Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

    Wie kan me helpen? Na verscheidene keren de Metz-flitser van een collega te hebben mogen lenen, heb ik mij er zelf eentje aangeschaft, eindelijk! Nu heb ik nog wel 1 wederkerend probleem en dat is dat op sommige momenten ipv de metz-flitser z'n werk doet, de interne Sony-flits nog afgaat. Spijtig genoeg kan ik in de camerahandleiding niet direkt veel uitleg vinden om dit te omzeilen (of zit ik op de verkeerde pagina, kan ook ) dus is er iemand die hier wel raad mee weet en al ervaring heeft met de Metz-Sony combo? Bedankt alvast voor alle informatieve antwoordjes... KN.

  • #2
    Re: metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

    terwijl de flits op het toestel staat? Normaal gezien kan de flitser dan niet omhoog klappen.
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

      Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
      terwijl de flits op het toestel staat? Normaal gezien kan de flitser dan niet omhoog klappen.
      Inderdaad, de flits staat op het toestel vast in de schoen, en toch klapt de interne nog op en gaat hij af. what to do, what to do...

      Comment


      • #4
        Re: metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

        Ik heb met Metz geen enkel probleem, maar ik gebruik dan ook nooit toestellen met automatisch opklappende flitser .
        Heb je al verschillende instellingen geprobeerd, bv. A vs. auto of zo ?
        Als je geen oplossing vindt in de menu, of via reiniging van contactjes of zo, dan zou ik zeggen: neem een stuk plakband.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

          Terug naar de winkel.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

            Werk je in AUTO stand ? Dan klapt de flitser inderdaad op.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Werk je in AUTO stand ? Dan klapt de flitser inderdaad op.
              Bij een normale camera wordt dit geblokkerd door het opzetten van een flits, die aanstaat.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

                Oorspronkelijk geplaatst door kris_nuyts Bekijk bericht
                Wie kan me helpen? Na verscheidene keren de Metz-flitser van een collega te hebben mogen lenen, heb ik mij er zelf eentje aangeschaft, eindelijk! Nu heb ik nog wel 1 wederkerend probleem en dat is dat op sommige momenten ipv de metz-flitser z'n werk doet, de interne Sony-flits nog afgaat. Spijtig genoeg kan ik in de camerahandleiding niet direkt veel uitleg vinden om dit te omzeilen (of zit ik op de verkeerde pagina, kan ook ) dus is er iemand die hier wel raad mee weet en al ervaring heeft met de Metz-Sony combo? Bedankt alvast voor alle informatieve antwoordjes... KN.
                i know that problem ik heb die metz 44 ook gekocht voor mn kerstmis en dit is idd als je in de auto-stand u foto's trekt.. dit kunt ge gemakkelijk oplossen door de manuele stand te gebruiken. en zo leert ge ook nog iets wat wel is is als je de flits in "slave" wilt gebruiken dan moet ge die interne flits "wel" gebruiken. en natuurlijk op de "sl" knop op uwe metz drukken he laat me iets weten als het lukt want dit zijn mijn ondervindingen maar... grtz chris

                Comment


                • #9
                  Re: metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Werk je in AUTO stand ? Dan klapt de flitser inderdaad op.
                  Ik dacht dat het in de AV stand ook zo was, maar bij m'n volgende testcase zal ik er is op letten ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

                    Oorspronkelijk geplaatst door christof06 Bekijk bericht
                    i know that problem ik heb die metz 44 ook gekocht voor mn kerstmis en dit is idd als je in de auto-stand u foto's trekt.. dit kunt ge gemakkelijk oplossen door de manuele stand te gebruiken. en zo leert ge ook nog iets wat wel is is als je de flits in "slave" wilt gebruiken dan moet ge die interne flits "wel" gebruiken. en natuurlijk op de "sl" knop op uwe metz drukken he laat me iets weten als het lukt want dit zijn mijn ondervindingen maar... grtz chris
                    Ik heb er ook al over nagedacht om meer in de M-stand te werken dan met de voorgeprogrammeerde settings of puur via diafragma te werken. Zo leer ik hem idd nog beter kennen. Ik hou je in de toekomst nog op de hoogte...

                    Comment


                    • #11
                      Re: metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

                      Oorspronkelijk geplaatst door kris_nuyts Bekijk bericht
                      Ik heb er ook al over nagedacht om meer in de M-stand te werken dan met de voorgeprogrammeerde settings of puur via diafragma te werken. Zo leer ik hem idd nog beter kennen. Ik hou je in de toekomst nog op de hoogte...
                      ok geen prob

                      grtz

                      Comment


                      • #12
                        Re: metz mecablitz 44 af-1 (Sony Alpha)

                        Ik was juist aan het kijken voor deze flitser.

                        Weet u misschien waar deze het goedkoopst is of waar u hem hebt gekocht en voor hoevel???

                        Alvast bedankt,
                        Loďc

                        Comment

                        Working...
                        X