Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

    Ik ben wat op zoek naar een flitser, en aangezien de Speedlite 430 EXII en 580 te duur is, voor mij en ook vooral voor wat ik het ga nodig hebben.
    Ik heb me gericht op de Metz MB 36 AF-5. Heb ergens in een reactie gelezen dat Metz zeker goed genoeg is en vooral qua prijs/kwaliteit. En omdat dit merk alleen in flitsers doet. Deze kost ook maar 90 euro bij konijn !

    Bij Foto Bastiaens kost de Metz MB AF-4 ook 90 euro, waarvoor staat de '4' achter 'AF' ?

    Maar die ' 36 ' is het richtgetal, enige uitleg aub wat dat juist is?

    Ben ik denken jullie goed genoeg gesteld met deze flitser? misschien dat ik van gedacht verander wanneer ik weet wat dat ' richtgetal ' juist wil zeggen

    Alvast bedankt, groetjes!
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

  • #2
    Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

    Graag een reactie aub, tijd begint wat te dringen

    Groetjes.
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

    Comment


    • #3
      Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

      Ik heb deze flits en als je denkt van wat meer te zullen instellen dan enkel flitscompensatie kun je best voor een duurder model gaan. Misschien de Metz-50. kost maar 100€ meer en veel meer mogelijkheden + swivel head

      maar waarvoor zul je het gebruiken!
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

      Comment


      • #4
        Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
        Graag een reactie aub, tijd begint wat te dringen

        Groetjes.
        "Toevallig" gevonden via google:
        If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

          Het richtgetal is een maat voor de sterkte. Er ontbreken toch enkele dingen ivm 44 Af-1 :

          swivel head alleen verticaal en dus niet horizontaal verstelbaar
          geen flip out reflector
          groothoek diffusor tot 18mm ipv 12mm

          De 50 AF-1 heeft nog High Speed Sync (dwz je kan flitsen met een snellere sluitertijd dan 1/160s) en een instellicht.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Het richtgetal is een maat voor de sterkte. Er ontbreken toch enkele dingen ivm 44 Af-1 :

            swivel head alleen verticaal en dus niet horizontaal verstelbaar
            geen flip out reflector
            groothoek diffusor tot 18mm ipv 12mm

            De 50 AF-1 heeft nog High Speed Sync (dwz je kan flitsen met een snellere sluitertijd dan 1/160s) en een instellicht.
            De 50 zal dan een betere optie zijn, alleen weet ik niet of ik het echt wel nodig heb. Zal wel wat afwachten zeker. Misschien vind ik hier 2ehands wel een goede MB 50.

            Bedankt voor de reacties!

            Groetjes
            Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
            https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

            Comment


            • #7
              Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

              ik zou gewoon de MB-50 nieuw kopen, tweedehands zal het niet veel schelen (150 ofzo) en dan koop ik hem liever nieuw
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

              Comment


              • #8
                Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

                Ik zou ook voor de 50 AF-1 gaan, ik heb die ook, fijn toestel en gemakkelijk te bedienen. De High speed sync heb ik toch al enkele keren gebruikt, dus ben blij dat het erop zit. En de flip out reflector kan ook handig zijn als je wil bouncen via een (witte)plafond bv.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

                  Deze lijkt me inderdaad een zeer goede keuze. Maar mijn budget laat me niet toe om 220 euro ofzo uit te geven voor een flitser :s
                  Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                  https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                  Comment


                  • #10
                    Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    de flip out reflector kan ook handig zijn als je wil bouncen via een (witte)plafond bv.
                    m.i. is de flip-out reflector niet hetgene dat je gebruikt om te bouncen maar om je licht te verbreden als je onder de 18mm dus bredere hoek wenst te gaan belichting, alles onder de 18mm dus

                    wil je bouncen, moet je een speciale bouncer aanschaffen
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

                      220€ voor een flitser van die categorie is een koopje. Vergelijkbare flitsers bij de merkeigen modellen zullen al snel meer dan 400€ kosten. Ik zou hiervoor gaan. Beter nu 100€ meer uit geven en een goede flits hebben dan nu die 36 AF-5 kopen en er morgen spijt van hebben (ik spreek uit ervaring)
                      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                      hier vind je mijn foto's en hier ook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

                        m.i. is de flip-out reflector niet hetgene dat je gebruikt om te bouncen maar om je licht te verbreden als je onder de 18mm dus bredere hoek wenst te gaan belichting, alles onder de 18mm dus

                        wil je bouncen, moet je een speciale bouncer aanschaffen
                        Je zit toch verkeerd denk ik. Wat jij bedoelt is de groothoek diffusor, die je ook kan uitklappen. Flip-out reflector zit op dezelfde plaats maar blijft in een hoek van 90° met de flitser staan en is wit.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                          220€ voor een flitser van die categorie is een koopje. Vergelijkbare flitsers bij de merkeigen modellen zullen al snel meer dan 400€ kosten. Ik zou hiervoor gaan. Beter nu 100€ meer uit geven en een goede flits hebben dan nu die 36 AF-5 kopen en er morgen spijt van hebben (ik spreek uit ervaring)
                          Ja, lijkt me ook wel beter, en bedankt voor je ervaring mee te delen. Is de MB 50 AF-1 dan vergelijkbaar met de 580 EX II ?
                          En ja inderdaad is het dan wel een koopje, maar ik heb nu ondertussen wel gemerkt dat ik niet echt een flitser nodig heb. Dus ga ik dat geld ook niet uitgeven.

                          Bedankt voor de reacties.
                          Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                          https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                          Comment


                          • #14
                            Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

                            ik weet niks maar ook niks over flitsers, wel hoorde ik tamara lackley zeggen dat ze metz prefereert boven canon. volgens mij kon je wat meer instellen daarop of iets dergelijks. Het zal dan niet veel minder zijn dan canon en dan goedkoperook .
                            Heeft weinig met deze topic te maken en vraag me nu af waarom ik het heb geschreven, maar goed

                            Comment


                            • #15
                              Re: Metz Mecablitz 36 AF-5 Canon

                              Ik ben niet zo'n "flitser" en heb al jaren een oude 380EX.

                              Omdat die niet als slave kon werken op m'n 7D (en ook alleen maar naar boven draaien) heb ik een Metz 48 (voorloper van de 50) op de kop getikt voor 100 EUR.

                              m.i. duidelijk fragieler dan een Canon maar doet (voor mij) wat hij moet doen.

                              Punt de features af, misschien is de 36 genoeg voor jou.

                              Comment

                              Working...
                              X