Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groot verschil nikon flitser SB24 <> SB700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • groot verschil nikon flitser SB24 <> SB700

    Hallo;

    Ik heb onlangs een Nikon SB700 richtgetal (nu geloof ik genoemd "GN" (?) 28, gekocht, waar ik nog niet alles van weet natuurlijk.

    Nu heb ik ook nog een oude nikon SB 24 flitser liggen, waar ik het richtgetal
    niet meer exact van weet ( 38 ?) , maar wel dat deze behoorlijk hoog was.

    Toch, toen ik de 2 flitsers naast elkaar middels een cactus trigger (V5) aan het uitproberen was, viel het me op, dat de flits v.d. sb24 veel krachtiger was dan die van de sb700.
    Beiden stonden op de M stand met vlg mij, dezelfde instellingen, maar dat onder voorbehoud.

    Doe ik iets verkeerd of is dat normaal?
    Alvast bedankt voor de te nemen moeite

    Met vriendelijke groet

    Calisto
    Met vriendelijke groet

    Calisto

  • #2
    Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

    Normaal, hoger richtgetal = meer power.

    Comment


    • #3
      Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

      DAg Player;

      dank voor de reactie.

      Omdat het verschil zo opvallend was en ik 't richtgetal v..d. sb24 niet meer weet, heb ik de vraag gesteld.

      mvg Calisto
      Met vriendelijke groet

      Calisto

      Comment


      • #4
        Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

        Met Google heb je dat binnen een minuut gevonden.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

          Hallo H. Jannsen;

          Dank voor de reactie, alleen dat had ik natuurlijk al gedaan.
          Ik ga niet klakkeloos een vraag op dit forum zetten

          Maar nu weer geprobeerd met de Google vraag "Verschil sb 24 en sb700", én... bovenaan stond mijn eigen vraag, maar verder echt niets waar ik wat aan had.

          mvg Calisto
          Met vriendelijke groet

          Calisto

          Comment


          • #6
            Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

            verschil?

            TTl ondersteuning
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

              Hallo;

              @Hjansen:
              weer ff gegoogled en vond nu een youtube nl filmpje v.d. sb 24 van smaans" Was wel aardig, waar uitkwam dat de man buiten bier lekker vond, er weinig verschil was tussen een sb24 en de nieuwere duurdere sb flitser.

              @David:
              Dank voor de reactie; maar vlgs mij heeft de sb24 ook TTL

              Wat ik me afvraag; waarom en hoe kan het dat een oude SB24 flitser beter en krachtiger is dan de dure sb700?
              Behalve dan dat je 't CLS remote systeem heb op de sb700. Maar dat is met een trigger goedkoop op de lossen.

              Overigens zag ik ook op Youtube, dat de sb700 vrij snel oververhit raakt; bij een test tussen de sb700,800,900 en de 910.
              Ik weet niet of dat maatgevend is; daar heb ik te weinig ervaring mee

              mvg Calisto


              Qua flitskracht komt de sb910 (€450) overeen met m'n oude sb24
              Met vriendelijke groet

              Calisto

              Comment


              • #8
                Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

                Gewoon gegoogled op "SB24" en dan kwam deze pagina klik en de tweede maar gekozen, maar het zou ook in de eerste kunnen staan.

                Je wilt iets weten over de SB24, waarom vraag je dan naar de verschillen tussen de 2 flitsers?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

                  Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht
                  Wat ik me afvraag; waarom en hoe kan het dat een oude SB24 flitser beter en krachtiger is dan de dure sb700?.
                  Omdat Nikon dat zo gemaakt heeft. Reden(?): de tochwel hoge isoos, die je tegenwoordig ter beschikking hebt en vroeger liep je met een 21 din filmpje in je camera rond.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht
                  Behalve dan dat je 't CLS remote systeem heb op de sb700. Maar dat is met een trigger goedkoop op de lossen.
                  CLS is niet met een trigger te imiteren, hoogstens SU 4 mode.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

                    Dag H Janssen;

                    Dank voor de info; daar kan ik wat mee.
                    Inmiddels een handleiding v.d. sb24 gevonden, en mbv uw links zal 't wel lukken.

