. De specs zijn goed "4GB RAM!" maar ow wacht dan besparen we anderhalve euro dat je nauwelijks 3GB ervan kan gebruiken.

                    De eerste de beste reputabele PC winkel krijg je veel meer kwaliteit voor iets meer geld. Medion maakt graag PC's die er op papier goed uit zien de rest interesseert hun minder.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                      Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                      Je ziet de Medion mentaliteit al goed terug in de windows 7 versie die er op draait : kan niet het volledige geheugen aanspreken want is 32-bit. De specs zijn goed "4GB RAM!" maar ow wacht dan besparen we anderhalve euro dat je nauwelijks 3GB ervan kan gebruiken.
                      even opletten: de 64bit versie wordt wel meegeleverd.
                      Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                      De eerste de beste reputabele PC winkel krijg je veel meer kwaliteit voor iets meer geld. Medion maakt graag PC's die er op papier goed uit zien de rest interesseert hun minder.
                      waar denk je aan?
                      Canon 350D, 50mm 1.8, Sigma 15-30, 50mm 1.4, 70-200F4 en nog wel wat...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                        Waar staat dat van die 64-bit? In de link die ik kreeg zie ik enkel home premium staan en onder in kleine lettertjes dat niet de volledige 4GB beschikbaar is.

                        Ik zou zeggen kijk wat er bij jou in de buurt is....een grote (duitse keten) zit op de boomsesteenweg www.alternate.be grote keuze in geassembleerde systemen.

                        Heb even hun PC configurator gebruikt en ik kwam op minder dan 600€ voor een iets hoogwaardigere config dan die medion met Win 7 home premium 64. Qua gebundelde software zal je bij Medion altijd wel goedkoper af zijn omdat ze deals sluiten met de leveranciers ervan. Persoonlijk heb ik lever betere hardware en kies ik achteraf zelf wel welke SW voor mij belangrijk is.

                        In Aken (als dat niet te ver weg is) zitten ook een aantal zeer interessante PC winkels.
                        Last edited by JCviggen; 21 augustus 2010, 12:45.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                          toch duidelijke info:


                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                            Ja ok blijkbaar als je onder "software" gaat kijken en niet onder "windows 7" - logisch.

                            En dan staat er zowel 32 als 64-bit inbegrepen. Wat wil dat dan zeggen? Installeren ze de 32-bit en mag je die er zelf afgooien om er de 64 op te zetten, of omgekeerd?

                            Anyway, ik hou niemand tegen om zoiets te kopen hé. Slecht is het zeker niet. Ik zou zelf alleen een klein bedrag meer geven elders en dat is slechts mijn mening. De CPU model 620 is btw al discontinued van eind Q1 10 en vervangen door een sneller exemplaar. Medion zal nog ergens een grote batch op de kop hebben getikt voor weinig
                            En er trial versies van Office e.d. er op zetten om dan in kleine lettertjes "na xx dagen moet u een licentie kopen" te vermelden is ook wel een beetje fout vind ik.
                            Last edited by JCviggen; 21 augustus 2010, 13:07.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                              Oorspronkelijk geplaatst door smetse Bekijk bericht
                              Mijn PC is nog niet zo zwaar en hij draaid alle software vlot, ook beeldbewerking.
                              Belangrijk is dat er 4 Gb aan ram in zit
                              Bij de voorstelling zeggen ze zelf dat de 4 Gig niet volledig bruikbaar is met om het even welke configuratie.
                              Mijn laptop is 4 Gig en is feitelijk niet echt snel genoeg om vlot en snel PS te draaien.
                              Gaat wel maar langzaam en soms haperingen. Misschien is het natuurlijk een ouder toestel ( zoals ik ).
                              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                              Comment

                              Working...
                              X