Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalibreren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kalibreren

    Wat is nu eigenlijk meest intressante produkt voor monitor kalibratie?

    Ik twijfel tussen
    • Colorvision Spyder2 Suite
    • Eye-One Display 2

    Met een lichte voorkeur voor de Spyder2. Vooral door de meegeleverde PrintFIX Plus software om printers te kalibreren.

    Heeft iemand hier (goede of slechte) ervaring met de deze 2 produkten? En die softwarematige creatie van ICC printer profielen, werkt dat goed?

  • #2
    Re: Kalibreren

    Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
    Wat is nu eigenlijk meest intressante produkt voor monitor kalibratie?

    Ik twijfel tussen
    • Colorvision Spyder2 Suite
    • Eye-One Display 2

    Met een lichte voorkeur voor de Spyder2. Vooral door de meegeleverde PrintFIX Plus software om printers te kalibreren.

    Heeft iemand hier (goede of slechte) ervaring met de deze 2 produkten? En die softwarematige creatie van ICC printer profielen, werkt dat goed?
    Ik gebruik op het werk de EyeOne unit, die is iets groter dan de EyeOne Display omdat die voor algemeen ICC profiling gebruikt wordt, maar de manier van werken is prima, GretagMacBeth heeft een heel goede naam op dit gebied.

    Maar heb je ook al eens naar de Pantone Huey gekeken, kost vrij weinig en werkt perfect om een scherm te profileren.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Kalibreren

      Een goed onderbouwd betoog over kleurbeheer vind je bij marc-en-ciel.
      Ik zou trouwens nooit de Suite kopen met print-fix, veel te duur en te omslachtig. Voor luttele 5 euro heb ik me door marc een printprofiel laten maken. Veel gemakkelijker ! En mijn prints zijn prachtig!

      Comment

      Working...
      X