                    1 ervan was die d7000 bezitter, die de sb 24 wilde gebruiken.

                    Zoals gezegd; ik weet nog niet alles v.d. sb700; het viel me alleen op, dat de flits v.d. sb700 een stuk minder krachtiger was dan de sb24.

                    mbt de CLS v.d. d300s/sb700; ik dacht dat deze gedragen werd door de flits v.d. camera maw de flitser moesten elkaar altijd "zien" Dat hoeft niet met een bv cactus trigger, die gaat tot 100 mtr. Ik dacht, dat met de cls methode, ook de 2e flitser manual moest worden ingesteld. Maar niet boos worden als ik het verkeerd heb.

                    met vriendelijke groet

                    Calisto
                    Met vriendelijke groet

                    Calisto

                    Comment


                    • #11
                      Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

                      Met CLS kun je 2 flitsergroepen(met SU800 3) instellen en bedienen van je camera en alle flitsen werken dan in de i-TTL mode en je kunt de compensatie per flitsgroep instellen, om de pre-flashes van de pop-up onzichtbaar te maken(kunnen soms hinderlijk zijn) kun je hiervoor een Nikon SG 3IR plaatsen, die het zichtbare licht tegen houdt.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

                        H.Janssen;
                        dank voor de uitleg; ik weet nu wat meer. Ja; dan kan CLS inderdaad meer.

                        Maar 't werkt dus via het flitslich/IR ? En wat is dan het bereik? Moeten ze elkaar inderdaad kunnen zien?

                        mvg Calisto
                        Met vriendelijke groet

                        Calisto

                        Comment


                        • #13
                          Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

                          staar je niet blind op CLS... het heeft absoluut z'n beperkingen...
                          Het grote voordeel van de SB700 tov. de SB24 is iTTL. SB24 ondersteunt dat niet, je camera kent alleen iTTL en de SB24 kent dat niet... dus moet je manueel werken met je SB24, terwijl de SB700 op je camera vol automatisch werkt...
                          een SB24 heeft trouwens slecht een beperkt aantal manuele standen, tot 1/16. da's niet zo veel! de SB700 gaat waarschijnlijk tot 1/128

                          zie click ivm. CLS/TTL of Manueel off camera
                          Last edited by d_oracle; 29 oktober 2012, 22:24.
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            staar je niet blind op CLS... het heeft absoluut z'n beperkingen...
                            Het grote voordeel van de SB700 tov. de SB24 is iTTL. SB24 ondersteunt dat niet, je camera kent alleen iTTL en de SB24 kent dat niet... dus moet je manueel werken met je SB24, terwijl de SB700 op je camera vol automatisch werkt...
                            een SB24 heeft trouwens slecht een beperkt aantal manuele standen, tot 1/16. da's niet zo veel! de SB700 gaat waarschijnlijk tot 1/128

                            zie click ivm. CLS/TTL of Manueel off camera

                            Hallo d-oracle;

                            Hartelijk dank voor de uitleg, oa het verschil tussen de iTTL en TTL is me nu duidelijker.
                            Ja, 1/16 v.d. sb24 is inderdaad niet veel; wat adviseert u als betaalbare (2e hands) 2e flitser? naast de SB700; de SB80?

                            Trouwens, uw website geeft nuttige info

                            Met vriendelijke groet Calisto
                            Met vriendelijke groet

                            Calisto

                            Comment


                            • #15
                              Re: groot verschil nikon flitser SB24 &lt;&gt; SB700

                              Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht
                              wat adviseert u als betaalbare (2e hands) 2e flitser? naast de SB700; de SB80?
                              als je iTTL wenst, en ik adviseer je om voor je eerste flitser een iTTL compatibele flitser aan te kopen, dan heb je de keuze uit: Nikon SB400, SB600, SB800, SB700, SB900, SB950 en nog een aantal flitsers van andere merken zoals Sigma click
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X